![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als de NAVO er niet was, zou hij zeker Finland, Estland, Letland, Litouwen, Polen en Moldavië met allerlei gefoefel proberen te regimechangen. En als dat niet lukt zoals met de Oekraïners met geweld.
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() de Putin moet dat toch zalig vinden dat hij zo die idioot en lakijsllaaf Orban in het zadel krijgt in de zetel van Europa..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik acht de Russische dreiging wel degelijk reëel. Als de Kremlin-leiding het in zijn hoofd haalt om een stap in die richting te zetten zal het met grote waarschijnlijkheid starten in de Baltische staten, want daar zitten ze nog steeds met een kwalijke erfenis uit de Stalin-periode, met name de daar ingeplante Russiche minoriteiten.
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar Oekraine was geen lid v.d. NAVO. De Baltische staten wél ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() indien de NATO zou binnenrollen richting Moskow, acht ik de kans dat er een kernwapen afgeschoten wordt reeel.
Voor hetgeen hier nu gebeurt , zoals je ziet, UKR die klappen uitdeelt aan het Russische leger en het leger geleidelijk aan doet aftakelen, is de kans nihil |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Minister-President
|
![]() Ik kan me voorstellen dat het aantal invaliden op den duur wel een probleem moet vormen voor een economie.
Niet mooi om zeggen maar vaak zijn ze niet erg productief meer en vormen ze wss meer ballast dan dat ze iets bijbrengen. Bij overleden soldaten lijkt de balans me meer neutraal te zijn (geen productie meer, maar ook geen nood aan zorg). Ik vermoed dat zelfs p&co niet zo ver gaan om zwaar invaliden op een soort afscheidspilletje te trakteren. En moet dat toch ook stilaan meer en meer gaan wegen (zeker gelet op de onachtzaamheid waarmee soldaten in de vleesmolen gegooid worden). Eigenlijk ben ik wel verbaasd dat het R volk dit zolang wil ondergaan.
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() satiper: kijk eens naar NKorea, die sukkelaars weten daar ook niet beter...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Minister-President
|
![]() Ik onderschat repressie en propaganda zeker niet, maar doden en vooral invaliden die steeds meer deel gaan uitmaken van het dagelijks leven. Dat moet toch een krachtig middel zijn om schellen van de ogen te doen vallen vermoed ik. Zeker omdat een volledige isolatie van info in deze tijden nog moeilijk te realiseren is (hoewel in N Korea zou dat effectief nog vrij goed lukken blijkbaar, mogelijks staat de bevolking daar nog voor een stuk met één been in de middeleeuwen en op die manier, ja ...)
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1/ uw schellen vallen van uw ogen idd, en je begint te snappen dat het verhaal ergens rammelt. Anderzijds het rammelen komt maar als je continue de indruk geeft dat je succes boekt in UKR en dat alles naar wens gaat en vlug gaat gedaan zijn... Hier beginnen ze al te spreken over 10 jaar, dus zo dom zijn ze niet in het Kremlin om toch fundamentele foute evoluties te gaan verbloemd propageren ... 2/ de andere reactie is dat je volledig opgaat in de retoriek van de stoute vijand die moet verslaan worden, en dat je meer en meer verbitterd op uw groot gelijk standpunt blijft zitten met een gigantische frustratie als gevolg In feite zit volgens mij 90% van de bevolking in die faze, al wie zich niet informeert door de taalbarriere met het buitenland en zich enkel verdiept in russische teksten, zal dus nooit ontdekken dat er twee kanten aan het verhaal zijn. de Russische epische kant met wunderwaffe, heldenmoed, en het binaire oost/west BRIC/West vijandmodel gaat erin als zoete koek. Je hoort gewoon hoe moedig uw mensen aan het vechten zijn om die vijand te verslaan, en hoe hardhet westen de wereld manipuleert en naar zijn hand zet met corruptie, geld, omkoperij, of al die laakbare middelen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Zelfs families blijken wel eens verscheurd te worden (pro/contra) en vaak worden diegenen die kritische vragen of opmerkingen maken verbannen uit de familie, zo sterk is de beinvloeding blijkbaar via de media die een constante stroom van propaganda over het volk uitgiet. Dat soort getuigenissen was een tijdje terug althans te horen (op enkele duidingsprogrammas hier). Maar die kritische stemmen zijn er wel blijkbaar. Het is een minder dikke muur in vergelijking met N korea (denk ik). Kan ook moeilijk anders. Tussen R en Ukr zijn heelwat familiebanden (waarvan er intussen ongetwijfeld heel wat op gespannen voet verkeren). Maar dat betekent ook dat de info toch wel stroomt (wellicht te gering om een verschuiving in de geesten te veroorzaken, vooralsnog …) Misschien is de R ziel ook heel moeilijk te doorgronden voor ons westerlingen. Anderzijds is er ook de ijzeren greep van de machthebbers op hun eigen bevolking. Altijd gevaarlijk om dan de kop boven het maaiveld te steken. Maar ondanks de dam van propaganda en de dam van repressie kan het bijna niet anders dan dat de druppels gestaag de emmer aan het vullen zijn. Het zou mooi zijn voor beide zijden denk ik mocht er een rechtvaardige vrede tot stand kunnen komen. Rechtvaardig betekend dat het vooral P&co zijn die een stap terug zullen moeten zetten en dat zie ik spijtig genoeg niet echt gebeuren. Moeilijk ... ![]()
![]() |
![]() |
#32 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Hypersonisch is dus sneller dan Mach 5 https://nl.wikipedia.org/wiki/Hypersonische_snelheid ===================== Nucleaire Holocaust kan dus kwestie worden van paar uurtjes schieten totdat 99 procent van de mensheid wel dood zal zijn God en Satan krijgen het daarna heel druk om een nieuwe Eden te bouwen he met naaktlopers en om Genesis opnieuw op te laten starten. ======================= |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Minister-President
|
![]() Vertel hoe het voelt om middenin de Derde Wereldoorlog te leven nu??
totalitaire oorlog op Europees grondgebied, eerste sedert 1940-1945 |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ge snapt toch, dat als de Europese Veiligheidsassistenten hun handen vol hebben aan Eigen Volk, dat dat hét moment is om 1000 raketten te sturen naar die hun 1000 kazernes he. Dan komen die moe terug na afgelost geweest te zijn, getver. Ons bedden en ons kantien weg. Geen eten en buiten maffen onder de maan. Da zal beloven voor hun volgende werkdag zeker? En da Eigen Volk gaat dan natuurlijk Blij zijn en Putin als hun Bevrijder ervaren. Flowers to Russia with Greetings from Europe.
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Der gaat gewoon ne concert zijn in Brussel en tleven zal terug ne grote schel vrijer zijn. Allez, na wat opruimingswerken dan. Al de bazar op de banen terug wegnemen, scheidingsstroken terug asfalteren, jojoplateaus terug nivelleren, zo die dingen. Kan de bouwsector wat nuttiger bezig zijn dan windmolens in steden te plaatsen, scheve of gedraaide torens, geronde hoeken en meer van die peperdure cosmeticaanse bullsjit. ![]()
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
01) Poetin heeft Europa al flink aangevallen, mn de affaire van Nord Stream I, stopzetten Russische gasleveranties, beperken en daarna werd de zaak I en II gewoon opgeblazen. 02) Nu sabotage v Russische schaduwvloot, kapot maken van data kabels op zee met ankers. Is oorlogsverklaring in feite en EU moet Rusland/ Poetin nu gewoon de OORLOG verklaren en oorlogsmobilisatie afkondigen, NOODtoestand, is beste voor de Blank Arische volkeren in heel Europa denk ik, op korte en lange termijn. Extreemrechts heeft gelijk denk ik, omdat dit natuurlijk gedrag is van blanke mensapen, en bij zwarte mensapen is het veel harder en agressiever, zonder enige ethiek, geweten en beschaving, ref de honderden oorlogjes in heel Afrika elk jaar met echt in totaal miljoenen doden per jaar. 03) zie dit he: dus Poetin zal nu wel zijn bek houden hierover. Mach 11 Raketjes werkten niet goed en massa produktie is niet haalbaar voor de Russische oorlogsindustrie om een totalitaire vernietigingsoorlog tegen heel Europa te starten a la Oekraine/ Donbass, alles platbombarderen met tienduizenden bommen. =============================== https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/Bui...9c6690bd&ei=23 De bittere mislukking van de Russische hypersonische raketten 7u • 2 minuten leestijd Naast de drones die zowel aan Russische als Oekraïense zijde worden