![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zei in de laag 0 tot 10 jaar is het nu al behoorlijk minder. Die laag is de volgende 10 tot 20 jaar en 20 tot 30 jaar. En dat is dus de nieuwe generatie werkenden en het zullen er steeds minder zijn. Dat zorgt voor serieuze economische krimp en machtspositie.
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Natuurlijk mag het niet te brutaal gaan omdat de economie zich moet aanpassen, maar met hoe minder we zijn, hoe rijker we zouden zijn (op voorwaarde van makakken mogen af te lappen natuurlijk). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We zullen niet rijker worden in een vermindering van mensen.
Het euro parlement heeft dat ook in de gaten en doen al brainstorm naar de gevolgen. https://www.europarl.europa.eu/news/...ropese-regio-s
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is enkel als je grotendeels van arbeid afhangt, dat zoiets niet noodzakelijk waar is, maar we zijn dat stadium allang voorbij. Wij zitten nu in een ressource begrensde economie. Dan is hoe minder volk hoe meer rijkdom per persoon. Bijvoorbeeld: mocht er op de wereld maar 100 miljoen mensen rondlopen, dan waren er GEEN "ecologische" problemen, en moesten er dus geen maatregelen genomen worden. Dan zouden we veel meer grondstoffen hebben voor een kleinere economie, en zouden grondstoffen dus goedkoper zijn. Dan zouden we meer kunnen vervuilen zonder problemen, en dan zouden vele maatregelen die veel kosten, niet nodig zijn. We zouden dan bijvoorbeeld kunnen leven op de kerncentrales die nu al in Europa staan ; we zouden overvloed aan elektriciteit hebben met de hernieuwbare bronnen die er al staan. We zouden de beste plekjes kunnen gebruiken om riante woningen te bouwen. We zouden geen appartementsgebouwen meer nodig hebben. Ga zo maar door. Laatst gewijzigd door patrickve : 10 juli 2023 om 08:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geen activiteiten, geen economie wegens gebrek aan volk en de rest vergaat zienderogen. Je kan nu al in Frankrijk of Portugal en op andere plaatsen ganse dorpen opkopen die leegstaan voor een habbekrats.
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dan voornamelijk met papierverleggers en andere uitkeringstrekkers.
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je kijkt naar Griekenland bv waar de bevolking tegen eind deze eeuw bijna zal gehalveerd zijn zal dat een serieuze oplossing vragen. En zo zijn er vele landen op komst. Het leven is zoals in een fabriek. Komt er geen volk meer naar de fabriek dan mag de fabriek sluiten.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 10 juli 2023 om 10:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Akkoord op voorwaarde dat we écht meer greep krijgen op het kwantum en het soort migranten dat hier komt aandobberen.
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu voor mij maakt het weinig uit. Vind het maar een kutvolk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat je een correlatie ziet tussen verminderen van bevolking en armoede is dus niet noodzakelijk causaal in de richting die jij denkt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De weinige resterende jeugd trekt naar steden in de hoop op een beter leven en werk en op die manier worden de steden ook te zwaar belast. De armoede groeit. VB genoeg.
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#36 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het is zoals iemand doodkloppen omdat hij niet tegen de doodstraf is...
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk naar dit artikel, maar niet naar de rethoriek erin maar de data: https://en.wikipedia.org/wiki/Climate_change_in_Africa Zoals je ziet wordt het tropisch deel naar het zuiden toe zelfs groter. Is er minder woestijn in het Oosten van Afrika. Ja, er is meer woestijn in Zuid Afrika. Maar het is helemaal niet zoiets als "een paradijs dat onleefbaar wordt". Als het gros van de Afrikaanse bevolking, zoals het hoort, geextermineerd wordt, en van Afrika terug een groot natuurpark gemaakt, dan is er geen enkel probleem om daar nog heel mooie safari's mee te maken. Laatst gewijzigd door patrickve : 10 juli 2023 om 14:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De sahel Staat in volle bloei.
Wat jaren geleden woestijn was is nu één van de betere landbouwgronden ter wereld. https://www.volkskrant.nl/kijkverder...ww.google.com/
![]() |
#40 |
Europees Commissaris
|
![]() CO2 uitstoot doet wonderen.
|
![]() |
![]() |