![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Allee ja er zijn prutsers vn hotelbazen en verhuurders maar ook klootzakken van klanten he. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Kort de situatie: Ik ga met vakantie in de Cycladen, een hoop Griekse eilanden waar je met een ferry tussendoor kan reizen. Online worden specifiek een aantal eilanden geadverteerd als zijnde "booming". Dat hebben we thuis opgezocht. We komen aan op het eerste eiland. Accomodatie is geboekt en 1 dag voor aankomst mailt de eigenaar dat we een auto moeten huren om bij zijn hotel aan te kunnen komen. "Want het is nog net geen hoogseizoen, en je kan in deze fase niet op bussen rekenen". Er is helemaal niks booming op dit eiland. Er is geen kat te zien en er is zelfs geen openbaar vervoer. Ik was er totaal niet op voorzien dat je op die eilanden niet op bussen kan rekenen. Mijn rijbewijs ligt thuis. Ik vraag mijn ouders om foto's te nemen en het door te sturen. Ik ga me bevragen bij lokale car rental companies. De eerste komt professioneel over, maar laat me weten dat door nieuwe wetgeving de Grieken zelfs geen quad, laat staan een auto, mag verhuren aan iemand die zijn officiële rijbewijs niet bij heeft. Want een foto zou vervalst kunnen zijn. De verhuurder krijgt dan een boete bij betrapping, en de huurder ook (boete voor rijden zonder rijbewijs). Maar ik kan helemaal nergens geraken dus moet iets doen. De receptioniste zegt dat alles afhankelijk is van de regels van het betreffende verhuurbureau, en niet van wetgeving. Ze bellen een vriendin van hen die het wel mag met een kopie. Maar mijn bestuurdersnummer moet er duidelijk op staan en er is een kopie van mijn identiteitskaart nodig. Ik kom daar aan en men vraagt 55 euro/dag. Er wordt een contract onder mijn neus geduwd en men maant me aan te tekenen zonder het te lezen. Uiteraard lees ik het eerst. Er staat in dat bij iemand doodrijden, ik tot 1 miljoen euro moet betalen. Nog heel wat andere angstaanjagende zaken, maar ik heb niet veel keuze. Ik stel een aantal vragen maar wordt gesust met "You are on holiday. You no worry. Stress no good". Er wordt me ook verzekerd dat de politie op het eiland niets controleert, want iedereen kent iedereen. En dat klopt want voor dat bedrijf staan 30 auto's illegaal geparkeerd en niemand krijgt een boete. In Thailand zou ik nooit tekenen omdat scams gekend zijn. In een EU land zou ik hopen dat het veilig is. Ik betaal 55 euro met maestro en ik teken. Het is een oude Nissan micra automaat. Er zijn al wat krassen te zien. Ik neem ook foto's. Ik heb 1x verlengd, dus opnieuw 55 euro. Bij het inleveren zeg ik dat ik de dag erna om 8u op een ferry moet zitten. Het kantoor opent pas om 10u dus ik moet de auto op voorhand achterlaten. Het bedrijf maant me aan de auto op een illegale parkeerplaats (geparkeerd over een lijn, waardoor ik het rijvak zou hinderen) achter te laten. Tevens wordt mij gevraagd de auto open te laten en de sleutel onder de zitbank te leggen. "You no worry. No thieves on this island". Het was bij de laatste controle de avond voor mijn vertrek, dat de man niet zeker was of een krasje aan het rechter voorwiel er al zat. Toen zag ik de bui al hangen. Ik heb trouwens helemaal niets geraakt. Als er iets is bijgekomen, is het omdat iemand geknoeid heeft toen ik sliep. Ik ga niet akkoord met de illegale parkeerplaats. Ik heb de auto op een legale parkeerplaats achter het hotel achtergelaten. De sleutel ingeleverd bij de receptioniste die het bedrijf heeft aangeraden. Ik heb de ferry genomen om 8u. Heb een uur voor vertrek een mail gestuurd met de locatie van auto + sleutel, en een foto erbij. Ook met het feit dat ik niet akkoord ben met een illegale parkeerplaats en het openlaten van de auto. Misschien is dat agressief om te schrijven, maar ik kan het later maar gebruiken. Ben inmiddels op het nieuwe eiland. Ik heb ook mijn bank gemaild. Er kan niets worden afgehaald zonder mijn handtekening, omdat het een maestro debitcard is. Had ik met visa of mastercard betaald, dan ben ik benieuwd wat er gebeurd zou zijn. Gelukkig heb ik nooit een waarborg moeten betalen. Dat zou ik ook nooit gedaan hebben. Dan was ik gewoon onmiddellijk vertrokken op dat eiland. Ik ga het in ieder geval nooit meer doen. Dit is veel te vatbaar voor oplichting. In het geval dat ik toch een boete zou krijgen, speel ik het via booking.com die mij bij het hotel heeft gebracht. Zij hebben dat bedrijf aangeraden. Als ik in mijn review schrijf dat ik ben opgelicht, heeft dat dramatische gevolgen voor hun bezetting. Maar ik denk niet dat het zo ver moet komen.
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 24 mei 2023 om 07:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Er is dan niets dat je kan doen. In mijn ogen is de huurder helemaal niet beschermd.
![]() |
![]() |
#24 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#25 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik heb ook geen waarborg betaald.
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat je blijkbaar nog steeds auto's kan huren zonder dat je een waarborg betaalt...
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat was het verschil in prijs tussen deze prutsers en een bedrijf als Avis, Hertz, Sixt bvb ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij een grote maatschappij is dat in elk geval onbestaande. In Italie, Belgie, UK, US en Canada was dat alle keren uw Visa of Amex trekken. Ronde rond de auto, bij oppikken en afleveren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Was wel een beetje onwerkelijk en ik voelde me er niet echt goed bij maar nooit miserie van gekomen. De auto was ook onbeschadigd maar begin er maar aan als je bij thuiskomst merkt dat die Amerikaanse verhuurder toch aan uw kredietkaart heeft gezeten eh?
![]() |