![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Sport Van voetbal tot worstelen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Nou. Dat is ook precies waarom Brabo's Nederland boven België verkiezen. Want ik merk dat wel in Rotterdam en na enkele dates met dames uit het Noorden. Er is zeker nog regionale frictie in Nederland. Waar ik werk en woon nu, Rotterdam, kom ik bitter weinig Brabanders tegen. Een Rotterdamse dame heeft me zelfs verteld dat ze zich in Noord-Brabant niet zo welkom voelt. Ze had ook de neiging snel te klagen zoals een lepel in een restaurant dat vies zou zijn waar ik noch de zaakvoerders het begrepen en waarbij die lepel ook 3 minuten op zich liet wachten. Dat dus is een ergernis en daarbij horend 'pestgedrag' waarbij men zichzelf wanen wijsmaakt teneinde je eigen emoties in toom te kunnen houden. Je kon die (katholiek georiënteerde) Brabo's hun gezichten aflezen ("het is weer van dat" en "oh help, wat moet ik doen, ik zie geen vieze lepel en wat gaat ze nu zeggen als ik haar een nieuwe breng?"). Dat maakte het geen geslaagde date, neen. Ik heb het wel veel beter kunnen sturen. Ze vertelde me ook dat ze net een leven met wat minder structuur wilde, maar ze zit nog steeds in een strijd hiermee. Ik herken mezelf erin een beetje. Nu ja, een gereformeerd opgevoede dame is niks voor mij, denk ik. Ik wist dat trouwens ook niet vóór de date. Toch voel ik me schuldig. Volgens mij is het ook mijn communicatie dat veel beter kon en had het zo geen vaart gelopen indien ik het wijzer aanpakte. Eruit geleerd. Ik wil gewoon zeggen. Veel Vlamingen beseffen dit niet, maar Brabo's botsen nopg vaak genoeg met Hollanders tot vandaag de dag. Dat is nog steeds zo anno 2022. Ondanks dat alles zijn ze trotse Nederlanders en blij niet bij België te horen. Laatst gewijzigd door Weyland : 9 december 2022 om 23:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Máxima zal in stilte kunnen vieren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Croatië: 3.888.529 inwoners Brazilië: 215.002.523 inwoners Croatië heeft gewonnen Laatst gewijzigd door DucDEnghien : 9 december 2022 om 23:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
https://youtu.be/5dWeeUIZFgA Laatst gewijzigd door Weyland : 9 december 2022 om 23:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het werd uiteindelijk nog erg spannend. Maar Argentinië is de terechte winnaar. Wij (Nederland) speelde over de gehele wedstrijd onwijs slecht. Nauwelijks tot geen echte kansen weten te creëren. Argentinië ook niet echt. Maar die werden in elk geval nog een paar keer een soort van gevaarlijk in de 16.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Nederlanders kijken niet neer op Belgen, hoe komt u daarbij. Het grootste onbegrip aan deze kant zit hem in het feit, dat Belgen veel minder direct zijn. Ironisch genoeg, gaat dat soepeler met de Duitsers... Na vanavond, ben ik, denk ik voor onze* buurman (*= Sint Maarten) Frankrijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Weyland : 9 december 2022 om 23:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Anderzijds los van die scheids creëerden we te weinig. Wel wat pech bij de penalty's, normaal gesproken zijn Van Dijk en Berghuis zekerheidjes, wel goed gekeept door die Argentijn, Noppert daarentegen is geen penaltykiller. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nederland speelde bagger. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Noch België, noch Nederland zijn de wereldtop. Jammer dat ons weer geen derby der Lage Landen gegund was.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Frankrijk heeft alleen fysieke kracht en mbappe, Engeland doet enkel aan lange ballen, Marokko is ook een verassing, maar uiteindelijk toch te matig denk ik, Portugal is al helemaal een lachertje. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Toch zijn we wel trotse Nederlanders geworden, het Belgisch hartelijke onthaal ('ollander) helpt ook niet mee of juist wel. Niks tegen België, wel jammer dat jullie ons in de steek lieten in 1830. Tja en dan hereniging, voor zover men daar mee bezig zou zijn, vermoed ik dat velen het zien als een groter België of Nederland en niet als iets nieuws. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En ja, die date is diezelfde die ik eerder vermeldde en toen je me erop aansprak minder flauwe grappen over Nederland uit te halen (af en toe is ok, maar het mag me hier niet typeren). Je snapt wel waarom ze zo was dus. Dat is nu wel beter begrepen hoor. Ze ging me nog spreken, benieuwd. ![]() Wees gerust: ik deed dat niet hoor, over religie of Ollanders praten. Wel was het hommeles op het werk na een nachtdienst en ik kon dat niet goed verborgen houden. Volgens mij heb ik daarmee een vrouw die erg voorzichtig haar woorden wikt en weegt en de dingen erg serieus neemt erg gekwetst en zag ze enkel een uitweg in zulke stereotypische pietluttigheden die haar nog meer ongemakkelijk maakten. Dus ik kreeg de "Ik voel me hier niet welkom" in Breda. Zeker voor een Belg is dat erg nieuw wegens onbestaand gedrag bij ons. Ik begrijp alles echter en bezie de dingen niet als een cliché, al zou het waarschijnlijk wel zo over gekomen zijn. Als Belg moet ik er ook voor hoeden alles wat nieuw voor me is veel rustiger op te vatten. Nu die 'jullie' en 'in de steek' dat is iets waar men in België verre van zeker over is hoor. De Belgische Revolutie wordt erg vaak in vraag gesteld, zelfs aan Franstalige zijde (nu ja, of het goed voor Vlamingen was). Laatst gewijzigd door Weyland : 10 december 2022 om 00:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Off topic: ik vind Rotterdam een heerlijke stad. De meest boerse stad van de Randstad. Je ziet zelfs omgekeerd opgehangen boerenvlaggen, in een grote stad. Reden: veel havenarbeiders stammen af van boeren. De stad bood werk en woonst voor de plattelandsbewoner die erheen trok.
|
![]() |
![]() |