Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 december 2022, 01:03   #21
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ja dat dacht ik ook toen ik het las. De vicepresident. En dan zijn er zo 14.
En????

Dat apenland hier met zijn 11 miljoen inwoners dat bestuurd wordt door het Vivaldi gedrocht heeft zelf 7 vice-premiers ,maar daar horen we u niets over zeggen...

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/10...ing-is-er-maa/

Laatst gewijzigd door Svennies : 12 december 2022 om 01:11.
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2022, 02:00   #22
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
En????
Dat apenland hier met zijn 11 miljoen inwoners dat bestuurd wordt door het Vivaldi gedrocht heeft zelf 7 vice-premiers ,maar daar horen we u niets over zeggen...
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/10...ing-is-er-maa/
Normaal toch?
Belgenland is eentje van de founding fathers en volwaardig deelnemer en partner van Eurokomiekenland.
Allez, wist gij dat niet?
Oud 12 december 2022, 06:36   #23
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard Een koffer vol geld!

Een koffer vol geld in ruil voor mooie woordjes over Qatar: corruptieschandaal Europees Parlement is “grootste ooit”
Brussel - Het Europese Parlement trilt op zijn grondvesten nadat vrijdag een onderzoek naar corruptie bekendraakte. “Ik ben gedegouteerd”, zegt Europees Parlementslid Hilde Vautmans.

Liliana Casagrande
HBVL Vandaag om 03:00

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20221211_96946417
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2022, 06:38   #24
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard De Kern HBVL

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20221211_97796084

Wat kan je als rijke golfstaat doen als een pr-stunt uitdraait op een pr-ramp? Wel, dan zet je in waar je veel van hebt: geld. Als je er in slaagt om de organisatie van het WK-voetbal toegeschoven te krijgen, waarom zou je er dan niet in slagen om je imago wat op te poetsen? Als je de hitte in de voetbalstadia kan bedwingen, waarom zou je de aangebrande verhalen errond niet kunnen afkoelen?

Maar daarvoor moet je mensen kunnen inhuren die een bepaald narratief kunnen bijstellen. Neem nu het verhaal over de schending van de arbeidsrechten en alle doden die er gevallen zijn bij de bouwwerken die nodig waren om het WK in Qatar te organiseren. De 6.500 doden waar The Guardian over schreef, was wellicht overdreven. Net zoals niemand geloofde dat er maar drie waren zoals Fifa-baas Gianni Infantino beweerde. Qatar gaf een paar weken geleden plots aan dat het er 400 ?* 500 zijn. Mensenrechtenorganisaties hadden intussen toch al genoeg getuigenissen verzameld van allerlei schandalige praktijken, zodat het geen zin had om het licht van de zon te ontkennen.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2022, 07:01   #25
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Vier verdachten onder aanhoudingsmandaat gesteld.
Ik feliciteer het belzieke gerecht !
Als je ooit zelf met het gerecht in aanraking waart geweest zoudt ge wat terughoudender reageren.

Misschien hebben ze iets mispeuterd, misschien niet.

En voor hetzelfde geld is IEDEREEN corrupt daar, en hebben deze vier de verkeerde vijand gemaakt.
Oud 12 december 2022, 07:13   #26
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Weten wat eerlijkheid is, is geen probleem om in de politiek te bestaan.
Eerlijk zijn, da's dodelijk in dat ecosysteem.
Juist ja. Je moet weten wat je moet vermijden
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2022, 07:16   #27
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het moet een schoon zicht zijn: die dikke nekken met hun onschendbaarheid ... de doos in.
Daaraan ziet men dat zo een dinges als "onschendbaarheid" geen ballen waard zijn als zij die dat zouden moeten respecteren dat niet weten, of zich daar niks van aantrekken he

Het idiote van "wetten" getoond: wetten zijn geen wetten als de sterke arm zich die wetten niet aantrekt he. Echte wetten zijn wat de flikken vinden dat wetten zijn.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2022, 07:34   #28
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Een koffer vol geld in ruil voor mooie woordjes over Qatar: corruptieschandaal Europees Parlement is “grootste ooit”
Brussel - Het Europese Parlement trilt op zijn grondvesten nadat vrijdag een onderzoek naar corruptie bekendraakte. “Ik ben gedegouteerd”, zegt Europees Parlementslid Hilde Vautmans.

Liliana Casagrande

Bizar dat dat pas nu aan de oppervlakte komt. Er zal nu ineens veel boven water komen.

Uiteraard nu....en niet jaren geleden. Nu wanneer het WK gedaan is. De Qatari zullen er niet meer wakker van liggen.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 12 december 2022 om 07:34.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2022, 07:37   #29
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
https://www.standaard.be/cnt/dmf20221211_94448192

Het moet een schoon zicht zijn: die dikke nekken met hun onschendbaarheid ... de doos in.
En gij gelooft dat ? Zal dan toch voor de schijn zijn. Straks ge je nog denken die lui binnenkort in de wachtzaal van een of ander OCMW zullen zitten

Welcome in Dubai

Ons kent ons

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 12 december 2022 om 07:40.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2022, 07:38   #30
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Liliana Casagrande

Hoorde ik vanmorgen op de radio niet dat die Vautmans zelf betrokken was? 't Is een van Sint Truiden, dat is 1 corrupt nest.
Oud 12 december 2022, 09:43   #31
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Als je ooit zelf met het gerecht in aanraking waart geweest zoudt ge wat terughoudender reageren.

Misschien hebben ze iets mispeuterd, misschien niet.

En voor hetzelfde geld is IEDEREEN corrupt daar, en hebben deze vier de verkeerde vijand gemaakt.
vooraleer een security pipo daar een sjakosjh van zo nen hoge pief mag opentrekken om dat eens te "controleren" wees dan maar zeker dat ze al weten wat in madame haar sjakosjh zit.

Die drop met geld was al geweten of gezien en is dan getipt of doorgegeven aan de juiste instanties.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2022, 09:46   #32
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Hoorde ik vanmorgen op de radio niet dat die Vautmans zelf betrokken was? 't Is een van Sint Truiden, dat is 1 corrupt nest.
al wat rood is is daar op een of andere manier betrokken. en eene die niet genoeg gekregen heeft is gaan zingen. Nu gaan ze niet meer voor mekaar zwijgen en rolt de ene kop na de andere. Tot er ergens ene de sluisdeur kan dichtdraaien en de boel onder controle krijgt.
Oud 12 december 2022, 11:18   #33
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig Bekijk bericht
De politieke onschendbaarheid kan blijkbaar snel opgeheven worden.
Ze is stante pede uit de partij gezet.
Blijkbaar is dat omdat ze in de daad werd opgepakt met letterlijk een zak geld.

https://www.hln.be/buitenland/opgepa...ordt~a8302db1/
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2022, 11:23   #34
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Blijkbaar is dat omdat ze in de daad werd opgepakt met letterlijk een zak geld.

https://www.hln.be/buitenland/opgepa...ordt~a8302db1/
ja het is nog altijd makkelijker een uitgehongerde hond voorbij een zak worsten te krijgen dan een sos voorbij een zak geld.
Oud 12 december 2022, 11:34   #35
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
ja het is nog altijd makkelijker een uitgehongerde hond voorbij een zak worsten te krijgen dan een sos voorbij een zak geld.
Je bent mij net vóór. Als ik me nog goed herinner was dat ooit een uitspraak van wijlen kanselier Helmuth Kohl uit Duitsland
Oud 12 december 2022, 11:40   #36
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20221211_97796084

Wat kan je als rijke golfstaat doen als een pr-stunt uitdraait op een pr-ramp? Wel, dan zet je in waar je veel van hebt: geld. Als je er in slaagt om de organisatie van het WK-voetbal toegeschoven te krijgen, waarom zou je er dan niet in slagen om je imago wat op te poetsen? Als je de hitte in de voetbalstadia kan bedwingen, waarom zou je de aangebrande verhalen errond niet kunnen afkoelen?

