![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Predikt Paulus eigenlijk tot een groepje Joden uit de Farizeeën en Sadduceeën? De Sadduceeën zijn geletterde mensen, arristocratisch, priesters, en houden de Wet van Mozes, maar geloven niet in de opstanding der doden. De Farizeeërs, zoals Paulus en Jozef en Maria, zijn ongeletterde werkmensen, ze geloven in de opstanding der doden, engelen en wonderen. Zij kwamen in opstand tegen de Joodse elite. Jezus was hun leider geworden. Hij wekte Lazarus op uit de dood en Hij verscheen na Zijn opstanding aan Paulus :"Saul, Saul, waarom vervolg je mij?" De leer van de opstanding der doden, was dus helemaal niets nieuws. Wat nieuw was is de betekenis die Paulus gaf aan de dood van Jezus. Die dood zag hij (?) als een zoenoffer "dat de zonde van de "kosmos" wegneemt. Hoe? De Joodse kosmos begaat de grootste en schandelijkste gerechtelijke dwaling en misdaad ooit (de Romeinse kosmos wast de handen in onschuld) en dankzij die dwaling worden de Joodse, Griekse Romeinse en Aziatische, en ga zo maar door, kosmosis van hun zonden verlost en zal wat sterfelijk is onsterfelijkheid kunnen aandoen. Niet door daden, kennis en begrip, maar door geloof in dat offer. Paulus voegt er in die brief nog wat aan toe, omdat een logische vraag opkomt. Wat als Christus wederkomt? (nog zo iets om te geloven). Wie dan nog niet is gestorven kan geen deelgenoot zijn van de opstanding! Het antwoord van Paulus had ik ook kunnen verzinnen. Maar voordat ik dit allemaal kan geloven wil ik eerst horen wat Socrates daar van denkt. Als hij is opgestaan kan hij met Paulus in debat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De duivel is verslagen bij de kruisdood. Jezus is de nieuwe Adam, niet geboren in de gelijkenis van een aardse vader, maar de Vader die in den hemel is. Wat daar 3 dagen gaande was in Hades weten we niet, maar Hij overwon de dood omdat enkel zondaars sterven. Wij zijn allemaal zondaars omdat we in de gelijkenis van een aardse vader geboren worden, erfzonde. Volgens mij denk je er teveel bij na en dien je te zoeken met je hart. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hebben we daar ff-kes chance dat die trut in die appel heeft gebeten. Anders waren we nu al met 100.000 miljard of meer. Zoek dan maar eens een ligzetel aan 't zwembad.
![]() |
#24 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zijn beenderen zijn in het Talpiot graf gevonden. Maar wel ben ik zijn wedergeboorte in geestelijke zin: Atomen bestaan uit ruimteschepen. Hoe Gods Rijk in de microkosmos bestaat. Harriechristus, de wedergeboren Jezus. De enige die de wereld nog kan redden.
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#27 | |
|
![]() Citaat:
Matth. 15: 18 Maar wat de mond uitgaat, komt voort uit het hart en dat bezoedelt de mens. 19 Want uit het hart komen voort boze gedachten, moord, echtbreuk, ontucht, diefstal, valse getuigenis en godslastering. 20 Die dingen zijn het die de mens bezoedelen; maar met ongewassen handen eten bezoedelt de mens niet.” Dat is een grapje, voor mij. Nee, het gaat mij in deze kwestie toch meer om het kunnen begrijpen van de theorie. Paulus zag dat ook zo in die brief aan de Korinthiërs. Iets dat voor mij als onredelijk, onbillijk en ongerijmd overkomt kan ik niet geloven. Dan kan Paulus beweren wat hij wil, maar ik loop geen honderd meter met hem mee. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is niet verzonnen, het is de waarheid. Jezus wou niet aan het kruis genageld worden, maar liep mee om Zijn apostelen te redden. Als ze in verzet zouden gaan waren ze allemaal omgekomen door het zwaard en was er geen Evangelie geweest. Het is door Hem aan het kruis te nagelen, dat de duivel onschuldig bloed vergoot en dus Christus de wereld overwonnen had. Christus nam alzo de zonde van de wereld op Zich en stierf voor ieder van ons om ons te redden. Ik geloof de Bijbel ja. Romeinen 10:9 Want als je met je mond hardop zegt dat Jezus de Heer is, en met je hart gelooft dat God Hem uit de dood heeft teruggeroepen en levend heeft gemaakt, ben je gered. Johannes 3:14 14 En net zoals Mozes in de woestijn de slang hoog opgeheven heeft, [a] zo moet ook de Mensenzoon hoog opgeheven worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus neen, het rammelt niet en als het rammelt is dat door ons eigen onbegrip. Er zijn wel mensen die geloven dat vis + tijd een mens wordt. Die ideologie rammelt pas aan alle kanten en draait vierkant. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Minister-President
|
![]() Slangen is van limburg
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De slang is de duivel, de ouroboros die haar lichaam consumeert om uit de dood daarvan telkens een nieuw rijk te bouwen. Nu gaat ze hier alles platbombarderen om uit die assen een technocratie te bouwen. Wij (deze generatie) gaan dat nog meemaken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik meer ongelijk dan gelijk kreeg door de tijd, zou ik getwijfeld hebben aan mezelf. Vandaag weet ik dat de Heilige Geest me de waarheid toont. En dat is gewoon voor ieder af te lezen in de realiteit, maar mensen geloven liever een narrative die ze keer op keer belazerd. “Wij zijn de goei, wie anders durft denken of uiten de wappie, ...foob of dictator.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
|
![]() Citaat:
U mag het een roeping noemen, maar ... u doet dit om gelukkig te zijn of te worden. Het is obsessief gedrag, een streven naar onsterfelijkheid, waar veel mensen last van hebben, en dat kan heel nare vormen aannemen, zoals ... "platbombarderen om een technocratie te bouwen". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat doe ik dan anders dan u? Ik streef niet naar onsterfelijkheid. En doe dit zeker niet om gelukkig te worden of te zijn. Mijn geluk bevindt zich in 3 mensen en rara ge zijt er gene van ![]() |
|
![]() |
![]() |