Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 augustus 2023, 18:13   #21
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ge kunt misschien eens dat artikel lezen, en niet alleen de titel. De kennis waarover ik sprak komt niet voor in de statistieken omdat die rechtstreeks naar de werkgever is gestapt en geen omweg gemaakt heeft via VDAB. Dat vb wordt ook in dat artikel aangegeven.
Komaan seg,

Ik zit middenin de Oekraïense leefloners.
Vanaf het moment dat ze Nederlandse les volgen, zijn ze in orde en hebben we niets meer in handen om hen te motiveren om naar werk te zoeken.

Enkele Oekraïners hebben werk, maar dat is dan ook echt een minderheid, waarom zouden ze ook?
Meestal werken ze te weinig uren om meer te verdienen dan het leefloon, ze krijgen dan een bijpassing op hun leefloon, waardoor ze 20 u/ week werken voor iets van een 150 euro extra (per maand)
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2023, 18:54   #22
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Komaan seg,

Vanaf het moment dat ze Nederlandse les volgen, zijn ze in orde en hebben we niets meer in handen om hen te motiveren om naar werk te zoeken.

Enkele Oekraïners hebben werk, maar dat is dan ook echt een minderheid, waarom zouden ze ook?
Meestal werken ze te weinig uren om meer te verdienen dan het leefloon, ze krijgen dan een bijpassing op hun leefloon, waardoor ze 20 u/ week werken voor iets van een 150 euro extra (per maand)
Misschien nuttig om eens te lezen hetgeen de directeur van VDAB-Limburg daarover te vertellen heeft.

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20230223_98163704
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2023, 20:26   #23
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ge kunt misschien eens dat artikel lezen, en niet alleen de titel. De kennis waarover ik sprak komt niet voor in de statistieken omdat die rechtstreeks naar de werkgever is gestapt en geen omweg gemaakt heeft via VDAB. Dat vb wordt ook in dat artikel aangegeven.
Ik vat het even samen. Jij kent 1 Oekraiener die werk heeft gezocht en gevonden.

De officiele cijfers wil je niet weten zijnde dat heel waarschijnlijk nog geen 10 % van de UKR hier na meer dan een jaar al meer dan een paar dagen heeft gewerkt.

Ik woon in het Brusselse en de UKR ik hier weet zijn werken helemaal niet.

Dat is helemaal geen verwijt. Ik zou het in hun plaats ook niet doen. Het systeem moedigt daar helemaal niet toe aan.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 15 augustus 2023 om 20:31.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2023, 22:40   #24
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Komaan seg,

Waarom moeten oorlogsvluchtelingen integreren?
Ze moeten geen lessen volgen noch werken.

Laatst gewijzigd door CUFI : 15 augustus 2023 om 22:42.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2023, 06:58   #25
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Misschien nuttig om eens te lezen hetgeen de directeur van VDAB-Limburg daarover te vertellen heeft.

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20230223_98163704
Als de VDAB haar werk deed zou het er hier anders uitzien.
Mensen worden, door de wetten van Vivaldi, niet getriggerd om via de VDAB naar werk te zoeken.
Ze krijgen het geld gewoon in de schoot geworpen. Waarom zouden ze voor 100 euro meer gaan werken??
Oud 16 augustus 2023, 07:01   #26
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Vraag dat aan Vivaldi hé, zij beslisten dat.
De Vlaamse regering kan dat alleen maar zo goed mogelijk invullen. En wij bij de BCSD zijn aan handen en voeten gebonden. Wij zijn wel ongeveer de strengste uit onze regio, het zijn niet wij die dat denken, het zijn Oekraïners die ons dat komen vertellen, zij hebben een netwerk onder elkaar.
Oud 16 augustus 2023, 07:53   #27
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Dat moeten ze niet. Maar de eikel uithangen zoals onze tapijtkoppende neiuwe belgen, da's ook niet de bedoeling.
Citaat:
Van onze (r)overheid misschien niet. En van u ook al niet, lijkt het.
Maar historisch gezien waren "onze" oorlogsvluchtelingen:
  • Of rijk genoeg om ergens veilig en goed te gaan zitten en ervoor te betalen.
  • Of met wat er nog te redden viel in een buurland in een opvangkamp terecht te komen, en daar dan ingezet te worden als semi slaaf (Nederland iemand?)
  • Of in kleinere gemeenschappen opgevangen te worden, en snel integreren/werken of hongerlijden (Frankrijk en Engeland)
Oud 16 augustus 2023, 08:09   #28
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De Oekraïners die ik persoonlijk ken vertrekken liever vandaag dan morgen terug nar hun land als dat mogelijk is. Ondanks dat ze hier ondersteuning krijgen.
De intelligente moedige Oekraïense die ik persoonlijk ken werkt hier vanaf het begin dat ze in België aankwam.

IK krijg het op mijn heupen van al die veralgemeningen hier.

Vergeet ook niet dat hun mannen, vaders, zonen strijden voor onze vrijheden.
Ik denk dat we het hier vooral hebben over azielige zoekers van moslim persuasie en negerkes uit afrika. Maar er is ook profiteer crapuul in de eigen rangen. Van mij mag die stal eens goed uitgemest worden zodat er geld is voor de echte gehandicapten en zieken.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2023, 08:10   #29
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Op voorwaarde dat ze dan ook direct terug gestuurd worden als de oorlog voorbij is he CUFI. En ze in een kamp verblijven, ja zonder iet of wat integratie kunt ge die niet in het wild loslaten.
Oud 16 augustus 2023, 08:16   #30
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ik denk dat we het hier vooral hebben over azielige zoekers van moslim persuasie en negerkes uit afrika. Maar er is ook profiteer crapuul in de eigen rangen. Van mij mag die stal eens goed uitgemest worden zodat er geld is voor de echte gehandicapten en zieken.
Te beginnen met die gefakete burn-out zieken.
Oud 16 augustus 2023, 08:17   #31
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Op voorwaarde dat ze dan ook direct terug gestuurd worden als de oorlog voorbij is he CUFI. En ze in een kamp verblijven, ja zonder iet of wat integratie kunt ge die niet in het wild loslaten.
Eigenlijk zijn het tijdelijk ontheemden, maar zoals het verleden bewees (gastarbeiders), zal dat geen beletsel vormen om hier te blijven.
Oud 16 augustus 2023, 08:46   #32
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, waar haalt deze generatie het vandaan iedere oorlogsvluchteling te integreren? Rooft het westen goedkope werkrachten van het oosten om de ontwikkeling in het oosten te stagneren?
Stuurt die is allemaal terug.

Laatst gewijzigd door CUFI : 16 augustus 2023 om 08:47.
Oud 16 augustus 2023, 08:50   #33
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vraag dat aan Vivaldi hé, zij beslisten dat.
De Vlaamse regering kan dat alleen maar zo goed mogelijk invullen. En wij bij de BCSD zijn aan handen en voeten gebonden. Wij zijn wel ongeveer de strengste uit onze regio, het zijn niet wij die dat denken, het zijn Oekraïners die ons dat komen vertellen, zij hebben een netwerk onder elkaar.
Ik erken geen Vivaldi, wat die dus zeggen, doen en laten heeft weinig invloed op mij.
Laat u niet opjutten door hofnarren.
Het moge nu wel duidelijk wezen dat we beter de politiek werkloos maken dan ze verder over arbeidsrechten en andere plichten te laten gaan.
Het zijn wolven in schaapsklederen met bloed aan de handen, waaronder kinderlijken.
Oud 16 augustus 2023, 10:33   #34
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, waar haalt deze generatie het vandaan iedere oorlogsvluchteling te integreren? Rooft het westen goedkope werkrachten van het oosten om de ontwikkeling in het oosten te stagneren?
Stuurt die is allemaal terug.
We hebben hier Oekraieners pre war. die gasten verdienen ook meer dan de doorsnee belze arbeiter of bediende. Dat zijn nogal speciaal profielen waar meer dan gemiddeld voor betaald wordt.
Oud 16 augustus 2023, 10:36   #35
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eigenlijk zijn het tijdelijk ontheemden, maar zoals het verleden bewees (gastarbeiders), zal dat geen beletsel vormen om hier te blijven.
Als die dikke tetten hebben is da geen probleem he
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2023, 10:40   #36
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We hebben hier Oekraieners pre war. die gasten verdienen ook meer dan de doorsnee belze arbeiter of bediende. Dat zijn nogal speciaal profielen waar meer dan gemiddeld voor betaald wordt.
De mentaliteit zou moeten zijn dat ge meer dan 70% na oorlog terugstuurt.
Ze deden dat met Kosovaren ook, waarom nu ineens niet meer? De kracht van verandering?
Oud 16 augustus 2023, 11:43   #37
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De mentaliteit zou moeten zijn dat ge meer dan 70% na oorlog terugstuurt.
Ze deden dat met Kosovaren ook, waarom nu ineens niet meer? De kracht van verandering?
In praktijk wordt er niemand teruggestuurt. Alleen mensen die op een legale manier proberen te komen worden geweigerd illegalen mogen komen en blijven.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2023, 11:50   #38
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
De Oekraïners die ik persoonlijk ken vertrekken liever vandaag dan morgen terug nar hun land als dat mogelijk is. Ondanks dat ze hier ondersteuning krijgen.
De intelligente moedige Oekraïense die ik persoonlijk ken werkt hier vanaf het begin dat ze in België aankwam.

IK krijg het op mijn heupen van al die veralgemeningen hier.
Degenen die u kent zijn niet relevant, wat telt zijn de algemene statistieken die een totaalbeeld geven en niet enkele nietszeggende steekproeven die u toevallig kent.

Daarnaast leert de geschiedenis dat de meeste vluchtelingen hier steeds blijven liggen, ondanks het feit dat men steevast probeert de burgers het omgekeerde wijs te maken.
Oud 16 augustus 2023, 11:54   #39
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
In praktijk wordt er niemand teruggestuurt. Alleen mensen die op een legale manier proberen te komen worden geweigerd illegalen mogen komen en blijven.
Nochtans stuurde de sossen het gros van oorlogsvluchtelingen terug, althans toen met Kosovo. Na de NVA komen ze van alle kanten en mogen zelfs illegalen in stations de buurten van onze kinderen onveilig maken.
Oud 16 augustus 2023, 13:59   #40
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

NieuwNoors's schermafbeelding

Standaard

Ik ben langdurig ziek. Al sedert enkele jaren invalide verklaard.
Moet ik mij nu schamen?
Kon ik nog maar werken!

Natuurlijk zitten er dikke profiteurs tussen maar scheer niet iedereen over dezelfde kam aub.
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be