![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat apenland hier met zijn 11 miljoen inwoners dat bestuurd wordt door het Vivaldi gedrocht heeft zelf 7 vice-premiers ,maar daar horen we u niets over zeggen... ![]() https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/10...ing-is-er-maa/ Laatst gewijzigd door Svennies : 12 december 2022 om 01:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Belgenland is eentje van de founding fathers en volwaardig deelnemer en partner van Eurokomiekenland. Allez, wist gij dat niet? ![]()
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een koffer vol geld in ruil voor mooie woordjes over Qatar: corruptieschandaal Europees Parlement is “grootste ooit”
Brussel - Het Europese Parlement trilt op zijn grondvesten nadat vrijdag een onderzoek naar corruptie bekendraakte. “Ik ben gedegouteerd”, zegt Europees Parlementslid Hilde Vautmans. Liliana Casagrande HBVL Vandaag om 03:00 https://www.hbvl.be/cnt/dmf20221211_96946417 |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() https://www.hbvl.be/cnt/dmf20221211_97796084
Wat kan je als rijke golfstaat doen als een pr-stunt uitdraait op een pr-ramp? Wel, dan zet je in waar je veel van hebt: geld. Als je er in slaagt om de organisatie van het WK-voetbal toegeschoven te krijgen, waarom zou je er dan niet in slagen om je imago wat op te poetsen? Als je de hitte in de voetbalstadia kan bedwingen, waarom zou je de aangebrande verhalen errond niet kunnen afkoelen? Maar daarvoor moet je mensen kunnen inhuren die een bepaald narratief kunnen bijstellen. Neem nu het verhaal over de schending van de arbeidsrechten en alle doden die er gevallen zijn bij de bouwwerken die nodig waren om het WK in Qatar te organiseren. De 6.500 doden waar The Guardian over schreef, was wellicht overdreven. Net zoals niemand geloofde dat er maar drie waren zoals Fifa-baas Gianni Infantino beweerde. Qatar gaf een paar weken geleden plots aan dat het er 400 ?* 500 zijn. Mensenrechtenorganisaties hadden intussen toch al genoeg getuigenissen verzameld van allerlei schandalige praktijken, zodat het geen zin had om het licht van de zon te ontkennen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Misschien hebben ze iets mispeuterd, misschien niet. En voor hetzelfde geld is IEDEREEN corrupt daar, en hebben deze vier de verkeerde vijand gemaakt.
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Het idiote van "wetten" getoond: wetten zijn geen wetten als de sterke arm zich die wetten niet aantrekt he. Echte wetten zijn wat de flikken vinden dat wetten zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uiteraard nu....en niet jaren geleden. Nu wanneer het WK gedaan is. De Qatari zullen er niet meer wakker van liggen. ![]() ![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 12 december 2022 om 07:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Welcome in Dubai ![]() Ons kent ons ![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 12 december 2022 om 07:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die drop met geld was al geweten of gezien en is dan getipt of doorgegeven aan de juiste instanties. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() al wat rood is is daar op een of andere manier betrokken. en eene die niet genoeg gekregen heeft is gaan zingen. Nu gaan ze niet meer voor mekaar zwijgen en rolt de ene kop na de andere. Tot er ergens ene de sluisdeur kan dichtdraaien en de boel onder controle krijgt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.hln.be/buitenland/opgepa...ordt~a8302db1/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je bent mij net vóór. Als ik me nog goed herinner was dat ooit een uitspraak van wijlen kanselier Helmuth Kohl uit Duitsland
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En hoeveel extra-kabinetsleden mogen die hebben (extra, dus bovenop het voorziene aantal voor hun bevoegdheid als gewone minister)? Vivaldi is een vuil geldverslindend en verspillend monster.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gents spreekwoord: gij zijt een slecht-vel. (vel, veronderstel ik, in de betekenis van huid ...)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar ik wou toch wel aan de andere forummers laten weten (voor zover ze dat nog niet weten, want daar zijn toch al heel wat draden over versleten): Art. 59 van "onze" grondvod (Europees zal iets soortgelijks wel voorzien zijn zeker?) Behalve bij ontdekking op heterdaad kan geen lid van een van beide Kamers, tijdens de zitting en in strafzaken, worden verwezen naar of rechtstreeks gedagvaard voor een hof of een rechtbank, of worden aangehouden dan met verlof van de Kamer waarvan het lid deel uitmaakt. .... Ik denk dat degene die hen gebalanceerd heeft, dicht bij hen moet staan, en de flikken zeer precies getipt heeft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De schraapzucht van de EU is wereldbekend. De lonen zijn veel te laag, de forfaitaire onkostenvergoeding is minimaal, de verblijfsvergoeding in Brussel en Straatsburg ondermaats, de reiskostenvergoeding voor de terugreis naar de heimat is dusdanig onvoldoende dat velen er zich aan berooien. Geen wonder dat corruptie welig tiert in deze kringen.
![]() |