![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
Bekijk resultaten enquête: Ik krijg korting en gebruik ze. | |||
Ja, krijg korting en gebruik die ook. |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Ja, krijg korting en gebruik die af en toe. |
![]() ![]() ![]() |
3 | 33,33% |
Ja, krijg korting maar gebruik die nooit. |
![]() ![]() ![]() |
1 | 11,11% |
Nee, krijg geen korting. |
![]() ![]() ![]() |
3 | 33,33% |
Kan u de vraag nog eens herhalen? |
![]() ![]() ![]() |
2 | 22,22% |
Aantal stemmers: 9. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Das nu net één van de afdelingen waar ik niet gemakkelijk zal kijken maar ik kocht vorige week nog 2 tickets voor Graspop en zie nu dat ik bij Ticketmaster 5% korting kreeg. Dat had ik dus, zonder veel moeite, €12 kunnen uitsparen... Shit... Citaat:
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je er van wil profiteren zit je dus sowieso voor 2 jaar aan die leverancier vast. Dat hoeft geen ramp te zijn maar je moet er wel rekening mee houden als je berekent of die korting al dan niet de moeite is. Let wel: niet elke korting die daar aangegeven staat werkt op die manier. Sommige krijg je ook gedurende het jaar als korting op je voorschot, maar (naar mijn inziens) de grootste kortingen krijg meestal pas na 1 jaar klant. Ik zit momenteel bij Engie en de vorige keren heb ik daar altijd eens naar gebeld als ik wou overschakelen. Ik ben er al meer dan 30 jaar onafgebroken klant en heb de indruk dat ze dan (telefonisch) soms al eens een efforke willen doen.
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik neem aan dat je dat doet als je bv wat plaatmateriaal ofzo nodig hebt? Of bel jij ook naar Hubo om prijs te laten maken als je een schroevendraaier gaat kopen?
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar zo'n ramp vind ik dat niet. Je koopt die bon. Na aankoop kan je die direct downloaden en/of krijg je hem per mail aan en tijdens de aankoop geef je de nummer van je bon (knippen-plakken) in tijdens het bestelproces. Natuurlijk is dat voor een paar procentjes niet de moeite als je bv net voor €20 gekocht hebt maar bij wat grotere aankopen (en met een wat hogere korting) scheelt het toch snel een flinke slok.
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In sommige gevallen lijjkt de korting ook groter dan dat ze daadwerkelijk is.
Zo krijgen wij bv 35% korting bij Bosch (DHZ-materiaal en huishoudtoestellen). Je moet dan wel aankopen via de Bosch-website en daar betaal je de "aanbevolen verkoopprijs". Kortom: die officiele Bosch-site is een pak duurder dan bv een Bol of Toolnation. Je mag je dus niet blindstaren op die 35% want tov een doorsnee winkel krijg je zoveel niet. Maar uiteindelijk betaal je wel nog steeds minder dan in die doorsnee winkel dus ben je nog steeds goedkoper af (al is het dan geen 35%).
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb me al vaak voorgenomen wat meer aandacht aan die kortingen te besteden want hoewel het vaak maar over een paar procenten gaat, op een heel jaar scheelt dat toch al snel heel wat.
Stel dat je heel het jaar je boodschappen in de Carrefour doet en je daar wekelijks €75 achterlaat. Met 5% spaar je dan op een heel jaar toch al snel €195 uit. Veel kleintjes maken uiteindelijk ook een grote eh? P.s. ik zie net dat Bol de korting terug opgetrokken naar 6% ipv 5%. Nog steeds minder dan de 10% die je er ooit kreeg maar kom...
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ge kunt ook regelmatig van internetprovider veranderen om van hun acties te genieten.
Soms is dat een tv voor 100 euro twv bijna 1000.
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is wachten op acties he. Laatst bood Proximus een smartphone, tablet of tv aan bij hun Fiber. Telenet 6 maand gratis. Etc
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn dochter en haar vriend werden onlangs klant bij Proximus en die hebben een TV "gekregen" voor een redelijke prijs.
Of dat nu €100 was durf ik niet met zekerheid zeggen. Wat ik wel weet is dat het om een TV ging die nieuw iets van een €600 a €700 kost. Er is lang reclame over gemaakt op tv. Je kon kiezen tussen een laptop, een beveiligingscamera en een tv.
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De tragische waarheid is dat ze dat grotendeels wel doet.
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad.
Wat dus betekent dat je eigenlijk een twee-jarig contract tekent. En je de korting dus moet delen door 2 om te weten hoeveel het je per jaar opbrengt. En maar hopen dat de maatschappij na het eerste jaar uw prijs niet gevoelig opdrijft. Allez, denk ik. Ik ben altijd nogal voorzichtig met de kortingen waar energieleveranciers mee gooien.