![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Europees Commissaris
|
![]() Wat een onnozele vragen.
En dan verwonderd zijn dat er zich zoveel expert vinden op sociale media.
![]() |
#22 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Zoals in 't onderwijs eh.. de lat niet te hoog leggen zodat niemand zich minderwaardig hoeft te voelen.. Ik weet eigenljik niet of ik nu nog zo blij moet zijn dat ik alles just had.. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan had ge alvast 1 vraag fout.
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik had ze alletwee fout!
![]() |
#25 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Minister
|
![]() Ik dacht dat grijze stroom betekende dat de stroom komt van bronnen die uitputbaar zijn (kernenergie, aardolie, ...); als tegenhanger van groene stroom (die komt van on-uitputbare bronnen zoals wind of zon). Bio-gas uit stortplaatsen lijkt me ook uitputbaar te zijn.
Laatst gewijzigd door jad°relen°ir : 19 april 2023 om 10:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar wel onbetaalbaar duur. Zo'n installatietje opstellen voor die enkele malen ... niet op mijn kosten hoor.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ja, biogas uit stortplaatsen is beperkt.
![]() |
![]() |
#29 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://pure-energie.nl/kennisbank/v...grijze-stroom/ Citaat:
Men kan bakkeleien over of kernenergie "fossiel" is. Het is geen carbon fossiel, zoveel is zeker, en normaal gezien wordt fossiel voorbehouden voor levende (carbon) materie die een oud spoor nalaat. Maar als men onder fossiel "opgegraven" beschouwt, dan is uranium "fossiel". |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb het al duizend keer (overdrijving) gezegd: buffering, zonder buffering werkt dat niet.
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ja ik weet dat dat niet 100% efficient is, maar het is beter dan niets. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
m.g.h De h is alvast hoog genoeg, maar de mogelijke m zal waarschijnlijk te klein zijn. Enfin, dat zal al wel onderzocht geweest zijn. Of ergens in de Ardennen wat kunstmatige meren installeren. Moet wel voldoende afvoer mogelijk zijn anders…
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die enorme GWHr batterij kan een kerncentrale vervangen gedurende 1 enkel uurtje. Terwijl we, wat wind betreft, "weersystemen" moeten overbruggen, zeg maar, een kleine maand of zo ; en wat zon betreft, op kleine schaal dag/nacht moeten overbruggen (nog denkbaar), maar vooral: zomer/winter, en dat is 6 maanden. Mijn droom zou zijn dat we koolwaterstoffen of zo op redelijk reversiebele manier kunnen omzetten in stroom. We zijn gewoon om koolwaterstoffen te transporteren, te verhandelen, op te slaan.... op enorme schaal. Het mogen ook alcoholen of iets gelijkaardigs zijn he. |
|
![]() |
![]() |