Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 februari 2023, 15:44   #21
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Wel dat is natuurlijk afhankelijk van het individu en is dus persoonlijk, al naargelang waar de persoon in kwestie belang aan hecht.

Je kan je ook afvragen of al die werpers die geen beschouwingen doen aan hun trekken komen, als ze er achteraf op uit komen dat het toch allemaal niet zo rooskleurig is als ze hadden gedacht.
"Alleen is maar alleen." Is dat niet een veel voorkomend "excuus" in deze.

Wat heeft "samen" mij dan al opgebracht? Gezelschap; gedeeld lief en leden. We zitten allemaal in hetzelfde schuitje. Je bent niet alleen.

Wat heeft "alleen" mij dan al opgebracht? Geen lauwe sociale interacties, geen irritaties. Rust.

Is dat zo simpel af te wegen? Neen.

Maar er zijn wel genoeg beschrijvingen van mensen die bijvoorbeeld een half jaar gerust wilde laten worden door iedereen. En dan terug deelnemen aan de maatschappij.

Of een half jaar alleen maar met iedereen wilde neuken en feesten. En dan in een zware depressie sukkelen.

Mijn 2 cents, een gebalanceerd individu kan beter overweg met de lauwheid. Het doorsnee gebeuren. De sleur....

En het type waarbij het bloed kruipt waar het ... Neen, hartstocht en veel passie zijn niet het medium om sociale interacties aan te gaan. Je brandt jezelf op en sukkelt in een depressie.

Dat zeg jij.

Is allemaal niet zo simpel.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2023, 16:18   #22
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Feit is dat dieren in gevangenschap (zoo)zich zelden of helemaal niet meer voortplanten.

Mensen daarentegen mogen in de grootste ellende verkeren ze blijven zich voortplanten.

Van alle dieren lijken mensen de grootste egoisten te zijn.
Angst om iets te missen natuurlijk.

"Een zaagwijf, kinderen die handen vol geld kosten en een sleurbaantje."

Je kan ook nog met je geest iets anders doen dan het bereden pad afgrazen. Wat dan, hé. Gast?! Moet ik soms eens op uwen bek slaan.

Laat al maar, kereltje. "Zak eens in de stront."
Oud 28 februari 2023, 16:24   #23
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Amai seg, ik heb veel gemist...

Gast nog 1 woord en ik jaag een kogel door je kop.

"Jokertje". Dan niet, hé.
Oud 1 maart 2023, 09:13   #24
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel dat is natuurlijk afhankelijk van het individu en is dus persoonlijk, al naargelang waar de persoon in kwestie belang aan hecht.

Je kan je ook afvragen of al die werpers die geen beschouwingen doen aan hun trekken komen, als ze er achteraf op uit komen dat het toch allemaal niet zo rooskleurig is als ze hadden gedacht.
Misschien. Of anders zijn het die verzuurde niet-werpers die vinden dat het leven niet "eerlijk" is he
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2023, 09:13   #25
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is op zich geen vreemde redenering en ligt gewoon in lijn met de redenering die veel mensen bijvoorbeeld maken in tijden van oorlog waarbij ze er dan voor kiezen om geen kinderen te nemen.
Dat is misschien omdat in tijden van oorlog kinderen een extra blok aan uw been zijn om aan uw eigen trekken te komen en je niet goed ziet wat ze U opbrengen... Je neemt geen nageslacht opdat ZIJ het beter zouden hebben, maar opdat UW leven plezanter zou zijn door daarmee te "spelen" he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 1 maart 2023 om 09:15.
Oud 2 maart 2023, 09:29   #26
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat is misschien omdat in tijden van oorlog kinderen een extra blok aan uw been zijn om aan uw eigen trekken te komen en je niet goed ziet wat ze U opbrengen... Je neemt geen nageslacht opdat ZIJ het beter zouden hebben, maar opdat UW leven plezanter zou zijn door daarmee te "spelen" he.
Dat is wederom zo'n ongenuanceerde zwart-wit redenering en dus bijzonder kort door de bocht.

Nee, de wat meer ontwikkelde mensen houden wel degelijk rekening met de toekomst van hun kinderen, uiteraard is dat zo. Ze willen eerste een stabiele relatie, een stabiele materiële omgeving teneinde hun kind een goede toekomst te kunnen geven.

Bij de minder ontwikkelden is dat wat anders natuurlijk. Daar is "ik zien u gère" of "ik zien gère kindjes" voldoende om een kwakje sperma te vangen waarna jan en alleman hen daarvoor bewieroken en feliciteren. Die denken vaak niet verder dan dat. Of daar doet men aan kinderen werpen voor het kindergeld, voor een verblijfsvergunning of wat dan ook.

Kortom, hetgeen u stelt is maar één van redeneringen die mensen maken, maar anderen houden wel degelijk rekening met de toekomst van hun kind.
Oud 2 maart 2023, 09:59   #27
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Dat is op zich geen vreemde redenering en ligt gewoon in lijn met de redenering die veel mensen bijvoorbeeld maken in tijden van oorlog waarbij ze er dan voor kiezen om geen kinderen te nemen.
Wanneer is dat dan gebeurd?

