![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hier heb ik ook een USB Technics kloon (direct drive) en een Pro-Ject voor in de living. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Europees Commissaris
|
![]() Eerlijk gezegd ben ik blij dat ik daar allemaal niet zo gevoelig voor ben,
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nog:
Witch Cross. Destijds had ik een nonkel en die kon via zijn werk aan letterlijk elke plaat geraken dus die mocht voor mij altijd degene meebrengen die in Aardschok goeie recensies kregen. Zo kwam ik bij Fit For Fight van Witch Cross uit. Obscuur Scandinavisch groepke met een meer dan leuk debuut (1984). Nadien nooit nog iets van gehoord tot ik nu onlangs vernam dat die gasten nog steeds bezig zijn! En, waarschijnlijk in een poging om de minst-releasende-groep aller tijden te worden, in 2013 en 2021 ook nog platen uitbrachten. Das 3 platen op 39 jaar...
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja ik dacht ook eerst, ... tot ik het verschil hoorde, ja de stream is dikker natuurlijk . voor op de iphone zou ik het niet doen, maar als je een Blue sound of een Wiim Pro of iets dergelijks hebt dan is er toch een verschil.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het heeft volgens mij ook weinig zin te aboneren op een high quality streamer als je toch voornamelijk luistert via een JBL-bluetooth speaker, 2 Hercules PC-speakertjes of de auto... Ik heb ook nog een deftige versterker met boxen staan maar die gebruik ik nog heel zelden, al kan ik daar ook naartoe streamen.
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben helemaal geen fan van Sam Gooris en zijn soort muziek laat me ook helemaal koud maar toch heb ik al jaren een soort van sympathie voor die mens.
Ben hem links en rechts op een pensenkermis en/of bedrijfsfeest al wel eens tegengekomen en dat is echt ne sympatieke gast. Altijd goedlachs, altijd vriendelijk en of je zijn muziek nu goed vindt of niet; hij krijgt er altijd de ambiance in en weet vele mensen te entertainen. Zonder dikke nek. En dat siert hem. Al zie ik persoonlijk hem liever niet in de buurt van een micro. P.s. Zou dat stiekem ook geen metal-fan kunnen zijn? Ik zag dat dit jaar (hou u vast) Helmut Lotti op Graspop staat!!
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar als je dus monitor speakers gebruikt aan je pc met een goeie geluidskaart dan is er wel een verschil natuurlijk. Het viel mij vooral op toen ik luisterde via mijn NVIDEA streamer (dat is voor geluid en video) er miste soms iets, soms stoorde het niet maar soms wel. Dan heb ik eens Apple music geprobeerd voor de zottigheid, en ja dat was al helemaal iets anders. Maar dat was dan weer niet 100 % compatible met mijn streamer. Dus ik test Tidal op mijn PC en dad deed het dus wel. Maar je hebt gelijk als ik met een telefoon met gewoon luidsprekers zou luisteren zou ik het ook bij spotify houden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ja die gast zal wel ok zijn, maar den Helmut moet je niet onderschatten, he, die kan veel Niet dat ik daar fan van ben, maar puur technisch bekeken is dat echt wel ne goeien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Zelfde voor de TV, nu hangt daar nog een dure OLED van enige jaren terug, awel, de volgende wordt ook een goedkoop model. Consumerism, it's a trap!
![]() |
![]() |
#32 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Hier hoor je hem Run To The Hills aanpakken. Niet slecht maar wat mij aan deze clip vooral opvalt is wat een geweldige zanger Bruce wel niet is. Want diens versie is toch (met alle respect voor Helmut) toch nog van een ander niveau. Het siert Helmut wel dat hij geen poging doet om Bruce te evenaren maar er zijn eigen draai aan geeft. Best leuk voor een keer. Ik ben benieuwd wat hij nog allemaal gaat brengen.
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() En voor de rest is het simpel gehouden, gewone 2.0 stereo versterker. maar wel componenten apart behalve mijn CD speler die is ook streamer en DAB+ ontvanger als ik er nog eens een CD in wil gooien dan kan dat. Als ze morgen weer met iets anders afkomen en t kan op nen fibre optic of usb out spelen, kabelke in den DAC en den analoge versterker kan het afspelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nieuwe TV hier, jaartje geleden, €350. 4K. Philips. Geen android ofzo. Simpel. Met een rand, geen QLED of OLED of ABCLED of... Ik las de reviews en die waren niet bepaald positief over die tv. Het geluid was niet krachtig genoeg. Er waren tv's te krijgen met betere beeldschermen, met zwarter zwart, met helderdere kleuren met hogere resolutie. Noem maar op. Na een paar van die reviews durfde ik nog amper naar die Philips kijken. Toch gekocht (en honderden, in sommige gevallen zelfs duizenden euro's uitgespaard) en toen hij hier voor het eerst aangezet werd was het van "Waaaw, wat een beeld! En goei geluid!! Chique seg!!!" Omdat wij vergeleken met onze vorige (15 jaar oude) TV en niet met de meest moderne snufjes waarmee de journalisten vergelijken. Zet zo'n hypermodern 8K, quantumQZWmonsterLED scherm naast de onze en ja, je ziet het verschil. Punt is echter dat er zo geen naast onze tv staat. En dat is tegenwoordig met alles zo. Vorig jaar een nieuwe auto gekocht. Degene die ik gekocht heb werd in de reviews altijd beschreven als "weinig dynamisch". Ik vraag me af waar die journalisten rondrijden? Met een "dynamisch sturende" auto van de ene trajectcontrole naar de andere? Wie van de gewone bestuurders heeft iets aan een "dynamische auto"? We zijn Jeremy Clarkson niet eh? Allemaal bullshit. Koop gewoon wat volstaat voor je en that's it. Maar hou er wel rekening mee dat je over dat product noooit veel goeds gaat lezen/horen. Wat niet wil zeggen dat die duurdere dingen hun geld niet waard zijn voor de juiste persoon. 't Is maar waar je tevreden mee bent eh?
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gaat YT niet extreem veel mobiele data verbruiken als je naar muziek wil luisteren onderweg? Gaat dat trouwens met carplay? Nooit geprobeerd eigenlijk, maar ik ben wel fan van spotify in de wagen. Zie niet in dat dit even goed zou gaan met YT
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |