Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes... > Sport
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Sport Van voetbal tot worstelen.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 november 2022, 10:19   #21
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Maar de Qataarse emir die mag dan weer wel bepalen wat spelers en niet mogen zeggen of dragen ?
In ieder geval heeft Vertongen gelijk dat hij daar bang is. Zie hier eens: Lukaku springt recht als Courtois de penalty stopt en er komen meteen 3 politiemannen aangelopen.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20221124_93049458
Oud 24 november 2022, 10:21   #22
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Hoelang weet men al dat het WK in Qatar ging worden gespeeld? Nu, de laatste weken voor het begint of zelfs al bezig is nog met kritiek op het gastland aandraven is jaaaren te laat en rijkelijk hypocriet.
https://forum.politics.be/showpost.p...6&postcount=37

Zolang onze heren voetballers het niet hadden over onrecht in de wereld heb ik gezwegen, maar sinds ze begonnen zijn met hun BLM gezever, zeg ik al dat ze moeten wegblijven uit Qatar. Ik zeg dat overigens al sinds het geweten was dat het WK daar ging doorgaan. Maar toen je dat 10 jaar geleden vertelde was je een gore racist als je het had over voetballen in een achterlijke zandbak. 10 jaar laters staat de linkse goegemeente plots op de achterste poten.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2022, 10:25   #23
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht

Zolang onze heren voetballers het niet hadden over onrecht in de wereld heb ik gezwegen, maar sinds ze begonnen zijn met hun BLM gezever, zeg ik al dat ze moeten wegblijven uit Qatar. Ik zeg dat overigens al sinds het geweten was dat het WK daar ging doorgaan. Maar toen je dat 10 jaar geleden vertelde was je een gore racist als je het had over voetballen in een achterlijke zandbak. 10 jaar laters staat de linkse goegemeente plots op de achterste poten.
Mag ik u eraan herinneren dat zowat alle voetballers en journalisten de keuze voor Qatar afkeurden.
Dat was een beslissing van de Fifa en van de Fifa alleen.
Oud 24 november 2022, 10:28   #24
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
In ieder geval heeft Vertongen gelijk dat hij daar bang is. Zie hier eens: Lukaku springt recht als Courtois de penalty stopt en er komen meteen 3 politiemannen aangelopen.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20221124_93049458
als hij maar kan knielen
Oud 24 november 2022, 10:37   #25
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ook. Ik ga nooit van mijn leven in de politiek gaan. Ik wil ook niet aan politiek doen, maar ik heb wel een standpunt over mensenrechten. Mensenrechten gaan politiseren, het moet niet gekker worden eigenlijk.
Je hebt zelfs partijen in België en meer bepaald in het Nederlandstalige gedeelte die de UVRM en zelfs het zwakkere EVRM reeds te gul vinden met rechten.

Opkomen voor de mensenrechten is geen politiek. Het is de plicht van eenieder indien deze rechten in gevaar zijn daar tegen te ageren.

Heel goed verwoord gisteren op Villa Sporza door het panel.

Hein Vanhaezebrouck: “Wij voetballers verdienen massa’s geld, maar we durven niet ingaan tegen iets dat compleet ten onrechte is”

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/kijk/20...vato_53311524/

Laatst gewijzigd door Ke Nan : 24 november 2022 om 10:38.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2022, 10:38   #26
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoelang weet men al dat het WK in Qatar ging worden gespeeld? Nu, de laatste weken voor het begint of zelfs al bezig is nog met kritiek op het gastland aandraven is jaaaren te laat en rijkelijk hypocriet.
Inderdaad, Fifa had dat daar nooit mogen laten doorgaan.

Maar omwille van de smeer ...
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2022, 10:40   #27
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Hier idem dito.
Oud 24 november 2022, 10:42   #28
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mag ik u eraan herinneren dat zowat alle voetballers en journalisten de keuze voor Qatar afkeurden.
Ze konden een statement maken en gewoon niet gaan.
Gewoon ballen aan het lijf hebben en Fifa daar laten staan in hun onderbroek.

