![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat heeft "samen" mij dan al opgebracht? Gezelschap; gedeeld lief en leden. We zitten allemaal in hetzelfde schuitje. Je bent niet alleen. Wat heeft "alleen" mij dan al opgebracht? Geen lauwe sociale interacties, geen irritaties. Rust. Is dat zo simpel af te wegen? Neen. Maar er zijn wel genoeg beschrijvingen van mensen die bijvoorbeeld een half jaar gerust wilde laten worden door iedereen. En dan terug deelnemen aan de maatschappij. Of een half jaar alleen maar met iedereen wilde neuken en feesten. En dan in een zware depressie sukkelen. Mijn 2 cents, een gebalanceerd individu kan beter overweg met de lauwheid. Het doorsnee gebeuren. De sleur.... En het type waarbij het bloed kruipt waar het ... Neen, hartstocht en veel passie zijn niet het medium om sociale interacties aan te gaan. Je brandt jezelf op en sukkelt in een depressie. Dat zeg jij. Is allemaal niet zo simpel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Een zaagwijf, kinderen die handen vol geld kosten en een sleurbaantje." Je kan ook nog met je geest iets anders doen dan het bereden pad afgrazen. Wat dan, hé. Gast?! Moet ik soms eens op uwen bek slaan. Laat al maar, kereltje. "Zak eens in de stront." ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Amai seg, ik heb veel gemist...
Gast nog 1 woord en ik jaag een kogel door je kop. "Jokertje". Dan niet, hé. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is misschien omdat in tijden van oorlog kinderen een extra blok aan uw been zijn om aan uw eigen trekken te komen en je niet goed ziet wat ze U opbrengen... Je neemt geen nageslacht opdat ZIJ het beter zouden hebben, maar opdat UW leven plezanter zou zijn door daarmee te "spelen" he.
Laatst gewijzigd door patrickve : 1 maart 2023 om 09:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Nee, de wat meer ontwikkelde mensen houden wel degelijk rekening met de toekomst van hun kinderen, uiteraard is dat zo. Ze willen eerste een stabiele relatie, een stabiele materiële omgeving teneinde hun kind een goede toekomst te kunnen geven. Bij de minder ontwikkelden is dat wat anders natuurlijk. Daar is "ik zien u gère" of "ik zien gère kindjes" voldoende om een kwakje sperma te vangen waarna jan en alleman hen daarvoor bewieroken en feliciteren. Die denken vaak niet verder dan dat. Of daar doet men aan kinderen werpen voor het kindergeld, voor een verblijfsvergunning of wat dan ook. Kortom, hetgeen u stelt is maar één van redeneringen die mensen maken, maar anderen houden wel degelijk rekening met de toekomst van hun kind.
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De mensen die zo'n rationele beslissing nemen, maken soortgelijke beslissingen ook in vredestijd.
![]() |
![]() |
#28 |
Europees Commissaris
|
![]() Tijdens oorlogen. Er zijn verschillende oorzaken daarvoor,, doch dat je in dergelijke tijd geen kinderen neemt lijkt me de logica zelve, toch?
Wel die stellen hun kinderwens gewoon uit bijvoorbeeld, tot er betere tijden zijn aangebroken.
![]() |
#29 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik zie trouwens meer verzuurde koppels dan alleenstaanden. Niet onlogisch als je rekening houdt waarmee ze allemaal geconfronteerd worden; te weinig tijd, ziekte om de haverklap, slaaptekort, spanningen in relatie, financiële zorgen... https://www.hln.be/tv/tine-embrechts...r-br~a90342e0/
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() In tijden van crisis, als de toekomst er niet rooskleurig uitziet, worden er gewoonweg minder kindjes in elkaar geknutseld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik denk dat de concepten "eerlijk" en "rechtvaardig" door elkaar worden gehaald. Rechtvaardigheid bestaat wel - voor de persoon of groep die sterk genoeg is om dit concept naar zijn hand te zetten. Het feit dat rechtvaardigheid altijd eenzijdig gaat zijn, zorgt er wel voor dat dit niet eerlijk is in het perspectief van de persoon of groep die niet sterk genoeg is dit concept naar zijn hand te zetten.
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Rechtvaardigheid heeft niets met leugens te maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar de meeste mensen verstaan onder "eerlijk" zoiets onmogelijks als "gelijke kansen" of "gelijk verdeeld" of zo. "het is niet eerlijk dat hij meer geld verdient dan ik en ik harder werk". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
|
![]() Dat is precies wat ik bedoelde met het onderscheid tussen de twee.
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
|
![]() Citaat:
Dat is niet zomaar semantiek, het is het verschil tussen een uitspraak die compleet onzinnig is, omdat eerlijkheid niets te zoeken heeft in een zin over meer geld verdienen en hard werken - tenminste niet in de door u aangehaalde zin - en een logische uitspraak dat de rechtvaardigheid in vraag stelt tussen harder werken en toch minder verdienen.
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Minister-President
|
![]() hoe hoger het diploma hoe minder nazaten ?
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mensen die hard werken en weinig loon krijgen, hebben slecht onderhandeld, of zijn gekloot door de vakbonden.
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Elon Musk?