Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 mei 2023, 06:55   #21
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Die doen dat met de achterkant van een aansteker. Op een bouwwerf toch.
Hier ne cafébaas, trekt het stopke er af met zijn ring.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2023, 07:17   #22
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Een mens leert alle dagen bij. Lauren Boebert zegt nadrukkelijk dat haar man (waarvan ze gaat scheiden) zijn bier niet uit een glas drinkt. Hij is een échte man en drinkt uit de fles of het blik.

https://www.thedailybeast.com/boeber...r-from-a-glass

En ik die dacht dat bier drinken uit het correcte glas je beter de aroma’s laat appreciëren.
Voor een keer dacht u juist bij het degusteren van onze bieren is het juiste glas of een glas belangrijk.

pils en ander gemeen goed (interbrew) kan uit het fleske of blik gedronken worden.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2023, 07:19   #23
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De jongste tijd komen daar ook ‘speciaalbieren’ in de mode, ze zitten zelfs ‘ons’ bier te kopiëren.
ja omdat ze nagisting op fles etc door hun dwaze wetten niet mogen importeren. Alles wat levende gisten heeft etc. verboten
Oud 19 mei 2023, 07:22   #24
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Als ik jong was ging ik in Vrasene naar de Popcorn. Er werd daar serieus gezopen en gevogeld. Het was toen de mode van een fles rosé te kopen die ge dan al dan niet rap uitdronk. Het probleem was dat ge als ge naar het toilet moest uw fles leeg terugvond na dat ge gaan pissen waart.

Ik had er de gewoonte van gemaakt van mijn fles met een fond rosé mee te nemen naar het toilet en daar een serieus stuk bij te pissen. Was altijd grappig als er er een rosé dief-dievegge het lijf uitspuwde nadat ze mijn lekkere pis hadden gedronken. Ja sommiggen waren zodanig zat dat ze mijn pis tot op de bodem ledigden.
Was dat die schuur daar die niet ver van de expressweg stond ? Later noemde dat anders maar het bleef een boeren keet, of heb ik het nu over een ander kot ?
Oud 19 mei 2023, 08:08   #25
Onzijdig
Eur. Commissievoorzitter

Onzijdig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een mens leert alle dagen bij. Lauren Boebert zegt nadrukkelijk dat haar man (waarvan ze gaat scheiden) zijn bier niet uit een glas drinkt. Hij is een échte man en drinkt uit de fles of het blik.

En ik die dacht dat bier drinken uit het correcte glas je beter de aroma’s laat appreciëren.
wat ne zever is me da, een Amerikaanse politica uit het Trumpkamp gaat eens zeggen hoe je als man een biertje drinkt.

Een frisse pint drink je best uit een proper glas.
Onzijdig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2023, 08:48   #26
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Direct het vat leegzuipen.

Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2023, 09:42   #27
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
Direct het vat leegzuipen.

Hebt ge dat ook van t vat ?

ja

Ik zal onder de kraan komen liggen.
Oud 19 mei 2023, 09:48   #28
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Tsja, als woke al over de schreef gaat is het te verwachten dat de tegenreacties ook af en toe wel eens doordraaien.

Ik zal die gast eens uitnodigen en hem een paar Duvels voorschotelen.
Uit de fles natuurlijk.
Eens benieuwd of hij nog lang 'echte man' blijft nadat het schuim uit zijn neus komt...
Oud 19 mei 2023, 10:01   #29
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
In een wijnfles mikken is geen grote kunst. Ge zet er gewoon uw fluit op en klaar is kees. Dat iemand aan mijn drank zat maakte me wel razend. Rosé is 12 of13 graden ook niet om naar huis te schrijven
Respect! Lol
Oud 19 mei 2023, 10:08   #30
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Ik heb ook linkse Amerikanen weten spotten met de Bud Light boycot. "Now those conservatives are boycotting beer over politics? Talk about shooting in one's own foot."
Die mensen weten echt niet wat goed bier is. Die drinken enkel om zat te worden en drinken het zelfs door een rietje terwijl ze een foute hoed dragen met twee bierblikjes op terwijl ze naar hockey of American football kijken.

Het doet me aan mijn tijd in Rotterdam denken, daar wist ook niemand wat van bier af en drinkt men het niet om te genieten, maar om aangeschoten of dronken te worden.

De machogedachte dat 'enkel mietjes' uit een glas zouden drinken is dus niet ver weg in een dergelijke cultuur. Velen weten zelfs niet dat sommige bieren juist een schuimkraag horen te hebben (zowat alle Belgische bieren). Dat concept is hen vreemd.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Klopt: Heineken is ginder #2.
En inderdaad. Nederland, vooral over de Moerdijk, heeft er wat van weg. Ze hebben er net genoeg van onze invloeden overgenomen om geen Amerikaanse proporties aan te nemen. De VS is als Holland op steroïden eerder.