De mensen die zo'n rationele beslissing nemen, maken soortgelijke beslissingen ook in vredestijd.
Oud 2 maart 2023, 10:11   #28
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Wanneer is dat dan gebeurd?
Tijdens oorlogen. Er zijn verschillende oorzaken daarvoor,, doch dat je in dergelijke tijd geen kinderen neemt lijkt me de logica zelve, toch?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
De mensen die zo'n rationele beslissing nemen, maken soortgelijke beslissingen ook in vredestijd.
Wel die stellen hun kinderwens gewoon uit bijvoorbeeld, tot er betere tijden zijn aangebroken.
Oud 2 maart 2023, 10:20   #29
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Misschien. Of anders zijn het die verzuurde niet-werpers die vinden dat het leven niet "eerlijk" is he
Wel het leven is niet eerlijk. Zo worden alleenstaanden in België het zwaarst belast van de hele wereld terwijl er met tal van financiële voordelen naar werpers hun hoofd gesmeten wordt op zo'n manier dat ze zelfs louter gaan werpen voor die voordelen. Tevens wordt er ook massaal veel misbruik gemaakt van het hebben van kinderen voor het bekomen van allerhande voordelen bij rechtszaken bijvoorbeeld waarbij men dan het hebben van kinderen aanwend om een lager strafmaat te bekomen of in een poging om de slachtoffer - dader rollen om te draaien.

Ik zie trouwens meer verzuurde koppels dan alleenstaanden. Niet onlogisch als je rekening houdt waarmee ze allemaal geconfronteerd worden; te weinig tijd, ziekte om de haverklap, slaaptekort, spanningen in relatie, financiële zorgen...

https://www.hln.be/tv/tine-embrechts...r-br~a90342e0/
Oud 2 maart 2023, 10:55   #30
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat je dit sarcastisch bedoelt
In tijden van crisis, als de toekomst er niet rooskleurig uitziet, worden er gewoonweg minder kindjes in elkaar geknutseld.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2023, 12:41   #31
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wel het leven is niet eerlijk.
Dat is absoluut waar, en dat komt gewoon door het zotte concept "eerlijk" dat niet bestaat.
Oud 2 maart 2023, 14:07   #32
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is absoluut waar, en dat komt gewoon door het zotte concept "eerlijk" dat niet bestaat.
Ik denk dat de concepten "eerlijk" en "rechtvaardig" door elkaar worden gehaald. Rechtvaardigheid bestaat wel - voor de persoon of groep die sterk genoeg is om dit concept naar zijn hand te zetten. Het feit dat rechtvaardigheid altijd eenzijdig gaat zijn, zorgt er wel voor dat dit niet eerlijk is in het perspectief van de persoon of groep die niet sterk genoeg is dit concept naar zijn hand te zetten.
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2023, 14:17   #33
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

En toch zijn er die...

The smartest 5-year girl from Malta on Russian TV show Little big shots
Oud 2 maart 2023, 21:58   #34
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
Ik denk dat de concepten "eerlijk" en "rechtvaardig" door elkaar worden gehaald. Rechtvaardigheid bestaat wel - voor de persoon of groep die sterk genoeg is om dit concept naar zijn hand te zetten. Het feit dat rechtvaardigheid altijd eenzijdig gaat zijn, zorgt er wel voor dat dit niet eerlijk is in het perspectief van de persoon of groep die niet sterk genoeg is dit concept naar zijn hand te zetten.
Eerlijk zijn betekent gewoonweg dat je geen leugens verkoopt. Zelfs geen leugentjes om bestwil.
Rechtvaardigheid heeft niets met leugens te maken.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2023, 09:01   #35
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Eerlijk zijn betekent gewoonweg dat je geen leugens verkoopt.
Ah, ja, als je onder "eerlijk" verstaat "uw vrijwillig aangegane verbintenissen nakomen", dan is er daar geen probleem mee.

Maar de meeste mensen verstaan onder "eerlijk" zoiets onmogelijks als "gelijke kansen" of "gelijk verdeeld" of zo.

"het is niet eerlijk dat hij meer geld verdient dan ik en ik harder werk".
Oud 3 maart 2023, 10:57   #36
Lof der Zotheid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Eerlijk zijn betekent gewoonweg dat je geen leugens verkoopt. Zelfs geen leugentjes om bestwil.
Rechtvaardigheid heeft niets met leugens te maken.
Dat is precies wat ik bedoelde met het onderscheid tussen de twee.
Oud 3 maart 2023, 11:00   #37
Lof der Zotheid

Standaard

Citaat:
Ah, ja, als je onder "eerlijk" verstaat "uw vrijwillig aangegane verbintenissen nakomen", dan is er daar geen probleem mee.

Maar de meeste mensen verstaan onder "eerlijk" zoiets onmogelijks als "gelijke kansen" of "gelijk verdeeld" of zo.

"het is niet eerlijk dat hij meer geld verdient dan ik en ik harder werk".
En daar zit precies de bron van het hele misverstand. Neem uw zin "het is niet eerlijk dat hij meer geld verdient dan ik en ik harder werk". Die zin is fout. Het heeft helemaal niets met eerlijkheid te maken. Correct zou zijn: "het is niet rechtvaardig dat hij meer geld verdient dan ik en ik harder werk".

Dat is niet zomaar semantiek, het is het verschil tussen een uitspraak die compleet onzinnig is, omdat eerlijkheid niets te zoeken heeft in een zin over meer geld verdienen en hard werken - tenminste niet in de door u aangehaalde zin - en een logische uitspraak dat de rechtvaardigheid in vraag stelt tussen harder werken en toch minder verdienen.
Oud 3 maart 2023, 11:01   #38
Pol Dolf
Minister-President

Pol Dolf's schermafbeelding

Standaard

hoe hoger het diploma hoe minder nazaten ?
Oud 3 maart 2023, 11:45   #39
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Mensen die hard werken en weinig loon krijgen, hebben slecht onderhandeld, of zijn gekloot door de vakbonden.
Oud 3 maart 2023, 11:48   #40
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pol Dolf Bekijk bericht
hoe hoger het diploma hoe minder nazaten ?
Elon Musk?
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be