![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar berouw tonen? Ho maar….
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf Laatst gewijzigd door gunter5148 : 9 mei 2023 om 12:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar op wereldschaal, behalve in het Westen, of RU-China, vraag ik mij af welk fenomeen meer impressie heeft gemaakt : WOII of covid/corona?
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar wat Joden betreft, nee. Officieel 6 miljoen. Het gaat echter niet om doden. Zowel WO II als corona hebben MINUSCULE hoeveelheden doden veroorzaakt. Het gaat om de miserie aangedaan aan de levenden. Niet om die piepkleine minderheid doden. Veel meer volk heeft corona overleefd dan er is aan dood gegaan. Veel meer volk heeft WO II overleefd, dan eraan gestorven. Er werd met de corona GEKTE veel meer miserie aangedaan aan veel meer volk dan er miserie werd aangedaan aan Joden in WO II. Er waren immers veel en veel minder Joden, dan er mensen waren die ambras hadden met de corona gekte. Het is eigenaardig dat men het altijd heeft over PIEPKLEINE GROEPJES. Of het nu die 6 miljoen Joden zijn, of die 20 (?) miljoen corona doden. Ik heb het over de GROTE MEERDERHEID die niet dood is gegaan, en niet naar kampen werd gebracht. De 95%+ van de bevolking, niet die paar procentjes. Laatst gewijzigd door patrickve : 11 mei 2023 om 10:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het heeft dus geen zin om het aantal dode joden te vergelijken met het aantal slachtoffers van de maatregelen tijdens corona. Velen hebben tijdens de wereldoorlog miserie gekend, en hebben het overleefd, en hebben zich herpakt. Het verschil is dat er tijdens de wereldoorlog een gemeenschappelijke vijand was, terwijl tijdens de corona de overheden (waar ook) inclusief experten als vijanden werden aanzien, niet bij iedereen maar toch bij velen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is waar, maar waar ik het over had, was het gigantische contrast tussen het nog jammeren over de HOLOCAUST (dus niet "de normale burgers die de oorlog ook niet plezant vonden") 80 jaar later, enerzijds, en het laconieke "ach, de epidemie is ondertussen voorbij, laten we ophouden met zagen" anderzijds.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoals eerder gesuggereerd, mijn perceptie is dat na de coronamaatregelen alles nogal vlug in de vergeethoek is geraakt, wat we over WOII bezwaarlijk kunnen zeggen. Hoewel. Die coronabarometer is voor zover ik weet niet afgeschaft. Noem het corona of wat ook dat er nog mag circuleren, als er terug een "pandemie" uitbreekt wordt die barometer terug opgediept. Misschien met wat aangepaste consequenties maatregelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien dat het nog wel enkele jaren duurt vooraleer er kritisch zal worden gereageerd op deze periode. De mensen zijn nu gewoonweg content dat het voorbij is. Was dat na WOII ook niet zo ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gros van de eerder jongere actieve bevolking is zwaar getraumatiseerd door wat ze ondergaan hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zullen nog papers en boekjes over geschreven worden, eens ze zijn afgestudeerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat er vele spijt hebben dat het voorbij is.
Ongelooflijk veel mensen hebben in die periode nauwelijks gewerkt. En toch wel wat geld weten te krijgen. Hoeveel zijn er niet vals thuis gebleven? Zogenaamd omdat ze in "contact" waren gekomen? Zeker aan de ambtenaars kant. En de leraarskant.
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb altijd een beetje moeten grimlachen met dat thuisonderwijs. Het wordt tijd dat bij kinderen scholieren en universitairen eens de balans wordt opgemaakt omtrent achterstand. Laatst gewijzigd door Rudy : 11 mei 2023 om 21:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mensen hebben er graag de mond van vol maar als het er op aankomt werken velen toch nog altijd niet. Terassen zitten bij goed weer wel goed vol met werklozen moet ik ondervinden. En in Corona tijden zag ik heel veel mensen die zogenaamd "ziek of besmet" waren ook in de stad dweilen.
![]() |
![]() |
#34 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar je hebt eigenlijk wel gelijk. Ik begin meer en meer te denken: Ze hadden idd geen maatregelen moeten invoeren en iedereen gewoon moeten laten doodgaan. Dan stonden de ziekenhuizen in brand en werden de zorgverleners aan lantaarnpalen gehangen. Want wat voor crisis ook: IEMAND moet het bekopen, of die nu schuldig is of niet. Normaal dom kuddegedrag van laag-opgeleide VB stemmers die apenwerk doen om hun baas (terecht) rijker te maken.
vBulletin software 4.2.2 en 4.2.3 had een data breach in 2015. Er wordt aanbevolen een hogere versie te gebruiken om zo e-mails en wachtwoorden te beschermen. Dit forum draait versie 3.6.8 uit 2007, gebruik dus een uniek en veilig (lang) paswoord. Laatst gewijzigd door IJsboer : 13 mei 2023 om 22:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jij zit nog altijd op het idiote concept van besmettingen willen tegenhouden "door vrijwillig gedrag" dan wel "door maatregelen", maar we hebben nu toch allang gezien dat dat NIET KAN LUKKEN. Hoe TRAGER je de besmettingen doorgeeft, of dat nu komt door "eigen verantwoordelijk gedrag" dan wel "dwingelandij" hoe UNIFORMER die besmettingen door de bevolking gaan en dus hoe procentueel MEER bejaarden besmet zullen geraken en dus sterven in hogere percentages. Hoe SNELLER je de besmettingen door de actieve bevolking laat gaan, hoe GROTER HET VERSCHIL IS met groepen die zich HEEL TIJDELIJK afzonderen. De "zegen" van corona was dat er een heel groot verschil was in gevolgen en ergheid naargelang een heel simpel criterium: leeftijd. Er zat een factor 1000 of meer tussen jonge mensen en bejaarden. Het was dus ideaal geweest om die bejaarden NIET en al die jongeren WEL te besmetten op KORTE tijd - zoals een massieve vaccinatie campagne. Elke REM op het doorgeven van die besmetting was een vertragen van de "natuurlijke vaccinatie" en was het MEER UNIFORM MAKEN van de besmettingsgraad. Kortom, ideaal gezien hadden we gewoon de bejaarden 1 maand in lockdown gezet, en alle actieven en kinderen op een heel groot besmettingsfeest gedurende een ganse week uitgenodigd, zodat iedereen in de actieve bevolking zo goed als gegarandeerd besmet zou zijn geweest. Het relatief klein aantal zwaar zieken en doden onder de actieve bevolking zou de economie niet verstoord hebben, en zou het plezier van de meeste mensen niet gehinderd hebben. En na een maand zou er voldoende natuurlijke groepsimmuniteit geweest zijn dat de bejaarden zonder problemen buiten konden. Laatst gewijzigd door patrickve : 14 mei 2023 om 07:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is trouwens maar 1 groep geweest die het de ziekenhuizen moeilijk maakte: de bejaarden, omdat zij een veel hoger percentage aan zware zieken hadden. Het volstond van die af te zonderen en/of niet te verzorgen (wat helpt bij het motiveren om zich af te zonderen), en er was voor de actieve bevolking op geen enkel moment een probleem. De weinigen van de actieve bevolking die zwaar ziek werden hadden plaats genoeg in de ziekenhuizen. En de anderen werden verondersteld van zich niet te besmetten. Laatst gewijzigd door patrickve : 14 mei 2023 om 07:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb toen wel een dokter gesproken en die zei dat ze evenwel niet durfden ouderen te weigeren in de ziekenhuizen vanwege de media. Die waren ook leeg dus ze hadden niet echt reden om te weigeren. De antimaatregelaars zijn er nog mee bezig maar de bevolking is niet bezig met het zoeken van zondebokken, die willen het gewoon vergeten. Wat ik persoonlijk graag zou zien is dat de corruptie en geldhonger wat openbaar wordt gemaakt en dat we dit niet nog eens kunnen meemaken. Ik zoek geen zondebokken maar een garantie dat ze dit niet nog eens gaan doen en daarvoor moeten ze geëxposeerd worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En neen, ze hadden niet zomaar iedereen moeten laten doodgaan. Zodra men wist -en dat had men snel kunnen weten- wie de risicogroepen waren, had men zich daarop moeten concentreren. Maar ge blijft dus van mening dat men de crisis op de juiste manier heeft aangepakt ondanks de ondertussen aangetoonde nefaste uitwerking van de aanpak? Dat gij het midden 2020 nog niet door had, daar kan ik inkomen, maar ondertussen zou toch een en ander helder moeten zijn, nee? Of blijft ge u gedragen als iemand zoals ge omschrijft in de laatste zin die ik hier van u citeer..? Al hebt ge wel gelijk dat bij eender welke crisis iemand het moet bekopen.. en wete.. dat was de inzet van de overheid om maatregelen te nemen.. zodat de overheid kon vermijden het te moeten bekopen.. want zie eens wat ze allemaal wel niet gedaan hebben in een poging het virus tegen te houden.. en nu kunnen we ze niet eens met de vinger wijzen want ze wisten zogezegd niet beter.. Laatst gewijzigd door jad°relen°ir : 14 mei 2023 om 08:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |