![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
be.politics Via dit forum kun je alle berichten lezen die worden gepost op de nieuwsgroep be.politics. Je kunt hier ook reageren op deze berichten, reacties worden dan ook in deze nieuwsgroep gepost. Vergeet niet om dit te lezen. |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
|
![]() On Sat, 25 Dec 2004 16:01:00 GMT, "Ghingis Khan"
<[email protected]> wrote: > >"FOS4" <[email protected]> schreef in bericht >news:[email protected]... >> op 25 dec 2004 schreef `Karel "de Jazz" Jansens` >> ([email protected]) in nl.politiek het volgende: >> >>> Raaskal wrote: >>>> deekodiver wrote: >>>> >>>>>"Vladimir Iljitsj Uljanov" <[email protected]> schreef in bericht >>>>>news:[email protected]... >>>>> >>>>>>Binnenkort ook dit soort toestanden in Nederland dankzij Geert >>>>>>Wilders? >> >> KNIP >> >>>> VMBO-leerling, zo rond de 80. >>> >>> En ze zijn blijkbaar zo dom dat ze zelfs na grootschalige >>> politie-inspanningen nog steeds niet gevonden zijn... >> >> idd, lijkt me trouwens ook niet geheel onwaarschijnlijk dat moslims deze >> brief hebben verzonden. Kunnen ze weer zielig doen... >> > >Wat bij mij raar overkomt is dat kopgeld, ik geloof niet dat dit een >Westers gebruik is of zouden we te doen hebben met de Mafia ? > Over dat "prijzengeld" gesproken, denk daar es effe over na. De briefschrijver is onbekend dus hoe gaat de dader zich melden aan mensen waarvan hij niet weet wie ze zijn om zijn poen op te halen? Maw, stel dat die baas aldaar afgeknald of whatever wordt, wat gaat de dader dan doen? Op het laatavondnieuws komen zeggen, hey, ik was het! Zodat die, voor iedereen (ook voor de eventuele dader dus) volkomen onbekende, briefschrijvers weten wie ze moeten uitbetalen. ROFL >-- >Ghingis Khan >http://chinggiskhanfoundation.com/ >http://www.khadag.org/ dL |
![]() |
#22 |
|
![]() On Sat, 25 Dec 2004 11:46:53 +0100, "Raaskal" <[email protected]>
wrote: > Gelul, het waren verveelde skinheads, met debiel-rechtse denkbeelden, die > die Marokkanen "wel even een lesje zouden leren". Zie pa > http://www.nrc.nl/dossiers/moslimter...363183780.html De doe-het-zelvers zijn onder ons Pamela Hemelrijk Onder onze ogen zijn moslimjongeren doende zelfbedachte islamitische straffen uit te voeren, maar de autoriteiten zwijgen. 15 december 2004 De reeks aanslagen op moskeeën, kerken en islamitische scholen na de moord op Theo van Gogh hebben het establishment bijna nog dieper geschokt dan de moord zelf. Men sprak over een neerwaartse spiraal van wederzijdse haat, menigeen verklaarde op de tv dat hij zich schaamde om Nederlander te zijn, en de reportages over Lonsdalejongeren waren niet van de lucht, nog voor er één verdachte was gepakt. Maar wie waren de daders nou eigenlijk? Daar doet justitie uitermate geheimzinnig over. De zes jongeren die voor de brandstichting in Uden zijn opgepakt worden consequent aangeduid als ‘kwajongens, ‘kinderen’, of ‘pubers’. Als geoefende krantenlezer weet je dan al hoe laat het is, want deze vergoelijkende terminologie wordt doorgaans exclusief gereserveerd voor allochtone jongeren. De enige tasjesrovers die liefkozend ‘boefjes’ worden genoemd, zijn Marokkaanse tasjesrovers. Alle andere tasjesrovers heten gewoon criminelen. De Harde Kern Uden Over de etnische achtergrond of de motieven van de zes verdachten, die in leeftijd variëren van 14 tot 18 jaar, wilde justitie ‘in het belang van het onderzoek’ niets loslaten. Hoe het onderzoek in godsnaam schade kan lijden door het openbaar maken van deze informatie wordt helaas niet uitgelegd. Wel wilde justitie nog kwijt ‘dat de kinderen geen banden onderhouden met extreme groeperingen’. Kennelijk geen Lonsdalejongeren dus, en ook geen actieve leden van Al Qaeda. Meer komen we niet te weten. Hieruit leid ik af dat het geen witte Nederlanders zijn, want dát wordt altijd wel uitdrukkelijk vermeld. Denk maar aan Pim Fortuyn: zijn lijk was nog niet koud of het nieuws lag op straat dat de dader (‘godzijdank’) een in Nederland geboren en getogen bleekgezicht was. Het beleidsonderzoeks- en adviesbureau IVA in Tilburg opperde vorige week dat de verdachten waarschijnlijk deel uitmaken van een criminele jongerengroep die bekend staat als De Harde Kern Uden. In een lijvig onderzoeksrapport heeft het IVA zelfs aanbevelingen gedaan om de overlast die door deze groep wordt veroorzaakt te verminderen. Veel van die overlast kan worden voorkomen, schrijven de onderzoekers, ‘maar niet alles is te vermijden’. (O jee, ik voel weer meteen nattigheid: als de autoriteiten ons inprenten dat we ons maar bij overlast en criminaliteit moeten neerleggen, dan zijn er allochtonen in het spel, daar kun je vergif op innemen.) Allochtone jeugd? Dus heb ik het IVA maar eens gebeld. Als er iemand is, dacht ik bij mijn eigen, die opheldering kan geven over de etnische achtergronden van de Harde Kern Uden, en dus ook over de zes kwajongens/pubers/kinderen die de school in de fik hebben gestoken, dan is het wel H. Moors, de auteur van het onderzoeksrapport. ‘Hallo meneer Moors, u spreekt met Pamela Hemelrijk. Bestaat de Harde Kern Uden uit allochtone of uit autochtone jongeren?’ ‘Wie bent u, waar werkt u, waarom wilt u dat weten, en waar wilt u die informatie voor gebruiken?’ ‘Ik ben journalist, ik werk voor niemand, en ik wil het weten omdat ik een nieuwsgierig Aagje ben.’ ‘Op die vraag kan ik u uit mijn hoofd geen antwoord geven. Ik kan me dat niet herinneren. We maken hier zó veel rapporten...’ ‘Maar dit rapport is vorige week woensdag gepresenteerd! Weet u nu al niet meer wat erin staat? Of is de etnische achtergrond van de Harde Kern Uden in het onderzoek misschien geheel buiten beschouwing gelaten?’ ‘Ja hoor eens, we kunnen niet zomaar aan Jan en alleman inlichtingen gaan vertrekken. Er wordt van ons enige terughoudendheid verwacht. Ik kan u het rapport wel opsturen, als u wilt.’ ‘Graag.' Rechts in diskrediet U bent waarschijnlijk veel te goedhartig om te geloven dat sommige mensen in staat zijn aanslagen op hun eigen scholen en moskeeën te plegen, om zichzelf als vervolgde groep te kunnen afficheren. Vergun mij daarom u te wijzen op een ANP-berichtje van 26 november, dat voor zover ik kan nagaan geen enkele krant heeft gehaald (laat staan het NOS-Journaal): DOKKUM – De politie heeft vier islamitische jongeren aangehouden die ervan verdacht worden de VMBO-school Pieter Jelles in Dokkum met racistische leuzen te hebben beklad. De school werd in het weekend van 13 en 14 november beklad met een hakenkruis en racistische codes, zoals WP (White Power), 666 (het duivelsgetal), en 187 (Amerikaanse code voor moord). De verdachten, afkomstig uit Dokkum en Dantumadeel, handelden niet uit racistische motieven, aldus de politie. Zij wilden slechts rechtse jongeren met wie zij regelmatig ruzie hadden, in diskrediet brengen. Gewoon kwajongens ‘O, gelukkig’, dacht de politie blijkbaar. ‘De bekladding had geen racistische achtergrond. Het waren gewoon kwajongens, die ruzie hadden met andere kwajongens. Wat een opluchting!’ Ik begin zo langzamerhand razend nieuwsgierig te worden naar al die andere aanslagen op scholen en moskeeën waarvoor Nederland zich zo diep en diep schaamt. Maar het onderzoek wil blijkbaar niet vlotten, want er is verder nog niemand gearresteerd, voor zover ik kan nagaan. Hoe dan ook, de doe-het-zelvers zijn onder ons. Zij hebben zich ook al gemanifesteerd op internet, getuige deze posting, die enige uren op marokko.nl heeft gestaan, en daarna haastig is weggehaald: ‘ALLAAH AHKBAR! De Profeet (de zegen van Allaah zij met hem) verkoos soms om degenen die hem hadden beledigd te vergeven, en soms gaf hij opdracht dat zij zouden moeten worden geëxecuteerd, als dat een groter doel diende. Maar nu is zijn vergiffenis onmogelijk omdat hij dood is, dus de executie van degene die Hem (vrede zij met Hem) beledigt blijft over als het recht van Allah, zijn Boodschapper en de gelovigen. En degene die het verdient geëxecuteerd te worden kan niet ongedeerd gelaten worden, dus moet de straf worden uitgevoerd. We gaan zelf ingrijpen en dan krijgt rechts-extreem de schuld. Dat is wat Allah (vrede zij met hem) absoluut wil. De kaaskoppen blijven ons beledigen met hun varkenskoppen, en dus blijft over als het recht van Allah: zelf de brand erin en de schuld afschuiven. ALLAAH AHKBAR’ Herlevend fascisme Het kind van Theo van Gogh heeft ondertussen nog steeds geen politiebescherming, ondanks het feit dat er twee besjaalde en gewapende ‘pubers/kwajongens/boefjes’ naar hem op zoek zijn, die in de Pythagorasstraat diverse malen in de lucht hebben geschoten. (Het Journaal vond dit nieuws weer niet de moeite van het vermelden waard. Er was zeker weer ‘teveel ander nieuws’, zoals Wateroverlast in Australië en een Nieuwe Portable Spelcomputer in Japan.) Lieuwe Van Gogh krijgt nu ‘soft surveillance’, zoals dat heet. Dat wil zeggen dat er af en toe een surveillancewagen door zijn straat rijdt. Meer kan er niet af. De kinderen van wethouder Aboutaleb daarentegen worden nu al weken dag en nacht door lijfwachten omringd. Weet u waar dit allemaal kenmerken van zijn? Van Herlevend Fascisme. Maar niemand die het signaleert, least of all de Anne Frankstichting en burgemeester Cohen. Die beperken zich tot het leggen van kransen bij de Dokwerker. Shame on them. |
![]() |
#23 |
|
![]() On Sat, 25 Dec 2004 05:50:31 +0100, Vladimir Iljitsj Uljanov <[email protected]> ,
wondering whence the lambs and piglets bleated and squealed, wrote: >Binnenkort ook dit soort toestanden in Nederland dankzij Geert Wilders? Als dat zou kunnen...:-)) Een flinke opruiming kan Nederland wel gebruiken nadat lieden zoals jij de grootste sociale ramp sinds WO2 hebben veroorzaakt. Het is met Nederland (en België) net zoals bij een vervuild huis: met eindeloos lullen krijg je het niet schoon en wordt het met de dag vuiler. Het enige dat helpt is een stevige bezem en een paar daadkrachtige handen...toch? D. ================================= Dé website voor mensen die wél nog prijs stellen op objectieve informatie http://www.democrates.net ================================= |
![]() |
#24 |
|
![]() DemoCrates a écrit :
