Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 april 2023, 15:08   #21
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Draad aan het verkloten Reservespeler?
Natuurlijk niet. Gewoon feiten opsommen hé. Simpel voorbeeldje. Onlangs gaan eten in Luxemburg. Alles aan 3% BTW behalve alcoholische dranken, dat was 16%

Aan de Belgische kust 12% voor eten, 21% voor de dranken. Dus aan BTW alleen al mag je 10% verschil rekenen. Daarnaast komt dan nog eens de waanzinnige loonkosten die doorgerekend moeten worden aan de klanten.

De reden voor dat van de pot gerukte overheidsbeslag is de belabberde werkzaamheidsgraad in het zuiden van ons land. Moest dat even groot zijn als in Vlaanderen dan scheelt dat een dikke 15 miljard per jaar die we als werkende mens niet meer moeten ophoesten.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2023, 15:11   #22
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Natuurlijk niet. Gewoon feiten opsommen hé. Simpel voorbeeldje. Onlangs gaan eten in Luxemburg. Alles aan 3% BTW behalve alcoholische dranken, dat was 16%

Aan de Belgische kust 12% voor eten, 21% voor de dranken. Dus aan BTW alleen al mag je 10% verschil rekenen. Daarnaast komt dan nog eens de waanzinnige loonkosten die doorgerekend moeten worden aan de klanten.

De reden voor dat van de pot gerukte overheidsbeslag is de belabberde werkzaamheidsgraad in het zuiden van ons land. Moest dat even groot zijn als in Vlaanderen dan scheelt dat een dikke 15 miljard per jaar die we als werkende mens niet meer moeten ophoesten.
De Coronacrisis en de oorlog in Oekraïne heeft er dus niets mee te maken?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2023, 15:22   #23
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Die zijn gewoon een ferme toef slagroom op een enorme mesthoop die men Belgische overheid noemt.
Oud 20 april 2023, 15:26   #24
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Wij sjeezen in 1 ruk naar ginder en rijden waarschijnlijk (meestal toch) door Frankrijk en Zwitserland. Wel opmerken dat wij vooral 's nachts rijden.
Ik werk ook in een vaste nachtploeg dus voor mij is dat geen probleem.
Wij vertrekken hier 's avonds en zijn dan rond de middag ginder.

Vroeger reden wij ook wel eens via Duitsland en Oostenrijk maar ik heb de indruk dat Frankrijk/Zwitserland sneller is. Duitsland gaat nog (afgezien van de blijkbaar eeuwige wegenwerken daar) maar vooral Oostenrijk vond ik een ramp.
En de grootste flessenhals op de Fr-Zw-route, de Gotthardtunnel, daar vlieg je 's nachts gewoon doorheen. Toch zeker omdat wij altijd in mei, juni of september gaan.
Juli of augustus gaan wij nooit meer sinds de kinderen van school zijn.
Frankrijk (over Mulhouse) - Basel is het dichtst dan door de godhardt, maar daar kan wel eens fille staan.

In zwitserland is tussen 9 en 6 of 7 s morgens ook alles dicht langs de baan. Maar als je het gewoon bent, kan je dat doen natuurljk.

Ik had gewoon geen goesting meer om volle gas door zwitserland te racen ik wil een stukske Duitsland en Boden See zien ook.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2023, 15:29   #25
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Vorig jaar nog een weekendje in Pourville sur Mer geweest (net naast Dieppe).

Leuk voor een keertje (mooie krijtrotsen aan de kust) maar voor ons niet direct voor herhaling vatbaar. Wij zijn ook geen zee-liefhebbers maar we waren met een hele groep dus...

Een huisje met alle luxe is natuurlijk ook altijd leuk maar 'in the middle of nowhere' proberen wij net te voorkomen.
Ik zit liefst net buiten een dorp ofzo. Zodat je 's avonds op je gemakje naar't dorp kan wandelen om daar op een terras te gaan zitten zonder dat je daar telkens de auto voor moet pakken.
Ja, ik weet het, vakantiehuizen hebben meestal ook een terras maar ik heb graag beweging om me heen als ik op een terras zit.
Het Italiaanse leven voorbij zien komen.

Vandaar dat ik ook niet vaak boek via Airbnb al hebben die leuke huizen in het aanbod. Je kan er vooraf niet precies zien waar je gaat zitten en dat is voor mij een breekpunt. Vaak kan je via de reviews wel iets te weten komen of als het huis een naam heeft vind je het meestal ook wel op andere sites maar toch; ik moet exact weten waar ik zit.
1km van't dorp: prima!
5km van't dorp: nope!
Meer dan 60 km van het dorp en een oprit van 14 km perfect. was wel niet in europa.
Oud 20 april 2023, 15:37   #26
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vergeleek de prijzen van 2021 voor een hotelkamer met ontbijt voor 2 personen in Blankenberge met die van dit jaar.
Wat valt op :
- Prijzen héél erg verhoogd.
- Ontbijt nu te betalen en in 2021 ingegrepen.
- Mosselen-Friet 20 Euro

Ik keek ook eens naar de Opaalkust.
Wat valt op :
- Prijzen lager.
- Ontbijt betaalbaarder
- Mosselen-Friet 13 Euro

Als dat de tendens is vrees ik dat het druk zal worden in Boulogne sur Mer en omstreken.

Geen saucissenvolk aan de Vlaamse kust!!!
Oud 20 april 2023, 15:40   #27
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Frankrijk (over Mulhouse) - Basel is het dichtst dan door de godhardt, maar daar kan wel eens fille staan.

In zwitserland is tussen 9 en 6 of 7 s morgens ook alles dicht langs de baan. Maar als je het gewoon bent, kan je dat doen natuurljk.

Ik had gewoon geen goesting meer om volle gas door zwitserland te racen ik wil een stukske Duitsland en Boden See zien ook.
Oh, mijn planning deze zomer is een paar dagen Polen voor een huwelijk van een goeie vriend, en in het terugkomen een zijsprongetje naar Sinsheim en Baden Baden. Als we de extra dagen kunnen krijgen, Friedrichshaven en het Zeppelinmuseum.
Oud 20 april 2023, 15:47   #28
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, want in andere landen kampen ze NIET met zo een belabberde werkzaamheidsgraad. Het is overigens niet zo dat de arbeidsgraad in Wallonie pré corona wel aanvaardbaar was.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2023, 15:58   #29
Onzijdig
Eur. Commissievoorzitter

Onzijdig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ik ga dit jaar naar costa kornis.
Dat ligt juist onder De Panne, ben er ook al geweest.
Onzijdig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2023, 22:24   #30
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Oh, mijn planning deze zomer is een paar dagen Polen voor een huwelijk van een goeie vriend, en in het terugkomen een zijsprongetje naar Sinsheim en Baden Baden. Als we de extra dagen kunnen krijgen, Friedrichshaven en het Zeppelinmuseum.
Dat moet ge zeker doen het Zeppelinmuseum dat is echt knap. Friederichshaven en Lindau zijn trouwens ook de moeite.

Toen je een zijsprongetje uit Polen ging maken dacht ik dat je een paar combat robots ging leveren aan de Oekraieners . Zo een soort slasherbot voor loopgraven te clearen met een slijpschijf en vlammenwerper op.
Oud 20 april 2023, 22:53   #31
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat moet ge zeker doen het Zeppelinmuseum dat is echt knap. Friederichshaven en Lindau zijn trouwens ook de moeite.

Toen je een zijsprongetje uit Polen ging maken dacht ik dat je een paar combat robots ging leveren aan de Oekraieners . Zo een soort slasherbot voor loopgraven te clearen met een slijpschijf en vlammenwerper op.
Zou de derde keer zijn dan dat ik het Zeppelinmuseum bezoek. Trouwens, het Junckers museum is er niet zo ver vandaan.

En neen, ik lever geen gehakmolendrones voor publiekelijk gebruik.
Ik zou liever helpen om de productielijn voor Goalkeeper dragende pantservoertuigen op de bouwen.
Oud 20 april 2023, 23:14   #32
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zou de derde keer zijn dan dat ik het Zeppelinmuseum bezoek. Trouwens, het Junckers museum is er niet zo ver vandaan.

En neen, ik lever geen gehakmolendrones voor publiekelijk gebruik.
Ik zou liever helpen om de productielijn voor Goalkeeper dragende pantservoertuigen op de bouwen.
Ah dat ik dat gemist heb, eens zien of ik daar geen uurke tijd voor heb...
Oud 20 april 2023, 23:19   #33
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ah dat ik dat gemist heb, eens zien of ik daar geen uurke tijd voor heb...
Helaas hebben onze grote leidende lichten daar nog niet aan gedacht.

30mm munitie die FN Herstal per ton kan uitspuwen, een systeem dat in Nederland is ontwikkeld en gebouwd kan worden, en we hebben ouwe pantserwagens genoeg die 10 ton kunnen dragen.

Geef de technici de vrije hand, en het probleem lost zichzelf op. Zelfs de kostprijs....

Oh, ge bedoelde het Junckers museum....

Laatst gewijzigd door maddox : 20 april 2023 om 23:20.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2023, 23:46   #34
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Geen saucissenvolk aan de Vlaamse kust!!!
dat ze maar in Brussel en Walbanië blijven!
Oud 21 april 2023, 06:45   #35
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Draad aan het verkloten Reservespeler?
Helemaal niet.
Ik geef gewoon aan dat de uitbaters veel belastingen moeten betalen.
Waarvoor belastingen in België dienen (voor een groot deel toch) weten we allemaal.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2023, 06:46   #36
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht

Zo simpel is het.
Oud 21 april 2023, 06:49   #37
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In een andere draad hebben we over het Wallonië dat aan het infuus ligt.
CDH heeft het in dat artikel ook over Wallonië dat zich steeds verschuilt achter de oorlog in Oekraïne, de corona- en de energiecrisis.
Doch deze drie zaken verklaren maar de helft van het opgelopen te kort in Wallonië.

U vergeet in uw wanhoopspoging ook nog dat heel Europa getroffen werd door dezelfde crisissen.
Oud 21 april 2023, 06:50   #38
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig Bekijk bericht
Dat ligt juist onder De Panne, ben er ook al geweest.
Oud 21 april 2023, 19:16   #39
Koenaard Depuydt
Staatssecretaris

Koenaard Depuydt's schermafbeelding

Locatie: niet Herstapel, Luik, Kortrijk, Antwerpen of Vilvoorde
Standaard

Citaat:
Als dat de tendens is vrees ik dat het druk zal worden in Boulogne sur Mer en omstreken.
Citaat:
Frankrijk (over Mulhouse)
Citaat:
Psst, we zijn ondertussen 2023....
Geachte heren

Waar is de tijd toen men nog van Beunen en Mulhuizen ofte Mülhausen (Duitsland) sprak?

Hoogachtend
Een goede Vlaming draagt geen muilband. Hij rookt, besproeit, sluikstort of gokt nooit en heeft geen hond of poes. Hij begeeft zich te voet of met het rijwiel en onthoudt zich van geurwater, geestrijke of zoete dranken en andere verslavende middelen. Hij is gespierd en streeft dus een gezond lichaamsgewicht na. Hij beschermt zijn wondermooie Nederlandse taal en zijn schitterend Vlaams land tegen vreemde smetten. Hij laat zijn leven niet door een wijf vergallen.

Laatst gewijzigd door Koenaard Depuydt : 21 april 2023 om 19:16.
Koenaard Depuydt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2023, 06:08   #40
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Zowat driekwart van de 65 kilometer kust overgeleverd aan de commercie en als stapelplaats van bejaarden met geld te veel...

Ik vind geen woorden om de horror te beschrijven...
Het is een minderheidspositie ik weet het.

Het gevolg is dat er soms jaren zijn,hoewel woonachtig niet zo heel erg ver ervandaan,zelfs niet af te komen voor een (korte ) wandeling.Het zou toch maar zijn om me te ergeren.Dit met uitzondering van de Marinedagen in Zeebrugge,als die ooit weer eens georganiseerd gaan worden.Dan kom ik weer eens af.

absolute,komplete horror......

Laatst gewijzigd door kelt : 22 april 2023 om 06:12.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be