gebruikt, heeft de grootschalige invasie van Oekraïne Rusland in staat gesteld om een van zijn “krachtigste” militaire technologieën in te zetten, die zogenaamd het voorrecht is van zijn eigen industrie en die van China: hypersonische wapens. Deze zogenaamd revolutionaire wapens blijken in de praktijk echter een grote flop te zijn. Pcman Desktop PC - Intel Core i7 - 32GB - 1000GB M.2 SSD - Windows 11 Pro bol.com Pcman Desktop PC - Intel Core i7 - 32GB - 1000GB M.2 SSD - Windows 11 Pro Advertentie Volgens experts is het gebruik ervan in Oekraïne een wereldprimeur voor hypersonische wapens. Het Russische arsenaal bestaat uit Avangard-, Kinjal- en Zircon-raketten. Zoals mediakanaal GEO opmerkt, laten de snelheid en kracht van Ruslands hypersonische raketten op papier weinig ruimte voor twijfel over hun effectiviteit... En toch. Het lijkt erop dat Moskou de inzet van dit type raket, dat geavanceerde techniek en materialen vereist om bestand te zijn tegen grote hitte, heeft beperkt. Als gevolg van sancties zou Rusland het ook moeilijk hebben gevonden om ze op grote schaal te produceren en prioriteit hebben gegeven aan drones. GEO wijst er ook op dat de hypersonische raketten die momenteel in Oekraïne worden gebouwd bijzonder kwetsbaar zijn voor conventionele luchtverdedigingssystemen. In mei 2023 beweerde Kiev voor het eerst een Kinzhal-raket te hebben onderschept dankzij een Amerikaans Patriot-luchtverdedigingssysteem. Slechts 12 dagen later beweerden Oekraïense strijdkrachten er zes te hebben onderschept met hetzelfde systeem. The Economist meldde ook dat, volgens Oekraïense bronnen, de Kinzhal die in mei 2023 werd vernietigd, vloog met snelheden die lager waren dan verwacht van een hypersonische raket. Intel Desktop PC Met Core i7 - 64GB RAM - 2000GB Nvme M.2 SSD - Wifi - Bluetooth - Windows 11 Pro (DT-373329) bol.com Intel Desktop PC Met Core i7 - 64GB RAM - 2000GB Nvme M.2 SSD - Wifi - Bluetooth - Windows 11 Pro (DT-373329) Advertentie Op de grond hebben de Russische hypersonische wapens dus teleurgesteld en niet de verwachte effecten opgeleverd. Forbes gelooft echter dat de systemen zullen blijven evolueren, met name met kunstmatige intelligentie, en dan (echt) formidabel zullen worden. Laten we hopen dat de vrede een weg zal vinden voor deze technologische vooruitgang er komt. (SR and Manon Pierre for Tagtik/Source: GEO/Illustration: Unsplash) Blijf op de hoogte van al ons nieuws op MSN en abonneer je door op 'volgen' te klikken hierboven naast ons logo. https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/Bui...9c6690bd&ei=23 ========================== |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Minister-President
|
![]() kijk hier ok akelig dichtbij Nederland en Belgie, langs gevaren ok NO JOKE
geen nepnieuws ja joh BID luidop Tot SATAN ok dat WOIII NOOIt zal beginnen in Europa want het zal gelijk starten met conventionele MASSA bombardementen en dan volgt een bittere, bloedige, Vernietigende Moorddadige HONGERSNOOD van minstens 7 maanden in grote delen van Europa. 7 maanden hongersnood in Nederland en Belgie kan al minstens 6 miljoen mensen de snelle HONGER dood in jagen ok reken dit zelf uit ================== Dit vraag ik mij af nu: bij WOIII IN Europa kunnen de gelovige MOSLIMS uit alle MENA landen toch hard en radicaal overgaan tot een Binnenlandse guerilla oorlog tegen de Blanke europeanen omdat ik merk nu dat veel moslims PRO Poetin zijn. Dus ik weet niet wat er dan voor rampen kunnen komen ok, zal hele bloedige BURGEROORLOG worden in alle europese landen waar moslims een lokale MEERDERHEID zijn. Europa wordt het zielige bloedige SLAGVELD der rassen en volkeren, dit was al 100 jaar geleden voorspeld ============================= https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/oth...77003cf7&ei=30 Zwaarbewapend Russisch oorlogsschip gespot voor Franse kust 13u • 1 minuten leestijd De Russische 'Destroyer Severomorsk' en drie andere schepen zijn in de nacht van 15 op 16 maart in Het Kanaal gezien. Het was het Belgische patrouilleschip BNS Castor dat de vier vaartuigen in de wateren van Het Kanaal richting de Noordzee ontdekte. Volgens de eerste informatie zou het daadwerkelijk gaan om de Russische Destroyer Severomorsk, het amfibische landingsschip Alexander Shabalin en twee vrachtschepen, de MV Sparta en de MV Siyanie Severa, meldt het medium L'Indépendant. En zoals The Sun aangeeft, zouden deze schepen geladen zijn met wapens. Temu Opruiming - [TEMU] trein ticket temu.com Temu Opruiming - [TEMU] trein ticket Advertentie Deze schepen zouden deel uitmaken van de vloot die Syrië heeft verlaten na de val van het Assad-regime. Na hun vertrek zouden ze in Het Kanaal, richting de Noordzee, zijn gesignaleerd om de Oostzee te bereiken. Een verhoogde bewaking Volgens de Royal Navy is het de "derde keer in zes weken dat dit soort passage plaatsvindt, terwijl Rusland zijn activiteit in de Britse wateren opvoert", toevoegend dat zij "krachtige sensoren hebben ingezet en de Merlin- en Wildcat-helikopters hebben gelanceerd om elke beweging te signaleren". En om elk Russisch sabotage-incident te voorkomen, hebben de Britten verklaard dat ze de tanker RFA Tidesurge en de mijnenveger HMS Cattistock hebben gemobiliseerd. Eenmaal buiten de Engelse wateren nam de BNS Castor het over. De Russische Destroyer Severomorsk kan meer dan 100 torpedo's en raketten evenals twee helikopters vervoeren. (FVDV en Manon Pierre - Bron: L'Indépendant - Illustratie: ©Unsplash) https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/oth...77003cf7&ei=30 ================================= |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Minister-President
|
![]() gaat nu wel te hard met de voorbereiding van WOIII
ziehier duitsland wil in tien jaar tijd dus 600 MILJARD euro in herbewapening steken Wel hoorde ik zonet op Ongehoord Nederland dat Rusland/ Poetin dus wel MILITAIR vele malen zwakker is dan het hele Europese Unie leger tezamen, dus de afschrikking van een OVERKILL Leger met zware offensieve wapens is nu noodzakelijk. Kan er een sterk Blank Arisch Leger ontwikkeld worden in het huidige vergrijsde en OMGEVOLKTE Europa, met lokaal ontwittingen van minstens 90 procent oa in Den Haag Transvaal, schilderswijk, Amsterdam Bijlmer, delen van Rotterdam, enz. Dit is zorgwekkend, totaal verloederde verkleurde en geislamiseerde, zielige wijken krijg je dan. In theorie moet men nu in alle Europese Unie landen wel een harde norm stellen omdat een groot deel van de islamitische arabieren en MENA volkeren dus anti WLM en anti Blanke Europeanen zijn en hierom is het risico te groot om hen in een Europees leger te laten functioneren, kans op verraad, sabotage, desertie, obstructief gedrag, en de geheime loyaliteit met dubbele agenda is echt te groot ok. Helaas heb ik nu ontdekt dat veel zwarte Hindoes ook Anti WLM zijn en Pro Poetin, dus het is gewoon zielig nu dat de hele Multikukeluku dus volledig MISLUKT is en ontaard in een harde Etnische Kaste Maatschappij met een vrij radicale Seksuele Apartheid en Etnische Kaste Endogamie dus hoe dit verder zal gaan is duidelijk: wij gaan richting verharding, HOlocaust, WOIII, WOIV en kleine burgeroorlogjes overal, jongeren radicaliseren en bewapenen zich, overal zie je nu Etnische Ghetto vorming, etnische bendes op straat paraderen overal in Nederland en ik heb dit alles in Delft al tien jaar aan den lijve ondervonden, vele straatruzies en bekvechterijen uitgevochten en IN DEN MINNE geschikt zonder enig handgemeen of Politie Aangiftes. Nu zijn al deze Marokkanen, Turken en andere kleurlingen toch vrienden van Waldo & Wieroe (RIP 09.09.2022) geworden en Wieroe heeft mij deze Kattige Strategie geleerd dus het heeft gewerkt en Wieroe blijkt nu na zijn dood toch een hele slimme, Arisch Hollandse Huiskat te zijn, vele malen slimmer en intelligenter dan de meeste vieskleurige, korte, kleingeschapen, dommere SuriKoelie aapjes uit Suriname. ============================== https://www.msn.com/nl-nl/entertainm...b4ee3ec6&ei=43 Duitsland start grootste militaire uitbreiding sinds de Koude Oorlog ©Getty Images Nu de regering Trump een vredesakkoord voor Oekraïne nastreeft dat Moskou zou kunnen bevoordelen ten opzichte van Kiev, heroverwegen Europese landen hun defensiestrategieën. Nergens is deze verschuiving duidelijker dan in Duitsland, waar een einde komt aan jarenlange onderinvestering in het leger. Duitsland maakt een historische stap om zijn leger te versterken, door miljarden aan financiering vrij te maken op een