Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 13 maart 2023, 11:47   #21
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Als dat vliegdekschip moet keren, kunt ge van de ene zandbank naar de andere huppelend het kanaal oversteken bij eb.

Op dien onderzeer kunnen ze scope down schreeuwen zo veel ze willen, die blijft met zijn toren toch boven water steken in onze belze kustwateren.
Mijn peter maakte me vroeger wijs dat hij in het leger, in de jaren '50, hovenier op een onderzeeër was geweest. Achteraf kwam het uit, stoker was hij geweest, ganse dagen kolen in de oven scheppen.
Oud 13 maart 2023, 12:09   #22
Onzijdig
Eur. Commissievoorzitter

Onzijdig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Mijn peter maakte me vroeger wijs dat hij in het leger, in de jaren '50, hovenier op een onderzeeër was geweest. Achteraf kwam het uit, stoker was hij geweest, ganse dagen kolen in de oven scheppen.
LOL
Onzijdig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2023, 20:19   #23
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig Bekijk bericht
Één onderzeeër of een vliegdekschip moet toch kunnen he. Op dat vliegdekschip zetten we gloednieuwe gevechtsheli's en die mogen dan oefenen op de Noordzee.
Onbekend bootje in territoriale wateren, efkens de vuurkracht testen.
Dat vliegdekschip is natuurlijk onzin, maar een onderzeeër lijkt me niet onrealistisch: er is een erg nauwe samenwerking met de Nederlandse Marine, en deze is van plan haar huidige vier onderzeeërs te vervangen. Een mogelijkheid zou zijn dat België participeert en dus één Belgische duikboot deel uitmaakt van de vernieuwde Nederlandse onderzeevloot. Waarom niet?

https://nl.wikipedia.org/wiki/Walrus..._en_vervanging
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2023, 07:20   #24
Schelfie
Minister-President

Schelfie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Dat vliegdekschip is natuurlijk onzin, maar een onderzeeër lijkt me niet onrealistisch: er is een erg nauwe samenwerking met de Nederlandse Marine, en deze is van plan haar huidige vier onderzeeërs te vervangen. Een mogelijkheid zou zijn dat België participeert en dus één Belgische duikboot deel uitmaakt van de vernieuwde Nederlandse onderzeevloot. Waarom niet?

https://nl.wikipedia.org/wiki/Walrus..._en_vervanging
Dacht dat dat al ging gebeuren, zoals ook bij de mijnenvegers en fregatten?

Aangezien het zo goed als een eengemaakte vloot is, waarom ook niet. Kopen, die handel.

Oh, en pak nog een derde fregat. Eentje voor missies, eentje op onderhoud/training en eentje in reserve en rouleren maar...
Oud 14 maart 2023, 18:43   #25
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Als er forummers zijn die graag de zeemacht moderniseren, dan zouden zij best beginnen met te zorgen dat er nooit nog ene gelijk Flawieter minister van landsverdediging zou worden.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2023, 18:54   #26
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Als er forummers zijn die graag de zeemacht moderniseren, dan zouden zij best beginnen met te zorgen dat er nooit nog ene gelijk Flawieter minister van landsverdediging zou worden.
Dat is niet mogelijk.....in een democratie gebeuren de gekste dingen...

Echter zit het "gevechtsgedeelte" van onze Marinecomponent ingekapseld in de gezamelijke Nederlands-Belgische Vloot.....en deze organisatie IS een sterke ,moderne maritieme strijdmacht met samen veel capaciteiten...geen geflawieter (meer)

Onze patrouilleurs passen dan weer in de Belgische Kustwacht.Die bestaat als coordinatiecentrum dat de verschillende politie- en hulpdiensten,en de marine coordineert vanuit één plaats.Er zijn verschillende politiesnelboten en werkschepen beschikbaar en indien echt nodig brengen Castor en Pollux zonodig punt-vijftigs naar de scene ook.....eens zien wie van zijn tutter dreigt te maken aan onze kust...En er is de behoefte dat nog wat te versterken.

Lang geleden moet het al zijn dat Franse en Nederlandse vissers die illegaal bezig waren alle tijd van de wereld hadden weg te varen bij het ontwaren van een amechtig Belgisch Mijnenvegertje dat verondersteld was hen te komen betrappen op illegale visvangst....Of het grapje indertijd dat buitenlandse militaire schepen beleefd wachtten totdat hun Belgisch "begeleidingsschip" er in slaagde te verschijnen...

Er zit METHODE en LOGICA in,zeker de laatste tien jaar hé....

Laatst gewijzigd door kelt : 14 maart 2023 om 18:58.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2023, 20:58   #27
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Dat is niet mogelijk.....in een democratie gebeuren de gekste dingen...

Echter zit het "gevechtsgedeelte" van onze Marinecomponent ingekapseld in de gezamelijke Nederlands-Belgische Vloot.....en deze organisatie IS een sterke ,moderne maritieme strijdmacht met samen veel capaciteiten...geen geflawieter (meer)

Onze patrouilleurs passen dan weer in de Belgische Kustwacht.Die bestaat als coordinatiecentrum dat de verschillende politie- en hulpdiensten,en de marine coordineert vanuit één plaats.Er zijn verschillende politiesnelboten en werkschepen beschikbaar en indien echt nodig brengen Castor en Pollux zonodig punt-vijftigs naar de scene ook.....eens zien wie van zijn tutter dreigt te maken aan onze kust...En er is de behoefte dat nog wat te versterken.

Lang geleden moet het al zijn dat Franse en Nederlandse vissers die illegaal bezig waren alle tijd van de wereld hadden weg te varen bij het ontwaren van een amechtig Belgisch Mijnenvegertje dat verondersteld was hen te komen betrappen op illegale visvangst....Of het grapje indertijd dat buitenlandse militaire schepen beleefd wachtten totdat hun Belgisch "begeleidingsschip" er in slaagde te verschijnen...

Er zit METHODE en LOGICA in,zeker de laatste tien jaar hé....
Alleen is men door deze nadruk op de Belgische federale zeewateren, het belang uit het oog verloren om het rivierensmaldeel op de Samber en Maas op peil te houden. Het is hoog nodig dat de binnenlandse stroommarine uitgebreid wordt en een apart hoofdkwartier krijgt in Namen onder een vol bevoegde admiraal. De Maas is ook een grensrivier en deze grens dient zo goed mogelijk beschermd te worden. Een nieuw korps Ardense Maasjagers is broodnodig!

Laatst gewijzigd door fcal : 14 maart 2023 om 20:59.
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2023, 21:17   #28
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Weggegooid geld.
Vroeger waren het houten boten en ijzeren mannen,
Vandaag zijn het ijzeren boten en houten mannen.
Staat u mij toe om ook even de Sarcastische toer op te gaan...

Oud 15 maart 2023, 08:44   #29
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat zal ook wel geen onderzeer geweest zijn. ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2023, 09:14   #30
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat zal ook wel geen onderzeer geweest zijn. ...
Een onderzeeër op kolen..., nope, ik denk het ook niet.
Oud 15 maart 2023, 09:24   #31
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
alhoewel we hebben het hier wel over de belze marine he, ...
Oud 15 maart 2023, 10:10   #32
Onzijdig
Eur. Commissievoorzitter

Onzijdig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er komt een nieuw type met enkel elektro motoren. Vervuilend diesel mag nie meer. Binnenkort laadpalen voor onderzeeërs in de Noordzee.
Prins Laurent wordt de grote baas van dit marine component.
Onzijdig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2023, 10:38   #33
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
De enige onderzeeërs die daar voor in aanmerking zouden gekomen zijn,waren de Britse 1917 K klasse "vlootonderzeeërs".
Maar die stookten toch al olie.

Maar het de ontwikkeling en het gebruik ervan leest als een Belgisch bureaucratisch sprookje. De NH90's hebben een soortgelijk palmares.
Oud 15 maart 2023, 11:08   #34
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
De enige onderzeeërs die daar voor in aanmerking zouden gekomen zijn,waren de Britse 1917 K klasse "vlootonderzeeërs".
Maar die stookten toch al olie.

Maar het de ontwikkeling en het gebruik ervan leest als een Belgisch bureaucratisch sprookje. De NH90's hebben een soortgelijk palmares.
Dat zou inderdaad nog iets voor onze zeemacht zijn... :

Of the 18 built, none were lost through enemy action, but six sank, with significant loss of life, in accidents. Only one ever engaged an enemy vessel, K-7 hitting a U-boat amidships, though the torpedo failed to explode with what has been described as typical "K" luck; K-7 escaped retaliation by steaming away at speed.
Oud 15 maart 2023, 11:25   #35
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat zou inderdaad nog iets voor onze zeemacht zijn... :

Of the 18 built, none were lost through enemy action, but six sank, with significant loss of life, in accidents. Only one ever engaged an enemy vessel, K-7 hitting a U-boat amidships, though the torpedo failed to explode with what has been described as typical "K" luck; K-7 escaped retaliation by steaming away at speed.
ik denk dat je ze beter een step kunt geven om mee over de zandbanken te rijden, zeker als je Prins Lorre tot Vloot Admiraal bombardeert.

Ik zie hem zelf nog een Zeehonden brigade oprichten

Laatst gewijzigd door Herr Flick : 15 maart 2023 om 11:26.
Oud 15 maart 2023, 13:39   #36
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
ik denk dat je ze beter een step kunt geven om mee over de zandbanken te rijden, zeker als je Prins Lorre tot Vloot Admiraal bombardeert.
Ik zie hem zelf nog een Zeehonden brigade oprichten
Hij is tot veel in staat. Dat moeten we hem toegeven.
Oud 15 maart 2023, 15:43   #37
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik vind dat onze zeemacht recht heeft op helikopters die kunnen landen op zee, en dan zinken en verder kunnen als een duikboot.
Dat zal Poetin bang maken!

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2023, 16:21   #38
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik vind dat onze zeemacht recht heeft op helikopters die kunnen landen op zee, en dan zinken en verder kunnen als een duikboot.
Dat zal Poetin bang maken!
als we die op een alternatieve energie bron kunnen laten lopen bvb kiekenstront of zo zie ik daar wel iets in.
Oud 15 maart 2023, 20:41   #39
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
als we die op een alternatieve energie bron kunnen laten lopen bvb kiekenstront of zo zie ik daar wel iets in.
Ik ben van oordeel dat de plofkippen in het artilleriesegment beter van pas komen. Anderzijds ben ik wel voorstander de uitwerpselen van het wilde gevogelte (struisvogel, emoe, fazant, patrijs, kwartel ...) op te waarderen tot een duurzame energiebron.
Oud 15 maart 2023, 21:30   #40
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Varkensstront hebben we op overschot, is dat niet beter?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be