Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 november 2022, 08:01   #21
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Van die wachttijden tot 3 uur geloof ik niet veel. Niemand staat 3 uren te wachten. Overdreven.
Tja, er hangt een klok boven de wachtrijen, vanaf hier is de wachttijd ...

En u heeft gelijk, er stond niet drie uur, er stond gewoon 180 minuten, en het volk stond er effectief aan te schuiven.
reservespeler is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2022, 08:21   #22
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Meer dan één uur? En dat vindt u meevallen?
Ik vind een kwartier aanvaardbaar.
Hangt ervan af voor wat, maar halfuur of drie kwartier, awel ja.
Drie uur, mij niet gezien.
Als ik als klein manneke naar de Efteling ging moest ge ook zo lang aanschuiven voor sommige attracties.
Maar mensen hebben nu eenmaal geen geduld meer.
Als ge naar een pretpark gaat weet ge dat.
Oud 3 november 2022, 09:22   #23
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ga maar allemaal naar pretparken en maak Verhulst of Coucke & Co nog rijker dan ze al zijn.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2022, 09:28   #24
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ga maar allemaal naar pretparken en maak Verhulst of Coucke & Co nog rijker dan ze al zijn.
gij hebt meer sympathie voor mislukkelingen, dan voor mensen die slagen in het leven ???

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2022, 10:05   #25
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Blijkbaar zijn er veel mensen die die prijs willen betalen om een hele dag in de wachtrij te staan.

Dat is hun goed recht hé.

De uitbater blij en de bezoeker blij.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2022, 10:42   #26
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Bent een aanschuiver of gewoon jaloers?
Oud 3 november 2022, 11:29   #27
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

In pretparken is er weinig "pret" te beleven wanneer het er stikt van het volk en je zenuwslopend, tijd vretend moet staan aanschuiven. Ik heb nooit begrepen wat er zo "opwindend" aan is om je te laten vastklikken in een kar en een minuut later in die eigenste kar met je hoofd omlaag te hangen en stilletjes hopen dat het ding niet onverwachts stil valt. Het opwindende van een abnormale toestand waarvan men u garandeert dat het absoluut veilig is. Tot je buurman (-vrouw) "pret belever" languit begint te braken... Het was héél plezierig.
Oud 3 november 2022, 13:57   #28
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
In pretparken is er weinig "pret" te beleven wanneer het er stikt van het volk en je zenuwslopend, tijd vretend moet staan aanschuiven. Ik heb nooit begrepen wat er zo "opwindend" aan is om je te laten vastklikken in een kar en een minuut later in die eigenste kar met je hoofd omlaag te hangen en stilletjes hopen dat het ding niet onverwachts stil valt. Het opwindende van een abnormale toestand waarvan men u garandeert dat het absoluut veilig is. Tot je buurman (-vrouw) "pret belever" languit begint te braken... Het was héél plezierig.
Wie zich niet goed voelt in een pretpark of op de kermis blijft liefst thuis.
Er zijn ook anderen die dit wel leuk vinden. Alleen jammer dat het nogal duur wordt.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2022, 15:25   #29
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Blijkbaar zijn er veel mensen die die prijs willen betalen om een hele dag in de wachtrij te staan.

Dat is hun goed recht hé.

De uitbater blij en de bezoeker blij.
ik wil wel een prettig park beginnen met extra lange wachtrijen voor mensen met een aanschuif fetisch , het gevoel van de thrill ride zal dan nog groter zijn als ze dan uiteindelijk in da bakske stappen en 20 seconden pret beleven.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2022, 15:46   #30
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
ik wil wel een prettig park beginnen met extra lange wachtrijen voor mensen met een aanschuif fetisch , het gevoel van de thrill ride zal dan nog groter zijn als ze dan uiteindelijk in da bakske stappen en 20 seconden pret beleven.
Blijkbaar zijn er al zulke pretparken hé.

Dat leid ik toch af uit dit topic.
Oud 3 november 2022, 15:49   #31
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Blijkbaar zijn er al zulke pretparken hé.

Dat leid ik toch af uit dit topic.
Ja maar bij mij moet je extra lang wachten minimuum 120 minuten voor de hoofdatractie

en zeker 3 kwartier voor ne pak friet met mayonaise ( en die maken we ook 4 x zo duur, en als ge een vorkske wilt moet ge daarvoor bij betalen)
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2022, 15:51   #32
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ja maar bij mij moet je extra lang wachten minimuum 120 minuten voor de hoofdatractie

en zeker 3 kwartier voor ne pak friet met mayonaise ( en die maken we ook 4 x zo duur, en als ge een vorkske wilt moet ge daarvoor bij betalen)
Doen zou ik zeggen!
Oud 4 november 2022, 09:30   #33
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
gij hebt meer sympathie voor mislukkelingen, dan voor mensen die slagen in het leven ???
Ach ja wat is slagen in het leven ?

De geslaagde en de mislukkeling ze liggen niet zelden net naast elkaar at the end

Hoe die grote fortuinen werden vergaard is alleszins zelden zuiver op de graat.

Klein fortuin kleine misdaad groot fortuin grote misdaad.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 4 november 2022 om 09:39.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2022, 09:33   #34
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Hangt ervan af voor wat, maar halfuur of drie kwartier, awel ja.
Drie uur, mij niet gezien.
Als ik als klein manneke naar de Efteling ging moest ge ook zo lang aanschuiven voor sommige attracties.
Maar mensen hebben nu eenmaal geen geduld meer.
Als ge naar een pretpark gaat weet ge dat.
Ik ben al weg als er in een winkel drie mensen voor mij staan. Ik heb zeer veel geduld maar het hangt er van af voor wat. Alleszins niet voor een broodje of een ijsje.
Oud 4 november 2022, 09:42   #35
jad°relen°ir
Minister

jad°relen°ir's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zondag en maandag was het in de pretparken over de koppen lopen.
Wachttijden van 2 tot 3 uur (op het nieuws was te zien dat de wachttijd aan een bepaalde attractie 180 minuten was, aan een andere attractie was dat 110 minuten)

Gewoon waanzin!!!

Je betaald voor je gezin (vader, moeder en twee kinderen) tussen de 120 en 180 euro voor je toegangstickets.
Je verwacht voor dit geld, waarvoor menigeen twee dagen moet werken, toch iets meer dan uren aanschuiven.

Hoe bepalen ze het maximum toegelaten personen?
Krijgen mensen een compensatie? Want dit is toch echt niet meer normaal, met zo'n wachttijden kan je drie en hoogstens vier attracties aandoen.
Is er een meldpunt om dit aan te klagen?

Als je dan tussendoor ook nog eens iets wil gaan eten, betaal je veel te veel geld voor brol.
Willen mensen nu echt afgezet worden?

Ik denk dat de "pret"parken op deze manier hun eigen doodvonnis graven.

De jeugd kan het blijkbaar minder schelen, ze maken wel plezier met elkaar!
Hoezo waanzin?
Mensen kiezen er vrijwillig voor om op een van de top-weekends naar zo een pretpark te gaan eh.. als ge u dan niet verwacht aan drukte en niet het geduld hebt een paar dagen later te gaan, vind ik niet dat je moet lopen klagen. Veel mensen willen er gewoon op 't hoogtepunt bij zijn.. zoals met de warmste dagen aan zee.. wie dan verwacht daar alleen te zitten is een sukkel.

Het pretpark moet men geen verwijten maken.. die verkopen gewoon hun waren.. en zolang alles veilig verloopt, zie ik niet in waarom ze een beperking moeten opleggen aan het bezoekersaantal.

En dat mensen willen aanschuiven voor brol-eten op zo een pretpark en daar prijs/kwaliteit-verhoudingsgewijs behoorlijk veel voor betalen, is nooit anders geweest. Bekijk ook de rijen eens aan een McDo of ander soortgelijk brol-restaurant. Ja, dat is wat veel mensen willen! Zich volproppen met smaakversterkte brol.
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2022, 09:54   #36
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir Bekijk bericht
Hoezo waanzin?
Mensen kiezen er vrijwillig voor om op een van de top-weekends naar zo een pretpark te gaan eh.. als ge u dan niet verwacht aan drukte en niet het geduld hebt een paar dagen later te gaan, vind ik niet dat je moet lopen klagen. Veel mensen willen er gewoon op 't hoogtepunt bij zijn.. zoals met de warmste dagen aan zee.. wie dan verwacht daar alleen te zitten is een sukkel.

Het pretpark moet men geen verwijten maken.. die verkopen gewoon hun waren.. en zolang alles veilig verloopt, zie ik niet in waarom ze een beperking moeten opleggen aan het bezoekersaantal.

En dat mensen willen aanschuiven voor brol-eten op zo een pretpark en daar prijs/kwaliteit-verhoudingsgewijs behoorlijk veel voor betalen, is nooit anders geweest. Bekijk ook de rijen eens aan een McDo of ander soortgelijk brol-restaurant. Ja, dat is wat veel mensen willen! Zich volproppen met smaakversterkte brol.
De meeste mensen zijn meelopers. Als iedereen staat aan te schuiven op de E40 zijn ze nog blij er ook te staan

Met mijn leuze hoe minder zielen hoe meer vreugd ben ik eerder de uitzondering dan de regel.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 4 november 2022 om 09:56.
Oud 5 november 2022, 07:06   #37
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoezo waanzin?

Het pretpark kan wel degelijk het bezoekersaantal beperken, zeker aan deze prijzen die veel hoger liggen dan normaal.
Oud 5 november 2022, 20:39   #38
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het pretpark kan wel degelijk het bezoekersaantal beperken, zeker aan deze prijzen die veel hoger liggen dan normaal.
Heeft niets met de toegangsprijs te maken. Een pretpark kan perfect bepalen hoeveel bezoekers in het park zijn, en als het moet dit aantal beperken. En zo te zien laten de bezoekers zich niet weerhouden door hoge toegangsprijzen of wachttijden.

Laatst gewijzigd door Rudy : 5 november 2022 om 20:40.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2022, 08:05   #39
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Heeft niets met de toegangsprijs te maken. Een pretpark kan perfect bepalen hoeveel bezoekers in het park zijn, en als het moet dit aantal beperken. En zo te zien laten de bezoekers zich niet weerhouden door hoge toegangsprijzen of wachttijden.
Hadden de bezoekers een keuze?
Tickets op voorhand gekocht, waren op datum en mochten niet omgezet worden.
Het pretpark wis exact hoeveel tickets er verkocht waren, het is dan niet moeilijk om te bepalen hoeveel er nog in de vrije verkoop toegang krijgen.
Oud 7 november 2022, 12:17   #40
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoezo waanzin?

Inderdaad, mensen kiezen ervoor om op mooie dagen met het gezin een gezellig en duur uitje te maken om zich in een pretpark te vermaken.
Niemand gaat naar een pretpark (of naar zee) als het regent, hé?
En dan mogen ze ook verwachten om van alle attracties gebruik te kunnen maken met redelijke wachttijden.
En die organisatie is de plicht van het pretpark waarvoor de bezoekers tenslotte een duur ticket betalen.
Pretparken hebben ook een maximum capaciteit die ze perfect kunnen opvolgen door online voorverkoop.
Het gaat niet op dat ze die capaciteit ver overschrijden om enkel hebzuchtig zoveel mogelijk poen op te strijken waardoor de veiligheid in het gedrang komt door teveel bezoekers toe te laten.

En wat dat te dure brol-eten betreft: voor de voedselveiligheid zouden de politieke bemoeiallen daar beter eens regeltjes voor opleggen om betaalbare en gezonde kwaliteit aan te bieden in pretparken voor de volksgezondheid.
Mensen proppen zich vol met smaakversterkte brol omdat dat het enige fastfood is dat aangeboden wordt, ook voor die brol-restaurants telt de voedselveiligheid/-kwaliteit voor de politiek niet.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be