Er is een groot verschil russen woordelijk afkeuren en het ook doen met daden.

Laatst gewijzigd door reservespeler : 24 november 2022 om 10:44.
Oud 24 november 2022, 10:47   #29
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom zijn ze daar dan? De FIFA mag beslissen wat het wil, maar elke voetballer die daar is, is daar uit vrije wil. Niemand heeft hen verplicht om daar te zijn.

Voor een journalist kan ik nog begrip opbrengen. Die hun job is immers verslag uitbrengen van nieuwsfeiten. Maar wat heeft een Rode Duivel daar eigenlijk verloren? De voetbalbond en/of FIFA is niet hun werkgever. En voor het geld moeten ze het al helemaal niet doen want ze krijgen peanuts in vergelijking met wat ze van hun werkgever krijgen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2022, 14:05   #30
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Jan Vertonghen verklaarde in Het Laatste Nieuws dat hij bang is. Niet om een penalty te missen. Niet om een vuile tackle tegen zijn enkel te krijgen. Neen, Vertonghen is bang om zijn mond nog open te doen. ‘Ik ben bang dat ik morgen niet op het veld sta als ik hier iets over zeg.’ Hij heeft het over de polemiek rond het woke-symbool van de OneLove-armband. Onze recordinternational met 143 caps is niet alleen. Hij vertolkt een gevoel dat in toenemende mate leeft bij medewerkers aan onze instellingen, bij studenten en professoren aan onze universiteiten en business schools, bij werknemers van onze multinationals en ngo’s. Allemaal zijn ze bang om hun mond nog open te doen.

Tja, zoiets begint door iemand zoals Lukaku die het nodig vond om voor iedere match te knielen met de vuist omhoog.
Dat is iets wat niet thuis hoort op een voetbalplein, op een voetbalplein moet er gevoetbald worden zonder een politiek statement te willen maken.

Julie Burchill schreef: ‘Woke is een nieuwe manier om neer te kijken op het leven en de ideeën van de werkende klasse.’ Het is de polariserende religie van de groenlinks liberale bourgeois elite. Het is de onverdraagzame ideologie van het technocratische totalitarisme. Eerst kaapte de corrupte FIFA de World Cup door ze te gunnen aan Qatar. Daarna vergalde ze het spelletje voor de supporters en ondertussen ook voor de spelers. Vraag maar aan Jan. Het zal die elite worst wezen.

Een deugende Lukaku, OneLove-armbanden en knielende Rode Duivels doen meer kwaad dan goed. Het is zelfprofilering ten koste van onze sociale cohesie. Dat zijn geen onschuldige stappen of goedbedoelde symbolen. Het zijn de eerste stappen in een hellend vlak dat eindigt in totale controle en ontmenselijking. Laat sport gewoon sport zijn.
Francken verweet hen in De Afspraak dat ze hypocriet zijn.
Hij zei : '' Ik weet niet of meneer Vertongen daarbij hoort maar een deel van de ploeg is begonnen met knielen en de linker vuist omhoog te steken in de BML histery maar nu dat ze in een land zijn waar mensenrechten, vrouwen rechten en holibi rechten onder de sharia wetgeving onbestaande zijn zwijgen ze als vermoord.''

Laatst gewijzigd door daiwa : 24 november 2022 om 14:06.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2022, 14:08   #31
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Francken verweet hen in De Afspraak dat ze hypocriet zijn.
Hij zei : '' Ik weet niet of meneer Vertongen daarbij hoort maar een deel van de ploeg is begonnen met knielen en de linker vuist omhoog te steken in de BML histery maar nu dat ze in een land zijn waar mensenrechten, vrouwen rechten en holibi rechten onder de sharia wetgeving onbestaande zijn zwijgen ze als vermoord.''
Francken had daar volledig gelijk.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2022, 14:51   #32
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Francken had daar volledig gelijk.
In het parlement had Francken ze al eens klem gezet.

Theo Francken doet oproep aan Rode Duivels: "Nu zitten ze in een moeilijker parket"

https://www.voetbalkrant.com/nieuws/...#ixzz7kpWN1xxe

Laatst gewijzigd door daiwa : 24 november 2022 om 14:52.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2022, 14:57   #33
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Je hebt zelfs partijen in België en meer bepaald in het Nederlandstalige gedeelte die de UVRM en zelfs het zwakkere EVRM reeds te gul vinden met rechten.

Opkomen voor de mensenrechten is geen politiek. Het is de plicht van eenieder indien deze rechten in gevaar zijn daar tegen te ageren.

Heel goed verwoord gisteren op Villa Sporza door het panel.

Hein Vanhaezebrouck: “Wij voetballers verdienen massa’s geld, maar we durven niet ingaan tegen iets dat compleet ten onrechte is”

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/kijk/20...vato_53311524/
Waarom noemt u het EVRM zwakker dan de UVRM?
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2022, 02:37   #34
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze konden een statement maken en gewoon niet gaan.
Gewoon ballen aan het lijf hebben en Fifa daar laten staan in hun onderbroek.

Er is een groot verschil russen woordelijk afkeuren en het ook doen met daden.

Uiteraard smeer, maar de FIFA heeft ook een missie om het WK meer te spreiden om zo ook de almacht van Europa (UEFA) en in mindere mate Zuid Amerika (CONMEBOL) te breken.
Deze actie van de FIFA zal zeker bij de Europese leden zeer slecht vallen, maar ongetwijfeld bij bonden buiten Europa anders zijn ontvangen. Al was het maar dat ze daar sport en politiek niet te veel willen mengen.
Daarbij is het ook halfzacht, als ze dit zo'n slechte locatie vinden, waarom boycotten ze het dan niet?
Oud 28 november 2022, 03:02   #35
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Miljaar, een beter voorbeeld van Katholieke hypocrisie is moeilijk te vinden dezer dagen.
Fox 's standpunt, herhaald hieronder, is eerder terzake, Dadee.
Citaat:
Citaat:
Ze konden een statement maken en gewoon niet gaan. Gewoon ballen aan het lijf hebben en Fifa daar laten staan in hun onderbroek. Er is een groot verschil russen woordelijk afkeuren en het ook doen met daden.
Dat inderdaad is pas de echte en feitelijke reden.

DISCLAIMER: Voor het overige ken ik de kloten van voetbal en ben verheugd da dat blijkbaar ook niet meer nodig is, dezer dagen.
Oud 28 november 2022, 06:54   #36
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Dat er iets de sfeer in de kleedkamer van De Rode Duivels aan het bederven is kan je merken tijdens de wedstrijd en in de gegeven interviews. Het staat op de gezichten van de spelers te lezen. De prestaties op het veld lijden er onder. Blijkbaar zou het probleem iets politiek kunnen zijn. De spelers zitten met andere zaken in hun hoofd dan de wedstrijd. Commentatoren noemen dat dan een gebrek aan 'energie'.

Hopelijk kunnen ze het open gooien en uitpraten. Martinez lijkt me ergens niet de man om dat aspect van teamwork goed aan te pakken. Hij is meer gefocused op het voetbal zelf. Maar wie weet.

Laatst gewijzigd door Bach : 28 november 2022 om 07:09.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2022, 07:04   #37
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die recent opgesproten interesse voor mensenrechten in Qatar in de westerse pers valt samen met de recente weigering van Qatar de olieproductie te verhogen om alzo Rusland te treffen. Dat Qatar al jarenlang terroristen in Syrië steunt is geen probleem voor datzelfde 'westen'. Dit soort van gedrag wordt ook wel eens de 'weaponisation of human rights' genoemd en het is uitermate hypocriet. De spelers zelf zijn slechts pionnen in dit politiek spel.

Laatst gewijzigd door Bach : 28 november 2022 om 07:10.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be