![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#22 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Walrus..._en_vervanging
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Aangezien het zo goed als een eengemaakte vloot is, waarom ook niet. Kopen, die handel. Oh, en pak nog een derde fregat. Eentje voor missies, eentje op onderhoud/training en eentje in reserve en rouleren maar...
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als er forummers zijn die graag de zeemacht moderniseren, dan zouden zij best beginnen met te zorgen dat er nooit nog ene gelijk Flawieter minister van landsverdediging zou worden.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Echter zit het "gevechtsgedeelte" van onze Marinecomponent ingekapseld in de gezamelijke Nederlands-Belgische Vloot.....en deze organisatie IS een sterke ,moderne maritieme strijdmacht met samen veel capaciteiten...geen geflawieter (meer) Onze patrouilleurs passen dan weer in de Belgische Kustwacht.Die bestaat als coordinatiecentrum dat de verschillende politie- en hulpdiensten,en de marine coordineert vanuit één plaats.Er zijn verschillende politiesnelboten en werkschepen beschikbaar en indien echt nodig brengen Castor en Pollux zonodig punt-vijftigs naar de scene ook.....eens zien wie van zijn tutter dreigt te maken aan onze kust...En er is de behoefte dat nog wat te versterken. Lang geleden moet het al zijn dat Franse en Nederlandse vissers die illegaal bezig waren alle tijd van de wereld hadden weg te varen bij het ontwaren van een amechtig Belgisch Mijnenvegertje dat verondersteld was hen te komen betrappen op illegale visvangst....Of het grapje indertijd dat buitenlandse militaire schepen beleefd wachtten totdat hun Belgisch "begeleidingsschip" er in slaagde te verschijnen... ![]() Er zit METHODE en LOGICA in,zeker de laatste tien jaar hé.... ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 14 maart 2023 om 18:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het woord 'hond' heeft nooit iemand gebeten - Aristoteles Laatst gewijzigd door fcal : 14 maart 2023 om 20:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een onderzeeër op kolen..., nope, ik denk het ook niet.
![]()
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar die stookten toch al olie. Maar het de ontwikkeling en het gebruik ervan leest als een Belgisch bureaucratisch sprookje. De NH90's hebben een soortgelijk palmares.
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Of the 18 built, none were lost through enemy action, but six sank, with significant loss of life, in accidents. Only one ever engaged an enemy vessel, K-7 hitting a U-boat amidships, though the torpedo failed to explode with what has been described as typical "K" luck; K-7 escaped retaliation by steaming away at speed.
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zie hem zelf nog een Zeehonden brigade oprichten ![]() Laatst gewijzigd door Herr Flick : 15 maart 2023 om 11:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Hij is tot veel in staat. Dat moeten we hem toegeven.
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind dat onze zeemacht recht heeft op helikopters die kunnen landen op zee, en dan zinken en verder kunnen als een duikboot.
Dat zal Poetin bang maken!
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() als we die op een alternatieve energie bron kunnen laten lopen bvb kiekenstront of zo zie ik daar wel iets in.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik ben van oordeel dat de plofkippen in het artilleriesegment beter van pas komen. Anderzijds ben ik wel voorstander de uitwerpselen van het wilde gevogelte (struisvogel, emoe, fazant, patrijs, kwartel ...) op te waarderen tot een duurzame energiebron.
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Varkensstront hebben we op overschot, is dat niet beter?