Maar daarvoor moet je mensen kunnen inhuren die een bepaald narratief kunnen bijstellen. Neem nu het verhaal over de schending van de arbeidsrechten en alle doden die er gevallen zijn bij de bouwwerken die nodig waren om het WK in Qatar te organiseren. De 6.500 doden waar The Guardian over schreef, was wellicht overdreven. Net zoals niemand geloofde dat er maar drie waren zoals Fifa-baas Gianni Infantino beweerde. Qatar gaf een paar weken geleden plots aan dat het er 400 ?* 500 zijn. Mensenrechtenorganisaties hadden intussen toch al genoeg getuigenissen verzameld van allerlei schandalige praktijken, zodat het geen zin had om het licht van de zon te ontkennen.
Of het nu over sport gaat of over gewone handelsovereenkomsten, relaties aanhouden met een klein islamitisch staatje dat barst van het geld komt neer op het manipuleren van een soort "financiële dynamietstaaf". Het is doodeenvoudig TOXISCH.
Oud 12 december 2022, 11:41   #37
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ja dat dacht ik ook toen ik het las. De vicepresident. En dan zijn er zo 14.
Hoeveel vice-premiers telt uw belgicistische vivaldi-regering?
En hoeveel extra-kabinetsleden mogen die hebben (extra, dus bovenop het voorziene aantal voor hun bevoegdheid als gewone minister)?

Vivaldi is een vuil geldverslindend en verspillend monster.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2022, 11:42   #38
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ze zullen ze wel niet in de smerigste cel gestoken hebben die ze konden vinden.

Mijn sadistische ik zou dat meiske bij de Freddy Horion of nen ander sick fuck gestoken hebben, toch voor minstens het weekend.
Gents spreekwoord: gij zijt een slecht-vel. (vel, veronderstel ik, in de betekenis van huid ...)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 12 december 2022, 11:53   #39
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Daaraan ziet men dat zo een dinges als "onschendbaarheid" geen ballen waard zijn als zij die dat zouden moeten respecteren dat niet weten, of zich daar niks van aantrekken he

Het idiote van "wetten" getoond: wetten zijn geen wetten als de sterke arm zich die wetten niet aantrekt he. Echte wetten zijn wat de flikken vinden dat wetten zijn.
Normaal reageer ik niet op jouw posts,
maar ik wou toch wel aan de andere forummers laten weten (voor zover ze dat nog niet weten, want daar zijn toch al heel wat draden over versleten):

Art. 59 van "onze" grondvod (Europees zal iets soortgelijks wel voorzien zijn zeker?)

Behalve bij ontdekking op heterdaad kan geen lid van een van beide Kamers, tijdens de zitting en in strafzaken, worden verwezen naar of rechtstreeks gedagvaard voor een hof of een rechtbank, of worden aangehouden dan met verlof van de Kamer waarvan het lid deel uitmaakt.
....

Ik denk dat degene die hen gebalanceerd heeft, dicht bij hen moet staan, en de flikken zeer precies getipt heeft.

Oud 12 december 2022, 12:18   #40
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
En gij gelooft dat ? Zal dan toch voor de schijn zijn. Straks ge je nog denken die lui binnenkort in de wachtzaal van een of ander OCMW zullen zitten
Welcome in Dubai
Ons kent ons
Het is nu wel duidelijk dat EU-parlementsleden te weinig betaald worden en zo een gemakkelijke prooi worden van malafide lobbyisten van goed bij kas zittende landen.
De schraapzucht van de EU is wereldbekend. De lonen zijn veel te laag, de forfaitaire onkostenvergoeding is minimaal, de verblijfsvergoeding in Brussel en Straatsburg ondermaats, de reiskostenvergoeding voor de terugreis naar de heimat is dusdanig onvoldoende dat velen er zich aan berooien.
Geen wonder dat corruptie welig tiert in deze kringen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be