![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat de "ministers" betreft: die worden naar goedkeuren gekozen door de president. Geen inmenging van de burgers dus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mij gaat het er om dat mensen vaak doen alsof dat iets typisch Belgisch is. Terwijl men in geen enkel land ministers kiest en het dus geen "Belgisch" fenomeen is maar een wereldwijd fenomeen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zoals in een andere draad gezegd is: hij heeft dat geprobeerd maar het is (net zoals zoveel) afgeblokt door de Rechterlijke Macht. Hij heeft er wel de ‘potpourri’ wetten doorgekregen zeer tegen de zin van advocatuur en co.
https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=322 ‘…De blauwe Minister van Justitie plaste tegen een politiecombi…’ Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 1 december 2022 om 21:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Compleet aberant.
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De bevolking hoeft ook voor mij niet rechtstreeks ministers te kiezen maar dat ze op een lijst staan en verkozen zijn om vervolgens door hun partij te worden voorgedragen om een ministerspost te bekleden is voor mij noodzakelijk. Die onverkozen geparachuteerden zijn wat mij betreft not done.
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De kiezers hebben die immers geen mandaat gegeven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vwalla. Meer hoeft niet gezegd, GEEN mandaat gekregen, weg ermee.
Hope is nothing more than a postponed disappointment Laatst gewijzigd door Skobelev : 2 december 2022 om 20:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
IK zie tegenwoordig uitvoerende politiek als veel te belangrijk om nog door politiekers (of laat ik correcter zeggen,partijafgevaardigden) te laten doen.... Politiek moet KONTROLEREN,namens haar KIEZERS via het PARLEMENT (de beheerrraad van de NV Overheid).Dat is nogal wat enders dan die lulbakkeij om niks die we gewend zijn geworden...a meer dan 3000€/maand de kop... De CEO,CFO,COO,HRM,QC,..(zie je,ik zie weinig toegevoegde waarde meer in de meeste soorten ministeriele posten)....mogen gerust,wat zeg ik,MOETEN eigenlijk best mensen van buiten de politiek,weg uit dat wereldje van advokaten zonder balie,komen...mensen die elders al wat ijzers uit het vuur gehaald hebben en ,ik zeg maar iets,weten hoe gewone mensen,in de privé,leven en werken....in ons aller belang...Deze mensen zijn het ook gewend om iedere ,pakweg 4 a 8 jaar weer eens iets anders te doen..... Laatst gewijzigd door kelt : 3 december 2022 om 08:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Europees Commissaris
|
![]() Sorry, juist.....we moeten 52 ministers el zes regeringen onderhouden en nu vraagt de d-senaat nog opslag ook....T'kan tegenzitten.....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Europees Commissaris
|
![]() Wat hij echt nog meer kan doen.???????OPSTAPPEN;;;;;;;;;;;;;
|
![]() |
![]() |