kritiek moment voor de Europese veiligheid, nu kanselier Friedrich Merz prioriteit heeft gegeven aan militaire uitgaven op een schaal die sinds de Koude Oorlog niet meer is voorgekomen. Duitsland heeft net zijn grondwettelijke schuldrem hervormd, waardoor miljarden aan financiering vrijkomen. Volgens een model dat met CNN is gedeeld, zou Duitsland, als het de komende tien jaar 3,5% van zijn BBP vastlegt, 600 miljard euro aan militaire middelen kunnen vrijmaken. Deze galerij kijkt naar de Europese landen met de sterkste krijgsmachten en benadrukt hun bereidheid om deze groeiende geopolitieke uitdagingen het hoofd te bieden.Klik verder voor de top 30 landen. https://www.msn.com/nl-nl/entertainm...b4ee3ec6&ei=43 ========================= |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Minister-President
|
![]() de grote WOIII rassenoorlog komt eraan in heel europa kijk hier
een ander gevaar na 2040 is dat china opeens met 6 miljoen Kamikaze AI robot drones de blanke westerse wereld kan verwoesten via een blitzkrieg vanuit alle kanten. Dit is ook de droom van china, alleenheerser worden he op aarde. Europa is al het Harde Porno slagveld der rassen en volkeren.......... miljoenen blanke europese meiden worden nu flink uitgeneukt door de buitenlandse lullen in alle hoerige gaatjes. ========================== https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/bui...ba1f2470&ei=50 EU: Europeanen moeten voor 72 uur voedselvoorraden aanleggen Artikel door admin • 1u • 2 minuten leestijd Huishoudens in de EU moeten een voorraad essentiële voorraden aanleggen voor 72 uur, zodat ze bestand zijn tegen conflicten en rampen, aldus de Europese Commissie. De Commissie deed deze aanbeveling op woensdag in haar EU-strategie voor paraatheid voor meerdere risico’s, waaronder de huidige geopolitieke spanningen, de mogelijkheid van gewapende agressie tegen een lidstaat, natuurrampen en cyberaanvallen. Digitaal Naar Analoog Audio Converter (DAC) Met Dolby Decoder - Voeding Via USB bol.com Digitaal Naar Analoog Audio Converter (DAC) Met Dolby Decoder - Voeding Via USB Advertentie De strategie van de Commissie zegt dat landen “het publiek moeten aanmoedigen om praktische maatregelen te nemen, zoals het aanhouden van essentiële voorraden voor minimaal 72 uur in noodsituaties,” als onderdeel van het bevorderen van de paraatheid van de bevolking. De strategie zegt ook dat overlevingslessen moeten worden geïntegreerd in de lesprogramma’s van scholen, met een EU-paraatheidsdag. De strategie, getiteld Protecting Europe’s Essential Societal Functions, roept op om minimale paraatheidscriteria in te voeren voor essentiële diensten zoals ziekenhuizen, scholen, transport en telecommunicatie. Kritische apparatuur en materialen moeten worden opgeslagen en landen moeten zich richten op “aanpassing aan het klimaat”, met name de beschikbaarheid van “kritieke natuurlijke hulpbronnen zoals water”. De strategie zegt een antwoord te zijn op “toenemende geopolitieke spanningen en conflicten, hybride en cyberveiligheidsdreigingen, buitenlandse informatiemanipulatie en inmenging, klimaatverandering en toenemende natuurrampen.” 7Artisans 60mm F/2.8 II Fujifilm X Mark II Kamera Express - NL 7Artisans 60mm F/2.8 II Fujifilm X Mark II Advertentie “De EU moet klaar zijn om haar burgers en de belangrijkste maatschappelijke functies die cruciaal zijn voor de democratie en het dagelijks leven te beschermen,” aldus de strategie. Wat mensen zeggen EU-Commissievoorzitter Ursula von der Leyen zei: “Nieuwe realiteiten vereisen een nieuw niveau van paraatheid in Europa. Onze burgers, onze lidstaten en onze bedrijven hebben de juiste instrumenten nodig om crises te voorkomen en snel te reageren als er een ramp gebeurt. Gezinnen die in overstromingsgebieden wonen, moeten weten wat ze moeten doen als het water stijgt. Systemen voor vroegtijdige waarschuwing kunnen voorkomen dat regio’s die getroffen worden door bosbranden kostbare tijd verliezen. Europa staat klaar om lidstaten en vertrouwde partners in de buurt te ondersteunen om levens en bestaansmiddelen te redden.” https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/bui...ba1f2470&ei=50 ========================== |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |