![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vraag het eens aan uw huisarts die zal zeker een heel bevredigend antwoord uit zijn mouw weten te schudden ![]() Sowieso pleiten de meeste top toxicologen al heel lang voor de legalisering. Maar dat wil jij natuurlijk liever niet weten. Het kan je ook geen barst schelen want je hebt cannabis gebruikers altijd beschreven als linkse losers. https://www.verslavingskoepel.be/mw/...o_cannabis.pdf Laatst gewijzigd door fred vanhove : 12 april 2023 om 06:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom zou ik dealer willen worden?
Citaat:
En voortbordurend op uw 10 kg. De eerste keer is gratis. Citaat:
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 12 april 2023 om 08:19. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De vraag was hypothetisch he.
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En u krijgt een realistisch antwoord.
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het enige wat ik weet is dat een gram cannabis hier 10 euro kost. En ik ken iemand die wat plantjes heeft staan en die gebruikt als pijnstiller tegen hernia. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De pijnstillende effecten van cannabis zijn geen verrassing. Wat wel opmerkelijk is uit het onderzoek is het effect van cannabisgebruik op het gebruik van opiaten. Van de ondervraagden minderde namelijk 91% hun opiatengebruik nadat ze met medicinale cannabis begonnen. 63% gaf zelfs aan totaal geen opiaten meer te gebruiken sinds ze met cannabis startten. “Deze enquête brengt erg belangrijke informatie aan het licht” zegt Care by Design woordvoerder Nick Caston. “We zien in onze patiëntendata dat cannabis de levenskwaliteit van onze patiënten verbetert – vooral van ouderen die aan leeftijdsgebonden pijn lijden – en dat zonder de gevaarlijke bijwerkingen van reguliere pijnmanagement-methoden.” https://www.mediwietsite.nl/ouderen-...nale-cannabis/ Van alle drugs en zware pijnstillers lijkt cannabis mij nog steeds het veiligste. Als ouders het aan hun kinderen geven, en veel van die kinderen worden een succesverhaal, wordt het tijd cannabis van haar stigma te verlossen.
Job 13:5 Laatst gewijzigd door CUFI : 12 april 2023 om 09:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En deftig, waar de cannabinoïden en terpenen op het label staan. De propaganda en valse informatie om te lobbyen dwong cannabis in een illegaal circuit waar de heilzame effecten in verloren gaan.
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 12 april 2023 om 12:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vroeg me af wat onze topartsen en univ-professoren ervan vonden.
Ik vroeg me niet af wat forumtoxicologen ervan proberen te brouwen, en al evenmin wat een paar oetchiploes uit de vs of Holland ervan vinden.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toelichting: een onnozel voorbeeldje.
Een toparts longen krijgt een problematische patiënt binnen met serieuze levensbedreigende symptomen. Het dossier wordt bekeken, wat vragen worden gesteld om de onderzoeken te oriënteren. Dan komt het: een geregelde smoker. Wat gaat dan door het hoofd van die longarts?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ken zo iemand die al jaren sukkelt met de ene kanker na de andere. Chemo, bestralingen, operaties,... noem maar op. Die mens heeft alle mogelijke watertjes al doorzwommen. Onlangs dook er weer ergens een uitzaaiing op en de dokters hadden geen andere keuze dan nog waar weer eens een chemo-kuur op te starten. Omdat hij dat niet zag zitten (doodziek van eerdere chemo-kuren) wees hij alle behandelingen af en legde zich neer bij een nakend overlijden. Ondertussen (we zijn pakweg een jaar verder) blijkt die uitzaaiing niet door te groeien en is zijn levensverwachting met enkele jaren toegenomen. En die mens heeft nog nooit cannabis gebruikt. Stel dat hij dat nu wel gedaan zou hebben zou hij er ook vast van overtuigd geweest zijn dat het de cannabis is die zijn leven aanzienlijk verlengd heeft. Zo zie je maar. Citaat:
Citaat:
Is dat een 'volwaardige gezondheidszorg'? Mensen iets toedienen waarvan je a) niet eens zeker weet ("suggest") dat het helpt en b) de kans op overlijden niet voldoende weet in te schatten? Toen pas nagenoeg elke medische wetenschapper wereldwijd achter een vaccin tegen corona aan't zoeken was stond de halve wereld op zijn achterpoten omdat dat te snel was gegaan, omdat de risico's niet goed genoeg gekend waren, omdat de bijwerkingen niet voldoende onderzocht waren en noem maar op. Maar als het over cannabis gaat volstaan een paar anekdotische getuigenissen, wat onderzoeken op muizen en petrischalen? Nee, bedankt. Ik kan best begrijpen dat praktisch geen enkele dokter zich hier aan gaat wagen. En dat heeft weinig met stigma te maken hoor. Morfine wordt massaal gebruikt en is ook verwant aan heroïne. Dokters zijn verstandig genoeg om daar doorheen te kijken.
