![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ook al heeft de gemeente waar ik woon de pech gelegen te zijn in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest, bij de eerstkomende gelegenheid ga ik zeker wél stemmen voor de gemeenteraad omdat wat daar gebeurt toch nog enigszins binnen mijn directe 'surveillance & control' valt: de gemeenteraadsleden zijn (en blijven doorgaans ook) tegen heug en meug altijd bereikbaar, in alle betekenissen van het woord.
Voor de overige luiken van de verkiezingen (Gewest, België, EU) weet ik het écht niet meer.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als het consulaat in Parijs niet vergeet om mij mijn kiesbrief op te sturen, en ik daarop als aangename verrassing zoiets zie als den Dries, dan stem ik uiteraard ook, maar ik ga geen moeite doen om iets aan te vragen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Moet Vivaldi beloond worden voor zijn non beleid en gigantische putten misschien?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We hebben een rechtse meerderheid gehad en twas nooit zo slecht als met dien NVA aan het roer. Ze kiezen voor de bedrijven waar ze ons nageslacht in drijven dmv hun rechten af te pakken.
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het werkt in de NVA haar voordeel dat de gemiddelde burger een kort termijn geheugen heeft. Ik zal echter nooit vergeten hoe ze eigen volk sociaal hervormde om vluchtelingen op te vangen uit regio's waar ze zelf bommen op smeten.
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is een plicht om te gaan stemmen.
De opdracht (van Voltaire nota bene) is: Écrasez l'infâme.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als er nu één niveau is waar de individuele stem wel degelijk verschil kan uitmaken,is het wel het lokale hé...
Natuurlijk ga ik stemmen... Evengoed zou het niet invullen van de zitjes in de gemeenteraad met "zich onthoudende stemmen"a rato van niet-deelnemers aan het proces een verscherping van de democratie kunnen zijn... Als ,pakweg,30% van de zitjes zich steeds automatisch onthouden hebben de besturende politici minder gezaag maar moeten ze wel scherper zijn omdat iedere stemming in de gemeenteraad best wel spannend kan zijn met zo een blok beton in de zaal. Als daardoor er GEEN vernieuwingen,investeringen etc meer mogelijk zijn dan kan,met recht en rede,gezegd worden dat "de kiezer" dat zo wil.....en het ZAL zo zijn! Laatst gewijzigd door kelt : 18 mei 2023 om 04:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In dat geval zou het een plicht kunnen zijn vooral niet te gaan stemmen, om het "infâme" van z'n 'legitimiteit' te ontlasten.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |