Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 februari 2023, 18:46   #21
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Hoe iemand in Nederland zelfs maar overweegt nog op de VVD te stemmen is mij een even groot raadsel als die mensen ,en het zijn er veel,die gaan blijven O-VLD stemmen hier in Vlaanderen......

Het zal wel aan mij liggen

Laatst gewijzigd door kelt : 24 februari 2023 om 18:46.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2023, 18:57   #22
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeZeeuw Bekijk bericht
Volgende maand zijn er in Nederland Provinciale Statenverkiezingen, en feitelijk wordt hiermee indirect de samenstelling van de Eerste Kamer bepaald. In de meest recente peilingen doet de PVV van Geert Wilders het zeer goed, net als de VVD van premier Mark Rutte. Maar wat vooral opvalt zijn de goede scores van nieuwkomers BBB en JA21 (BBB lijkt zelfs 10% van de zetels te gaan binnenharken). Conclusie: rechts conservatief is aan een opmars bezig in Nederland.
Vreemd dat die ongelooflijke puist rutte nog 1 stem krijgt.
Oud 25 februari 2023, 02:44   #23
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik moet altijd een beetje lachen om types als Rode Willem. Deze dhimmi’s verkopen hun taal/cultuur voor een appel en een ei. Zouden we morgen overgaan op het Arabisch, en allemaal verplicht richting Mekka moeten bidden, dan hebben zij daar geen enkele moeite mee. Maar gaat het om iets onnozels als het wel of niet naleven van forumreglementen dan gaan deze rode rakkers ineens op hun strepen staan. Rare jongen die communisten….
Als een Ollander het over verkopen heeft:
"Boer, pas op uw kiekens."
Oud 25 februari 2023, 06:05   #24
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Volgende maand zijn er in Nederland Provinciale Statenverkiezingen, en feitelijk wordt hiermee indirect de samenstelling van de Eerste Kamer bepaald. In de meest recente peilingen doet de PVV van Geert Wilders het zeer goed, net als de VVD van premier Mark Rutte. Maar wat vooral opvalt zijn de goede scores van nieuwkomers BBB en JA21 (BBB lijkt zelfs 10% van de zetels te gaan binnenharken). Conclusie: rechts conservatief is aan een opmars bezig in Nederland.
Nu het draadje in het juiste subforum staat is reactie gepast.
Ik vind het heel jammer dat je een democratische partij als VVD gewoon in één pennetrek samen met extreem-rechtse zooi zoals PVV onder een gemeenschappelijke noemer 'rechts conservatief' plaatst.

Dat is even verwerpelijk als diegenen bij ons in België die doen alsof het VB een 'normale' partij is als de andere.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2023, 07:25   #25
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik vind het heel jammer dat je een democratische partij als VVD gewoon in één pennetrek samen met extreem-rechtse zooi zoals PVV onder een gemeenschappelijke noemer 'rechts conservatief' plaatst.

Dat is even verwerpelijk als diegenen bij ons in België die doen alsof het VB een 'normale' partij is als de andere.
Wel...

Daar of hier,al gelijk.Eens een partij toegestaan is deel te nemen aan de politieke processen ,verkozenen te hebben,en aldus fractie vormt in het parlement zouden ze allemaal als in ieder geval democratisch moeten beschouwd worden.

Dat wil niet zeggen dat ze allemaal met elkaar naar bed MOETEN nav een of andere regeringsvorming ,ze kunnen bvb best weigeren met bepaalde "collega's" samen te werken,maar zeker de volksvertegenwoordiging dient te functioneren.Een beetje "expliciet taalgebruik" mag daar best kunnen....(ik heb al te veel de indruk dat de teentjes wat lang geworden zijn)...

Of specifiek,VVD of PVV...of bij ons VB pf O-VLD,in de Volksvertegenwoordiging dienen ze elkaar als VOLKSVERTEGENWOORDIGERS te behandelen,en wij,burgers,hen allemaal samen als POLITIEKERS..

Hoge tronen der moraliteit plegen namelijk te staan op smalle kolommen,we hebben al genoeg van die moralisten zien vallen hé,en niemand heeft het monopoly op "democratie"....

Laatst gewijzigd door kelt : 25 februari 2023 om 07:31.
Oud 25 februari 2023, 08:02   #26
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Benieuwd overigens of in Nederland er nu een heel duidelijk verschil zal te zien zijn tussen de volkrijkste provincies waar de "yuppies" (tegenwoordig VVD en D66) en de stadverschijnselen (Dierenpartij,GroenLinks,FvD,PVV,..) hun stemmen halen en de landelijke maar schaarser bevolkte provincies die nu dreigen hun eigen (landelijke-) ontwikkeling ,op orders van de stadsmeerderheid,niet meer zelf te mogen bepalen.......

