![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Bange en wanhopige mensen kunnen ze wijsmaken wat ze willen, zelfs door een onmogelijk te verifiëren werkelijkheid...immers: ze kunnen nooit of te nimmer weten wat er zou gebeurd zijn als ze zich niet lieten vaccineren. ![]() Als je je niet laat vaccineren, dan ga je dood Als je geen chemo neemt, dan ga je dood Je gelooft het of niet, ondanks dat je nooit kunt of zult weten wat er zou gebeurd zijn als je het niet doet. Angst wordt zo gebruikt om een medische behandeling op te dringen. Citaat:
Citaat:
Daarom worden alternatieve geneeswijzen ook afgedaan als kwakzalverij, om de geloofwaardigheid te ondermijnen en mensen af te houden van genezing. Citaat:
En elke patiënt beslist zelf of ze zich aan het lijntje en chronisch laten houden of niet. Een afweging die ze pas kunnen maken als ze alle informatie (er)kennen.
![]() |
![]() |
#22 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het is dus geweten hoe kanker kan genezen worden. Het is misdadig te noemen deze medische kennis niet massaal toe te passen in de praktijk om mensen te genezen.
![]() |
![]() |
#23 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als men chemo aanraadt ter bestrijding van kanker is dat "de mensen angst aanjagen" want zonder chemo ga je dood. Maar als men de mensen een alternatief voorschotelt is dat ineens niet meer "de mensen angst aanjagen" want dan vertelt men niet dat men van kanker kan sterven of wat?? Als je kanker hebt gehad weet je dat elke kankerpatient schrik heeft. En of je die mens nu chemo voorschrijft, of radiotherapie of nog iets anders wat voor mijn part van Amazon komt speelt geen rol. Schrik is er altijd. Aanjagen is echt niet nodig hoor. Onbehandeld is kanker zeer vaak dodelijk dus als een dokter eerlijk is zegt hij dat er een bepaalde therapie nodig is om de voortijdige dood te voorkomen. En als dat dan een ingeburgerde therapie is (straling, chemo) is dat de mensen angst aanjagen maar bij een alternatieve therapie is het dat plots niet meer. Citaat:
Mensenlief seg... Als je wil meehuilen met de wolven in het bos ga je beter daadwerkelijk in het bos zitten ook. Ongelooflijk wat jij soms uit je botten kan slagen... Citaat:
Niemand is verplicht om naar het ziekenhuis te stappen. Als jij denkt dat je je kanker gaat genezen door spullen op internet te bestellen staat het u vrij dat te doen. En geloof jij nu echt dat er 'wondermiddeltjes' op internet te koop zijn die garanderen dat ze kanker genezen? En dat daar nog lang niet heel de wereld over gehoord heeft? Citaat:
En wees maar gerust: die paar die gebaat waren bij een wondermiddeltje zullen in't lang en in't breed op internet uitgesmeerd worden. Over de tientallen die ondanks hun wondermiddeltje het loodje gelegd hebben hoor je nooit nog iets. En "chronisch houden"?? Wat voor gezwam is dat nu weer? Waarom heeft men dat bij mij niet gedaan? Was nochtans heel simpel. Beetje minder wegsnijden dan nodig was en ik bleef er gegarandeerd mee zitten. Maar anderhalf jaar na mijn behandeling ben ik nog steeds kankervrij. Als ik uw gezwets mag geloven heeft men bij mij dus een vergissing begaan? "Shit seg, nu heb die gast per ongeluk gewoon genezen!! Miljaar!" ![]()
![]() |
![]() |
#24 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, dat is geweten. Het heeft bijwerkingen. Die in veel gevallen voorbijgaand zijn. Net als zoveel geneesmiddelen dat hebben.
Maar het werkt ook. Net zoals veel andere middelen die ook bijwerkingen hebben. Citaat:
Lees de studie van hierboven maar eens even door. Er zijn aanwijzingen dat het kan werken. Evenals er aanwijzingen zijn dat het fout kan lopen. Maar dat is typisch voor complotdenkers. Het ene morzeltje hoop dat een alternatieve therapie biedt is plots "het is geweten hoe kanker genezen kan worden!" Alle nadelen en nog niet duidelijke effecten worden gewoon effe onder de mat geveegd. Want het gaat over een "alternatieve therapie" dus die moet wel goed zijn. Chemo, dat is slecht!! Want "het is geweten hoe schadelijk chemo wel is". Dat er duizenden mensen baat hebben bij chemo wordt hier dan maar even onder de mat geveegd. Jij bekijkt echt ook alleen maar de resultaten die in je kraam passen eh? Citaat:
Meen je dat? "Er is ooit iemand door genezen dus we gaan dat massaal toepassen!" Lees gewoon effe wat de schrijfster van de studie hierboven zelf schrijft. En zo'n producten wil jij zonder meer 'massaal gaan toepassen"? ![]() Citaat:
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 5 oktober 2023 om 11:13. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
EEn vriend van mij zegt ook dat hij kanker had en dat is geen leugen. Had een kwaadaardig vlekje op zijn rug. Weggesneden geen uitzaaiingen en de dag erna was zijn kanker behandeld en genezen. Een vriendin van mij heeft soort bloedkanker en is al twee jaar een wrak en nog steeds heen en weer ziekenhuis. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze zouden beter eens wat onderzoek doen naar een chemo-baxter die domheid kan genezen. Als ge die draad hier leest.
Amai mijn kloten.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Dus pesticiden is punt 1, en punt 2 is suikerconsumptie. Warburg en anderen wisten toen al de kankercellen floreren onder invloed van glucose. In de USA zijn er richtlijnen om 25g suiker per dag te consumeren en in realiteit ligt de gemiddelde consumptie ruim 5x hoger. Bij ons trouwens ook. "Het bedrijf dat kanker uit de wereld kan helpen is binnen het half jaar het rijkste bedrijf ter wereld" --> Maar bedrijven die therapieën organiseren (chemo, immunotherapie) die niet probleemoplossend werken en dus blijvend worden gebruikt (de kassa blijft rinkelen) worden nog veel rijker. Vergelijk het met Pfizer dat ons blijvend wenst in te spuiten tegen covid. Als de oplossing trouwens ligt bij het drastisch terugdringen van pesticiden en van suikerconsumptie, kom je terecht bij een van de 3 rijkste industrieën in elke samenleving (de voedingsindustrie) die zijn winsten vernietigd ziet worden. Uiteraard wordt zoiets niet getolereerd. En die nog rijkere industrie, de farma industrie, heeft dan geen zieke mensen meer om pillen aan te verkopen. Statistisch is gebleken dat hoe meer geld men in de USA uitgeeft aan geneesmiddelen, hoe zieker de samenleving wordt. Bij ons is het hetzelfde. Als preventie de bedoeling was, zou een suikertaks al de eerste stap zijn. Zou frisdrank niet bestaan wegens schadelijk voor de volksgezondheid. Maar de rijkste Belg, ex baas van Tiense Suiker, is daar natuurlijk niet blij mee. Een recente studie toonde trouwens aan dat het al dan niet slagen van immunotherapie bepaald wordt door het wel of niet hebben van de Akkermansia bacterie, die bij gezonde mensen ongeveer 5% van de volledige darmflora bedraagt. Ik ben daar heel blij mee omdat het de vinger op de zere plek legt. Spoedig kan de farmaceutische industrie geen kant meer op met hun gezwam over genetische factoren en allerlei variabelen.
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 5 oktober 2023 om 12:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Als je dan toch op zoek bent naar waarheidsvinding, raad ik je aan om eens op zoek te gaan naar de fysiologie van de darmwand. En wat er bij infiltratie van kankercellen eigenlijk mis gaat. Dit is de essentie van de zaak, die veel mensen helemaal niet begrijpen. En op basis van mijn ervaringen met de meesten hier, zullen ze het ook nooit begrijpen en schieten dan maar op de boodschapper met de complotlabels. Hoe komt het bijvoorbeeld dat sommige mensen poliepen ontwikkelen en wat is de link met kanker? Verdiep je daar eens in. En van die studies in de zin van "onderzoek heeft uitgewezen dat de therapie werkt bij x%.." daar veeg ik mijn gat mee af. Vergeet nooit dat studies destijds ook uitwezen dat er quasi enkel ongevaccineerden in de ziekenhuizen lagen. Kennelijk stelt niemand zich daar vragen bij. Studies die met statistiek werken worden quasi altijd gemanipuleerd in het voordeel van de partij die de studie organiseert. 7 keer vaker in het voordeel van de onderzoeker trouwens, ook dit is bestudeerd.
