![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat zou je willen met al die torenhoge transfers, waardoor een pensioen niet meer voldoende is om Uw rusthuis te betalen, en de aanhoudende verfransing daar nog eens bovenop. ![]() Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 20 maart 2023 om 13:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zulke enquêtes van World Happiness Report hebben maar weinig om het lijf. Eigenlijk zijn ze van weinig waarde. En dit om een eenvoudige reden. Een Fin, een Noor, of Deen zal op zulk enquêtes nooit of maar zeer zelden durven toegeven dat hij ongelukkig is, ook al is hij dit. Hij is daarvoor veel te fier en het strookt ook niet met de aanvaardbare opinie. Zoiets mag je niet zeggen. Dat zit ingebakken in de cultuur. Wat zal hij wel zal doen? Wel, hij zal een antidepressivum-pilletje nemen of zich met vaste regelmaat goed bezatten.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 20 maart 2023 om 13:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die cijfers zijn wat ze zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#27 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() In België is wel veel nodeloze stress en wegcijfering. Dat hebben anderen me ook al verteld en jobinterviews in België schrikken me af om terug in België te gaan werken. Overdreven vertrouwend in instanties en status, en oppervlakkig voor de rest. In Nederland heb je dat minder en dat zint me meer. Toch denk ik dat dit allemaal relatief is.
Wat me vooral afgeschrikt heeft van België was de langdurig bange opstelling bij de coronamaatregelen, al was het een jaar later wel beter dan in Nederland. Mensen werden het hier uiteindelijk ook moe. Zelf heb ik corona bijna enkel in Nederland meegemaakt en ik herken die strenge naleving in België niet zo. Ik heb nooit met een mondkapje moeten werken en Belgische techniekers die naar het bedrijf werden gestuurd waren allemaal zulke angsthazen die zich bovendien erg belerend opstelden tegenover ons, honderd precent vertrouwend in de virologen. Belgen cijferen zichzelf veel meer weg uit angst voor gevolgen en uitsluiting en dat vind ik jammer. Ik ben er zelf niet zo gelukkig in. Mijn kapsters uit Kalmthout en Essen zeggen hetzelfde, dat België stress is en Nederlanders gelukkig. Grensbewoners. Zelf ben ik een slecht voorbeeld, want ik heb het meer naar mijn zin elders dan in België. ![]() De torenhoge zelfmoordcijfers van België kan je niet om heen. Laatst gewijzigd door Weyland : 20 maart 2023 om 13:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Gij moet ook niet zat zijn om onzin te verkopen.
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
als hij het toch allemaal zoveel beter weet dan de huisartsen zelf? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Nu was de Nederlandse ziekenzorg tien of twintig jaar geleden veel beter dan vandaag. Laatst gewijzigd door Weyland : 20 maart 2023 om 13:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maggie De Block wil dat huisartsen minder antidepressiva voorschrijven. ‘Je kan wel schieten op het hoge voorschrijfgedrag, maar zolang de geestelijke gezondheidszorg geen volwaardige plek krijgt, los je fundamenteel niets op’, meent Chris Bervoets, voorzitter van de Vlaamse Vereniging voor Psychiatrie. (Knack) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Of relativering? Ik heb ook al aan zo’n ‘gelukkigheidsonderzoek’ meegedaan. Voor een EU studie. Eén van de vragen was ook hoe gelukkig ik mij voelde op een schaal van 1 tot 10. Wat moet je daar nu op antwoorden? Ik heb eigenlijk weinig om over te klagen. Ik kan mij geen Ferrari veroorloven en ik erger mij eraan dat de PS5 nog altijd niet vlot beschikbaar is en nog aan andere prullen. Ik heb 8 gegeven, maar had dat eigenlijk geen 10 moeten zijn?
![]() |
#35 |
Minister-President
|
![]() 20 gelukkigste landen ter wereld
Finland Denemarken IJsland Israël Nederland Zweden Noorwegen Zwitserland Luxemburg Nieuw-Zeeland Oostenrijk Australië Canada Ierland Verenigde Staten Duitsland België Tsjechië Verenigd Koninkrijk Litouwen |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat de Waalse levensgenieters dat nog niet hebben kunnen opkrikken. Amai...
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
sinds de flater van Magnette ., uit schrik om hun Vlaamse transfers kwijt te raken . Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 20 maart 2023 om 15:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet tevreden zijn met België/Belgique is geen kwestie van al of niet azijnpisser te zijn. Er is ernstige reden om niet tevreden te zijn. Kijk maar eens even naar de bugettaire toestand en naar de gecumuleerde overheidsschuld. Als het zo verder gaat zal op een gegeven ogenblik het financieel beheer van deze bananenstaat aan de Belgische regering onttrokken worden.
![]() |
#39 |
Minister-President
|
![]() Noorwegen kent ook veel zelfmoorden
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wel, er nog ruimte voor verbetering: de belastingen moeten omlaag en de pensioenen omhoog. En het gat in de begroting moet drastisch worden verminderd. Er is dus nog werk voor de boeg. |
|
![]() |
![]() |