![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze was zindelijk vanaf 2,5 jaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daarom komen zoveel Nederlandse kinderen naar Belgische kleuterscholen, lekker goedkope opvang.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ervaringsdeskundige op het gebied van peuters en kleuters/ lagere schoolkinderen blijf ik mij verbazen over zoveel onwetendheid.
Gewoon schandalig mocht er een schoolplicht komen vanaf 3 jaar; dat is totaal onrealistisch. Die kleintjes zijn 's middags al doodop. Sommigen vallen in slaap tijdens het middagmaal, gewoon met hun hoofd op tafel! Tot voor kort mochten ze nog een middagdutje doen maar ook dat is afgeschaft -waarom?? Echt mishandeling vind ik het. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor zover ik gehoord heb zijn crèches nogal aan de dure kant.
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En zindelijk waren ze alledrie allang voordat ze naar school gingen. Mijn jongste zelfs al zindelijk 's nachts toen ze juist 2j geworden was. Maar ik praat over NU. Over de peuters die in school gedropt worden met pampers en die amper enkele woorden kunnen spreken. Dat zijn nog bijna baby's! En dan zou er voor hen een schoolplicht komen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn jongste kleinkind wordt in juli 4 jaar. Ze ging voltijds naar de kleuterklas van 2 jaar en 8 maanden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() hij kan dan de kinderziellekes al vroeg beginnen indoctrineren met rode blokjes, de internationale zingen bij aankomst en het hijsen van de rode vaan.
In de namiddag is het dan voor de grootouders een blijspel uit Das Kapital |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() De waanzin voorbij die conner. hoe ze zoveel debiliteit in een persoon hebben kunnen verzamelen... werkelijk ongelofelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is een stijging van 177% in het thuisonderwijs gekomen.
Ze leren ons zaken af eerder dan aan.
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zal voor morgen zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
13 apr 2023 · In het basisonderwijs krijgen 1.148 kinderen thuisonderwijs. Dat is een stijging van 177 procent in vergelijking met vijf jaar geleden. https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/04...js-in-de-lift/
![]() |
![]() |
#33 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En in verkiezingstijd gaat elk voorstel altijd en alleen om stemmen te kunnen ronselen. En zijn bedoeling is de hielen te likken van de anderstalige multikul dat nog steeds weigert onze taal te leren maar hij wil ze daarvoor niet zichtbaar straffen om geen stemmekes te verliezen, hij wil niet gezegd hebben dat zijn voorstellen bedoeld zijn om anderstaligen/allochtonen te dwingen om hun kinderen naar school te sturen. Onze nederlandstalige kinderen worden gestraft door verplichtingen, zelfs van in de crèche, omdat vreemd kiesvee weigert te integreren. ![]() Elke baby moet verplicht naar de crèche en elke kleuter moet verplicht naar de kleuterschool omdat anderstalige allochtonen blijven weigeren de taal te leren, hun kinderen naar school te sturen en blijven weigeren om te integreren. Hoeveel belastinggeld, blabla van straathoekwerkers, (gratis!) taallessen heeft dit integratie grapje de belastingbetaler al gekost door de jaren heen zonder enig resultaat? Om dan nog maar te zwijgen over de keldering van het onderwijs niveau en de valse beschuldigingen als zou de taal/school/achterstand van allochtonen dan ook nog onze vlaamse schuld zijn door racisme en discriminatie. Nochthans waren er in het verleden ook al voorstellen om oa als boete kindergeld in te houden als anderstalige, allochtone ouders bleven weigeren om hun kinderen naar de kleuterschool te sturen maar dat werd heel rap onder de mat geveegd, hé? ![]() Mateke en de hele praatbarak weten dus perfect waar de knoop zit.
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is evenmin gezegd dat het vanaf 3 jaar full time verplicht zou zijn. Edit: rode tekst is al beantwoord. Sorry.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 6 mei 2023 om 15:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Net als er niks minderwaardig is aan een jeugdvereniging, een sportclub of een theatergezelschap. Maar daar gaan we onze kinderen ook niet verplicht naartoe sturen eh?
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik weet niet meer of ik dan nog pisdoeken nodig had. Iets heel anders misschien: wanneer gaan wij terug pampers nodig hebben? Of kiezen we tijdig voor het verlossende spuitje?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 6 mei 2023 om 15:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Laatst gewijzigd door Vlad : 6 mei 2023 om 16:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|