Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 januari 2023, 12:08   #21
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Inderdaad, Rusland overal de schuld van geven is even belachelijk als dat covid gedoe, zo krijg je gedeeltelijk dezelfde non-believers.

Betreft covid geloof ik niet in een duidelijke samenzwering, het is eerder een miljarden plannetje van de vaccin firma’s die iets te goed werkte, een perfect storm van omstandigheden.

Betreft Rusland natuurlijk wel, de koude oorlog heeft nauwelijks een rustpauze gehad na het ineenzakken van de USSR.
Rusland overal de schuld van geven is inderdaad even belachelijk als virologen overal de schuld van geven.

Eigenlijk is de schuld focussen op 1 groep of geheel sowieso altijd belachelijk en staat los van op wie je de schuld steekt. Vluchtelingen, asielzoekers, antivaxers, Russen...

Juist he?
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2023, 12:09   #22
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
De link is te verklaren door sceptisme tegenover het verhaal dat overheid en media brengen. En dat op haar beurt heeft te maken met een soort van verlangen naar vrijheid. Naar niet willen belazerd, bestuurd en gecontroleerd worden. En ja. Dan gaat men er soms wel eens over met de zogenaamde 'samenzweringstheorieën'. Het is natuurlijk veel gemakkelijker wat als officieel nieuws verkocht wordt gewoon te aanvaarden. Het is als het aanvaarden en interioriseren en doorgeven aan volgende generaties van de ouderlijke opvoeding. De brave burger die hoogstens wat links en rechts kleurt tussen goed afgebakende politieke lijnen zolang hij maar niet de powers that be in vraag stelt.

Dát is de link. Niet een of andere samenzwering of zo.

De leugens vormen de link. Zo kan men het ook zeggen. Onze machthebbers creëren zo hun eigen toren van Babel gedoemd om te hoog te reiken.

Het hoeft niet te verwonderen dat degenen die door hadden dat Russiagate een scam was ook sceptisch waren tegenover bijvoorbeeld het 'veilige Covid vaccin' verhaal of de 'ongeprovoceerde Oekraïne invasie' theorie. Het zullen ook degenen zijn die de JFK moord eerder bij de CIA dan bij een eenzame schutter zullen leggen. Ook een theorie die meer en meer blijkt wel eens niet zomaar een random samenzweringstheorie te zijn.

Er bestaan nu eenmaal samenzweringen. Niet enkel in films.
Zou dat genetisch bepaald zijn, kritisch denkvermogen hebben?

Wat het vreemdste is, is dat dat kritisch denkvermogen selectief is. onze "westernist" patrickve is daar een mooi voorbeeld van.

poster jan van den berghe ook, hoewel ik die na, wat zal het zijn, 160.000 posts sinds een paar maanden niet meer hoor.

Zeer kritisch ten aanzien van de covid-religieuzen, maar ook rabiaat "westernist"

Ik hoop dat het goed gaat met Jan.
Oud 20 januari 2023, 12:10   #23
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Rusland overal de schuld van geven is inderdaad even belachelijk als virologen overal de schuld van geven.

Eigenlijk is de schuld focussen op 1 groep of geheel sowieso altijd belachelijk en staat los van op wie je de schuld steekt. Vluchtelingen, asielzoekers, antivaxers, Russen...

Juist he?
Neen. Er is maar 1 groep schuldig aan de vaxwaanzin, en dat zijn de vaxcisten.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be