![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik kende er ook ooit zo ene: Zijn madam was eens niet beschikbaar en hij moest zelf zijn ontbijt maken. Een omeletje in de pan maken is rap 'gebakken' toch? Deed 'm dus. Twee eikes voorzichtig in een tasje breken, dan boter in voorverwarmd panneke, eikes toevoegen... en hopla. ../... Dan verbaasd omdat het resultaat een mislukte sunny-side-up -aka pjeirenoeg- bleek te zijn. ![]() (Voor echt en waar verklaard verhaal door hemzelf... oud Congo koloniaal, toffe peer en vroegere buuuzines mentor van mij. Antwerpenaar-zaliger.)
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ja, een kaaskroket verdient zijn plaats, vb. tussen de soep en de hoofdschotel.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
edit: de millecroquettes!!!! Zalig ding. Je kan dat dus blijkbaar nog altijd kopen via deze fancy website http://www.millecroquettes.com/
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 19 december 2022 om 12:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In sommige restaurants moet je de garnalen wel tellen als je een garnaalkroket neemt. (weinig in wegens te duur?) ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze mislukken eigenlijk nooit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Oh, Nostalgie van de tijd van toen.
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis, je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg". Laatst gewijzigd door Jay-P. : 19 december 2022 om 13:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U mag dat belangrijk vinden, da's uw mening.
En iedereen heeft zijn/haar eigen mening. Net zoals een aars.
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij ons kwam daar geen bloem aan te pas.
![]() |
![]() |
#33 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik ben geen liefhebber van kaaskroketten. Te kazig voor me.
Laatst gewijzigd door Weyland : 19 december 2022 om 15:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Gewone kroketten da's toch al van de kindertijd geleden. Wel met zo'n krokettenpersdinges. En dan een nachtje laten afkoelen in de ijskast of koude berging.
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik heb nog zo een ding staan maar dat is decenia geleden dat dat nog gebruikt is |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En volgens een bevriende kokkin is die gelatine in kaaskroketten best belangrijk. Het zorgt er voor dat je een stevige massa krijgt die beter te hanteren is bij het paneren bv maar die ook niet onmiddellijk uit mekaar valt als je ze in het frietvet gooit. Bijkomend voordeel is dat de vulling na het bakken mooi dik-vloeibaar wordt, zoals het hoort bij een kaaskroket. Vandaar dat ik voor het Goossens recept met gelatine ga ipv het Meus recept zonder...
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik kruid daarom, bij gerechten waar het past, ook altijd het paneermeel met peper en zout en een klein snuifje chili. Qua kaas ga ik voor 1/3 gruyere, 1/3 emmentaler en 1/3 parmezaan. Waarbij de parmezaan gaat zorgen voor de nodige hoeveelheid zout (en smaak) denk ik. Heel belangrijk: kaas kopen in blok en rechtstreeks in de saus raspen. Geen geraspte kaas gebruiken (maar dat geldt eigenlijk altijd voor recepten waar je geraspte kaas nodig hebt). En proeven natuurlijk eh, voor je de kaasmassa laat afkoelen.
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het menu bestaat uit soep, hoofdgerecht en nagerecht. Maar tijdens het aperitieven komen er ook altijd al een hoop hapjes op tafel en daar gaan de kroketten hun plaats vinden. Het worden dan ook (qua formaat) geen volwaardige kaaskroketten maar eerder hapjes-kroketten. Twee happen en binnen, zoiets. Bijkomend voordeel: minder kans op kapot springen wegens minder 'massa' die warm moet worden.
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.nieuwsblad.be/cnt/g5q3k6n5e
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je hem te pakken krijgt, natuurlijk...