> On Sat, 25 Dec 2004 05:50:31 +0100, Vladimir Iljitsj Uljanov <[email protected]> > , wondering whence the lambs and piglets bleated and squealed, wrote: > >> Binnenkort ook dit soort toestanden in Nederland dankzij Geert Wilders? > > Als dat zou kunnen...:-)) > > Een flinke opruiming kan Nederland wel gebruiken nadat lieden zoals jij de > grootste sociale ramp sinds WO2 hebben veroorzaakt. > > Het is met Nederland (en België) net zoals bij een vervuild huis: > > met eindeloos lullen krijg je het niet schoon en wordt het met de dag vuiler. > Het enige dat helpt is een stevige bezem en een paar daadkrachtige > handen...toch? > > D. > > ================================= > Dé website voor mensen die wél nog > prijs stellen op objectieve informatie > http://www.democrates.net > ================================= En Wilders zou Nederland moeten opruimen! De grootste vervuilers hebben de meeste praatjes. :-) |
![]() |
#25 |
|
![]() On Sat, 25 Dec 2004 11:40:52 +0100, "Supergonzo," <supergonzo@=herejezus.nl> ,
wondering whence the lambs and piglets bleated and squealed, wrote: >Uiteraard is jouw pots als een racistische pots te beschouwen, smerige >Oostenzeiker. Och gut! Ons mini-Stalintje moet weer overgeven...... Hoor ik daar weer de stramme pas van het Rode Leger? Jungske, jouw smerige soort is tot alles in staat zoals we inmiddels wel weten. En nee, we zijn niet meer onder de indruk als de termen "rascist" en/of "extreem-rechts" worden gebruikt. En al helemaal niet als deze kreten uit de stinkende neo-fascistische strot van extreem-linksen komt. Lieden, die na WO2 een aardige reputatie hebben opgebouwd v.w.b. gewelddadigheden, ordeverstoring, diefstal, vernielingen, intimidatie en zelfs moord. D. ================================= Dé website voor mensen die wél nog prijs stellen op objectieve informatie http://www.democrates.net ================================= |
![]() |
#26 |
|
![]() On Sat, 25 Dec 2004 19:27:42 +0100, DemoCrates
<[email protected]> wrote: >On Sat, 25 Dec 2004 11:40:52 +0100, "Supergonzo," <supergonzo@=herejezus.nl> , >wondering whence the lambs and piglets bleated and squealed, wrote: > > >>Uiteraard is jouw pots als een racistische pots te beschouwen, smerige >>Oostenzeiker. > >Och gut! Ons mini-Stalintje moet weer overgeven...... >Hoor ik daar weer de stramme pas van het Rode Leger? Tsja, jij als oud-Stalinist zal het wel weten. > >Jungske, jouw smerige soort is tot alles in staat zoals we inmiddels wel weten. > >En nee, we zijn niet meer onder de indruk als de termen "rascist" en/of >"extreem-rechts" worden gebruikt. Maar jij bent toch een neo-nazi, William. >En al helemaal niet als deze kreten uit de stinkende neo-fascistische strot van >extreem-linksen komt. Lieden, die na WO2 een aardige reputatie hebben opgebouwd >v.w.b. gewelddadigheden, ordeverstoring, diefstal, vernielingen, intimidatie en >zelfs moord. > Toen jij nog Stalinist was? |
![]() |
#27 |
|
![]() On Sat, 25 Dec 2004 19:18:32 +0100, DemoCrates
<[email protected]> wrote: >On Sat, 25 Dec 2004 05:50:31 +0100, Vladimir Iljitsj Uljanov <[email protected]> , >wondering whence the lambs and piglets bleated and squealed, wrote: > >>Binnenkort ook dit soort toestanden in Nederland dankzij Geert Wilders? > >Als dat zou kunnen...:-)) > >Een flinke opruiming kan Nederland wel gebruiken nadat lieden zoals jij de >grootste sociale ramp sinds WO2 hebben veroorzaakt. Inderdaad. Wanneer maak jij nu eens een einde aan jouw nutteloze leven, die al sinds de jaren '70 op andermans zak vegeteert? > >Het is met Nederland (en België) net zoals bij een vervuild huis: > >met eindeloos lullen krijg je het niet schoon en wordt het met de dag vuiler. >Het enige dat helpt is een stevige bezem en een paar daadkrachtige >handen...toch? Inderdaad. Aan het werk, jij parisiterende Limburger. |
![]() |
#28 |
|
![]() Shah Bizar wrote:
> On Sat, 25 Dec 2004 11:46:53 +0100, "Raaskal" <[email protected]> > wrote: > >> Gelul, het waren verveelde skinheads, met debiel-rechtse >> denkbeelden, die die Marokkanen "wel even een lesje zouden leren". >> Zie pa >> http://www.nrc.nl/dossiers/moslimter...363183780.html > > De doe-het-zelvers zijn onder ons > > Pamela Hemelrijk > > Onder onze ogen zijn moslimjongeren doende zelfbedachte islamitische > straffen uit te voeren, maar de autoriteiten zwijgen. [knip] > Rechts in diskrediet > U bent waarschijnlijk veel te goedhartig om te geloven dat sommige > mensen in staat zijn aanslagen op hun eigen scholen en moskeeën te > plegen, om zichzelf als vervolgde groep te kunnen afficheren. Vergun > mij daarom u te wijzen op een ANP-berichtje van 26 november, dat voor > zover ik kan nagaan geen enkele krant heeft gehaald (laat staan het > NOS-Journaal): > > DOKKUM - De politie heeft vier islamitische jongeren aangehouden die > ervan verdacht worden de VMBO-school Pieter Jelles in Dokkum met > racistische leuzen te hebben beklad. De school werd in het weekend van > 13 en 14 november beklad met een hakenkruis en racistische codes, > zoals WP (White Power), 666 (het duivelsgetal), en 187 (Amerikaanse > code voor moord). De verdachten, afkomstig uit Dokkum en Dantumadeel, > handelden niet uit racistische motieven, aldus de politie. Zij wilden > slechts rechtse jongeren met wie zij regelmatig ruzie hadden, in > diskrediet brengen. Dit stinkt tegen de klippen op. Het "islamitische" hierboven is voor zover ik kan nagaan uit de duim gezogen - alleen de Fortuyn-site maakt daar melding van. Een van de betrokken jongens heet "Kamma" en is voor "white nigger" uitgemaakt - klinkt niet erg islamitisch, toch? Knipseltje volkskrant (http://www.volkskrant.nl/binnenland/...966905911.html): donderdag 2 december 2004 uur. Doe maar geen aangifte, zei de politie Van onze verslaggeefster Greta Riemersma DE VALOM - Het begon met getreiter en een kloppartij. In Dokkum moesten rechts-extremistische jongeren niets hebben van die ene hiphopper. Maar juist hij belandde in de cel. 'Het is dat hij 15 is, anders ging hij over de knie', zegt vader Kamma uit het Friese plaatsje De Valom over zijn zoon die pas terug is uit een politiecel. De zoon bekladde met drie jongens gebouwen in Dokkum, waaronder de openbare scholengemeenschap Piter Jelles, met hakenkruisen en racistische codes. Zeventien auto's werden vernield. 'Het is een stomme daad', zegt de vader. 'Maar het motief kan ik begrijpen. Het is een schreeuw om hulp geweest.' (knip) Begin dit jaar kwam het tijdens de fietstochten over en weer tot getreiter. 'White power' en 'wigger' (white nigger), kreeg Kamma's zoon te horen. Op een dag hielden zo'n dertig Lonsdalers hem vast, waarna ze hem sloegen: 'Echt pijn deed dat niet.' Op 26 april volgde de bijna fatale vechtpartij . Tijdens de fietstocht achtervolgden een stuk of twintig 'nazi's' hem en twee vrienden, waarna ze in de rug werden geschopt. De vrienden wisten te ontkomen, maar hij werd tegen de grond geslagen en minutenlang overal geschopt. (knip - einde knipsel) Als niemand een andere bron kan noemen dan ga ik ervan uit dat we hier met hetzerij te maken hebben. De opmerking dat het "geen enkele krant" gehaald zou hebben is in ieder geval lariekoek, en blijkbaar ook stemmingmakerij. (knip) > Hoe dan ook, de doe-het-zelvers zijn onder ons. Zij hebben zich ook al > gemanifesteerd op internet, getuige deze posting, die enige uren op > marokko.nl heeft gestaan, en daarna haastig is weggehaald: > > 'ALLAAH AHKBAR! > De Profeet (de zegen van Allaah zij met hem) verkoos soms om degenen > die hem hadden beledigd te vergeven, en soms gaf hij opdracht dat zij > zouden moeten worden geëxecuteerd, als dat een groter doel diende. > Maar nu is zijn vergiffenis onmogelijk omdat hij dood is, dus de > executie van degene die Hem (vrede zij met Hem) beledigt blijft over > als het recht van Allah, zijn Boodschapper en de gelovigen. En degene > die het verdient geëxecuteerd te worden kan niet ongedeerd gelaten > worden, dus moet de straf worden uitgevoerd. > We gaan zelf ingrijpen en dan krijgt rechts-extreem de schuld. Dat is > wat Allah (vrede zij met hem) absoluut wil. De kaaskoppen blijven ons > beledigen met hun varkenskoppen, en dus blijft over als het recht van > Allah: zelf de brand erin en de schuld afschuiven. > ALLAAH AHKBAR' Ja ja. Pamela zit de hele dag op marokko.nl te lurken om een berichtje te kunnen oppikken die er slechts enkele uren opstaat. Er hangt hier vermoedelijk nog wel iemand rond die wat beter in de taal thuis is dan ik (Tiacapan? Frank de Groot?), maar volgens mij is "Allaah" een flauwekulwoord wat niet snel door een moslim als benaming voor God zal worden gebruikt. Ik vermoed dat dit bericht een fabrieksel is. Feitelijk is de grammatica en spelling te correct om door een stel jonge heethoofden te zijn opgesteld (ook door autochtone... ;-). Ik vermoed ook dat e.e.a. theologisch niet klopt; maar ook daar zou ik de mening van een betere "kenner" graag over willen horen. (Mijn eigen bron is vanavond niet beschikbaar.) Liefs, Jeroen |
![]() |
#29 |
|
![]() On Sat, 25 Dec 2004 22:38:28 +0100, "Jeroen ter Hofstede"
<[email protected]> wrote: > Dit stinkt tegen de klippen op. Het "islamitische" hierboven is voor zover > ik kan nagaan uit de duim gezogen - alleen de Fortuyn-site maakt daar > melding van. Een van de betrokken jongens heet "Kamma" en is voor "white > nigger" uitgemaakt - klinkt niet erg islamitisch, toch? Als je goed hebt gelezen, zou je uit de zin "Vergun mij daarom u te wijzen op een ANP-berichtje van 26 november, dat voor zover ik kan nagaan geen enkele krant heeft gehaald (laat staan het NOS-Journaal):" kunnen opmaken dat het eea niet "uit de duim gezogen is". Wellicht zou je het Algemeen Nederlands Persbureau eens kunnen bellen om te vragen wat voor 'hetze' berichten ze de wereld in sturen? > Als niemand een andere bron kan noemen dan ga ik ervan uit dat we hier met > hetzerij te maken hebben. De opmerking dat het "geen enkele krant" gehaald > zou hebben is in ieder geval lariekoek, en blijkbaar ook stemmingmakerij. Dat is geen lariekoek. De Volkskrant is geen krant. Althans niet wat betreft neutrale berichtgeving. De Pravda der lage landen met als (hoofd)redacteuren Peppie en Kokkie. =Stemmingmakerij (zie ook Onderbuikgevoelens, Ongenuanceerd, Borrelpraat, Kort door de bocht)= Het opnemen van een negatieve gezindheid ten opzichte van niet linkse tegenstanders. Veel gebruikte dooddoener bij een confrontatie met links. (uit het Linxe Lexicon, vijfde editie). zie ook: [email protected] > Ja ja. Pamela zit de hele dag op marokko.nl te lurken om een berichtje te > kunnen oppikken die er slechts enkele uren opstaat. Er hangt hier > vermoedelijk nog wel iemand rond die wat beter in de taal thuis is dan ik > (Tiacapan? Frank de Groot?), maar volgens mij is "Allaah" een flauwekulwoord > wat niet snel door een moslim als benaming voor God zal worden gebruikt. Ik > vermoed dat dit bericht een fabrieksel is. Feitelijk is de grammatica en > spelling te correct om door een stel jonge heethoofden te zijn opgesteld > (ook door autochtone... ;-). Ik vermoed ook dat e.e.a. theologisch niet > klopt; maar ook daar zou ik de mening van een betere "kenner" graag over > willen horen. (Mijn eigen bron is vanavond niet beschikbaar.) Dus het is allemaal uit de duim gezogen? Stuur eens een mailtje naar Pamela zou ik zeggen. En vergeet vooral ook niet het ANP te bellen... |
![]() |
#30 |
|
![]() Shah Bizar wrote:
> On Sat, 25 Dec 2004 22:38:28 +0100, "Jeroen ter Hofstede" > <[email protected]> wrote: > > >> Dit stinkt tegen de klippen op. Het "islamitische" hierboven is voor >> zover ik kan nagaan uit de duim gezogen - alleen de Fortuyn-site >> maakt daar melding van. Een van de betrokken jongens heet "Kamma" en >> is voor "white nigger" uitgemaakt - klinkt niet erg islamitisch, >> toch? > > Als je goed hebt gelezen, zou je uit de zin > > "Vergun mij daarom u te wijzen op een ANP-berichtje van 26 november, > dat voor zover ik kan nagaan geen enkele krant heeft gehaald (laat > staan het NOS-Journaal):" > > kunnen opmaken dat het eea niet "uit de duim gezogen is". Wellicht zou > je het Algemeen Nederlands Persbureau eens kunnen bellen om te vragen > wat voor 'hetze' berichten ze de wereld in sturen? Kun jij me een andere bron geven dan Pamela? Ik laat me graag corrigeren - maar inderdaad, vooralsnog vertrouw ik het niet. >> Als niemand een andere bron kan noemen dan ga ik ervan uit dat we >> hier met hetzerij te maken hebben. De opmerking dat het "geen enkele >> krant" gehaald zou hebben is in ieder geval lariekoek, en blijkbaar >> ook stemmingmakerij. > > Dat is geen lariekoek. De Volkskrant is geen krant. Althans niet wat > betreft neutrale berichtgeving. De Pravda der lage landen met als > (hoofd)redacteuren Peppie en Kokkie. Dat is lekker makkelijk he? "Alle bomen zijn eiken. Als het een beuk is, is het dus geen boom." Mijn opmerking staat: "geen enkele krant gehaald" is lariekoek. > =Stemmingmakerij (zie ook Onderbuikgevoelens, Ongenuanceerd, > Borrelpraat, Kort door de bocht)= > > Het opnemen van een negatieve gezindheid ten opzichte van niet linkse > tegenstanders. Veel gebruikte dooddoener bij een confrontatie met > links. (uit het Linxe Lexicon, vijfde editie). > > zie ook: [email protected] O, ik ken dat lexicon. Ik hecht niet veel waarde aan woordenboeken die zijn samengesteld door mensen die - heel bizar - zeggen dat een krant geen krant is omdat er een artikel in staat dat in geen enkele krant zou staan. >> Ja ja. Pamela zit de hele dag op marokko.nl te lurken om een >> berichtje te kunnen oppikken die er slechts enkele uren opstaat. Er >> hangt hier vermoedelijk nog wel iemand rond die wat beter in de taal >> thuis is dan ik (Tiacapan? Frank de Groot?), maar volgens mij is >> "Allaah" een flauwekulwoord wat niet snel door een moslim als >> benaming voor God zal worden gebruikt. Ik vermoed dat dit bericht >> een fabrieksel is. Feitelijk is de grammatica en spelling te correct >> om door een stel jonge heethoofden te zijn opgesteld (ook door >> autochtone... ;-). Ik vermoed ook dat e.e.a. theologisch niet klopt; >> maar ook daar zou ik de mening van een betere "kenner" graag over >> willen horen. (Mijn eigen bron is vanavond niet beschikbaar.) > > Dus het is allemaal uit de duim gezogen? Stuur eens een mailtje naar > Pamela zou ik zeggen. En vergeet vooral ook niet het ANP te bellen... Jij bent niet in staat mij te overtuigen, begrijp ik? Liefs, Jeroen |
![]() |
#31 |
|
![]() On Sat, 25 Dec 2004 23:17:59 +0100, Shah Bizar
<[email protected]> wrote: >Dus het is allemaal uit de duim gezogen? Stuur eens een mailtje naar >Pamela zou ik zeggen. En vergeet vooral ook niet het ANP te bellen... Iemand die Pamela Hemelrijk serieus neemt, is niet goed bij zijn verstand. |
![]() |
#32 |
|
![]() Supergonzo, wrote:
> On Sat, 25 Dec 2004 23:17:59 +0100, Shah Bizar > <[email protected]> wrote: > > >>Dus het is allemaal uit de duim gezogen? Stuur eens een mailtje naar >>Pamela zou ik zeggen. En vergeet vooral ook niet het ANP te bellen... > > > Iemand die Pamela Hemelrijk serieus neemt, is niet goed bij zijn > verstand. Iemand die Herbert, beter bekend als Supergonzo, serieus neemt, is ook niet goed bij zijn verstand. Wat nu? Eric -- Posted by news://news.nb.nu |
![]() |
#33 |
|
![]() On Sat, 25 Dec 2004 23:30:49 +0100, "Jeroen ter Hofstede"
