![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Veel moslims zouden het helemaal niet erg vinden als jij Ramadan viert, ze zouden het meer als een vriendelijk gebaar zien. Antwoord op vraag van Vlaasme Belg: Ik vier niet speciaal kerstmis, wel doe ik gezellig mee en zitten we ook voor de buis straks om een leuke kerstfilm te bekijken. Tijdens nieuwjaar blijf ik ook lang op om het vuurwerk te bekijken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() Waarom zouden wij niet meevieren met de suikerfeesten?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Het is gewoon een feest dat op het noordelijk halfrond wordt gevierd om de donkere dagen rond de winterzonnewende op een vrolijke manier door te komen en de komst van het nieuwe licht te vieren. Het is eigenlijk een periode die grosso modo twee weken voor de wende aanvangt en enkele weken erna pas afloopt. Van pakweg "Sinterklaas" tot "Driekoningen". Nieuwjaar valt ook samen met dat groot noords winterfeest. Iedereen kan dat meevieren, en je hoeft zelfs niet in iets te geloven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Moslim zijn is geen labeltje, het is een levenswijze. Enkel zij die deze levenswijze volgen, mogen zich moslim noemen. Dit is trouwens ook voor de jongeren(van allochtone orgine), die veelal NIET leven volgens Islam. Met alle respect, Westerse atheistische honden ervaar ik als een belediging als ze zich solidair willen opstellen door mee te doen met onze feesten. Gelukkig weet ik dat in praktijk dit NIET voorvalt... ![]()
![]() |
![]() |
#25 |
Parlementslid
|
![]() En toch, als onze handelaars Halloween al gaan gebruiken zullen ze het suikerfeest ook niet laten liggen.
Wat houdt het suikerfeest in? Of het de moslims nu aan staat of niet, ik vind wel iets uit om mee te doen. Ik zet een suikerboom op met lichtjes in! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() Die gasten hebben verstand van met de poten open te staan en alles te krijgen,zelfs Kerstmis vieren ze de varkens
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() Vergeet die grote nonsens van vasten maar,die vreten zich vol zodra de Zon onder is.Dat vasten zijn grote leugens,ze eten zoals iedereen,maar later ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! !
Laatst gewijzigd door Gargamel : 27 december 2004 om 17:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ze eten overdag ook als men denkt dat niemand het§ ziet.Dat moslimgedoe is een groote klucht.Allach is groot maar belgiese ziekekas is grooter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ook heb je ongveer de helft van de dag besef hoe arme mensen, zich voelen en ben je dankbaarder voor wat je hebt. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Begin dan alvast meer een beetje gezonder te zijn van geest.Want er is duidelijk iets mis in jullie stomme kop |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
En de armen zijn geen moslims als we de islamlogica rechtlijnig doortrekken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Over enkele jaren zetten we die establishmentpartijen die enkel de geldwolven-elite vertegenwoordigen aan de kant en kieperen we jullie hier allemaal weer buiten. (Alleen gasten als de Kenan - want dat is een mens van goede wil - mogen hier blijven, als ze dat zouden willen)
Ik vind dat Anatolië tot de EU mag toetreden zodra de Turkse bezetter zich heeft teruggetrokken tot achter de Kaukasus. Laatst gewijzigd door Wreker : 27 december 2004 om 21:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#38 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Blijkbaar vergeet u dat de meeste feesten die we uiteindelijk vieren gekoppeld zijn aan een godsdienst. Kerstmis is een christelijk feest. Natuurlijk door de tijdsgeest is het tot een gewoon familiefeest verworden, maar daarbij doet men het feest onrecht aan. Net zoals indertijd de nazi's ook wel het feest overnamen, maar het een totaal andere inhoud (en zelfs naam) gaven. |
|
![]() |
![]() |