Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 december 2022, 14:30   #21
Oma
Eur. Commissievoorzitter

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Nee, inderdaad. Het moet niet te complotterig worden.

Maar als Fauci inderdaad het onderzoek naar Corona (in een obscuur Chinees labo) was aan het betalen, heeft hij wel bijgedragen tot de crisis he. Het feit dat zijn onderzoek daar moest gebeuren en niet in de VS is toch een illustratie dat het niet helemaal pluis was wat hij daar allemaal deed.
Dat werd toch al bewezen want daarvoor heeft fauci miljoenen amerikaans belastinggeld gebruikt zonder medeweten van de regering en daarvoor moet ie net voor de rechtbank komen.

Wat musk betreft: een wolf in schapenvacht, de indruk wekken dat ie aan de kant van de massa staat om te misleiden om persoonlijk winst te kunnen maken en tegelijk het plan van de wef/mede-globalisten uit te voeren voor totalitaire controle.
Oa door zijn SpaceX 5G netwerk met 42.000 satellieten in de ruimte voor maximale dekking zodat niemand meer kan ontsnappen aan de controle/sturing. (We hebben helemaal geen 5G nodig voor sneller internet, dat is een instinker voor een verborgen agenda)
Daar zou dan de wereldwijde mRNA-vaccinatie ook in kunnen passen.

Alertheid en gezonde argwaan is nodig ter bescherming van de misleidingen van globalisten complotters, die door halve waarheden verwarring zaaien om van de waarheid complottheoriën pogen te maken zodat ze zelf hun complot kunnen uitvoeren.
Complotters verwijten critici dat ze complotters zijn om hun complot te kunnen verbergen en verder uit te voeren.

Misleiding is de ziekte van tegenwoordig, anderen worden telkens verweten wat ze zelf doen.
En zolang er nog mensen blijven geloven dat overheden, globalisten en machthebbers het goed voorhebben met de massa in plaats van dat het machtswellustige monsters met verborgen agenda's zijn, blijft de verdeeldheid door verwarring bestaan waardoor de globalisten ongestoord hun gang kunnen gaan met hun complot om wereldwijd van de mensheid gestuurde slaven onder hun controle te maken.
Oud 13 december 2022, 14:43   #22
Oma
Eur. Commissievoorzitter

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Dan hebben we het nog niet over de Twitter files gehad door Musk vrij gegeven. Radiostilte daarover in de media. Niet dat het Musk tegen houdt verder te doen. Hij beloofde nog wat explosief materiaal te openbaren rond big pharma halfgod Fauci. Die doofpot zal moeilijker dicht te houden zijn. Net zoals die van de crackhead laptop uit de Biden crime family komt uiteindelijk ook hier de waarheid boven drijven. Laten we optimistisch blijven.
Geniale zet van wolf in schapenvacht musk maar pure misleiding, enkel om zowel geloofwaardigheid als een positief imago op te bouwen als "verdediger" van het volk/massa. Intussen werkt hij mee aan het globalisten complot, getuige zijn 5G satellieten waar hij miljarden mee verdient.
Fauci werd immers al lang ontmaskerd tijdens de coronahoax, dat is al geweten en nog meer 'explosief materiaal' onthullen is ruim te laat en dat zijn dus vijgen na Pasen...
Oud 13 december 2022, 14:43   #23
vanderzapig
Europees Commissaris

vanderzapig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Weet Musk iets dat het grote publiek niet weet?
Musk heeft het niet over een biowapen. Wat hij schrijft komt overeen met de bevindingen van senator Rand Paul en de DRASTIC groep van wetenschappers.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2022, 15:00   #24
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Musk heeft het niet over een biowapen. Wat hij schrijft komt overeen met de bevindingen van senator Rand Paul en de DRASTIC groep van wetenschappers.
Als we het Pentagon (DARPA), Gain of function research en Covid in een adem kunnen vernoemen, dan is het vermoeden van een 'biowapen' niet ver weg. Doet me denken aan die 'onschuldige' Pentagon Biolabo's in Oekraine.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2022, 15:11   #25
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alsof dat imperiaal machtcentrum bestaat uit één happy monolitisch blok en geen onderlinge afrekeningen en intriges zou kennen. Er zit tunnelvisie in uw logica als u het bij de reptielen gaat zoeken.
Dat is juist wat ik bedoel: het is geen happy monolitisch blok, en dus bestaat het niet als entiteit. Het is gewoon een krabbennet zoals overal elders, en het is uiteraard niet in staat om wereldwijde conspiratie-plannen door te voeren.

Er is dus geen algemene collusie die toelaat om grootscheepse wereldwijde complotten te organiseren zonder dat rivalen-narcissisten-machtshebbers daar stokken tussen steken he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2022, 15:11   #26
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als we het Pentagon (DARPA), Gain of function research en Covid in een adem kunnen vernoemen, dan is het vermoeden van een 'biowapen' niet ver weg. Doet me denken aan die 'onschuldige' Pentagon Biolabo's in Oekraine.
Allemaal associatie van ideeen, zonder enige logische link.
Oud 13 december 2022, 15:20   #27
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Allemaal associatie van ideeen, zonder enige logische link.
Waarom zou dat niet logisch zijn? Ligt het niet voor de hand dat het pentagon bijvoorbeeld zou willen weten aan welke virussen Chinezen of Russen gevoelig zouden zijn (ik denk nu aan de documenten die Rusland aan de VN presenteerde over de Pentagon Bio experimenten in Oekraïne bv), of een vaccin pogen te ontwikkelen om naderhand een virus los te laten daar waar het vaccin niet aanwezig is. Toegegeven, dat is gevaarlijk megalomaan allemaal, maar dat bent u toch ook?
Oud 13 december 2022, 15:24   #28
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom zou dat niet logisch zijn? Ligt het niet voor de hand dat het pentagon bijvoorbeeld zou willen weten aan welke virussen Chinezen of Russen gevoelig zouden zijn (ik denk nu aan de documenten die Rusland aan de VN presenteerde over de Pentagon Bio experimenten in Oekraïne bv), of een vaccin pogen te ontwikkelen om naderhand een virus los te laten daar waar het vaccin niet aanwezig is. Toegegeven, dat is gevaarlijk megalomaan allemaal, maar dat bent u toch ook?
Ik ben helemaal niet gevaarlijk megalomaan, ik voer enkel logische argumentaties aan voor een grote genocide, maar doe daar verder niks aan. Ik verspreid logische links, niet meer en niet minder.

Het hebben van labo's kan ook dienen om dingen waar te nemen, te onderzoeken en zo. Bijvoorbeeld om vrij snel te ontdekken dat de Russen een biowapen aan het verspreiden zijn via Oekraine ; om het snelst mogelijk stalen te kunnen nemen van Russische biowapens die gebruikt worden en zo.

Van dat vaccin ontwikkelen om een virus tegen te houden, we hebben allemaal kunnen zien hoe ongelofelijk goed dat werkt he Ik denk dat het corona vaccin debacle het beste argument is voor elke mogendheid die dacht om biowapens te gebruiken "en zichzelf te vaccineren" om die plannen rap terug op te bergen.

Je lijkt ergens te vergeten dat een van de belangrijkste functies van een leger ook is om voorbereid te zijn op vijandige handelingen. Als Russofiel denk jij natuurlijk dat elke militaire inspanning enkel maar dient om ergens anders binnen te vallen he

Laatst gewijzigd door patrickve : 13 december 2022 om 15:25.
Oud 13 december 2022, 15:26   #29
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is juist wat ik bedoel: het is geen happy monolitisch blok, en dus bestaat het niet als entiteit. Het is gewoon een krabbennet zoals overal elders, en het is uiteraard niet in staat om wereldwijde conspiratie-plannen door te voeren.

Er is dus geen algemene collusie die toelaat om grootscheepse wereldwijde complotten te organiseren zonder dat rivalen-narcissisten-machtshebbers daar stokken tussen steken he.
Enerzijds hoeft dit complot niet de denominatie 'grootscheeps' en 'wereldwijd' te hebben om te kunnen bestaan. Anderzijds zouden narcisten of psychopaten juist aangetrokken worden tot dit soort van mega ideeën. Hun machtsstreven is even grenzeloos als de angst waarop het gebaseerd is. Ze verdienen ons medelijden, niet de ontkenning van hun intenties, hoe verwezenlijkbaar ze ook al dan niet zijn.

