![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik hoop dat de automobilistenverenigingen (vab en dat belgicistisch geval) op de kar springen.
Want dit is een interessant voorstel.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Blijkbaar, zoals ik in een andere draad al aanhaalde, de "keuringsorganisaties" is eigenlijke een monopolie, maar dat werd ten zeerste ontkracht...
https://www.hln.be/mobiliteit/hln-on...inst~a8127c60/
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In een ander,vergelijkbaar, draadje haalde ik het al aan...VERMIJD de mega-garages en zeker de merk-garages eens uw garantieperiode voor de auto voorbij is(ikzelf ben zelfs voor het eerste onderhoud niet meer teruggeweest naar de dealer,ben niet gek) ...In iedere gemeente zijn er nog een paar onafhankelijke garagisten over ,die inmiddels wel meedoen in kettingverbanden (Bosh,Hella,Eurepar,....) maar wel zelfstandig blijven.....Als zij U wat kennen en U hen wat zullen zij NIET proberen U een kloot af te trekken maar U als klant proberen te behouden,over meerdere autos heen... Zij hebben alle kennis en apparatuur nodig voor zowat alles wat rondrijdt(vaneigens,want Bosch MAAKT zowat alles wat in autos gevezen wordt... ![]() Use them....or loose them.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is mede door de gedwongen transitie naar EV, en de idiote situatie veroorzaakt door Covid.
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Garages hebben nauwelijks nog eigen personeel in eigen dienst.
Free lancers zelfstandigen komen nu al lang enkel nog op afroep werken, als het eens nodig is of ze geven hun werk uit aan kleine goedkope zelfstandigen. Doen ze al 50 jaar en langer. De tijden zijn al lang voorbij dat er 30 of 40 mekaniekers rondlopen. Dus als je uw auto op die manier wenst te laten keuren zal je netjes op hun datum en niet op de uwe uw auto mogen afgeven en met een beetje geluk savonds gaan ophalen. Of een dag of 3 later misschien. En dan zal je voor het feit komen te staan dat ze uw auto enkel zullen keuren na uitvoerig allerlei onzin testjes en reparatie mee of tegen uw zin of je pakt hem maar ongekeurd weer mee na een flinke prijs voor nazicht en blabla bestek prijs forfait. Dat zal gebeuren en niet anders. Garagisten zijn lid van de maffia dat weet je toch? Ik heb er lang genoeg in gewerkt. Ik weet het.
![]() |
#26 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Politiek hielengelik uit schuldgevoel dus? Behalve burgers in hun zakken kunnen zitten door het opdringen van onnodige reparaties ook nog afgeperst kunnen worden om de goedkeuring van een voertuig, door een herkeuring van onbenulligheden zoals afgestelde lichten, te kunnen krijgen. Uiteindelijk zal een jaarlijkse keuring dan nog duurder uitvallen voor de burger want de garagisten werken uiteraard niet gratis, na een herstelling mogen ze ook nog eens een rekening presenteren om hun eigen werk te controleren voor een herkeuring. Toch tof van ovld dat ze hun achterban de kans gunnen voor meer klandizie door eigen werk te mogen controleren en er nog voor betaald te worden ook. Slagers hun eigen vlees laten keuren en splitsen is een politieke strategie geworden om (selectief vlaamse) burgers dubbel geld uit hun zakken te kunnen kloppen, vooral de vlaamse dievenbende is daar bedreven in. Dus laten we de autokeuring dan ook maar op termijn helemaal opsplitsen en niet enkel voor herkeuring? ![]() "Als het goed is, mag dit ook gezegd worden. Het is dan ook een Vlaamse bevoegdheid hé." ![]() Kassa voor de keuringcentra, kassa voor de garagist en de burgers zijn weer de pineut.
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 12 februari 2023 om 13:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |