![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hier in de streek zijn er zo verschillende plekken die Natuurpunt om wil vormen tot heidegebied. Sommige (de meeste) ervan liggen midden in een bos. Hoe lang moet je voor bioloog gestudeerd hebben om te beseffen dat een paar hectare heide midden in een bos niet werkt? Heide is schrale grond. Steek midden in een bos eens een spade in de grond. Dat is het tegenoverstelde van schrale grond. Of gaat Natuurpunt elke herfst iemand langsturen om de bladeren op te ruimen? En waarom moet er persé terug heidegebied bijkomen? Oké, heidegebied is mooi om zien maar wat is er natuurtechnisch beter aan heide dan aan bos? Ik zie meer leven in bossen dan in heidegebieden. En wandelen is vaak ook aangenamer in een bos dan over een kale, snikhete vlakte. Maar dat telt voor Natuurpunt niet. Nee, wat mensen er van denken is van geen belang. Dat die hun mooi stukje natuur kwijt zijn speelt geen rol. Nee, kaalkappen en draad errrond. Dat is wat Natuurpunt hier op een paar kilometer van mijn deur al meermaals deed. Toevallig ook altijd op plekken met vijvers/vennen. Die komen nu midden in een kale zandvlakte te liggen en staan na twee dagen zonneschijn zo goed als droog. Mooi, groene, levendige bossen omvormen tot kale maanlandschappen. Voor een soort libelle en een kever ofzo. Maar wel staan roepen als iemand anders ergens een boom omzaagt... Ik ben altijd een meer dan gemiddeld groene jongen geweest maar Natuurpunt kan bij mij (wegens zoals reeds aangehaald 'eco-terrorisme') op niet veel begrip meer rekenen.
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 19 mei 2023 om 10:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://europadecentraal.nl/stikstof...itatrichtlijn/ Citaat:
1. Er mag geen achteruitgang zijn In het Vlaams voorstel wil men de ‘kwaliteit’ verbeteren https://emis.vito.be/nl/artikel/advi...bitatrichtlijn 2. Het gaat onder andere over stikstof. Het Vlaams voorstel focust op stikstof. 3. Het gaat over natuurlijke kenmerken. Wat zijn de natuurlijke kenmerken van een gebied dat men kunstmatig tot heide wil omvormen? En tenslotte. De situatie in Vlaanderen is ongezien voor wat betreft versnippering. Ge kunt geen twee stappen zetten of ge staat in een mini-habitatgebied. https://www.ecopedia.be/natura2000/n...zettingen-2310 ![]()
https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=322 ‘…De blauwe Minister van Justitie plaste tegen een politiecombi…’ Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 19 mei 2023 om 10:52. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat versterkt mijn punt enkel nog meer.
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#25 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Degenen die beweren de natuur te beschermen, vernietigen net de natuur! Groene ecoterroristen. ![]()
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kom in den beginne was er ... een kaal grasland, grote grazers passerden en vreten het kaal behalve daar waar de bramen stonden, resultaat, berken kunnen groeien enz.. enz... tot ge uitkomt bij een bos. Een eco systeem op zich. Als je nu naast de Schelde bvb oude rivierarmen hebt, ja daar heb je een ander biotoop en dat is waarde vol Maar ge gaat geen half bos kappen daar dan 2 meter grond uit graven om een ven te gaan creeren he, dat is gewoon ronduit debiel, het is zelf gewoon misdadig. Je mag er wel in helpen om het op een natuurlijke wijze te helpen vormen, maar dat is iets totaal anders. Bvb hier in het noorden van t dorp, maak gewoon het werk van de monnikken ongedaan en kap de hakhout bossen (die dienden om de boel te draineren en ge kon er ook klompen en manden van maken) Zet vervolgens het pompgemaal af en wacht een winterke of 5. Resultaat al die spuuglelijke woonwijken en vruchtbare akkers overstromen en binnen de kortste keren kan je hier terug kikkers horen kwaken en groeien er terug vreemde moerasplanten Ik weet ook dat dat stikstof arme gebied andere plantjes geeft, maar een stikstof arm gebied heeft nu eenmaal de neiging stikstofrijk te worden. natuur dat wil zeggen niet ingrijpen he, ... Die elzen die gaan groeien , die gaan die stikstof nogal eens vasthouden en terug in de grond steken, en voor je het weet groeien er lekkere dikke bramen en zijn uw stikstof arme plantjes terug allemaal gaan vliegen . Laatst gewijzigd door Herr Flick : 19 mei 2023 om 13:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een paar jaar later erkend als natuureservaat. Hoe kan dat nu? Op 2 jaar tijd is daar een natuurreservaat ontstaan. ![]() De boeren die daar al decenialang grond/boerderijen hebben zitten met de gebakken peren.
https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=322 ‘…De blauwe Minister van Justitie plaste tegen een politiecombi…’ Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 19 mei 2023 om 14:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is dus geen natuurgebied, maar aangelegde lusthof, lusthof voor een bepaalde vogelsoort / insectensoort die ze daar willen introduceren / herintroduceren. Zoals ik mijn tuin ook inricht als lusthof voor bijen en vogelkes allerhande, ik ben alleen niet zo pretentieus om dat natuurgebied te noemen. Er staat ook wel een exoot tussen en wat kruiden enz maar het is wel heel divers. Ik kan gerust en LGBTQI+ vlag omhoog hangen ![]() Ze doen veel goed en dat moet ook gezegd worden, anders hadden we nog minder bos en natuur (weide, open stukken etc... ) Maar er mag ook best gezegd worden dat ze moeten stoppen met bossen kappen om allerhande rare hobby's te gaan uitvoeren. Wat wel ok is, dat is kappen van dennebossen om er gemengd loofbos in de plaats te zetten, maar dan hebben we het ook wel ongeveer gehad. Wat ook ok is, is bvb op een plek die al nat is, en waar bvb al vijvers zijn daar de omstandigheden scheppen om dat te laten vermoerassen of ondiepe stukken maken voor bvb kikkers en salamanders etc... maar daar stopt het ook. Ge laat daar nen boom in vallen bvb en that's it. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En bijen en vogels kunnen ook bij mij terecht. De Deutzia staat in volle bloei en zit vol met bijen. ![]()
https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=322 ‘…De blauwe Minister van Justitie plaste tegen een politiecombi…’ Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 19 mei 2023 om 15:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jij niet ?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mooie beelden waren dat. Op vrtnws lees ik er hetvolgende over: Citaat:
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#33 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En toen had ik zo een soort van aha erlebnis, Stel nu ik als natuurpunt koop dat boske aan, en ik vind dat bvb die soort van waterplantjes uniek is, en ik kan dat tot natuur gebied laten verklaren, Dan zijn die boeren daarrond en weekenhuizekes mannen zwaar de sjaak he, ... en vervolgens koop ik die gasten hun grond ook op, allee ja zijde mee. Als ge nu zo geen uniek natuur ellement hebt, dan creert ge er een he, en hop natuurgebied, en ge zijt weer vertrokken Het tot natuurgebied laten verklaren kan zo een doelbewuste strategie worden, om ervoor te zorgen dat ze nog meer grond kunnen inpalmen. Laatst gewijzigd door Herr Flick : 22 mei 2023 om 14:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Demir is in geen "velden" of "wegen" meer te bekennen.......
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu is het niet zo erg dat boeren met gronden die palen aan natuurgebieden, beginnen over te schakelen naar biologische landbouw. Verrassing: er zijn daar zelfs subsidieregelingen en/of opkoopregelingen voor voorzien. Vlaanderen zal gezellig, welvarend, Vlaams, gezond en groen zijn, of zal niet zijn.
|
![]() |
![]() |