Laatst gewijzigd door Bach : 13 december 2022 om 15:27.
Oud 13 december 2022, 15:31   #30
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Musk gaat full MAGA.
De in de USA ingeweken Zuid-Afrikaan Musk is een even grote narcist als Donald Trump. Dergelijke figuren zijn toxisch.
Oud 13 december 2022, 15:38   #31
vanderzapig
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Doet me denken aan die 'onschuldige' Pentagon Biolabo's in Oekraine.
Inderdaad. Ook die biolabo's zouden tegenwoordig aan pandemie-preventie doen:

https://ua.usembassy.gov/embassy/kyi...ction-program/

Ik denk dat die labo's niet zozeer aan biowapen ontwikkeling doen, maar zich bezig houden met zaken die hier en in de VS het daglicht niet mogen zien. Zoals bijvoorbeeld gain-of-function technieken.
Oud 13 december 2022, 15:40   #32
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben helemaal niet gevaarlijk megalomaan, ik voer enkel logische argumentaties aan voor een grote genocide, maar doe daar verder niks aan. Ik verspreid logische links, niet meer en niet minder.
Nu bent u toch wat te bescheiden aan het doen. Ik herinner me citaten waar u zichzelf als die alleenheerser zag.

Citaat:
Het hebben van labo's kan ook dienen om dingen waar te nemen, te onderzoeken en zo. Bijvoorbeeld om vrij snel te ontdekken dat de Russen een biowapen aan het verspreiden zijn via Oekraine ; om het snelst mogelijk stalen te kunnen nemen van Russische biowapens die gebruikt worden en zo.
Van de Russen zou u het wel aannemen. Komaan Patrick. Waarom de hegemon zo in bescherming nemen? Hij heeft ook u als Europeaan goed bij uw kloten hoor.

Citaat:
Van dat vaccin ontwikkelen om een virus tegen te houden, we hebben allemaal kunnen zien hoe ongelofelijk goed dat werkt he Ik denk dat het corona vaccin debacle het beste argument is voor elke mogendheid die dacht om biowapens te gebruiken "en zichzelf te vaccineren" om die plannen rap terug op te bergen.
Ook hier vrees ik dat u jammer genoeg te goedgelovig of te naïef bent. Sorry dat ik het zo zeg. Integendeel denk ik dat Covid de biowapen research nog gestimuleerd heeft. Psychopaten zien het potentieel, niet de gevaren. U toch ook als u het risico tot zelfdestructie via atoomwapens zit te verdedigen omwille van een strijd voor alleenheerschappij?

Citaat:
Je lijkt ergens te vergeten dat een van de belangrijkste functies van een leger ook is om voorbereid te zijn op vijandige handelingen. Als Russofiel denk jij natuurlijk dat elke militaire inspanning enkel maar dient om ergens anders binnen te vallen he
Mij Russofiel noemen maakt u een Anglofiel in mijn ogen. Kunnen we elkaar wederzijds als verraders beschouwen. Alleen, Rusland heeft in Europa quasi niets te zeggen terwijl anderzijds Europa maar een perifere huisslaaf is helemaal klaar om geplukt te worden door de naoorlogse bezetter van deze streken.

Dat niet alleen het Anglo imperium biowapens wil lijkt me voor de hand liggend. Nu het wederzijds vertrouwen flinke deuken heeft gekregen is dat een argument te meer om te vermoeden dat de biowapen research juist in een stroomversnelling gekomen is.

Laatst gewijzigd door Bach : 13 december 2022 om 15:52.
Oud 13 december 2022, 16:12   #33
vanderzapig
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
De in de USA ingeweken Zuid-Afrikaan Musk is een even grote narcist als Donald Trump. Dergelijke figuren zijn toxisch.
Met zijn fortuin en zijn narcisme probeert Musk het vrije debat terug te herstellen.

En dan heb je Jeff Bezos, die met zijn fortuin en narcisme - in de vorm van de Washington Post - leugens, doofpotten en psyops organiseert.

