![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
[size=4]Voor Dietsland en Europa; voor het vrije Avondland![/size] Laatst gewijzigd door Tyr de Dietser : 30 december 2004 om 01:45. |
|
![]() |
![]() |
#22 |
Staatssecretaris
|
![]() in het geval van het groter worden van onze zon tot een rode reus en in het geval van een zwart gat zal mars ook niet gespaard blijven.Maar als we mars zouden kunnen koloniseren kunnen we misschien toch een deel van de druk op onze aarde wegnemen.Maar ook als de aarde ooit word getroffen door een grote meteoriet of iets dergelijks(voordat we er ons tegen kunnen beschermen)is het leuk als we op mars zouden kunnen overleven de mensheid?
Ik vraag ook niet dat men nu alles op alles moet zetten voor de ruimtevaart en het blijft een risico want zoals je zelf zegt kan het zijn dat dergelijke uitvindingen toch uitblijven.Maar we gaan op zovele gebieden vooruit en ook op de genetica en nanotechnologie en zoveel meer.Het is onmogelijk te voorspellen wat men nog zal kunnen uitvinden.En ik hoop ergens wel dat er ook een ruimtevaart revolutie komt. Wat betreft de problemen voor moeder aarde is dat we eigenlijk met te veel mensen zijn,dit is iets wat je niet kunt ontkennen.Doordat we met zovele zijn hebben we allemaal eten en drinken nodig alsook een plaats om te slapen. Dus voor eten heb je landbouwgrond nodig en dieren maar die dieren hebben op zich ook weer gras of iets dergelijks nodig alsook water. Dus met als gevolg dat vele natuurgebieden moet wijken voor de landbouw en woningbouw en dan heb ik het nog niet gehad over de industrie en dat alle mensen een job willen hebben.dus moet je ook nog eens veel industrie bouwen en weer moeten natuurgebieden hiervoor wijken. De grondstoffen die we nodig hebben in de industrie moeten eveneens gevonden worden in de aarde(metalen en andere stoffen)dus opnieuw word de natuur aangetast.En hoeveel oerwoud verdwijnt niet dagelijks door illegale houtkap?Hoeveel CO2 uitstoot is er wel niet dagelijks?Hoeveel keren hebben we het milieu al niet keihard vervuild(aardolieschepen die op de klippen lopen,ramp met kerncentrale,allerlei chemische en andere stoffen gedumpt in zee of zomaar in de grond) en dan heb ik het over de gekende misbruiken.Geloof me maar dat op deze wereld nog massa's bedrijven illegaal hun goedje ergens dumpen. Dus problemen zijn er hier genoeg en je zou deze mss kunnen oplossen als er op deze planeet 1 volk leefde maar dat is niet zo.Ieder landje heeft zijn eigen milieu normen en wetten en alle kyoto akkoorden tot nu toe hebben aangetoond dat het de politiekers in vele landen niet interesseerd.de meeste zijn bezig met hun eigen oorlogje of hun eigen economie en de economie heeft altijd voorrang op de natuur.Ergens begrijpvol maar anderzijds is de natuur wel de toekomst van onze kinderen. Ik blijf er bij dat de prolemen op aarde niet op te lossen zijn met zo'n egoïstische volkeren erop.Mss worden we ooit wakker als er nog wat meer en grotere rampen gebeuren zoals dei van deze week maar dan veroorzaakt door onze vervuiling mss worden we dan wakker.Maar ja wij zitten hier lekker in ons kleine landje en wat er ergens anders gebeurd is een ver van mijn bed show maar dat zal zo niet blijven en als we zo door blijven gaan(en ik zie niet dat de mensen enorme veranderingen gaan doen op natuurgebied de komende decennia)dan zullen wij hier ook de gevolgen van gaan zien waarschijnlijk. Het probleem bij de ruimtevaart blijft dus enkel de grote afstanden en een nieuwe energie bron.of we die dingen ooit gaan kunnen overwinnen voor deep space onderzoek dat blijft een grote vraag maar met de huidge technologie mits een kleine aanpassing kan men wel ons zonnestelsel voor een deel gaan ontdekken alleen pluto zal moeilijk zijn te bereiken maar de rest is theoretisch haalbaar en praktisch binnen 50 jaar denk ik ook. Maar deep space blijft een probleem maar we weten nog zo weinig van het heelal.En we weten ook zo weinig van het leven en dan ons eigen. Bestaat er ooit de mogelijk dat men een mens kan invriezen om daarna weer terug op te wekken.Of dat men mensen laat lange tijd slapen en door genetica het oudersom proces kan uitstellen zolang een mens slaapt? Op vele punten word nu al onderzoek gedaan.maar dat is nog geen reden tot succes da weet ik ook. Maar ik blijf er bij dat we moeten blijven investeren in de ruimte vaart en iets meer geld er voor over hebben dan nu het geval is. Maar men kan ook blijven vechten voor de problemen hier maar vele natuurorganisaties en dierenorganisatie zijn zo machteloos als iets en het weinige goede dat ze kunnen en mogen doen is mijn steun waard en heb ik wel wat eurokes voor over maar ook hier weer blijven veel eurokes plakken aan sommige handjes het enige wat ik weet is dat onze toekomst niet hier mag liggen en dat we tenminste moeten proberen.Lukt het niet dan kunnen we nog proberen onze planeet zolang mogelijk leefbaar te houden maar als het lukt dan zullen overal mensen gaan planeten koloniseren.Nu een wereld zoals in de SF films waar je eventjes van het ene sterrenstelsel naar het andere kunt reizen zal wel niet mogelijk zijn.och we zullen wel zien en wij zullen het nooit meer meemaken denk ik |
![]() |
![]() |
#23 |
Parlementslid
|
![]() volgens wetenschappers is de zon ongeveer op de helft van zijn leeftijd. als de zon al zijn energiebronnen heeft opgebrand, zal hij hoogst waarschijnlijk enorm beginnen uitzetten waardoor hij Mercurius, Venus, Aarde en Mars zal verslinden. maar dat alles is niet gepland voor binnen de 4 miljard jaar. tegen dan hebben we ons ofwel allang zelf uitgeroeid of mogen we hopen dat we al in het Star Wars-tijdperk gekomen zijn, dat we makkelijk ff op een ruimteschip kunnen springen richting een andere planeet..
#24 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
De rampen die u vernoemt die hier nog allemaal kunnen plaatsvinden, da's allemaal heel erg, maar daar is nu eenmaal niet veel aan te doen. Op andere planeten zal je ook met dergelijke rampen te maken hebben, alleen is dat voorlopig niet in te schatten. Ik heb daar ook geen bewijzen voor, maar waarom zou een planeet die lijkt op moeder aarde (waar dus mensen op kunnen wonen) niet soortgelijke eigenschappen en dito "natuur"rampen hebben. (Of rampen van een andere aard natuurlijk.) Als er hier zo'n dingen gebeuren, dan is dat gewoon brute pech, en dan kunnen we er het beste van maken om zo veel mogelijk hulp te bieden. Als er mensen het leven laten, dan kan niemand daar echt veel aan doen. By the way, kun je de energie die je gebruikt om op een andere planeet aan terraforming te doen niet gewoon gebruiken om hier de boel een beetje op te knappen/onder controle te houden? Voor landbouw is het bijvoorbeeld al geen absolute noodzaak meer dat er nog veel natuurgebied zal moeten verdwijnen (in de toekomst). Er kan op een veel intensievere manier aan landbouw gedaan worden, en als de genetische revolutie meer aanvaard wordt, dan zijn er daar ook wel een paar toepassingen die de opbrengst gevoelig kunnen verhogen. Aan het probleem van de overbevolking moet inderdaad iets gedaan worden, maar dat moet u hier niet zeggen, hier gaat de bevolking lichtjes achteruit. In India hebben ze daar net iets meer boodschap aan... (Een mooi voorbeeld is China, ze hebben het daar prachtig, doch pijnlijk, onder controle gekregen met de éénkindpolitiek.) |
|
![]() |