![]() |
![]() |
#30 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het boeit overigens niemand waarvoor gij denkt verantwoording te moeten afleggen voor de redenen waarom gij voor een specifieke behandeling koos, eenvoudig omdat gij de gevolgen van jouw keuze draagt. Het persoonlijk op je pik getrapt zijn omdat er mogelijke en andere opties van behandelingen besproken worden door andere forumleden, waar gij het niet mee eens zijt of onwetend over zijt om dan razend in een scheldpartij persoonlijke verwijten te maken, is het verzieken van de discussie. Wie altijd loopt te "kankeren" over meningen waar ze het niet mee eens zijn, die moet misschien ook eens in de spiegel kijken. Kanker nu nog maar wat verder, de frustratie en opgekropte woede zullen je gezondheid en genezing vast niet in de weg staan.
![]() |
![]() |
#31 | |||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En als je al ergens redenen hebt om dat te zeggen: welke feiten haal je aan om te stellen dat ze stil blijven omdat "gezonde darmflora een bedreiging vormen voor de farmaceutische industrie"? Allemaal heel gemakkelijk gezegd maar op basis van wat? Citaat:
En mocht het te lang zijn; ik zal even enkele zaken quoten. Citaat:
Citaat:
Foutje? We genezen -tig meer ziektes dan dat we in de middeleeuwen deden. Maar toch is volgens u "genezen" het laatste waar de pharmaceutische industrie aan denkt? Citaat:
En dat geldt bij uitbreiding voor elk vaccin. Want elk vaccin gaat dwars in tegen uw logica. Het zorgt er immers voor dat mensen niet ziek worden en dus later ook geen pilletjes nodig hebben. Net het tegenovergestelde van wat u beweert... Waar zit de fout? Citaat:
Is het de kip of het ei? Veel ziektes en daardoor veel geneesmiddelen of veel geneesmiddelen en daardoor veel ziektes? Statistisch is ook aan te tonen hoe meer ketchup de mensheid verorbert hoe warmer het klimaat wordt. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Daarnaast gaat het over een "betere" respons. Wat impliceert dat er zonder (of met minder) van deze bacterie ook al een respons is. Ook weer heel wat anders dan wat u schrijft. Die bacterie kan helpen, maar is zeker geen bepalende factor in het wel of niet aanslaan van de therapie. En dan gaat het nog over huidkanker. Vrij specifiek dus. Kortom; wat u hier ten tonele brengt als mogelijk wondermiddel voor de toekomst en luis in de pels van de pharmaceutische industrie is iets wat "mogelijk" kan helpen bij een "betere" respons van een "specifieke" kanker. Goei nieuws eh, daar niet van. Maar toch nog heel wat anders als de apocalyps voor de pharma-industrie zoals u het voorstelt volgens mij.
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat was niet tegen u maar tegen een andere forummer.
Die ik wel degelijk een complotdenker vind ja. En dat mag u een dooddoener vinden. Is het niet typisch dat men alternatieve geneesmiddelen of -methodes mag promoten terwijl er geen enkel wetenschappelijk bewijs voor bestaat maar dat veel gebruikte methodes, die hun werkzaamheid ondertussen al miljoenen keren bewezen hebben per definitie "slecht" zijn? En als men dan nog eens begint over "angst aanjagen", "symptoonbestrijding" en "elke vooruitgang naar genezing wordt onder de mat geveegd" dan heb ik het over "complotdenker". Dat doe ik nu en dat zal ik altijd blijven doen. U hoeft daar niet mee akkoord te zijn hoor. Geen probleem.