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 12 april 2023 om 13:21. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik beveel u ten sterkste aan Weed The People op Netflix te kijken en in te zien dat het niet om 1 geval gaat.
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#34 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Cannabis kan de levenskwaliteit verhogen. Daar hoef je zelfs niet ziek voor te zijn. Geen eetlust bij chemo: misschien zorgt cannabis wel voor de gekende vreetkick. Pijn? De verdovende werking van cannabis kan helpen. En dat allemaal met uiterst weinig of milde bijwerkingen. Helemaal mee eens. Maar er is nog een gigantisch verschil tussen "de levenskwaliteit verhogen" en "ziektes genezen". Citaat:
Citaat:
Ik val in herhaling maar jou getuigenissen, docu's, onderzoeken op muizen,... zijn misschien allemaal heel veelbelovend maar voorlopig ook niet meer dan dat. Want vergeet ook niet dat voor elk onderzoek dat jij na een speurtocht op het internet kan vinden er evenveel te vinden zijn die het tegendeel beweren. 't Is als met wijn. Vandaag lees ik in de krant dat een dagelijks glaasje wijn goed voor je is, morgen lees ik dat dat dodelijk is. Allebei aangetoond met wetenschappelijk onderzoek.
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In het ander onderwerp toon ik een brain scan van een tumor waarvan artsen zeiden dat het al een succes zou zijn als de tumor iets zou krimpen met chemo. Ze verwachtten dat dat meisje geen 2 jaar oud zou worden en ze leeft nu 10j verder kankervrij; dankzij de olie. Als ge tegendeel kunt bewijzen, be my guest . Maar beter luistert ge ook naar de mensen die er door gingen. Die docu kijken zou een goed begin zijn. ![]()
![]() |
![]() |
#36 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als mensen sterven terwijl ze chemo krijgen kan dat vele redenen hebben. Maar als de chemo op zich de reden is, en dat gebeurt vaker, gaat die chemo niet lang nog toegepast worden. Citaat:
Zoals al veel eerder gezegd: ik heb helemaal niks tegen cannabis. Ik ben op dit forum al jaren een grote voorstander van legalisatie. Zowel recreatief als medisch. Maar ik ben wetenschappelijk genoeg geschoold om nu niet zo maar wonder-eigenschappen te gaan toeschrijven aan dat heerlijke kruid. Ik ben geen voorstander van mensen dingen toe te dienen als er niet voldoende wetenschap achter zit. En al helemaal niet als de sociale zekerheid (ziekenkas) dat ook nog eens terug gaat betalen zonder dat er afdoende bewijs van werkzaamheid is. Dat ik nog bij CM zit is mede door hun beslissing geen homeopathie meer terug te betalen. Ga op het internet daar maar eens naar op zoek! Honderden, nee duizenden, getuigenissen van mensen die met homeopathie 'geholpen' zijn. Tientallen docu's vind je erover als je wil. Moeten we dat dan ook zo maar geloven?
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#38 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als al die getuigenissen op waarheid berusten zou de wetenschap dat bij onderzoeken moeten merken. En dat doen ze blijkbaar niet. Citaat:
En ik vroeg het je al eens eerder maar toen was het nog "dat cannabis hielp bij de genezing" maar wat doen we met blowers die cannabis gebruiken? Want cannabis doet blijkbaar toch heel wat meer dan 'helpen'. Uw meisje van hierboven overleeft er door. Dus nogmaals: krijgen blowers geen kanker? En indien wel: hoe komt het dat hun gebruik de kanker dan niet geneest/voorkomt? Citaat:
En eerlijk: ik zou niet liever hebben dan dat je gelijk hebt. Dat cannabis kanker kan genezen. Of helpt te genezen. Dat zou geweldig nieuws zijn. Maar voorlopig zie ik er nog niet echt veel bewijzen van.
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij dient even hard zijn best te doen voor die roker dan voor iemand die nooit gerookt heeft.
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De prognose van die artsen was dat ze geen 2 jaar zou worden en dat als de chemo haar tumor zou verkleinen, het al een succes zou zijn. Die ouders kozen olie alleen maar schakelde daarna over op chemo en olie. De bewijzen zijn er. Israëlische labo's toonden dat. Het is door hun onderzoek dat we weten dat de cannabinoïden voor darmkanker niet succesvol zijn op prostaatkanker. Er is ook een jongeske in weed the people dat stierf, maar die had een zeer agressieve tumor. Het is naargelang welke kanker en daarom moeten ze verder uitzoekek welke cocktail het beste bij welke kanker werkt. Daarom moet er een label met het percentage aan cannabinoïden en welke terpenen er aanwezig zijn in de olie toegevoegd worden bij legalisatie. Jij verwacht een wondermiddel, terwijl het in bepaalde gevallen bewezen werkt: maar niet bij alle kankers neen.
![]() |