Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 december 2004, 23:34   #21
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
De lijst in Henegouwen was bedoeld als prik. Een lijst in Henegouwen is trouwens nog geen lijst in heel Wallonië.
Zie ik daar enige erkenning voor de provinciale identiteit? Mooi zo ! Henegouwen is Wallonië niet. U onderkent de provinciale verschillen.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2004, 23:35   #22
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Toch raar dat België dan al 175 jaar bestaat, hè. Rare jongens, die Belgen: niet bestaan en toch verder bestaan.
Merkwaardig toch hoe "advocaat" Hans I de Grote, ook wel bekend als Opperbubbel en voorzitter voor het leven van de Bubbelclub, blijkbaar geen enkel onderscheidingsvermogen heeft. De staat en de burgers. Tsjechoslovakije bestond ook... Bestonden er dan Tsjechoslovaken? Blijkbaar niet: er waren Tsjechen en Slovakijen. Hetzelfde gold voor Joegoeslavië.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2004, 23:36   #23
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Zie ik daar enige erkenning voor de provinciale identiteit? Mooi zo ! Henegouwen is Wallonië niet. U onderkent de provinciale verschillen.
Waar u dat eerste vandaan haalt, is een volkomen raadsel. Dat initiatief wel gewoon een prikkel als antwoord op de Franstalige lijsten in de kiesarrondissement Halle en Vilvoorde.
Oud 26 december 2004, 23:36   #24
ossaert
Minister-President

ossaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim
Maar 9.000.000 kiezers negeren mag dus?
Nee, net zomin als 1.000.000 kiezers al voor de verkiezingen systematisch van elke deelname uitsluiten, ook al betalen ze belastingen, ook al vervullen ze dezelfde rechten. Kijk, het VB is een zootje ongeregeld en ik zou ze helemaal niet graag aan de macht zien, maar een democratie is een democratie. De redenering die jij maakte, is onzinnig: het houdt geen steek om te zeggen "9.000.000 mensen zijn tegen het VB", omdat 1.000.000 wel op die partij stemden. Je kan je uitspraken op de keuze van de kiezers, niet op de keuze die ze niet maakten. Het is niet omdat jij een dame blanche bestelt in de crèmerie dat je daarom een banana split walgelijk vindt.
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2004, 23:44   #25
big bad wolf
Parlementslid

big bad wolf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Correctie: het VB is opgekomen in o.a. Brussel én zelfs in Wallonië!

En dan nog, wat is nu 1/6?
correctie: 1/4

het Vlaams Blok heeft een klein miljoen stemmen gehaald, oftewel 24,2% van de stemmen, 24% lijkt mij toch eerder een kwart dan een zesde. we zullen het maar op de mathematische onkunde van de BUBbelkes steken
Oud 27 december 2004, 00:27   #26
Pieter de Coninck
Banneling

Pieter de Coninck's schermafbeelding

Standaard

Begrijpelijk. Ze geraken niet verder dan 13.000
Pieter de Coninck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2004, 04:50   #27
Lesane
Provinciaal Statenlid

Lesane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bewust liegen en manipuleren heet zoiets. 9.000.000 kiezers negeren, komaan zeg, er zijn maar 6.000.000 Vlamingen, en lang niet iedereen daarvan is kiesgerechtigd.

http://www.faithfreedom.org
http://dutch.faithfreedom.org/forum

Forumnar Hans1 over de Vlaamse transfers naar Wallonië: "Bovendien komt er niet voldoende economische steun uit het noorden zoals van West- naar Oost-Duitsland."
Lesane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2004, 04:57   #28
Lesane
Provinciaal Statenlid

Lesane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bewust liegen en manipuleren heet zoiets. 9.000.000 kiezers, komaan zeg, er zijn maar 6.000.000 Vlamingen en lang niet iedereen ervan is stemgerechtigd.

http://www.faithfreedom.org
http://dutch.faithfreedom.org/forum

Forumnar Hans1 over de Vlaamse transfers naar Wallonië: "Bovendien komt er niet voldoende economische steun uit het noorden zoals van West- naar Oost-Duitsland."
Lesane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2004, 07:58   #29
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Ik heb het niet over "Vlamingen", ik heb het over 10.000.000 BELGEN!

Onnozelaar, alsof België enkel uit 6.000.000 Vlamingen bestaat!

En kom niet af met zever als: "ze zijn enkel in Vlaanderen opgekomen." Ze zijn stemmen gaan ronselen in Brussel en zelfs deels Wallonië.

Laatst gewijzigd door Kim : 27 december 2004 om 08:01.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2004, 08:44   #30
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En kom niet af met zever als: "ze zijn enkel in Vlaanderen opgekomen." Ze zijn stemmen gaan ronselen in Brussel en zelfs deels Wallonië.
U maakt uzelf toch wel heel belachelijk wanneer u stelt dat het Vlaams Belang/Blok "stemmen is gaan ronselen in Wallonië". Weet u dan echt niet waar het over gaat? Het indienen van een lijst in het kiesarrondissement Henegouwen was bedoeld als prik, niet als echt strategische deelname aan de verkiezingen in dat arrondissement. Een prik tegen het nog steeds aanwezig zijn van Franstalige kieslijsten in Halle en Vilvoorde.
Oud 27 december 2004, 08:45   #31
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb het niet over "Vlamingen", ik heb het over 10.000.000 BELGEN!

Onnozelaar, alsof België enkel uit 6.000.000 Vlamingen bestaat!
Wat u schrijft, is grote larie daar u blijkbaar niet weet dat de laatste verkiezingen zich niet op Belgisch niveau afspeelden, maar wel op regionaal niveau. De stemming gebeurde dus op niveau van Vlaanderen, Brussel en Wallonië. Niet op Belgisch niveau. Bijgevolg kan men geenszins uitslagen gaan bekijken op het totaal aantal inwoners van België.

Gewoon logisch verstand, iets wat de Blubbers blijkbaar niet echt bezitten!
Oud 27 december 2004, 08:57   #32
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Ik spreek niet over de laatste verkiezingen. Daar ik er zelf aan deelgenomen heb, denk ik wel dat ik weet op welk niveau de verkiezingen zich afspeelden.

Legt u mij even uit waarom uw partij zo selectief is in het drukken van pamfletjes. Wanneer ze bij de Franstalige medeburger (oh, wat klinkt dat toch goed) pamfletten uitdelen, zien we een mooie vertaling van het Vlaams Blokprogramma. Maar oei, wat is dat nu? Er ontbreekt een deel! Hoe zou het toch komen dat het Vlaams Blok met geen enkel woord rept over hun extreme drang naar een republiek Vlaanderen?
Oud 27 december 2004, 08:58   #33
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Blubbers
Over uw niveau zullen we maar zwijgen zeker, behangerke.
Oud 27 december 2004, 08:59   #34
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik spreek niet over de laatste verkiezingen.
Daar hebben wij het WELDEGELIJK over, daar het hier gaat over de één miljoen stemmen. En die werden niet geteld bij eerdere verkiezingen, maar wel bij de laatst gehouden stembusslag. Of weet u dat misschien niet?
Oud 27 december 2004, 09:01   #35
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Legt u mij even uit waarom uw partij zo selectief is in het drukken van pamfletjes. Wanneer ze bij de Franstalige medeburger (oh, wat klinkt dat toch goed) pamfletten uitdelen, zien we een mooie vertaling van het Vlaams Blokprogramma. Maar oei, wat is dat nu? Er ontbreekt een deel! Hoe zou het toch komen dat het Vlaams Blok met geen enkel woord rept over hun extreme drang naar een republiek Vlaanderen?
Er ontbreekt helemaal geen deel. Vele maanden geleden beweerde een van jullie Blubbers dat al. Toen stelde ik een heel eenvoudige vraag: "Wel, scan dan eens zo'n foldertje in en plaats het hier". Daar is toen nooit een antwoord op gekomen.

De reden is simpel: Franstalige foldertjes bestaan immers niet. Er bestaan wel tweetalige foldertjes waarbij de Franse tekst een getrouwe vertaling is van de Nederlandstalige kant. Dat geldt trouwens ook voor de VB-tijdschriften van het Brusselse.
Oud 27 december 2004, 09:04   #36
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Maar waarin men met geen woord rept over de splitsing van België.

Onlangs nog een reportage gezien van RTBF waarin ze de foldertjes lieten zien, daar moet dus nog wel aan te komen zijn.
Oud 27 december 2004, 09:08   #37
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar waarin men met geen woord rept over de splitsing van België.

Onlangs nog een reportage gezien van RTBF waarin ze de foldertjes lieten zien, daar moet dus nog wel aan te komen zijn.
?

Ik wacht nog steeds op zo'n foldertje.

Even opmerken trouwens dat in niet ieder foldertje in Vlaanderen ook iets staat over Vlaamse onafhankelijkheid. Een foldertje is immers een heel beperkt kanaal waarbij men slechts bepaalde elementen kan opnemen.

Maar ik herhaal even uw eerdere stellingen dat de Franse tekst anders zou zijn dan de Nederlandse. Houdt u dat nog altijd staande of geeft u nu toe dat u aan het liegen was?
Oud 27 december 2004, 09:08   #38
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar hebben wij het WELDEGELIJK over, daar het hier gaat over de één miljoen stemmen. En die werden niet geteld bij eerdere verkiezingen, maar wel bij de laatst gehouden stembusslag. Of weet u dat misschien niet?
Als ik Dewinter vandaag de dag bezig hoor, krijg ik in eerste instantie spontaan braakneigingen en in tweede instantie denk ik bij mezelf: "jongen toch, get a life."

Hij spreekt al jaren in termen van "onze kiezers, de bevolking." Alsof enkel zijn keizers de bevolking uitmaken. En dat begint me ferm de keel uit te hangen.

Die 1.000.000 kiezers zijn inderdaad geteld bij de laatste stembusslag. Om correct te zijn moeten we erbij vermelden dat het meer was dan 1.000.000 (maar het correcte aantal ben ik vergeten).
Oud 27 december 2004, 09:11   #39
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
?

Ik wacht nog steeds op zo'n foldertje.

Even opmerken trouwens dat in niet ieder foldertje in Vlaanderen ook iets staat over Vlaamse onafhankelijkheid. Een foldertje is immers een heel beperkt kanaal waarbij men slechts bepaalde elementen kan opnemen.

Maar ik herhaal even uw eerdere stellingen dat de Franse tekst anders zou zijn dan de Nederlandse. Houdt u dat nog altijd staande of geeft u nu toe dat u aan het liegen was?
Ik lieg niet, u bent degene die liegt.

U weet goed genoeg dat ik op 10 seconden niet aan zo'n foldertje geraak. Ik heb ze hier namelijk niet thuis liggen.

Waarom neemt u geen contact op met de mensen van RTBF, volgens u hebben die mensen dus blijkbaar leugens verspreid op de televisie!

U beweert dus dat niet in elke Nederlandstalige folder van het VB gesproken wordt over vlaamse onafhankelijkheid? Jan, ga eens naar de dokter. Het is nodig.
Oud 27 december 2004, 09:15   #40
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als ik Dewinter vandaag de dag bezig hoor ....
U antwoordt niet op de vraag: houdt u nog steeds staande dat het Vlaams Belang/Blok eentalige foldertjes verspreidde waarbij de Franse tekst anders was dan de Nederlandse?

U beweerde dat immers enkele berichten eerder. Plotseling zwakte u dat af dat een welbepaalde thema niet in stond... maar blijkbaar toch in de Nederlandstalige foldertjes (waarbij u toch weer suggereert dat er verschillende foldertjes bestaan).

Welnu, wat zal het nu zijn?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be