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Oei, begint het nu al warm onder uw voeten te worden? Geen argumenten meer, geen discussie, enkel nog zagen over 'verzieken van de discussie'... We kennen dat. En ja; als het gaat over kankerbehandeling met chemo ed. en jij komt met "symptoombestrijding", dan begint het bij mij een beetje te koken ja. En niet omdat je het niet eens bent met mij, maar omdat je hier een hoop onzin ligt te verkopen als ware het de alomvattende waarheid. Net als je bangmakerij ivm chemo als ware het enkel maar om mensen "angst aan te jagen". Terwijl er waarschijnlijk al miljoenen mensen mee geholpen zijn geweest. Wil je zelf geen chemo: prima. Maar je moet het ook niet negatiever voorstellen dan wat het is want je kent er zelf overduidelijk geen knijt van. En zoals gezegd: het risico bestaat dat er mensen in zo'n zever in gaat trappen. Dat maakt me kwaad. Vind je dat erg? Tant pis, bol het dan gewoon af. Heb je er geen last meer van. Ik hou me echt niet in als er zo'n onzin gepost wordt. En ik ben blijkbaar niet de enige die doorheeft dat het pure BS is.
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuk voor stuk punten waar het overduidelijk is dat je ofwel niet weet waar je het over hebt ofwel totale onzin ligt te verkopen. Als het waarheid was wat je vertelde had je me even makkelijk van antwoord kunnen dienen. Maar omdat je gewoon niet meer weet wat zeggen gooi je het maar over een andere boeg. "Scheldtirades"... Echt? Waar? In je eerste punt begin je over vaccineren terwijl het over chemo gaat. Geen woord over resultaten of dingen die ter zake doen. Nee, een hele paragraaf over "angst aanjagen"... Geen feiten, geen bronnen, niks. Ik stel dan dat je elk voorstel voor therapie kan beschouwen als "angst aanjagen" want de dokter stelt sowieso een therapie voor, komt er natuurlijk gewoon geen reactie meer. Mond vol tanden, snel beginnen over "discussie verzieken'. Doorzichtig als kristal, ma soit, we kennen dat. Het tweede punt: jij die begint over "symptoombestrijding" als het over chemo gaat. Daar hoef ik zelfs niet te veel woorden aan vuil te maken, iedereen met een greintje verstand in zijn hoofd (!!scheldtirade!!) heeft door dat dat hetzelfde is als praten over water op de zon. Onzin dus. Ook hier weer: geen reactie meer. Mond vol tanden. Gezwets over "discussie verzieken' brengt soelaas. Derde punt: vooruitgang naar genezing wordt onder de mat geveegd en alternatieve methodes worden afgedaan als kwakzalverij. Ik vraag me daar af of er echt zo'n wondermiddeltjes bestaan. Volgens u zijn er immers alternatieve methodes voorhanden. Je zou denken dat het dan nooit moeilijk kan zijn om enkele voorbeelden te geven. Maar nee, niet hopen. Geen voorbeelden. Waarschijnlijk omdat je er geen hebt maar soit; "discussie verzieken"!! Dat leidt de aandacht van uw onwetendheid wel weer even af. Vierde punt: chronisch houden... Vond ik vrij simpel te weerleggen. Mij hebben ze immers niet chronisch gehouden. Net als duizenden andere mensen. Terwijl dat voor een chirurg niet moeilijk is. Hij kan doen wat-ie wil tijdens zo'n operatie. Ik lig toch te maffen. Dat haal ik dan ook aan en dan zou je weerwerk verwachten over hoe en waar en wanneer en waarom men dan toch patienten moedwilig chronisch zou houden, maar nogmaals; nee. Geen voorbeelden, geen feiten, geen bronnen, niks, nada, nul, noppes,... Totaal geen letter meer uit te brengen. Geen enkel argument meer boven te halen. Niks meer om over te discussieren dus ja... we kennen je tactiek dan ondertussen. En tenslotte: ik geef het toe hoor. Ik geniet hier van. Mensen die zonder enige kennis van zaken de grootste onzin liggen te verkopen van weerwoord dienen. En als ze me dan beschuldigen van "de discussie dooddoen" doet dat deugd want dan weet ik: "Ze hebben geen poot meer om op te staan." In dat opzicht bent u een gedroomd slachtoffer. Love it.