In Vlaanderen,met zijn over vrijwel gans het grondgebied uitgegooide bevolking (wat ook nadelen heeft ) speelt zulk "stadskolonialisme" minder omdat zelfs het "afgelegen" West-Vlaanderen of DE Limburg niet te veronachtzamen aantallen vertegenwoordiging hebben op die manier...

Maar goed,we spreken vooralsnog over Provinciale verkiezingen met waarschijnlijk maar beperkte bevoegdheden.

Laatst gewijzigd door kelt : 25 februari 2023 om 08:06.
Oud 25 februari 2023, 09:45   #27
DeZeeuw
Provinciaal Gedeputeerde

DeZeeuw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De VVD heeft de nare gewoonte om in verkiezingstijd altijd naar rechts op te schuiven, om vervolgens na het tellen van de stemmen met links in bed te duiken. Gelukkig begint Rutte wel iets aan geloofwaardigheid te verliezen, hetgeen duidelijk wordt wanneer je naar de meest recente peilingen kijkt. Waar de VVD voorheen met enige afstand de grootste was voelen ze nu de hete adem van o.a. de PVV in de nek.

Maar met 'conservatief rechts' doelde ik eigenlijk meer op nieuwkomers BBB en JA21. En vooral die laatste vind ik interessant. Voorman Joost Eerdmans is een sluwe en slimme politicus met veel ervaring in de lokale politiek. Hij was jarenlang wethouder in Rotterdam. En ook de nummer twee is niet te onderschatten: Annabel Nanninga, voormalig gemeenteraadslid in Amsterdam en lid van de Provinciale Staten van Noord-Holland. Een pittige dame kan ik u zeggen.

Wetende dat deze twee partijen samen goed zullen gaan zijn voor zo'n 15% van de stemmen, en de PVV van Geert Wilders - een partij met een vergelijkbare agende - ook ongeveer 15% van de stemmen zou kunnen gaan binnenhalen, maakt dat dit rechts conservatieve blok een factor zal gaan zijn om rekening mee te houden, en mogelijk ook een aantrekkelijk 'rechts' alternatief voor de VVD zou kunnen gaan bieden.
DeZeeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2023, 09:51   #28
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wat is er zo extreem aan Wilders ??? Dat hij durft kritiek geven op de islam en islamieten ???

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2023, 11:41   #29
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Wel...

Daar of hier,al gelijk.Eens een partij toegestaan is deel te nemen aan de politieke processen ,verkozenen te hebben,en aldus fractie vormt in het parlement zouden ze allemaal als in ieder geval democratisch moeten beschouwd worden.
Waarom zou de burger een partij 'moeten' democratisch beschouwen ? We hebben in België een stalinistische en een fascistische partij. 'Moet' ik die als democratisch beschouwen ? Waarom dan wel ?

Wat uiteraard wel zo is, is dat men die 2 infecte fenomenen moet toelaten zich als partij te organiseren, op te komen, en na de kiesronde hun mandatarissen te laten zetelen.

Maar dat is van een héél andere orde dan hen te 'moeten' beschouwen als democratisch.

Citaat:
Dat wil niet zeggen dat ze allemaal met elkaar naar bed MOETEN nav een of andere regeringsvorming ,ze kunnen bvb best weigeren met bepaalde "collega's" samen te werken,
Juist. Voor de uitvoerende macht bestaat er geen verplichting om met deze of gene partij samen te werken, wat overigens los staat van hun aantal zetels.

Citaat:
...
maar zeker de volksvertegenwoordiging dient te functioneren.Een beetje "expliciet taalgebruik" mag daar best kunnen....(ik heb al te veel de indruk dat de teentjes wat lang geworden zijn)...
Ook stalinistische en dus ook fascistoide verkozenen moeten net zoals de anderen spreektijd krijgen, stemrecht, moties indienen enz enz.

Maar evenzeer juist is dat niemand verplicht is daar naar te luisteren, ze te beantwoorden, er rekening mee te houden enz. Dat is : in het parlement. Uiteraard moet de uitvoerende macht wel de parlementaire vragen die komen uit die twee randfenomenen beantwoorden.

Citaat:
Of specifiek,VVD of PVV...of bij ons VB pf O-VLD,in de Volksvertegenwoordiging dienen ze elkaar als VOLKSVERTEGENWOORDIGERS te behandelen,en wij,burgers,hen allemaal samen als POLITIEKERS..
En net zoals elke volksvertegenwoordiger de vrijheid heeft om voor zichzelf te beslissen dat hij spuwt op die extremen mag ook elke individuele burger dat.

Of wil je hen dat recht ontzeggen ?

Citaat:
Hoge tronen der moraliteit plegen namelijk te staan op smalle kolommen,we hebben al genoeg van die moralisten zien vallen hé,en niemand heeft het monopoly op "democratie"....
Wij zijn al sinds 1945 verlost van fascistisch bestuur. De ex-oostbloklanden hebben nog tot 1989 moeten wachten op het omvallen van het communistisch bestuur. Vrijheid is vergankelijk voor wie niet oplet, democratie is fragiel en geen vanzelfsprekendheid. Wie die niet voldoende wil verdedigen, zou ooit terug kunnen wakker worden geschud door de kadans van marcherende botten door de straten.

Mijn punt was : schrijf niet artificieel dat PVV en VVD alle 2 rechts-conservatief zijn. Dat is een kunstmatige gelijktrekking. Een liberale partij zet je niet onder dezelfde noemer als een partij die richting 'armpje strekje' gaat.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2023, 11:53   #30
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We hebben in België een stalinistische en een fascistische partij.
geef eens een paar van die "fascistische" kenmerken van die partij.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2023, 14:12   #31
DeZeeuw
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Raar eigenlijk dat linkse hippies nog steeds denken te mogen bepalen wat wel of niet "politiek correct" is. Wanneer een meerderheid van het electoraat 'rechts' stemt, dan betekent dit automatisch dat de norm mee naar rechts opschuift. Het kan toch niet zo zijn dat de linkse minderheid dan toch nog mag bepalen wat de norm is? Wat wel of niet wenselijk is? En dit alleen omdat zij zichzelf moreel superieur wanen? Links wordt dedecimeerd, en zal dus een toontje lager moeten zingen. Dat is nu eenmaal hoe democratie werkt....
Oud 25 februari 2023, 14:27   #32
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Niet alleen in Nederland.
...
Ook in Wallonië. Oh wacht!
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2023, 14:34   #33
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe iemand in Nederland zelfs maar overweegt nog op de VVD te stemmen is mij een even groot raadsel als die mensen ,en het zijn er veel,die gaan blijven O-VLD stemmen hier in Vlaanderen......

...
Even kijken. Makkelijke baan in de privé, dik salaris, vrouw eveneens, villa in de blanke verkaveling, SUV voor de deur, vrouw rijdt Mini, kustappartement Nieuwpoort, 3 citytrips per jaar, twee keer per week op restaurant, Kids op de UG, jaarlijks skiën in Les Trois Vallées, en net terug van drie weken Thailand....
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2023, 07:44   #34
DeZeeuw
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
De VVD heeft de nare gewoonte om in verkiezingstijd altijd naar rechts op te schuiven, om vervolgens na het tellen van de stemmen met links in bed te duiken. Gelukkig begint Rutte wel iets aan geloofwaardigheid te verliezen, hetgeen duidelijk wordt wanneer je naar de meest recente peilingen kijkt. Waar de VVD voorheen met enige afstand de grootste was voelen ze nu de hete adem van o.a. de PVV in de nek.

Maar met 'conservatief rechts' doelde ik eigenlijk meer op nieuwkomers BBB en JA21. En vooral die laatste vind ik interessant. Voorman Joost Eerdmans is een sluwe en slimme politicus met veel ervaring in de lokale politiek. Hij was jarenlang wethouder in Rotterdam. En ook de nummer twee is niet te onderschatten: Annabel Nanninga, voormalig gemeenteraadslid in Amsterdam en lid van de Provinciale Staten van Noord-Holland. Een pittige dame kan ik u zeggen.

Wetende dat deze twee partijen samen goed zullen gaan zijn voor zo'n 15% van de stemmen, en de PVV van Geert Wilders - een partij met een vergelijkbare agende - ook ongeveer 15% van de stemmen zou kunnen gaan binnenhalen, maakt dat dit rechts conservatieve blok een factor zal gaan zijn om rekening mee te houden, en mogelijk ook een aantrekkelijk 'rechts' alternatief voor de VVD zou kunnen gaan bieden.
Gisteren was het eerste verkiezingsdebat in aanloop naar de Provinciale Statenverkiezingen volgende maand. Zoals verwacht ging het er pittig aan toe: vooral JA21-nummer 2 Annabel Nanninga en PVV-er Marjolein Faber legden de VVD, vertegenwoordigd door Edith Schippers, het vuur aan de schenen. Al met al een leuk schouwspel, dat bij vlagen nog behoorlijk inhoudelijk was….
Oud 3 maart 2023, 00:10   #35
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:

Het zal wel aan mij liggen
Nederland is een conservatief land en
daarbij de extreem rechtse partijen en ook de linkse partijen, hebben er nog nooit een meerderheid gekregen.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be