<[email protected]> wrote: > Kun jij me een andere bron geven dan Pamela? Ik laat me graag corrigeren - > maar inderdaad, vooralsnog vertrouw ik het niet. ANP wellicht? Misschien moet ik het voor je in boterletters uitspellen? > Dat is lekker makkelijk he? "Alle bomen zijn eiken. Als het een beuk is, is > het dus geen boom." Tsja, jij maakt er weer een Sofistische drogredenering van. Ik wilde alleen maar aanduiden dat wat in de Volkskrant staat voor mij geen neutrale informatie is (zover neutrale journalistiek bestaat). Lees eens een boek van Noam Chomsky. Dat zou je moeten aanspreken. > O, ik ken dat lexicon. Ik hecht niet veel waarde aan woordenboeken die zijn > samengesteld door mensen die - heel bizar - zeggen dat een krant geen krant > is omdat er een artikel in staat dat in geen enkele krant zou staan. Dat zijn jouw woorden. > Jij bent niet in staat mij te overtuigen, begrijp ik? Dat is ook geenszins mijn bedoeling Jeroen. Mensen met linkse oogkleppen op zijn niet te overtuigen. Ik probeer je slechts met je neus op de feiten te drukken. Overigens nog een aardige column over Peppie en Kokkie: ===== Micha’s Mediawatch: voor Volk en Volkskrant Micha Kat Wat valt Pieter Broertjes door de mand! Die zien we NOOIT meer terug! De champagne bij de Volkskrant waarover ik vorige week berichtte, is amper uitgepist of de complete ‘scoop’ van de Sjors & Sjimmie Broertjes en Tromp ligt alweer aan diggelen. Je had het kunnen weten: Broertjes is nu eenmaal een loser. Niets van wat hij zegt en doet deugt. A fortiori geldt dit voor zijn exercitie met Benno, nu aan het licht is gekomen dat onze prins-gemaal in 1936 meerdere brieven heeft geschreven aan Adolf Hitler om zijn steun en sympathie te betuigen. Wat een ‘pech’, Pieter! Dat dit nu UITGEREKEND JOU moet overkomen! Getverdemme. Welke kranten berichten over deze onthutsende brieven? Trouw (klasse!), Tubantia/Twentsche Courant, De Gelderlander, Goudsche Courant, Haagsche Courant, Leeuwarder Courant. Uiteraard niet de Volkskrant, die het nazi-verleden van Benno angstvallig weghoudt voor de lezer omdat ‘zoon’ Broertjes zijn vader uit de wind wil houden. Ach, hoe roerend, zo’n familieband! Natuurlijk is die veel belangrijker dan zijn geloofwaardigheid bij zijn eigen redactie (voor wie hij zijn bezoekjes aan ‘pappie’ drie jaar verborgen hield) en bij zijn lezers. Broertjes denkt: mijn lezers moeten net zo denken over Bernhard als ik! En dus krijgen ze een corrupte nazi door de strot geduwd in de verpakking van een domme en dekselse, maar o zo sympathieke rebel. Tegenreactie Hoe diep kan een hoofdredacteur zinken? Hoe diep kan de poel van ellende zijn waarin hij zijn krant meetrekt? We kunnen nu immers zonder enige twijfel vaststellen dat Pieter Broertjes een volstrekt incompetente bedrieger is die uit PERSOONLIJKE SYMPATHIE met een corrupte nazi zijn lezers WILLENS EN WETENS foutief informeert. Zo dom is Broertjes ook nog dat hij die persoonlijke sympathie nota bene ZELF VAN DE DAKEN HEEFT GESCHREEUWD! Welke idioot van een journalist gaat iemand interviewen en daarna hardop zeggen: ik vind het zo’n geweldige man! Ik voel me zijn zoon! Hij is belangrijker voor mij dan mijn werk! Antwoord: geen enkele. MAAR WEL PIETER BROERTJES. Het is natuurlijk geen toeval dat Trouw met die brieven komt daags na de ‘scoop’ van De Volkskrant. De propagandistische publicatie van Pieter heeft een tegenreactie uitgelokt. Zo gaat dat altijd. Per saldo heeft Pietertje zijn ‘vader’ dus nog een slechte dienst bewezen ook. Ik hoor om me heen dat de bewuste brieven, of althans één ervan, in kleine kring reeds bekend waren. De publicatie van Broertjes en Tromp heeft deze sluimerende informatie dus in de spotlights getrokken. Overigens: de auteur van het stuk in Trouw, Jeroen Akkermans, werkt daar helemaal niet, maar bij RTL, zo krijg ik te horen. Daar zit vast ook een verhaal achter. Heeft hij het stuk soms eerst aangeboden aan Broertjes? Nazi-sympathieën In elk geval deden Broertjes en Tromp zelf geen enkel onderzoek naar de beweringen van Bernhard. Als ZIJ die brieven boven tafel hadden gekregen en Bernhard er nog TIJDENS ZIJN LEVEN mee hadden geconfronteerd (‘U zegt nu wel dat u nooit nazi-sympathieën heeft gehad, maar hier hebben wij toch enkele stukken die sterk wijzen op het tegendeel'), zouden zij wellicht iets van het respect verdienen waar zij nu als kleine zielige jongetjes om lopen te grienen en te bedelen, maar dat ze nooit zullen krijgen. Hoon, pek en veren: dat is het verdiende loon voor het opportunisme, het bedrog en de lafheid van de vileine kruiper Broertjes. Als Bernhard het zou hebben gewild, had zijn zoon zich zonder enige aarzeling aangemeld als lid van de Volksunie of de Centrum-Democraten. |
![]() |
#34 |
|
![]() Shah Bizar wrote:
> On Sat, 25 Dec 2004 23:30:49 +0100, "Jeroen ter Hofstede" > <[email protected]> wrote: > > >> Kun jij me een andere bron geven dan Pamela? Ik laat me graag >> corrigeren - maar inderdaad, vooralsnog vertrouw ik het niet. > > ANP wellicht? Misschien moet ik het voor je in boterletters > uitspellen? Lekker. Maar ik bedoel: online - naleesbaar en zo. >> Dat is lekker makkelijk he? "Alle bomen zijn eiken. Als het een beuk >> is, is het dus geen boom." > > Tsja, jij maakt er weer een Sofistische drogredenering van. Ik wilde > alleen maar aanduiden dat wat in de Volkskrant staat voor mij geen > neutrale informatie is (zover neutrale journalistiek bestaat). Over drogredenering gesproken. Het is toch vrij eenvoudig. 1. Pamela beweert dat het gewraakte bericht geen enkele krant gehaald zou hebben. 2. Ik noem dat lariekoek, en verwijs naar de Volkskrant waar dat bericht wel degelijk in stond. 3. Jij noemt de Volkskrant "geen krant." Echt, Shah, jij bent hier degene die drogredeneert - of op zijn minst /errug creatief/ redeneert. (knip) >> O, ik ken dat lexicon. Ik hecht niet veel waarde aan woordenboeken >> die zijn samengesteld door mensen die - heel bizar - zeggen dat een >> krant geen krant is omdat er een artikel in staat dat in geen enkele >> krant zou staan. > > Dat zijn jouw woorden. Mijn woorden? Leg mij svp niet jouw woorden in de mond - dat is zo onhygiënisch... Shah Bizar schreef in [email protected]: "Dat is geen lariekoek. De Volkskrant is geen krant." >> Jij bent niet in staat mij te overtuigen, begrijp ik? > > Dat is ook geenszins mijn bedoeling Jeroen. Mensen met linkse > oogkleppen op zijn niet te overtuigen. Ik ben al opgegeven? ;-) > Ik probeer je slechts met je > neus op de feiten te drukken. > Overigens nog een aardige column over > Peppie en Kokkie: (knip) > Welke kranten berichten over deze onthutsende brieven? Trouw > (klasse!), Tubantia/Twentsche Courant, De Gelderlander, Goudsche > Courant, Haagsche Courant, Leeuwarder Courant. Uiteraard niet de > Volkskrant, die het nazi-verleden van Benno angstvallig weghoudt voor Eh... http://www.volkskrant.nl/binnenland/1103782761305.html misschien? Liefs, Jeroen |
![]() |
#35 |
|
![]() On Sun, 26 Dec 2004 00:20:35 +0100, "Jeroen ter Hofstede"
<[email protected]> wrote: > Lekker. Maar ik bedoel: online - naleesbaar en zo. Dan heb je de column van Pamela nog steeds niet begrepen. Want daarin zegt ze namelijk: "dat voor zover ik kan nagaan geen enkele krant heeft gehaald (laat staan het NOS-Journaal)". M.a.w. informatie beteffende allochtone criminelen is moeilijk beschikbaar bij de linkse pers/onderzoeksbureaus, etc,. Dus ik wens je veel plezier met zoeken online. > Over drogredenering gesproken. Het is toch vrij eenvoudig. > > 1. Pamela beweert dat het gewraakte bericht geen enkele krant gehaald zou > hebben. Nee, dat beweert ze niet. Ze zegt: "voor zover ik kan nagaan". Leren lezen Jeroen! Overigens is het geen gewraakt bericht. > 2. Ik noem dat lariekoek, en verwijs naar de Volkskrant waar dat bericht wel > degelijk in stond. Dat was een gekleurd bericht. En nogmaals (hoe vaak moet ik het nog herhalen?) ik lees geen kranten waarvan ik bij voorbaat weet dat ze gekleurd zijn. > 3. Jij noemt de Volkskrant "geen krant." Inderdaad. Maar dan gekscherend vanwege de gekleurde inhoud en de Peppies en Kokkies die daar achter zitten. Lees Noam Chomsky, die je politiek correct probeert te vermijden in deze discussie. Staat vast ergens bij je in je boekenkast naast Das Kapital. > Echt, Shah, jij bent hier degene die drogredeneert - of op zijn minst /errug > creatief/ redeneert. Creatief? Moi? Welnee. Ik probeer slechts een dove blinde weer aan zijn audio-visuele eigenschappen te helpen. Ik ben eigenlijk een soort Jomanda. > http://www.volkskrant.nl/binnenland/1103782761305.html Ja, nou weet ik het wel! Voor Volk en Volkskrant! ACHTUNG! |
![]() |
#36 |
|
![]() Shah Bizar wrote:
> On Sun, 26 Dec 2004 00:20:35 +0100, "Jeroen ter Hofstede" > <[email protected]> wrote: > >> Lekker. Maar ik bedoel: online - naleesbaar en zo. > > Dan heb je de column van Pamela nog steeds niet begrepen. Want daarin > zegt ze namelijk: "dat voor zover ik kan nagaan geen enkele krant > heeft gehaald (laat staan het NOS-Journaal)". M.a.w. informatie > beteffende allochtone criminelen is moeilijk beschikbaar bij de linkse > pers/onderzoeksbureaus, etc,. Dus ik wens je veel plezier met zoeken > online. Dan heeft Pamela haar huiswerk niet goed gedaan. Trouw: http://tinyurl.com/6s4j8 Telegraaf: http://tinyurl.com/6qada [knip] > Dat was een gekleurd bericht. En nogmaals (hoe vaak moet ik het nog > herhalen?) ik lees geen kranten waarvan ik bij voorbaat weet dat ze > gekleurd zijn. Wees eerlijk Shah - jij leest kranten waarvan de kleur jou wel aanstaat. >> 3. Jij noemt de Volkskrant "geen krant." > > Inderdaad. Maar dan gekscherend vanwege de gekleurde inhoud Je gekscheert maar. Ik neem aan dat je nu dus toegeeft dat Pamela de plank misslaat als ze schrijft dat het bericht geen enkele krant gehaald heeft? > Peppies en Kokkies die daar achter zitten. Lees Noam Chomsky, die je > politiek correct probeert te vermijden in deze discussie. Staat vast > ergens bij je in je boekenkast naast Das Kapital. Kijk kijk - Shah denkt te weten wat er in mijn boekenkast staat. Vooral de achterliggende gedachte daarbij is interessant: "Jeroen trekt Pamela in twijfel. Jeroen is vast communist." >> Echt, Shah, jij bent hier degene die drogredeneert - of op zijn >> minst /errug creatief/ redeneert. > > Creatief? Moi? Welnee. Ik probeer slechts een dove blinde weer aan > zijn audio-visuele eigenschappen te helpen. Ik ben eigenlijk een soort > Jomanda. Die blauwe jurk staat je niet, Shah. Dat je jezelf vergelijkt met een knorrige, narcistische oplichtster geeft te denken... ;-) >> http://www.volkskrant.nl/binnenland/1103782761305.html > > Ja, nou weet ik het wel! Voor Volk en Volkskrant! ACHTUNG! Reageer je altijd zo als je tegengesproken wordt? Je haalt een artikel aan waarin beweert wordt dat De Volkskrant een bepaald bericht niet geplaatst zou hebben; ik geeft je een link met dat bericht, en jij roept "ja nou weet ik het wel?" Slecht verliezer, Shah. Tussen twee haakjes voel ik mij op zich niet geroepen om De Volkskrant hier te gaan zitten verdedigen - het gaat mij om het weerleggen van beweringen die onjuist zijn en dit maal op de Volkskrant slaan. |
![]() |
#37 |
|
![]() "dL" <[email protected]> schreef in bericht
news:[email protected]... > Over dat "prijzengeld" gesproken, denk daar es effe over na. > De briefschrijver is onbekend dus hoe gaat de dader zich melden > aan > mensen waarvan hij niet weet wie ze zijn om zijn poen op te > halen? > Maw, stel dat die baas aldaar afgeknald of whatever wordt, wat > gaat de > dader dan doen? Lees de brief eens na. Er staat dat de prijs geldt voor leden van zijn club (de zogenaamde NVV) die de klus willen klaren. Een beetje dom, en doorzichtig. Krokke8aas |
![]() |
#38 |
|
![]() On Sat, 25 Dec 2004 19:23:37 +0100, Piet Poters <[email protected]> ,
wondering whence the lambs and piglets bleated and squealed, wrote: >En Wilders zou Nederland moeten opruimen! >De grootste vervuilers hebben de meeste praatjes. > :-) Nou, van lieden zoals jij hoeven we niks te verwachten. Die zijn veel te bang dat ze moe worden zodra ze een bezem in de hand nemen....:-)) D. ================================= Dé website voor mensen die wél nog prijs stellen op objectieve informatie http://www.democrates.net ================================= |
![]() |
#39 |
|
![]() DemoCrates a écrit :
> On Sat, 25 Dec 2004 19:23:37 +0100, Piet Poters <[email protected]> , > wondering whence the lambs and piglets bleated and squealed, wrote: > > >> En Wilders zou Nederland moeten opruimen! >> De grootste vervuilers hebben de meeste praatjes. >> :-) > > Nou, van lieden zoals jij hoeven we niks te verwachten. Die zijn veel te bang > dat ze moe worden zodra ze een bezem in de hand nemen....:-)) > > D. > De bezem ter hand nemen is mij niet vreemd,minimaal 1 keer per week hanteer ik vrijdags,middags de bezem. Om gezamelijk de hele werkplaats aan te vegen,alhoewel mijn functie mij daar niet toe verplicht. Dus Demo wat loop je te mekkeren. :-) |
![]() |
#40 |
|
![]() Vladimir Iljitsj Uljanov <[email protected]> openbaarde de samenleving al dan
niet correctsgewijs in news:[email protected]: > Binnenkort ook dit soort toestanden in Nederland dankzij Geert Wilders? > > .......... > Opnieuw bedreigingen voor werkgever moslima > > De werkgever van een moslimvrouw in het Belgische Ledegem heeft opnieuw > bedreigingen ontvangen, waarin wordt gesteld dat er een prijs van 250.000 > euro op zijn hoofd staat als hij de werkneemster niet ontslaat. Dat heeft > werkgever Remmery, eigenaar van een visgroothandel, donderdag meegedeeld > op de Vlaamse publieke radiozender VRT. Remmery zegt niet op de > dreigementen te zullen ingaan. > > Justitie in het West-Vlaamse Kortrijk heeft inmiddels extra mensen op de > zaak gezet. Het gaat al om de vierde dreigbrief aan Remmery, die eerder > anonieme bedreigingen kreeg om de moslimvrouw te verplichten niet langer > haar hoofddoek te laten dragen. Uit eigen beweging besloot de medewerkster > al de hoofddoek voortaan niet meer om te hebben. Nu eisen de > briefschrijvers dat de werkgever de vrouw ontslaat. > > ''Ze beschuldigen er mij van dat ik heul met de islam'', aldus Remmery > donderdag. ''Ik ben niet van plan aan deze dreigementen toe te geven. Dit > kan gewoon niet.'' De dreigbrieven zijn telkens ondertekend met de oproep > Nieuw Vrij Vlaanderen. Het tijdschrift Vrij Vlaanderen is een publicatie > van de jongerenafdeling van het Vlaams Belang, de opvolger van het > extreemrechtse Vlaams Blok. Heila hola. Lees dit eens: http://www.politics.be/nieuws/7099 Als de zogenaamde (waarschijnlijk onbestaande, individuele en betrokken- bedrijfseigen) organisatie 'Nieuw Vrij Vlaanderen' niets maar dan ook NIETS met het tijdschrift 'Vrij Vlaanderen' te maken heeft, waarom dan suggereren dan 'Nieuw Vrij Vlaanderen' hetzelfde is als 'Vrij Vlaanderen' ? > De werkneemster, de 31-jarige Naïma Amzil, heeft inmiddels haar ontslag > ingediend bij het bedrijf. De Belgische van Marokkaanse origine zegt de > spanningen rond de bedreigingen niet langer aan te kunnen. De werkgever > heeft het ontslag geweigerd. ''Als ik haar nu ontsla, vind ze nooit meer > werk. Dan wil niemand haar aannemen, omdat ze zullen vrezen dat ook zij > doodsbedreigingen zullen krijgen'', aldus Remmery, die tevreden is over > het werk van de vrouw. Ofwel gaat het om een gek ofwel hangt er een reukje aan heel deze zaak om wat voor reden ook. > ''Naïma heeft een gezin, een huis dat afbetaald moet worden. Ik kan het > niet maken om haar werk af te nemen. Ik geef haar niet op'', aldus de > West-Vlaamse eigenaar van de visgroothandel. In de laatste brief die hij > ontving wordt hij een ''slechte Vlaming'' genoemd. ''U collaboreert met de > moslims. Wij willen een voorbeeld stellen voor andere bedrijven. U hebt uw > doodvonnis getekend'', stellen de briefschrijvers. Een visgeurtje op z'n minst. > De Vlaamse ondernemersorganisatie Unizo is inmiddels op internet gestart > met een solidariteitsactie voor het betrokken bedrijf. Unizo noemt de > firma Remmery een voorbeeld van hoe werkgevers en personeel in veel kleine > bedrijven met elkaar omgaan. Verder looft de organisatie werkneemster > Naïma voor haar betrokkenheid bij het bedrijf. > > Bron: ANP > Hopelijk voor Unizo, weet Unizo voldoende over de hele affaire vooraleer tot gelijk welk oordeel te komen... -- VGQ |