Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 april 2023, 12:38   #21
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Gisteren was er op Radio 1 toch nog een VRT hoernalist die erin slaagde om klimaatshit en stikstof op een hoop wist te gooien. Ik had goesting om die nitwit door mijn auto radio te trekken.
Ja, zo'n amateurisme maakt het er voor de bevolking natuurlijk niet duidelijker op.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2023, 12:40   #22
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Ja, zo'n amateurisme maakt het er voor de bevolking natuurlijk niet duidelijker op.
De hoofdmoot van de bevolking is dan ook kiesvee, aan de ring in de neus geleid door de media, die doet wat hen opgedragen wordt door het grootgeld.
Oud 17 april 2023, 13:28   #23
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toont aan dat u er duidelijk niets van weet.

Het hele stikstof issue heeft absoluut niets te maken met de klimaatopwarming. De klimaatopwarming is helemaal niet de reden waarom men de stikstof wil beperken.

Nu, eigenlijk zou men het sowieso beter niet telkens hebben over "stikstof". Stikstof zelf is het probleem niet. Het probleem zijn bepaalde stikstofverbindingen zoals stikstofoxiden.

Het dus hebben over "stikstof" is een even slechte terminologie als het koolstofdioxide probleem gaan benoemen als het "zuurstofprobleem", louter omdat er zuurstofatomen aanwezig zijn in CO2.
Ik zei dat stikstof 'zeer weinig' met het klimaatprobleem te maken heeft en u zegt 'niets'. Is dat echt een reden om te beweren dat ik er "niets" van begrepen zou hebben? Of misschien interpreteerde u mijn bericht verkeerd? De landbouw heeft een effect op het klimaat. Maar gering. Klimaat is, kan men vermoeden, slechts een excuus voor de acties tegen boeren. Goedkoper en beter zal ons voedsel er niet door worden.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2023, 13:48   #24
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Ik zei dat stikstof 'zeer weinig' met het klimaatprobleem te maken heeft en u zegt 'niets'.
Het leek erop alsof je insinueerde dat de acties tegen grote hoeveelheden nitraten en ammonium in het milieu door klimaat-redenen zouden zijn ingegeven en DUS verkeerd zouden zijn.

De reden waarom men overdreven stikstof verbindingen niet in het LOKALE milieu wil is omdat die LOKAAL schadelijk zijn voor de biodiversiteit. Niet omdat die (verkeerdelijk) als een oorzaak van klimaatsverandering zouden bestempeld zijn.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2023, 14:49   #25
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ah ok, je lust geen rundsvlees.
Rundvlees ribbekes zijn niet te vreten Xeno.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2023, 14:50   #26
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
En hoe krijg je die met 1 explosie/brand allemaal om zeep??

Stel dat elke koe (in een stal weliswaar) een hok heeft van 1 meter breed en drie meter lang. Dan pakken 18000 koeien ongeveer 5,5 hectare in beslag.

Wat is er nodig om met 1 explosie 5,5 hectare van de wereld te blazen?
Of hoe lang moet het branden om diezelfde oppervlakte plat te branden?

Raar verhaal.
Zelfs de Nazi's hadden die capaciteit niet hé.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2023, 15:42   #27
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zei dat stikstof 'zeer weinig' met het klimaatprobleem te maken heeft en u zegt 'niets'. Is dat echt een reden om te beweren dat ik er "niets" van begrepen zou hebben? Of misschien interpreteerde u mijn bericht verkeerd? De landbouw heeft een effect op het klimaat. Maar gering. Klimaat is, kan men vermoeden, slechts een excuus voor de acties tegen boeren. Goedkoper en beter zal ons voedsel er niet door worden.
Neen, u zegt het volgende:

Citaat:
Het excuus gebruikt in Nederland....stikstof. stikstof door dieren voor voedselproductie is een zeer klein percentage van het klimaatprobleem. Lijkt me dat het maar een excuus is.

Niet dat het daarom gerelateerd is aan deze ramp in de VS. Integendeel misschien zelfs.
Uw post doet uitschijnen dat men stikstof als "excuus" gebruikt in het kader van het klimaatprobleem.

Wat niet waar is. De reden dat men van stikstof een probleem maakt, heeft gewoonweg niets te maken met klimaat.

De stikstofnormen worden niet opgelegd om de klimaatopwarming tegen te gaan, maar om te vermijden dat de omgeving naar de vaantjes gaat.
Oud 17 april 2023, 15:43   #28
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het leek erop alsof je insinueerde dat de acties tegen grote hoeveelheden nitraten en ammonium in het milieu door klimaat-redenen zouden zijn ingegeven en DUS verkeerd zouden zijn.

De reden waarom men overdreven stikstof verbindingen niet in het LOKALE milieu wil is omdat die LOKAAL schadelijk zijn voor de biodiversiteit. Niet omdat die (verkeerdelijk) als een oorzaak van klimaatsverandering zouden bestempeld zijn.
Zo had ik het inderdaad ook begrepen.

Als Bach het niet zo bedoelde, was de post niet echt duidelijk opgesteld.
Oud 17 april 2023, 16:10   #29
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, u zegt het volgende:

Uw post doet uitschijnen dat men stikstof als "excuus" gebruikt in het kader van het klimaatprobleem.

Wat niet waar is. De reden dat men van stikstof een probleem maakt, heeft gewoonweg niets te maken met klimaat.

De stikstofnormen worden niet opgelegd om de klimaatopwarming tegen te gaan, maar om te vermijden dat de omgeving naar de vaantjes gaat.
Wat ik bedoel is dat stikstof als excuus gebruikt wordt om boeren lastig te vallen. De echte reden daarvoor lijkt me noch klimaat noch plaatselijke biodiversiteit te zijn. Ik denk dat het eerder een soort van coup is tegen het centrum van efficiënte Europese voedselproductie, namelijk de lage landen.

Laatst gewijzigd door Bach : 17 april 2023 om 16:10.
Oud 17 april 2023, 16:22   #30
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat ik bedoel is dat stikstof als excuus gebruikt wordt om boeren lastig te vallen. De echte reden daarvoor lijkt me noch klimaat noch plaatselijke biodiversiteit te zijn. Ik denk dat het eerder een soort van coup is tegen het centrum van efficiënte Europese voedselproductie, namelijk de lage landen.
Het is nochtans wel degelijk omwille van "plaatselijke biodiversiteit".

Natuurlijk kan men altijd de keuze maken voor economische productie ten aanzien van biodiversiteit. Het is geen coup, maar een keuze. Als we echter vaststellen dat deze voedselproductie grotendeels:
1) voor export is
2) verlieslatend is

dan is er weinig reden om de economisch uiteindelijk redelijk zinloze activiteit te prefereren niewaar.

Laatst gewijzigd door patrickve : 17 april 2023 om 16:25.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2023, 16:28   #31
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het is nochtans wel degelijk omwille van "plaatselijke biodiversiteit".

Natuurlijk kan men altijd de keuze maken voor economische productie ten aanzien van biodiversiteit. Het is geen coup, maar een keuze. Als we echter vaststellen dat deze voedselproductie grotendeels:
1) voor export is
2) verlieslatend is

dan is er weinig reden om de economisch uiteindelijk redelijk zinloze activiteit te prefereren niewaar.
Het gaat volgens mij eerder een strijd over de controle van voedsel. Nog essentiëler dan energie. Biodiversiteit vindt men echt niet zo belangrijk. Dat zie je goed aan het onbestrafte anti natuur gedrag van bijvoorbeeld het ANB of Natuurpunt.

Laatst gewijzigd door Bach : 17 april 2023 om 16:29.
Oud 17 april 2023, 17:51   #32
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jongens toch. Wat jij allemaal niet verzint om toch maar te kunnen kakken op het Westen.
Oud 17 april 2023, 17:54   #33
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jongens toch. Wat jij allemaal niet verzint om toch maar te kunnen kakken op het Westen.
Maar daar heeft ie toch wel een punt mee. België en Nederland zijn zowat de meest vruchtbare regio's in Europa, en wat doen we, dobbernegers stapelen...
Oud 17 april 2023, 19:20   #34
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De lage landen verdedigen is tegenstander zijn van "Het westen"? Woont u in de VS of zo?
Oud 17 april 2023, 19:30   #35
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Ik vind het toch ook wat raar dat je 18000 koeien, grote beesten toch wel, doodt met een methaanexplosie.
Je zou denken dat de "binnenste lagen" koeien de periferie afschermt tegen hitte en drukgolf maar onvoldoende dus.
En het is methaangas dat ontploft, geen brandende olie die rondvliegt enzo.
Misschien zijn ze doodgevallen van 't verschieten? Of elkaar in paniek vertrappeld?
Vervang de koeien eens door mensen, zelfde plek. Zou dat kunnen, dat dezelfde methaangas explosie ze allemaal doodt? Het lijkt me onwaarschijnlijk.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 17 april 2023 om 19:32.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2023, 19:42   #36
DIBO
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Stel dat elke koe (in een stal weliswaar) een hok heeft van 1 meter breed en drie meter lang. Dan pakken 18000 koeien ongeveer 5,5 hectare in beslag.Wat is er nodig om met 1 explosie 5,5 hectare van de wereld te blazen?
hun stalleke is 18 hectare groot

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Ik vind het toch ook wat raar dat je 18000 koeien, grote beesten toch wel, doodt met een methaanexplosie.
Je zou denken dat de "binnenste lagen" koeien de periferie afschermt tegen hitte en drukgolf maar onvoldoende dus.
Gestikt; enorme rookontwikkeling en zoals reeds geschreven...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Om zo'n hoeveelheid koeien in stallen te houden is een zeer goede ventilatie nodig. Plof. Een paar koeien tot stoofvlees herleid, maar ook geen ventilatie meer. Veel koeien met een blauwe tint.
DIBO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2023, 19:49   #37
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DIBO Bekijk bericht
hun stalleke is 18 hectare groot

Gestikt; enorme rookontwikkeling en zoals reeds geschreven...

Dat zijn wel meer dan een paar koeien tot stoofvlees herleid. Misschien een paar 100 die als behangpapier op de resterende stukken muur plakken
Oud 18 april 2023, 08:52   #38
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De lage landen verdedigen is tegenstander zijn van "Het westen"? Woont u in de VS of zo?
Neen, niet willen inzien dat te veel stikstof wel degelijk nadelen heeft voor de omgeving en op wetenschap gebaseerde feiten gaan verdringen met allerhande complottheorën, DAT is tegenstander zijn van het Westen.
Oud 18 april 2023, 08:52   #39
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar daar heeft ie toch wel een punt mee. België en Nederland zijn zowat de meest vruchtbare regio's in Europa, en wat doen we, dobbernegers stapelen...
Het zijn ook de meest dichtbevolkte regio's. En dus gevoeliger voor zulke zaken als milieuverontreiniging.
Oud 18 april 2023, 08:57   #40
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet echt. Om zo'n hoeveelheid koeien in stallen te houden is een zeer goede ventilatie nodig.

Plof. Een paar koeien tot stoofvlees herleid, maar ook geen ventilatie meer. Veel koeien met een blauwe tint.
Goei punt...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be