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 5 oktober 2023 om 14:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Van zolang men ieders mening met respect benadert zie ik geen probleem. Zelf zie ik bij de de quotes van Big F geen tekens van scheldpartij en nog minder tekens van razernij In zekere zin vind ik daar allemaal meer van terug in jouw schrijfsels. Maar goed dat is dan maar uw manier van in discussie gaan. Zoals ik al schreef ieder zijn stijl. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 5 oktober 2023 om 15:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De pharma is nodig en we hebben ze nodig maar het is geen liefdadigheidsinstelling https://www.knack.be/nieuws/na-openp...erkelijk-stil/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Al eens bij stil gestaan dat de soort mens niet bedoeld is om 65 jaar te worden.... (Bismarck wist dat maar al te goed, waarom denkt men anders dat die de wortel op 65 jaar heeft gehangen, en niet op 50?)
Dat het nu wel kan (maar aan welke kost?) maakt dat pikante detail niet anders.
![]() |
#38 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Elke stap kost veel geld, en de uitkomst in al die stappen is hoogst onzeker, en na elke stap wordt het molecule en zijn resultaten geëvalueerd. En zelfs als uw studies succesvol waren, en ge als bedrijf een licentie krijgt om het nieuwe product op de markt te mogen brengen, is het niet zeker dat ge een terugbetaling gaat krijgen
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Mijn tante en moeder zijn gestorven aan borstkanker. 2 van mijn nichten waren er op tijd bij. Onze familie is drager van een mutatie in het BRCA2 gen en elke vrouw in onze familie loopt een verhoogd risico op kanker door die mutatie.
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |||||||||||||
Minister
|
![]() Citaat:
Het traject voor osteopathie overlapt voor minimaal 40% met klassieke geneeskunde. Maar voedingsleer krijgen ze daar maar 4 uur in de gehele opleiding. Het kan intussen 1 of 2 uur meer zijn, maar zeker geen dubbele cijfers. Die mensen hebben godverdomme de eed van Hippocrates (let food be thy medicine) afgelegd en ze krijgen amper les over de essentie van de zaak. Er wordt hen geleerd welke pillen ze moeten voorschrijven, maar de gedachtegang van de osteopathie (know your anatomy and deduce the rest) mag niet te ver gaan en wordt heden ten dage zwaar aangevallen door huisartsen die geen flauw idee hebben over hoe ons traject eruit ziet. Ze kennen hun anatomie helemaal niet, zowel structureel als visceraal. Als je anatomie niet meester bent, kun je iemand mijns inziens niet helpen. Citaat:
En dit is nog maar de essentie over de darmwand. Overmatig medicatiegebruik (maagzuurremmers, cholesterolremmers edm) zet ook een cascade van fysiologisch zeer nefaste gevolgen in gang. Ongeveer 50% van de samenleving lijdt ongediagnosticeerd aan SIBO (small intestinal bacterial overgrowth) met alle gevolgen vandien. Citaat:
Citaat:
Als je ziet hoe vet de samenleving aan het worden is, en hoe de levensverwachting de afgelopen jaren aan het dalen is (veel misvattingen hierover), hoe meer dan 50% van de Belgen ineens overgewicht heeft terwijl de staat geen basic maatregelen neemt om het te bekampen, is het voor mij duidelijk waar we naartoe moeten. Krik de pensioenleeftijd nog wat omhoog, en het komt er straks op neer dat we belastingen mogen betalen tot we dood neervallen. Citaat:
Citaat:
Ik ben helemaal niet tegen vaccins, maar dan heb ik het over de klassieke vaccins zoals deze. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Voor de interpretatie van dit onderzoek verwijs ik graag naar de onderzoekers zelf en niet naar jouw doctor Google. Het zijn trouwens zeer recente studies en ik ben er heel enthousiast over, omdat het in beeld brengen van darmflora straks de hele beerput die veroorzaakt werd door allerlei medicatie kan en zal blootleggen.
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 5 oktober 2023 om 17:45. |
|||||||||||||
![]() |
![]() |