Geef mij dan maar die eerste narcist hoor.
Oud 13 december 2022, 16:14   #34
morte-vivante

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
en wat zou dat moeten aantonen?
Oud 13 december 2022, 16:34   #35
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
en wat zou dat moeten aantonen?
Dat het niet volledig uit de lucht gegrepen is wat Musk zegt.
Oud 13 december 2022, 16:47   #36
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nu bent u toch wat te bescheiden aan het doen. Ik herinner me citaten waar u zichzelf als die alleenheerser zag.
Dat is natuurlijk de ideale organisatie van de wereld, maar dat is enkel maar als idee. Ik heb totaal geen idee, noch plan, om dat te bereiken.
Oud 13 december 2022, 16:52   #37
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom de hegemon zo in bescherming nemen? Hij heeft ook u als Europeaan goed bij uw kloten hoor.
Dat de Amerikanen uiteraard divergerende interesse hebben dan de Europeanen is normaal, we zijn tenslotte niet helemaal 1 volk.

Het is altijd heel moeilijk om iemand te overtuigen dat hij zware nadelen ondervindt, die hij niet ondervindt he. Ik vind het normaal dat de Amerikanen, binnen de westerse context, ons een kloot proberen af te trekken omdat dat de normale betrekkingen zijn tussen verschillende entiteiten. Dat is ook zo met uw buur en met het buurland, en met alles wat niet uzelf is. Maar er is een hierarchie van antagonisme: dat is BINNEN de kring van het westen. Binnen Europa hebben de Duitsers trouwens ook enorm proberen de kloten af te trekken van de rest, en van Frankrijk in het bijzonder met hun dwaze Groenerij he. Het is binnen het "huishouden".
Onderschat de Duitsers niet in het bedenken van nefaste ideologieen. De Duitsers hebben tenslotte het communisme uitgevonden, het nazisme, en nu het Groene denken.

Dat is iets helemaal anders dan ten aanzien van vijanden. Daar is de bedoeling niet van elkaar een kloot af te trekken, maar van mutuele vernietiging he. Niemand gaat ervan uit dat de Amerikanen een biologische oorlog tegen Europa zouden voeren. Maar dat de Russen een biologische oorlog tegen Europa / VS zouden voeren is het soort van normale dingen die we kunnen verwachten en waar we uiteraard voorbereid op moeten zijn. En ja, mocht het zinvol zijn, zou het voor ons ook normaal zijn om een biologische oorlog tegen de Russen te voeren he. Omdat het vijanden zijn.

Laatst gewijzigd door patrickve : 13 december 2022 om 16:53.
Oud 13 december 2022, 17:00   #38
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is natuurlijk de ideale organisatie van de wereld, maar dat is enkel maar als idee. Ik heb totaal geen idee, noch plan, om dat te bereiken.
Dan kan de verspreiding van die idee enkel maar de kans vergroten dat het meer actie gerichten anderen op gelijkaardige ideeën brengt. Qua overlevingsstrategie lijkt me dat niet optimaal.

De enige uitweg uit dit dilemma is dat u het individualisme laat varen. Dan zou u kunnen argumenteren dat u 'slechts' verwant geachte anderen aanzet tot het plegen van genocides in de hoop dat die verre genocides geen boemerang zullen zijn voor de groep waartoe u denkt te behoren.

Maar in dat geval stelt zich een ander probleempje. De promotie van genocides lijkt me eigenlijk niet al te legaal. Het is een paar graden erger dan hate speech zelfs. En dat u daarmee bezig bent kan moeilijk ontkend worden, ondanks de Pontius pilatus rookschermen die men soms zou kunnen herkennen in uw geschriften.

Laatst gewijzigd door Bach : 13 december 2022 om 17:01.
Oud 13 december 2022, 17:10   #39
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan kan de verspreiding van die idee enkel maar de kans vergroten dat het meer actie gerichten anderen op gelijkaardige ideeën brengt. Qua overlevingsstrategie lijkt me dat niet optimaal.
Eerlijk gezegd, mensen die alleenheerser willen zijn, hebben mij niet nodig om op dat idee te komen denk ik

Citaat:
De enige uitweg uit dit dilemma is dat u het individualisme laat varen. Dan zou u kunnen argumenteren dat u 'slechts' verwant geachte anderen aanzet tot het plegen van genocides in de hoop dat die verre genocides geen boemerang zullen zijn voor de groep waartoe u denkt te behoren.
Die genocides zijn een dilemma inderdaad.

Ik zou graag in een wereld leven waar die genocides plaatsgehad hebben - de reden waarom ik denk dat die goed zijn. Maar ik denk dat het willen komen tot die genocides voor mezelf concreet eigenlijk nefast zijn. Kortom, het is typisch zoiets waarvan je weet dat het goed zou zijn om het te doen, maar waarbij het risico bestaat dat als je het doet, het helemaal verkeerd zal gaan voor jou.

Kortom, mijn individualisme zegt mij van er niet aan te beginnen, en het gewoon maar zonder genocide uit te zingen. Wat ik dus ook doe

Ik ben namelijk niet machtig genoeg, niet intelligent genoeg en zo voort om zelfs maar in de verste verte te weten hoe ik die genocide zou moeten in gang zetten en er zelf aan overleven. Het is een puur theoretische en alsdusdanig altruistische beschouwing voor "de toekomstige generaties" die veel voordelen zouden hebben van een gigantische genocide.

Het is eerder een anti-argument tegen al die groen zotten die zeggen dat we ons zeer moeten doen "voor de toekomstige generaties": als je echt iets wil doen voor hem, roei de mensheid voor 99% uit he !

Laatst gewijzigd door patrickve : 13 december 2022 om 17:11.
Oud 13 december 2022, 17:11   #40
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat de Amerikanen uiteraard divergerende interesse hebben dan de Europeanen is normaal, we zijn tenslotte niet helemaal 1 volk.

Het is altijd heel moeilijk om iemand te overtuigen dat hij zware nadelen ondervindt, die hij niet ondervindt he. Ik vind het normaal dat de Amerikanen, binnen de westerse context, ons een kloot proberen af te trekken omdat dat de normale betrekkingen zijn tussen verschillende entiteiten. Dat is ook zo met uw buur en met het buurland, en met alles wat niet uzelf is. Maar er is een hierarchie van antagonisme: dat is BINNEN de kring van het westen. Binnen Europa hebben de Duitsers trouwens ook enorm proberen de kloten af te trekken van de rest, en van Frankrijk in het bijzonder met hun dwaze Groenerij he. Het is binnen het "huishouden".
Onderschat de Duitsers niet in het bedenken van nefaste ideologieen. De Duitsers hebben tenslotte het communisme uitgevonden, het nazisme, en nu het Groene denken.

Dat is iets helemaal anders dan ten aanzien van vijanden. Daar is de bedoeling niet van elkaar een kloot af te trekken, maar van mutuele vernietiging he. Niemand gaat ervan uit dat de Amerikanen een biologische oorlog tegen Europa zouden voeren. Maar dat de Russen een biologische oorlog tegen Europa / VS zouden voeren is het soort van normale dingen die we kunnen verwachten en waar we uiteraard voorbereid op moeten zijn. En ja, mocht het zinvol zijn, zou het voor ons ook normaal zijn om een biologische oorlog tegen de Russen te voeren he. Omdat het vijanden zijn.
Ik zou durven argumenteren dat er geen vrienden noch vijanden zijn in de politiek. Enkel belangen die soms tot conflict soms tot samenwerking leidden. die belangen worden in tijdelijke ideologieën verpakt wanneer dat goed uitkomt. Voorbeeld daarvan is het 'democratie', 'vrijheid' of recenter 'rules based order' discours. De ander kunnen overtuigen een gezamenlijk ideaal voor te staan terwijl je eigenlijk zijn onderwerping voor ogen hebt is de kunst van (een 'kortzichtige' zou men kunnen argumenteren) politiek. En met betrekking tot Europa slaagt de VS daar tot nu toe opmerkelijk goed in.

De vraag is echter ook wat voor Europa we krijgen als Europa uiteindelijk dat spel door heeft (een proces dat toch stilaan op gang begint te komen vermoed ik) en beslist op eigen benen te staan zoals ieder zichzelf respecterende entiteit dat wil. Maar uit angst voor zichzelf een meester verdragen is laf. En daar krijg je geen respect voor in de wereld. Europa wordt er nog meer periferie door.

Ook 'het westen' is eigenlijk een knechtend fake ideologisch construct mijns inziens. Maar dat is een andere discussie.

Laatst gewijzigd door Bach : 13 december 2022 om 17:15.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be