![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe iemand in Nederland zelfs maar overweegt nog op de VVD te stemmen is mij een even groot raadsel als die mensen ,en het zijn er veel,die gaan blijven O-VLD stemmen hier in Vlaanderen......
Het zal wel aan mij liggen ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 24 februari 2023 om 18:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Boer, pas op uw kiekens."
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind het heel jammer dat je een democratische partij als VVD gewoon in één pennetrek samen met extreem-rechtse zooi zoals PVV onder een gemeenschappelijke noemer 'rechts conservatief' plaatst. Dat is even verwerpelijk als diegenen bij ons in België die doen alsof het VB een 'normale' partij is als de andere. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar of hier,al gelijk.Eens een partij toegestaan is deel te nemen aan de politieke processen ,verkozenen te hebben,en aldus fractie vormt in het parlement zouden ze allemaal als in ieder geval democratisch moeten beschouwd worden. Dat wil niet zeggen dat ze allemaal met elkaar naar bed MOETEN nav een of andere regeringsvorming ,ze kunnen bvb best weigeren met bepaalde "collega's" samen te werken,maar zeker de volksvertegenwoordiging dient te functioneren.Een beetje "expliciet taalgebruik" mag daar best kunnen....(ik heb al te veel de indruk dat de teentjes wat lang geworden zijn)... Of specifiek,VVD of PVV...of bij ons VB pf O-VLD,in de Volksvertegenwoordiging dienen ze elkaar als VOLKSVERTEGENWOORDIGERS te behandelen,en wij,burgers,hen allemaal samen als POLITIEKERS.. Hoge tronen der moraliteit plegen namelijk te staan op smalle kolommen,we hebben al genoeg van die moralisten zien vallen hé,en niemand heeft het monopoly op "democratie".... ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 25 februari 2023 om 07:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Benieuwd overigens of in Nederland er nu een heel duidelijk verschil zal te zien zijn tussen de volkrijkste provincies waar de "yuppies" (tegenwoordig VVD en D66) en de stadverschijnselen (Dierenpartij,GroenLinks,FvD,PVV,..) hun stemmen halen en de landelijke maar schaarser bevolkte provincies die nu dreigen hun eigen (landelijke-) ontwikkeling ,op orders van de stadsmeerderheid,niet meer zelf te mogen bepalen.......
In Vlaanderen,met zijn over vrijwel gans het grondgebied uitgegooide bevolking (wat ook nadelen heeft ![]() Maar goed,we spreken vooralsnog over Provinciale verkiezingen met waarschijnlijk maar beperkte bevoegdheden. Laatst gewijzigd door kelt : 25 februari 2023 om 08:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Maar met 'conservatief rechts' doelde ik eigenlijk meer op nieuwkomers BBB en JA21. En vooral die laatste vind ik interessant. Voorman Joost Eerdmans is een sluwe en slimme politicus met veel ervaring in de lokale politiek. Hij was jarenlang wethouder in Rotterdam. En ook de nummer twee is niet te onderschatten: Annabel Nanninga, voormalig gemeenteraadslid in Amsterdam en lid van de Provinciale Staten van Noord-Holland. Een pittige dame kan ik u zeggen. Wetende dat deze twee partijen samen goed zullen gaan zijn voor zo'n 15% van de stemmen, en de PVV van Geert Wilders - een partij met een vergelijkbare agende - ook ongeveer 15% van de stemmen zou kunnen gaan binnenhalen, maakt dat dit rechts conservatieve blok een factor zal gaan zijn om rekening mee te houden, en mogelijk ook een aantrekkelijk 'rechts' alternatief voor de VVD zou kunnen gaan bieden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#29 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat uiteraard wel zo is, is dat men die 2 infecte fenomenen moet toelaten zich als partij te organiseren, op te komen, en na de kiesronde hun mandatarissen te laten zetelen. Maar dat is van een héél andere orde dan hen te 'moeten' beschouwen als democratisch. Citaat:
Citaat:
Maar evenzeer juist is dat niemand verplicht is daar naar te luisteren, ze te beantwoorden, er rekening mee te houden enz. Dat is : in het parlement. Uiteraard moet de uitvoerende macht wel de parlementaire vragen die komen uit die twee randfenomenen beantwoorden. Citaat:
Of wil je hen dat recht ontzeggen ? Citaat:
![]() Mijn punt was : schrijf niet artificieel dat PVV en VVD alle 2 rechts-conservatief zijn. Dat is een kunstmatige gelijktrekking. Een liberale partij zet je niet onder dezelfde noemer als een partij die richting 'armpje strekje' gaat. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() geef eens een paar van die "fascistische" kenmerken van die partij.
![]() |
#31 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Raar eigenlijk dat linkse hippies nog steeds denken te mogen bepalen wat wel of niet "politiek correct" is. Wanneer een meerderheid van het electoraat 'rechts' stemt, dan betekent dit automatisch dat de norm mee naar rechts opschuift. Het kan toch niet zo zijn dat de linkse minderheid dan toch nog mag bepalen wat de norm is? Wat wel of niet wenselijk is? En dit alleen omdat zij zichzelf moreel superieur wanen? Links wordt dedecimeerd, en zal dus een toontje lager moeten zingen. Dat is nu eenmaal hoe democratie werkt....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Even kijken. Makkelijke baan in de privé, dik salaris, vrouw eveneens, villa in de blanke verkaveling, SUV voor de deur, vrouw rijdt Mini, kustappartement Nieuwpoort, 3 citytrips per jaar, twee keer per week op restaurant, Kids op de UG, jaarlijks skiën in Les Trois Vallées, en net terug van drie weken Thailand....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
daarbij de extreem rechtse partijen en ook de linkse partijen, hebben er nog nooit een meerderheid gekregen. |
|
![]() |
![]() |