![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op dit ogenblik heb ik op mijn portefeuille een rendement van 31,57%. Zonder te “daytraden”.
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar wat als de index crashed? Met daytrading is dat risico minder omdat ge elke dag casht.
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En als “de index crashed”??? Om te beginnen ik zit niet in ETF’s maar in individuele Europese en Amerikaanse aandelen. En ja, ik heb het in mijn leven een paar maal een crash meegemaakt. Het enige wat ik doe is blijven zitten en de zaak uitzweten.
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort. Laatst gewijzigd door quercus : 16 januari 2023 om 12:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is dat niet 0,03 per jaar bij ETF’s?
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Of het hier in deze draad ook van toepassing is daar durf ik nog aan te twijfelen maar het gezegde gaat als volgt: "Het éne kieken is het andere niet"
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Over kiekes gesproken, ze bieden regelmatig een gratis kieke of haan aan, dat is toch een paar dagen eten uitgespaard he.
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ETF’s zijn inzake transactiekosten inderdaad goedkoop.
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
SOLUS CHRISTUS Laatst gewijzigd door CUFI : 16 januari 2023 om 12:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik begrijp niet wat u bedoelt. Als ik Amerikaanse of Europese aandelen koop is het enige waar ik aandacht moet aan schenken of ik voldoende geld op mijn effectenrekening aanhoud. Maar eenmaal de aankoop vastligt en de bank/makelaar mijn rekening heeft gedebiteerd voor de prijs + de kosten heeft de verdere evolutie van de koers geen invloed meer op mijn liquiditeiten.
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort. Laatst gewijzigd door quercus : 16 januari 2023 om 13:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Gouverneur
|
![]() Neen, de transactiekosten zijn bij ETF's dezelfde als voor gewone aandelen.
Als je kosten eft googlet verschijnt inderdaad die 0,03: "Een aandelen-ETF moet zo nu en dan aandelen aankopen of verkopen om de index die de ETF nabootst goed te blijven volgen. Typisch liggen deze kosten rond de 0.03% per jaar." De volledige pagina geeft meer uitleg. Dit heeft echter niets met de transactiekosten te maken.
Roses are red, roses are blue depending on their velocity relative to you Laatst gewijzigd door Knuts : 16 januari 2023 om 13:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zou pas het geval kunnen zijn indien ik de aandelen niet met mijn eigen geld had gekocht maar met een door de bank toegekend krediet. Dan legt de bank mijn een na te leven marge op en moet ik bij dalende koersen bijpassen.
![]() |
#34 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Maar hoe dan ook, ETF's zijn wellicht niet het ideaal instrument om aan daytraden te doen, tenzij je iets ziet in "leveraged" of "Inverse" ETF's.
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb een investering van 5 euro omgetoverd naar 400 euro. Maar dat is pas bereikt tegen de lente.
![]() |