Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes... > Sport
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Sport Van voetbal tot worstelen.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 december 2022, 23:00   #21
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Reken maar..

Gaat heen, Vlaming. Buig voor de Walen met stropdassen.

Nou. Dat is ook precies waarom Brabo's Nederland boven België verkiezen. Want ik merk dat wel in Rotterdam en na enkele dates met dames uit het Noorden. Er is zeker nog regionale frictie in Nederland.

Waar ik werk en woon nu, Rotterdam, kom ik bitter weinig Brabanders tegen. Een Rotterdamse dame heeft me zelfs verteld dat ze zich in Noord-Brabant niet zo welkom voelt. Ze had ook de neiging snel te klagen zoals een lepel in een restaurant dat vies zou zijn waar ik noch de zaakvoerders het begrepen en waarbij die lepel ook 3 minuten op zich liet wachten.

Dat dus is een ergernis en daarbij horend 'pestgedrag' waarbij men zichzelf wanen wijsmaakt teneinde je eigen emoties in toom te kunnen houden. Je kon die (katholiek georiënteerde) Brabo's hun gezichten aflezen ("het is weer van dat" en "oh help, wat moet ik doen, ik zie geen vieze lepel en wat gaat ze nu zeggen als ik haar een nieuwe breng?"). Dat maakte het geen geslaagde date, neen. Ik heb het wel veel beter kunnen sturen.

Ze vertelde me ook dat ze net een leven met wat minder structuur wilde, maar ze zit nog steeds in een strijd hiermee. Ik herken mezelf erin een beetje. Nu ja, een gereformeerd opgevoede dame is niks voor mij, denk ik. Ik wist dat trouwens ook niet vóór de date.

Toch voel ik me schuldig. Volgens mij is het ook mijn communicatie dat veel beter kon en had het zo geen vaart gelopen indien ik het wijzer aanpakte. Eruit geleerd.

Ik wil gewoon zeggen. Veel Vlamingen beseffen dit niet, maar Brabo's botsen nopg vaak genoeg met Hollanders tot vandaag de dag. Dat is nog steeds zo anno 2022. Ondanks dat alles zijn ze trotse Nederlanders en blij niet bij België te horen.

Laatst gewijzigd door Weyland : 9 december 2022 om 23:30.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2022, 23:01   #22
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ben je dronken?
45 miljoen tegen 17 miljoen

45 miljoen heeft gewonnen.

Wie is er nu dronken ?
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2022, 23:02   #23
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Welk excuus ga je nu bedenken, nu dat Croatië gewonnen heeft van Brazilië?
Dat Brazilië al even slecht gespeeld heeft als de Rode Smurfen.
Oud 9 december 2022, 23:03   #24
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Máxima zal in stilte kunnen vieren.
Oud 9 december 2022, 23:04   #25
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht

Wie is er nu dronken ?
Jij.

Croatië: 3.888.529 inwoners
Brazilië: 215.002.523 inwoners

Croatië heeft gewonnen

Laatst gewijzigd door DucDEnghien : 9 december 2022 om 23:05.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2022, 23:07   #26
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Jij.

Croatië heeft gewonnen
La France zal dit WK winnen.

https://youtu.be/5dWeeUIZFgA

Laatst gewijzigd door Weyland : 9 december 2022 om 23:17.
Oud 9 december 2022, 23:13   #27
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jij.

Croatië heeft gewonnen
De uitzondering bevestigt de regel.
Oud 9 december 2022, 23:40   #28
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Het werd uiteindelijk nog erg spannend. Maar Argentinië is de terechte winnaar. Wij (Nederland) speelde over de gehele wedstrijd onwijs slecht. Nauwelijks tot geen echte kansen weten te creëren. Argentinië ook niet echt. Maar die werden in elk geval nog een paar keer een soort van gevaarlijk in de 16.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2022, 23:41   #29
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht

Wie is er nu dronken ?
Qua resultaat had je gelijk. Maar een wat sportievere analyse had je groot gemaakt.

Het is niet alsof Argentinië ook maar iets waard was he.
Oud 9 december 2022, 23:42   #30
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Moeilijk om te supporteren. Enerzijds taalgenoten en een buurland waar ik vrienden heb, anderzijds de luidruchtige arrogantie en het neerkijken op de Belgen die zullen toenemen moest Nederland wereldkampioen worden. En nog anderzijds zou een Messi-Ronaldo finale een mooie afsluiter zijn voor een voetbaltijdperk gedomineerd door beide heren. En wie wil er nu niet nog een wedstrijd meer van Messi kunnen genieten? Het zal er op neerkomen dat de beste moge winnen.
Doet mij aan Nederland in 2018 denken, veel support voor België toen, maar denk dat veel Nederlanders er toen ook niet aan hadden moeten denken dat België wél een WK had gewonnen. Qua arrogantie heb ik zeker toen wel gemerkt, ahem ''gouden generatie'' ahem, doen jullie niet veel onder, sommige Nederlanders zijn hooguit wat luidruchtiger.

Nederlanders kijken niet neer op Belgen, hoe komt u daarbij. Het grootste onbegrip aan deze kant zit hem in het feit, dat Belgen veel minder direct zijn. Ironisch genoeg, gaat dat soepeler met de Duitsers...

Na vanavond, ben ik, denk ik voor onze* buurman (*= Sint Maarten) Frankrijk.
Oud 9 december 2022, 23:44   #31
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Doet mij aan Nederland in 2018 denken, veel support voor België toen, maar denk dat veel Nederlanders er toen ook niet aan hadden moeten denken dat België wél een WK had gewonnen. Qua arrogantie heb ik zeker toen wel gemerkt, ahem ''gouden generatie'' ahem, doen jullie niet veel onder, sommige Nederlanders zijn hooguit wat luidruchtiger.

Nederlanders kijken niet neer op Belgen, hoe komt u daarbij. Het grootste onbegrip aan deze kant zit hem in het feit, dat Belgen veel minder direct zijn. Ironisch genoeg, gaat dat soepeler met de Duitsers...

Na vanavond, ben ik, denk ik voor onze* buurman (*= Sint Maarten) Frankrijk.
Een Nederlander met een Vlaamse eega werd erom gepest, en nadat België verloor sliep hij met plezier op de bank. Lolol. Ik nam hem hierin niet letterlijk.

Laatst gewijzigd door Weyland : 9 december 2022 om 23:45.
Oud 9 december 2022, 23:47   #32
Adam Smith
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Het werd uiteindelijk nog erg spannend. Maar Argentinië is de terechte winnaar. Wij (Nederland) speelde over de gehele wedstrijd onwijs slecht. Nauwelijks tot geen echte kansen weten te creëren. Argentinië ook niet echt. Maar die werden in elk geval nog een paar keer een soort van gevaarlijk in de 16.
Laatste kwartier van de reguliere speeltijd was wel voor Nederland. Merendeel van de wedstrijd was wel voor Argentinië, of nog beter scheids Lahoz. Messi had voor die handsbal gewoon geel moeten krijgen etc.
Anderzijds los van die scheids creëerden we te weinig.

Wel wat pech bij de penalty's, normaal gesproken zijn Van Dijk en Berghuis zekerheidjes, wel goed gekeept door die Argentijn, Noppert daarentegen is geen penaltykiller.
Oud 9 december 2022, 23:49   #33
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Laatste kwartier van de reguliere speeltijd was wel voor Nederland. Merendeel van de wedstrijd was wel voor Argentinië, of nog beter scheids Lahoz. Messi had voor die handsbal gewoon geel moeten krijgen etc.
Anderzijds los van die scheids creëerden we te weinig.

Wel wat pech bij de penalty's, normaal gesproken zijn Van Dijk en Berghuis zekerheidjes, wel goed gekeept door die Argentijn, Noppert daarentegen is geen penaltykiller.
Ik begrijp totaal de relevantie niet van het afschuiven op de scheids. De scheids was duidelijk erg voorzichtig met messi, maar dat is allemaal niet de oorzaak van het resultaat.

Nederland speelde bagger.
Oud 9 december 2022, 23:50   #34
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Noch België, noch Nederland zijn de wereldtop. Jammer dat ons weer geen derby der Lage Landen gegund was.
Oud 9 december 2022, 23:54   #35
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Noch België, noch Nederland zijn de wereldtop. Jammer dat ons weer geen derby der Lage Landen gegund was.
Leuk. Maar ik heb heel dit WK nog geen wereldtop gezien.

Vind Kroatie het beste op dit moment. Maar op papier is dat geen wereldtop.
Oud 9 december 2022, 23:55   #36
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Leuk. Maar ik heb heel dit WK nog geen wereldtop gezien.

Vind Kroatie het beste op dit moment. Maar op papier is dat geen wereldtop.
Misschien is het animo heel wat minder door de menselijke tol die dit WK heeft gekost.
Oud 9 december 2022, 23:59   #37
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Misschien is het animo heel wat minder door de menselijke tol die dit WK heeft gekost.
Welnee. Het is elk toernooi hetzelfde namelijk. De landen die op papier de boel moeten klaren, bakken er maar weinig van. Ik kijk het puur om mijn eigen land te supporten, en hopen op landen die verassen. Zoals nu Kroatië.

Frankrijk heeft alleen fysieke kracht en mbappe, Engeland doet enkel aan lange ballen, Marokko is ook een verassing, maar uiteindelijk toch te matig denk ik, Portugal is al helemaal een lachertje.
Oud 10 december 2022, 00:11   #38
Adam Smith
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Nou. Dat is ook precies waarom Brabo's Nederland boven België verkiezen. Want ik merk dat wel in Rotterdam en na enkele dates met dames uit het Noorden. Er is zeker nog regionale frictie in Nederland.
Als Brabander heb ik daar in de Randstad nooit wat van gemerkt. Ik heb één keer frictie gehad met iemand uit Overijssel, die dacht dat ik een Belg was, waarop ik zei, ik noem jou toch ook geen Duitser. Mijn zwager is trouwens een echte Hollander, komt uit een dorp tussen Leiden en Woerden. Ik heb ook een oom, die oorspronkelijk uit Rotterdam (Hillegersberg) komt, altijd een eigen zaak heeft gehad, toen hij jong was heeft hij nog in Antwerpen, met een toen nog Franstalige elite, gewoond (zijn vader zat in het havenbedrijf). Hij had een vrij grote zaak, maar koos bewust een Brabantse of Limburgse vertegenwoordiger om zaken met België te doen.
Citaat:
Ik wil gewoon zeggen. Veel Vlamingen beseffen dit niet, maar Brabo's botsen nopg vaak genoeg met Hollanders tot vandaag de dag. Dat is nog steeds zo anno 2022. Ondanks dat alles zijn ze trotse Nederlanders en blij niet bij België te horen.
Vaak is een groot woord en niet mijn ervaring, het gaat er ook om hoe je er mee omgaat. Sterker ik heb meer positieve ervaringen, en Brabo's worden daar ook wel wat positieve kwaliteiten toegedicht, oké misschien niet door Grifo's.
Toch zijn we wel trotse Nederlanders geworden, het Belgisch hartelijke onthaal ('ollander) helpt ook niet mee of juist wel. Niks tegen België, wel jammer dat jullie ons in de steek lieten in 1830.

Tja en dan hereniging, voor zover men daar mee bezig zou zijn, vermoed ik dat velen het zien als een groter België of Nederland en niet als iets nieuws.
Oud 10 december 2022, 00:12   #39
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Als Brabander heb ik daar in de Randstad nooit wat van gemerkt. Ik heb één keer frictie gehad met iemand uit Overijssel, die dacht dat ik een Belg was, waarop ik zei, ik noem jou toch ook geen Duitser. Mijn zwager is trouwens een echte Hollander, komt uit een dorp tussen Leiden en Woerden. Ik heb ook een oom, die oorspronkelijk uit Rotterdam (Hillegersberg) komt, altijd een eigen zaak heeft gehad, toen hij jong was heeft hij nog in Antwerpen, met een toen nog Franstalige elite, gewoond (zijn vader zat in het havenbedrijf). Hij had een vrij grote zaak, maar koos bewust een Brabantse of Limburgse vertegenwoordiger om zaken met België te doen.

Vaak is een groot woord en niet mijn ervaring, het gaat er ook om hoe je er mee omgaat. Sterker ik heb meer positieve ervaringen, en Brabo's worden daar ook wel wat positieve kwaliteiten toegedicht, oké misschien niet door Grifo's.
Toch zijn we wel trotse Nederlanders geworden, het Belgisch hartelijke onthaal ('ollander) helpt ook niet mee of juist wel. Niks tegen België, wel jammer dat jullie ons in de steek lieten in 1830.

Tja en dan hereniging, voor zover men daar mee bezig zou zijn, vermoed ik dat velen het zien als een groter België of Nederland en niet als iets nieuws.
Ik overdrijf, want ik heb het er als Belg prima naar mijn zin. Toch is Rotterdam nog steeds erg 'calvinistisch' gebleven. Althans waar ik werk is dat zo en ik werk tussen bijna uitsluitend mensen van protestantse oriëntatie, sommigen gelovig. Het is erg wennen en gaat met vallen en opstaan, maar ik word toch verwelkomd (ben nagenoeg de enige met een katholieke opvoeding daar).

En ja, die date is diezelfde die ik eerder vermeldde en toen je me erop aansprak minder flauwe grappen over Nederland uit te halen (af en toe is ok, maar het mag me hier niet typeren). Je snapt wel waarom ze zo was dus. Dat is nu wel beter begrepen hoor. Ze ging me nog spreken, benieuwd.
Wees gerust: ik deed dat niet hoor, over religie of Ollanders praten. Wel was het hommeles op het werk na een nachtdienst en ik kon dat niet goed verborgen houden. Volgens mij heb ik daarmee een vrouw die erg voorzichtig haar woorden wikt en weegt en de dingen erg serieus neemt erg gekwetst en zag ze enkel een uitweg in zulke stereotypische pietluttigheden die haar nog meer ongemakkelijk maakten. Dus ik kreeg de "Ik voel me hier niet welkom" in Breda.

Zeker voor een Belg is dat erg nieuw wegens onbestaand gedrag bij ons. Ik begrijp alles echter en bezie de dingen niet als een cliché, al zou het waarschijnlijk wel zo over gekomen zijn. Als Belg moet ik er ook voor hoeden alles wat nieuw voor me is veel rustiger op te vatten.

Nu die 'jullie' en 'in de steek' dat is iets waar men in België verre van zeker over is hoor. De Belgische Revolutie wordt erg vaak in vraag gesteld, zelfs aan Franstalige zijde (nu ja, of het goed voor Vlamingen was).

Laatst gewijzigd door Weyland : 10 december 2022 om 00:33.
Oud 10 december 2022, 00:22   #40
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Off topic: ik vind Rotterdam een heerlijke stad. De meest boerse stad van de Randstad. Je ziet zelfs omgekeerd opgehangen boerenvlaggen, in een grote stad. Reden: veel havenarbeiders stammen af van boeren. De stad bood werk en woonst voor de plattelandsbewoner die erheen trok.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be