![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
bvb. Neerpelt - Antwerpen-centrum op ~1 uur 15 minuten en naar het station Neerpelt doe ik ~15 minuten (met de auto), maakt 1,5 uur. Met de auto mag men al geen file hebben op de E313.
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 30 april 2023 om 10:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Neen, ik kom daar niet als klant. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik heb er geen last van zelf. De trein neem ik ook wel voor Antwerpen en heel soms rij ik en betaal ik teveel voor te parkeren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Djiezes ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar die laatste twee keren ging het wel met de trein. Het is wel ideaal hoe je in Antwerpen aankomt vlak naast de zologie, poef in het centrum. Verder heb ik nogal wat familie die gebruik maakt van de p&r, om dus toe te komen in 't stad met de tram.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb er al veel bezocht, maar sedert al wat langere tijd geldt: éénmaal bezoeken omdat het vaak interessant is, maar geen tweede keer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In Antwerpen zal hetzelfde probleem komen als in Gent.
Wanneer de shoppers inkopen doen en geen vervoer in de nabijheid hebben doen ze geen inkopen meer. Niemand loopt km ver met veel pakjes of wat zwaardere dingen denk aan een bloempot of zo verder dan strikt noodzakelijk. Ze pakken dat niet mee op een fiets en ook niet op trams. In Gent zijn vele winkels om die reden weg of verhuisd. In de plaats komt dan de zoveelste koffiebar. Op een zonnige dag zie je daar wel wat klanten maar het grootste deel van de tijd heel weinig. Enkel lichte kleine dingen krijg je nog verkocht of versnaperingen.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 30 april 2023 om 12:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wel een probleem ze leggen daar een schitterende nieuwe parkeertoren aan, maar wat voor huzarenstukjes je moet uithalen om daar regelementair in te kunnen rijden als ge uit de richting Zwijndrecht komt... dat is ook om uw blote kloten te laten zien. Verder trekt de bewegwijzering naar aloude gewoonte op niks. Dien trein, ja als ze rijden, niet staken en er geen enkele klojo onder is gesprongen... De waterbus ook prachtig initiatief, maar stopt er wat vroeg mee, dus je geraakt niet meer op de parking s avonds laat, dus voor bezoek aan familie noodgedwongen den auto in t stad moeten ditchen. De waterbus kan ook wel eens last hebben van bovendrijvende lijken, die kan dan niet meer aanmeren. Daar staat ge dan, ... ook weer eens gesjareld. Voor je zoiets wil organiseren he, dan moet het openbaar vervoer tip top in orde zijn, grenzend aan de rand van de perfectie... En in belgie trekt het openbaar vervoer op geen kloten ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Europees Commissaris
|
![]() bwa de kusttram brengt mij overal
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo ja, denkt gij dat ge een omelet kunt bakken zonder de eieren te breken?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De kusttram, de langste tramlijn (ter wereld dacht ik ...) is inderdaad een grote troef voor de kuststreek.
Maar toch eist die nog altijd redelijk veel doden.
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik heb ooit eens de fout gemaakt om met de trein naar Brussel te gaan voor een daguitstap. Naar daar gaan geen enkel probleem (Puurs ==> Mechelen ==> Brussel Centraal), maar de terug weg, hoh maar! Omdat ik nog vrij jong was, had ik niet bijster op de tijd gelet: Resultaat: Ik zag in Mechelen de laatste trein naar Puurs in de verte vertrekken, en ik kon de 15 km naar huis te voet doen (3 uur wandelen in het holst van de nacht). Als men wil dat mensen (zeker naar en in steden) het openbaar vervoer willen gebruiken dan moet het: a. Proper zijn (geen grafitti op de treinstellen, bussen kraakhelder,... b. Goedkoop zijn c. Goed afgestemd (en bv. niet 45 minuten wachten in Mechelen tot er eindelijk een trein naar Puurs gaat). d. 24/24 7/7 beschikbaar.
![]() |
![]() |
#35 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Betreft :metro stations in Antwerpen. Er zijn er bij die echt vies, vuil en onveilig zijn. Vb. Handelstraat en St. Jansplein. Behalve als je stuff nodig hebt, dan ben je op de goede plaats.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En als u dan een winkel 100 meter verder wil bezoeken, opnieuw de auto nemen en 100 meter verder parkeren? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het is al lange tijd gekend dat het OV beter geschikt is om A'pen te bezoeken. Er zijn overdekte parkings niettemin, maar de files alleen zijn niet te doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stel je eens voor. De Meir terug vol auto's. Gruwelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Langs de andere kant, wie koopt er nog een TV zoals in de jaren 90, zo'n kolos met beeldbuis van 50 kg. Of een loeizware wasmachine en sleurt die naar zijn auto... Ik ga -soms- naar de desbetreffende zaak, kies, bestel, betaal en laat leveren. En voor 2 zakken met kleren.... meh.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 3 mei 2023 om 08:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wijnegem shop eat enjoy zal er goed bij varen. 5000 gratis parkeerplaatsen, er komen 200 laadpalen.
Ze gaan nog uitbreiden met oa cinemazalen. |
![]() |
![]() |