![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, 200€ per maand vóór de ‘crisis’ is ‘nogal’ hoog.
![]() |
#22 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik verhoog mijn voorschot niet. 1200 euro per maand. Wat denken die onnozelaars wel. Laatst gewijzigd door Rudy : 11 november 2022 om 22:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Staatssecretaris
|
![]() Tot uw afrekening komt, mss niet die van u maar voor velen wel, wacht maar af met woningen van jaren 50 a 70, enkel glas en niet geïsoleerd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat het grootste deel van de bevolking nooit aan 1200 per maand kan komen. In feite weet ik dat zo goed als zeker.
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik weet ook wel van anderen dat sommige leveranciers dergelijke idiote voorschotten vragen. Als je het mij vraagt: vertrouw die leveranciers niet.
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eendrachtig de gaskraan toedraaien en niet meer stemmen is ons beste wapen.
![]() |
![]() |
#28 |
Staatssecretaris
|
![]() Reken maar uit met 25000 kwh aan aardgas en 3500 kwh stroom.
Dat zijn de gemiddelde verbruiken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het voorstel is gebaseerd op het verbruik bij de vorige afrekening in januari. Vorig jaar had ik nog de gewoonte om de kamertemperatuur op 23 graden te houden. Dat is ondertussen voltooid verleden tijd. Nu is het maximum 20 graden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Europees Commissaris
|
![]() Onze afrekening komt deze maand, ben eens benieuwd.
Wat een klotesituatie, met een hoog "de politiek stond er bij en keek ernaar"-gehalte. En die ballonnetjes die overal opgelaten worden met "Wacht maar tot de winter van 2023", helpen ook niet echt.
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb de eindafrekening (vorige maand) van een familielid gezien. De gemiddelde gasprijs was 1,6 €/kubieke meter. Voor 25000 kWh komt dat op een 3448 €/jaar of 287 €/maand dus helemaal niks in de buurt van 1200 €/maand.
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn en er zullen sociale drama's zijn. Maar hoe massaal? Dat is de vraag. Ik hoop een beetje op het volgende: de prijzen van de gas zijn niet heel lang op het hoogste punt blijven staan. Er was geen plateau, wel een piek. Daarom deed ik een oproep naar de medeforummers die evt al een eindafrekening van een bepaalde periode gekregen hebben.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wees a.u.b. wat preciezer.
Wie verwarmt met een warmtepomp, heeft meestal geen gasaansluiting, en krijgt iets van 70 euro ipv 200.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met die info zijn we geen kloten. woont dat familielid in een appartement of in een woning? Modern geïsoleerd of meer dan 25 j oud en niet aangepast? Overdag thuis of niet? 1 bewoner of 6 bewoners?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien geniet het familielid van een sociaal tarief.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Water koken in de moor en pellets branden in de stoof, fuck de groen ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die tegemoetkoming krijg je alleen maar als je al een hele tijd een variabel contract had.
Degenen die dat in de laatste maanden opgedrongen kreeg krijgt niks. Wat waarschijnlijk de grootste hoop is.
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Telt u even mee, als die geen hoge voorschotten berekenen zijn ze tegen volgende eindfactuur failliet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die 25000 kWh komt van Deo en dat is zo ongeveer wat men voor een ‘gemiddeld’ gezin inschat. Ik bijvoorbeeld verbruik een pak minder. https://callmepower.be/nl/energie/gids/tarief/prijs-gas Citaat:
![]() |