![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik denk dat het westen zich niet te veel illusies dient te maken dat het "rallying behind the flag" principe niet zou gelden in een nationalistisch land als Rusland. Meer zelfs. Hoe meer het westen erin zou slagen Rusland pijn te doen hoe sterker die gevoelens worden, en daarmee ook de positie van Putin. Dit beseffend kan men de verdeel en heers "Putin staat zwak" propaganda beter plaatsen. Ze is bedoeld voor een westers publiek om de indruk te geven dat het de moeite waard is de oorlog te steunen en de economische kost te dragen. Ze heeft dezelfde functie als de continue "Oekraïne is aan het winnen" propaganda.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Dat is trouwens ook het voordeel van dat referendum: het zit daar dus met 96% vol Russofiel volk, het is niet erg als daar burgers naar de vaantjes geschoten worden. Laatst gewijzigd door patrickve : 26 maart 2023 om 14:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik ben nog van voor de oorlog. In ons dorpje op de grens heb ik de gevolgen gezien van iets, wat in Duitsland als een prachtige heroïsche overwinning werd gezien. Op weg naar school was om de drie huizen een huis uitgebrand. De schoolwas gebonmbardeerd en wij hadden les in de sacristie. In het huis tegenover was de moeder met 2 dochters omgekomen tijdens het bombardement. 100 Meter terug aan onze kant waren 2 jongens dood gebleven. De moeder was acheraf vreemd gaan doen en ging nog regelmatig aan de school kijken. Een - voor mij - grote jongen had een houten been, geraakt door een vliegtuigmitrailleur toen hij in een gracht lag. Het beeld dat hij uitgleed terwijl hij probeerde te dansen is mij altijd bijgebleven. Verderop woonde een vader, moeder en 3 kinderen in een barak. Zij haaden geen middelen om hun huis terug op te bouwen omdat hij in de oorlog het ambt van veldwachter had aanvaard..... Ik kan zo nog een tijd doorgaan. Maar sukkels en zotten is niet wat zij waren. De werkelijkheid is onnodig wreed.
Zolang de Vlaamse Eerste minister meent recht te hebben op een jaarsalaris van 254 000 euro, terwijl de Nederlandse Eerste minister met 170 910 (incl. vakantiegeld en eindejaarspremie) genoegen neemt, ben ik van overtuiging dat de splitsingen in gewesten en gemeenschappen meer met zelfverrijking te maken hebben dan met het welzijn van de bevolking. Laatst gewijzigd door Valentinus : 28 maart 2023 om 20:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoeveel tactische kernwapens heeft de NAVO in die omgeving ? De Amerikaanse minis. van landsverdediging staat voor een nieuw dilemma. Niet om jaloers van te zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 29 maart 2023 om 11:12. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
|
![]() Idioten met macht blijven idioten, ook korter bij huis. Kijk maar naar Vivaldi.
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven. Robert Lieberman Laatst gewijzigd door DewareJakob : 29 maart 2023 om 13:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Muziek van Russische troepen die binnenvallen.
https://youtu.be/jfSeaGzC1bA |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Kennedy had nog verstand om bij de Monroedoctrine het op een dealtje te gooien. De Bidenadministratie daarentegen blinkt uit in arrogantie & incompetentie dus ja: de huidige situatie is extreem gevaarlijk.
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Het eerste deel van het statement:" Het is nogal hypocriet om de aanwezige kernwapens van de Verenigde Staten in Polen, Italië, Nederland & België goed te praten, en dan moord en brand te schreeuwen als Rusland dat ook bij hun bondgenoten doet hé..." kaart uw laakbare houding aan om het Amerikaans exeptionalisme goed te keuren en dan moord in brand te schreeuwen als een andere natie iets gelijkaardigs uitvoert. Het tweede deel van het statement: "Kennedy had nog verstand om bij de Monroedoctrine het op een dealtje te gooien. De Bidenadministratie daarentegen blinkt uit in arrogantie & incompetentie dus ja: de huidige situatie is extreem gevaarlijk. " verwijst naar de Cuban Missile crisis waar de V.S. & Rusland tot op enkele minuten van een kernoorlog kwamen en waar de V.S. hun raketten uit Turkije verwijderden in ruil voor het niet plaatsen van de Russische raketten op Cuba, omdat hij het gevaar hiervan inzet. De Bidenadministratie die voornamelijk uit Wokezotten en Neocons betreft heeft dat inzicht overduidelijk niet. Die correlatie is u blijkbaar ontgaan.
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
volgens mij is de afstand BXL - MOSKOU even groot voor RU als voor BE... DUs als Moskou een raketje wil schieten vanuit Belarus en 1000km dichter staat, zijn ze een uurtje sneller in BXL en hebben zij een uurtje meer tijd om te onderscheppen Dus levelplaying is dat niet... |
|
![]() |
![]() |