![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Europees Commissaris
|
![]() Als je het over moderne slavernij en uitbuiting van arbeidsmigranten wil hebben, dan moet je zeker naar Vranckx kijken.
Daar worden de levensomstandigheden van de arbeidsmigranten in het rijke en sjieke Qatar eens onder de loep genomen, jeweetwel, waar ze WK voetbal willen gaan houden. "Undercover in Qatar" onthult de schrijnende levensomstandigheden, de uitbuiting, dwang en de mensenrechtenschendingen van de security mensen, 25.000 gastarbeiders in totaal voor het WK. En de bondscoach, voetbalbond, fifa doen alsof hun neus bloedt. Bondsvoorzitter FFF noël le graët beweert zelfs dan dat deze wantoestanden nog kunnen worden rechtgezet met...."een likje verf". ![]() Uiteraard pracht en praal voor voetbalbond, fifa, voetballers en bezoekers. En ook voor flipke en pinokkio decroo, die natuurlijk deze uitgelezen kans om eens decadent uit de bol te kunnen gaan op kosten van de belastingbetalers niet laten liggen. Morgen herhaling Vranckx om 19:25u op canvas.
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ok, misschien stof tot nadenken in het katern WK 2022 Qatar. Niet echt overbevolking gerelateerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De bevolkingsgroei valt in Belgie nog mee, 0,54% p.j. (Statbel), maar steeds minder door geboorten omdat vrouwen later beginnen met kinderen en minder kinderen krijgen. Voorspellen is moeilijk als immigratie onvoorspelbaar is. Er zijn meer zelfstandige woningen nodig voor hetzelfde aantal inwoners. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is gemakkelijk migranten als pispaal te gebruiken omdat ze blijkbaar voor meer kinderen zorgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
|
![]() Citaat:
Bedwelmen Wat het ruimen van kippen betreft, meent de voorzitter van de Nederlandse Vakbond Pluimveehouders: 'CO2 is het meest humane om te ruimen: de kip valt in slaap en sterft binnen een paar uur in zijn slaap' (Economie, 2/11). Dat biedt perspectief voor het leven op aarde, als de mens zich door eigen toedoen laat bedwelmen door broeikasgas CO2. In slaap gesukkeld zijn we alvast. - Math van den Hoef |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als de consumenten het niet kopen ... Als ik een Boormachine nodig heb, kies ik uit de volgende merken: Hilti Makita Blauwe Bosch Ik weet dan dat ik voor veel jaren een goede machine heb. Uiteraard kan ik ook naar de Hubo, de Lidl of de Action gaan en daar het goedkope huismerk kopen. Ik weet dan dat ik ten laatste het jaar nadien, een nieuw aan het kopen ben. En zo zijn er veel producten die mensen kopen omdat ze goedkoop zijn, ze denken dan: "Voor die prijs, als het kapot is, koop ik wel een nieuw". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Vlaming is zich daar al lang bewust van. Het heeft echter geen zin als onze overheid die vrijgekomen plaatsen laat innemen door gelukszoekers en arbeidsmigranten. Denk daar eens over na! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En zeker in relatie met het leefbaar houden / maken van onze planeet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Leg me dat eens uit? Met minder mensen in ons land en duurzame producten, hebben we werknemers te veel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U verstond de laatste zin van mijn post, die u quoot, niet?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |