![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijk. 2 of meertalige Vlaamse zorgverstrekkers kunnen eenzelfde loon of iets beter bij elkaar werken in Vlaanderen, en niet behandeld worden als 2derangs voetvegen door Franstalige collega's en patiënten.
![]() |
#23 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Bij de nieuwe generatie Vlaamse zorgverstrekkers is er niemand die nog Frans spreekt, toch niet om beroepsmatig al was het maar de minimale kennis te hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of is dat beneden hun waardigheid? De Vlaamse dokters en verpleegsters van het UZ Brussel en in de Vlaamse Rand en de rest van Vlaanderen hebben anders wel allemaal de moeite gedaan om Frans te leren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je moet ze wel willen vinden. Dat is veel moeilijker dan niet te zoeken en dan te zeggen "Ik vind ze niet" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Klachten van Vlaamse patiënten die zelf in Brussel niet in het Nederlands terecht konden zijn er anders voldoende. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Vlaanderen - taalgebruik in ziekenhuizen in Brussel Hoofdstad Dit hoort niet thuis in binnenlandse politiek. Bij eventuele klachten verwijs ik je graag naar meldpunt taalklachten in de Brusselse ziekenhuizen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jamaar, franstaligen die ook Nederlands spreken zou ook goed zijn. Maar dan ben ik aan het vloeken, natuurlijk.
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is toch maar iets dat 'de Vlaming' zélf in z'n kop steekt, niet? Maar ik moet toegeven: ik kom er hier in Het Hoofdstedelijk Gedrocht spijtig genoeg niet véél tegen met genoeg haar op de tanden om zich te laten gelden; of ze nu de Humo, de Knack, Het Laatste Nieuws, De Morgen of De Tijd onder de armen houden, al om het even: i.p.v. mijn en andermans (oud-)leerlingen te helpen door hen te VERPLICHTEN het Nederlands dat ze hier op school moe(s)ten leren op z'n minst te verstaan, wringen ze zich liever in duizend bochten om hun geradbraakt Frans voor 'évolués' uit de botten te slaan.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 9 maart 2023 om 21:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In tegenstelling tot u ken ik ze natuurlijk niet allemaal, maar ik heb toch al met uitzonderingen te maken gehad. In 't écht, hé, niet in mijn levendige verbeeldingswerelden.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iets wat van de Franstalige dokters en verpleegsters zelfs niet kan gezegd worden.Die zijn dus nog meer lui. Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 9 maart 2023 om 21:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nederlands vinden ze beneden hun waardigheid, enkel het gratis Vlaams geld interesseert hen
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 9 maart 2023 om 21:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die zijn waarschijnlijk hun licht gaan opsteken bij de levensgenieters van over de taalgrens.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Onzin. In de huisartsenpraktijk waar ik ga zijn er 4 huisdokters, waarvan twee die pas een paar jaar geleden begonnen zijn, en allemaal kunnen ze Franstaligen in het Frans behandelen.
I wish nothing but the best for you too. Laatst gewijzigd door Zucht : 9 maart 2023 om 21:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Nu ja, Franstalige patiënten verdienen zorg in het Frans als die optie er is. Jammer dat hoogopgeleiden zoals artsen in Franstalig België het Nederlands ondermaats beheersen. Het is niet meer dan normaal dat voor diagnosestelling men beter af is in Nederlandstalige hospitalen, tenzij bij de hoogstspoedigste zorg, natuurlijk. Laatst gewijzigd door Weyland : 9 maart 2023 om 21:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En nog erger, ik heb een Nederlandse manager, die beter Frans gebruikt dan ik. Maar die werken niet in de zorgsector....
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En als dat zo zou zijn. Dan is de regeling dat een zorgbehoevende toch kan vragen naar de "meer bruikbare taalregio" gebracht te worden prima in orde?
![]() |
![]() |
#40 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wat me ook opvalt. Nederlanders behandelen Frans als een andere taal die geen Engels is en zij die willen leren op het sneller. Nu kunnen Vlamingen die een klassieke opvoeding genoten nog steeds beter hun plan trekken.
|
![]() |
![]() |