Laatst gewijzigd door Weyland : 19 mei 2023 om 10:18.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2023, 10:33   #31
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Het enige wat ik aan het fleske dronk/drink zijn/waren "Callekes" , wegens de zo handige fleskes en wegens gloeiende irritante hekel aan fluitjes-glazen. Maar ik blijf Carlsberg wel een frisse en lekkere pils vinden. Naast Vedett, de enige pils die me geen hoofdpijn bezorgt na drie stuks.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 19 mei 2023 om 10:35.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2023, 11:01   #32
Lof der Zotheid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Hebt ge dat ook van t vat ?

ja

Ik zal onder de kraan komen liggen.
Gewoon opendraaien, die kraan, eronder gaan liggen, mond of muil wijdopen trekken, en zuipen maar. Maar 't moet wel goed bier zijn. Of ge kunt het zoals Obelix doen en dat ganse vat vastpakken en zo leegzuipen, maar da's voor de sterkeren onder ons.
Oud 19 mei 2023, 11:20   #33
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Jij leeft tegenwoordig nogal in de States, mentaal gezien. In de VS weten ze niet eens wat goed bier is.
Dat geldt helaas ook voor Duitsland (nochtans m’n favo reisbestemming) , man : wat ze me daar al van “bier” voorgeschoteld hebben
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2023, 11:56   #34
Lof der Zotheid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Dat geldt helaas ook voor Duitsland (nochtans m’n favo reisbestemming) , man : wat ze me daar al van “bier” voorgeschoteld hebben
Gewoon cultuurbarbaren.
Oud 19 mei 2023, 12:23   #35
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Je kan niet in alles uitblinken, eh. Ze maken al de beste auto's vd hele wereld, en in (huishoud)-elektro (Miele, Bosch, Siemens, Krups....) staan ze ook al lonely at the top

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2023, 12:30   #36
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Ik heb ook linkse Amerikanen weten spotten met de Bud Light boycot. "Now those conservatives are boycotting beer over politics? Talk about shooting in one's own foot."
Die mensen weten echt niet wat goed bier is. Die drinken enkel om zat te worden en drinken het zelfs door een rietje terwijl ze een foute hoed dragen met twee bierblikjes op terwijl ze naar hockey of American football kijken.

Het doet me aan mijn tijd in Rotterdam denken, daar wist ook niemand wat van bier af en drinkt men het niet om te genieten, maar om aangeschoten of dronken te worden.

De machogedachte dat 'enkel mietjes' uit een glas zouden drinken is dus niet ver weg in een dergelijke cultuur. Velen weten zelfs niet dat sommige bieren juist een schuimkraag horen te hebben (zowat alle Belgische bieren). Dat concept is hen vreemd.

En inderdaad. Nederland, vooral over de Moerdijk, heeft er wat van weg. Ze hebben er net genoeg van onze invloeden overgenomen om geen Amerikaanse proporties aan te nemen. De VS is als Holland op steroïden eerder.

Als ge dan toch snel zat wil worden , pak dan een fles goeiekope wodka of genever.

en als ge dat te straf vind doe er dan wat fruitsap bij of zo...

Laatst gewijzigd door Herr Flick : 19 mei 2023 om 12:31.
Oud 19 mei 2023, 12:33   #37
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Je kan niet in alles uitblinken, eh. Ze maken al de beste auto's vd hele wereld, en in (huishoud)-elektro (Miele, Bosch, Siemens, Krups....) staan ze ook al lonely at the top
bwaa, die beste auto's dat was zo in de jaren 70 - 80 , maar tegenwoordig is dat dikken brol dat daar uit de fabrieken rolt.

Met die huishoud electro valt het nog mee, Wapens kunnen ze ook nog altijd goed maken.

En bier, ja Rheinheidsgebot he, wat hen verbied van kruiden en fruit etc toe te voegen daar enkel rein gerstenat. En op een zomerse dag gat zo een Heffe Weisen goed naar binnen en 2 ook en 3 ook, maar dan moet ik wel eens gaan pissen want dan heb je al 1,5 liter vocht binnen.
Oud 19 mei 2023, 12:35   #38
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Het enige wat ik aan het fleske dronk/drink zijn/waren "Callekes" , wegens de zo handige fleskes en wegens gloeiende irritante hekel aan fluitjes-glazen. Maar ik blijf Carlsberg wel een frisse en lekkere pils vinden. Naast Vedett, de enige pils die me geen hoofdpijn bezorgt na drie stuks.

Inderdaad en Vedett is ook de enige Pils die ik vrijwillig zal drinken als er ook iets anders is.
Oud 19 mei 2023, 12:36   #39
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
Gewoon opendraaien, die kraan, eronder gaan liggen, mond of muil wijdopen trekken, en zuipen maar. Maar 't moet wel goed bier zijn. Of ge kunt het zoals Obelix doen en dat ganse vat vastpakken en zo leegzuipen, maar da's voor de sterkeren onder ons.
Dat vat vastpakken en aan mijn lippen zetten zal nog gaan, maar mijne maaginhoud is er wat klein voor, Ik ga dat direct moeten laten aflopen
Oud 19 mei 2023, 12:47   #40
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Als ge dan toch snel zat wil worden , pak dan een fles goeiekope wodka of genever.

en als ge dat te straf vind doe er dan wat fruitsap bij of zo...
https://youtu.be/htHfvbQJRuA

Sterke drank kan i.i.g. ook lekker zijn, af en toe. Zelf ben ik een fan van de sterke blonde bieren. Sowieso, verandering van drank doet leven.

Laatst gewijzigd door Weyland : 19 mei 2023 om 13:05.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be