![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 1) Vlaanderen moet terug veel properder worden, en gezonder
2) De eerste draft van het plan werd bewust gelekt. Mogelijks was deze eerste draft een te strenge opsomming, waarin gerust nog deftig mocht gesnoeid worden, in een overleg met de sector. Bewust lekken: er waren al weinig politieke zeden, maar nu is het hek helemaal van de dam. Ik maak me geen illusies: we gaan ermee moeten leren leven. 3) Of deze affaire veel electorale schade gaat opleveren, of net niet, is moeilijk te bepalen en te voorspellen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
In NL gaan ze zelfs de boeren onteigenen indien nodig. Ik vraag mij af hoe NVA daarin betrokken geraakt is … De volgende “crisis”. na de “pandemie” en na de “energiecrisis”, zal dan ook een “voedselcrisis” worden (wederom gecreëerd onthou de huidige situatie) maar geen nood, de foodhubs en insectenfarms staan al klaar Laatst gewijzigd door StV : 31 oktober 2022 om 14:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() rijk volk eet vlees
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We zullen misschien meer rijst moeten eten. Gelukkig is dit nog geen wet. De Boerenbond & de CD&V zullen hier wel een dikke stok voor steken. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien wil Zulma dat we couscous beginnen eten ipv patatten?
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vraag me echt af of Zulma er ook maar enig idee van heeft hoe gigantisch de jaarlijkse aardappelproductie in Vlaanderen is... Ook de groenteteelt op open veld kan men trouwens een kruis over trekken. De westvlaamse preiteelt bv mag ermee stoppen, spruiten, zowat alle koolsoorten... finito. De industriële groenteverwerkers zoals Ardovries gaan er niet mee kunnen lachen. Haar plan is totaal wereldvreemd. Dit is even onnozel als dat men tegen de franse wijnbouwers zou zeggen dat ze vanaf 1 september de vendange niet meer mogen doen. Dan kunnen die ook allemaal sluiten. Een competente minister hoort dat te weten. Die moet niet zitten spartelen met onnozele replieken dat er 'gerust nog over gesproken kan worden'. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is duidelijk dat er gelekt is,dit is geen wettekst,dit is een WERKtekst....
Een goede werktekst stelt de zaken heel erg scherp,maximalistisch..... Zo weet men bij de verdere uitwerking snel waar het pijn gaat doen.... Eigenlijk zouden alle ministers zo moeten werken,ik weet dat het in het bedrijfsleven ook zo gebeurd... Maar,en niet voor de eerste keer,en eigenlijk op alle regeringsniveaus,zitten er lekkende ambtenaren en mede-politici en spionnen die reeds ver vooraf de zaken in een bepaalde richting willen duwen.... En nu is er het "stikstofprobleem"..(ik verwijs ook naar wat in Nederland gaande is) Het "lekken" en het gebral van de pers creeert natuurlijk ook een wantrouwen tussen politici,dit is de ideale omgeving waarin een overdreven groot ambtenariaat,en de vertegenwoordigers van de belangengroepen,zich kunnen bewegen.ZIJ gaan op den duur de teksten schrijven.. Helaas voor hen is de tijd van "niks doen" voorbij. EN het parlement.....ach...laat maar... FEIT is dat ettelijke jaren geleden andere politici dan "Zuhal" die europese teksten aangaande stikstofuitstoot getekend hebben en vervolgens.....niks gedaan....Sommigen ervan BESEFTEN mogelijk zelf dat ze een BOM ondertekenden maar hebben er (ik leen even iets uit Nederland)geen verdere "aktieve herinneringen" aan ongetwijfeld... We kennen dat systeem inmiddels... Laatst gewijzigd door kelt : 31 oktober 2022 om 18:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit voorstel is dom, en het kan niet werken. Tenzij men mordicus de hele sector wil wurgen. De zeikerds die nu klagen dat we een groot deel van onze maak-industrie kwijt speelden aan azië, die klagen dat we onze energie bevoorrading kwijt speelden aan de russen, dat we onze energie productie domweg verkocht hebben aan frankrijk kunnen dan binnenkort beginnen klagen dat er nauwelijks nog belgische voedselproductie en verwerking is en dat we nu alles moeten importeren. Is dat de kracht van verandering ? Geef mijn portie maar aan de hond... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In Nederland hetzelfde.
Maar daar ontwikkeld zich een schandaal. https://twitter.com/GRotgers/status/...pCYg2n8YA&s=19 Wist u dat de criminele natuurorganisaties het stikstofkaartje mochten invullen van Van der Wal? Niks feitelijks door bijvoorbeeld onderzoek. Boeren worden onteigend door natuurorganisaties! Laat dit even tot u doordringen,” reageert Daniëlle Hekman, ex-bestuurslid van Farmers Defence Force. Gronden pikken en subsidies binnen rijven.
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kunnen we aub het draadje NIET gaan trollen met omvolking gelul ? Er zijn meer dan voldoende specifieke draadjes en zelfs een dedicated subforum daarvoor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hier zien we,van de EU websites,het waarom van de ontwikkeling tot de beruchte nitraat-richtlijnen.
We zien dat Nederland en Belgie bij de meest intensieve landen staan... https://www.eea.europa.eu/airs/2018/...trogen-balance NIKS daarvan is "ontstaan" in de legislatuur van Mevr Demir,maar zij is blijkbaar de eerste in een reeks landbouwbevoegde ministers (sedert de problematiek in EU verband opkwam) die nu ZAL proberen er iets aan te doen....zij heeft nu natuurlijk de boter opgegeten... daar staan we nu... Laatst gewijzigd door kelt : 1 november 2022 om 08:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Schepen
|
![]() die dingen krijg je als bruine makakken de controle over Belgie hebben
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=kelt;10059946]Hier zien we,van de EU websites,het waarom van de ontwikkeling tot de beruchte nitraat-richtlijnen.
We zien dat Nederland en Belgie bij de meest intensieve landen staan... https://www.eea.europa.eu/airs/2018/...trogen-balance NIKS daarvan is "ontstaan" in de legislatuur van Mevr Demir,maar zij is blijkbaar de eerste in een reeks landbouwbevoegde ministers (sedert de problematiek in EU verband opkwam) die nu ZAL proberen er iets aan te doen....zij heeft nu natuurlijk de boter opgegeten... 2 !!! Laatst gewijzigd door Boduo : 1 november 2022 om 09:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(*) cfr reactie #35 aub |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien kunt gij dan ook dat nazi en vnv-gelul achterwege laten telkens wanneer een draad over het Vlaams Belang gaat.
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 1 november 2022 om 10:09. |
![]() |
![]() |