![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar wat als het crashed en alles maanden tot jaren in het rood trekt? Ja het gaat zeker nog 2 jaar goed gaan, daar ben ik 95% zeker van.
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alle BTC die afgelopen jaren gemined is, worden gehalveerd in 2024. Logisch gevolg is dan dat BTC minstens 50K waard is eind 2024. Bijna 100K in 2025...
Maar mijn winst wordt gespaard in een coin met een wat hoger risico die meer dan 100% rendement kan geven. ^^ Het gaat maar tot en met 2026 goed gaan vrees ik. Er gaat wellicht een massale dump komen na de bull run. Hoe dat zal uitdraaien is onbekend terrein. Het is imho beter uzelf "verrijkt" te hebben voor 2026. En met 100K komt ge geen leven toe, tenzij ge een nieuwe kip met gouden eieren vindt.
Job 13:5 Als jullie stil zouden blijven, zou dat voor jullie wijsheid zijn Laatst gewijzigd door CUFI : 6 november 2023 om 20:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
https://cryptoschool.be/hoe-kijkt-de...yptocurrencys/ Gewoon de winst aangeven op belastingsbrief, en uw trades afprinten en bijsteken. Volgens mij heeft dat geen invloed op uw uitkering, maar daarvoor belt ge eens naar de mutualiteit of zo.
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb dagen van soms 100 trades? Das toch onmogelijk allemaal aan te geven?
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dank u België. Ik ga dan eens 250 euro cashen dit jaar en dat aangeven in 2024. En dan in 2024 de "maximum" cashen om te zien hoe dat uitdraait in 2025. Probleem is wel dat ik in 2026 enkele nullen meer wil cashen en dan 50% mag dokken...
![]() |
![]() |
#26 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Let wel, als ge veel trade, valt ge onder de 33%. Buy & Hold niet.
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans. Laatst gewijzigd door Het Verzet : 6 november 2023 om 22:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik 100 trades doe en daar "maar" $100 a $200 op rendeer, dan is dat toch nog steeds een kleine omzet? Nu met die leverage toe te passen schiet het wel omhoog, amai.
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zit nu via een futures account te traden. Waar ik soms een volume van meer dan 10K verzet, maar eigenlijk in praktijk veel minder inzet omdat die dat leveraged.
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Halving betekent dat miners nog maar de helft krijgen van de beloning voor het minen van 1 bitcoin. Het betekent niet dat het aantal in omloop zijnde bitcoins gehalveerd worden. Want dat is blijkbaar wat jij denkt dat 'halving' betekent...
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja zoiets. Maar door die halvering worden ze wel weer schaarser waardoor de marktwaarde stijgt he
![]() |
#31 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Voor de fiscus is belangrijk hoe ge trade: Kopen & houden => 0% Regelmatig transacties, leverage gebruiken => 33% of indien als professioneel gezien 25% tot 50% Dat kadertje op die link is toch vrij duidelijk? Edit:nog iets, als gij 100 trades doet, waarvan er 50 winst geven en de andere de winst terug kwijtspelen, kijkt de fiscus enkel naar de 50 met winst en moet ge daar in principe belasting op betalen. Daarom ben ik ermee gestopt. Als ik nog iets doe, is het buy and hold, maar dan wel eerst wachten tot de volgende crash. En als ge met leverage trade, gaat het snel hoor, paar seconden is genoeg).
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans. Laatst gewijzigd door Het Verzet : 7 november 2023 om 08:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Oh neen! Oh nee oh nee oh nee!!!! Ik dacht dat ge enkel belastingen betaalde als ge het zou terugzetten naar uw bank. En ik ben juist met leverage begonnen....
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En das vaak heel de dag 100% winst. Maar gaat om zulke lage bedragen, eurotjes...
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En soms pak ik bijna 13 dollar in minder dan 1 minuut...
En dat was op een negatieve koers door op short te gaan. Ik zou er van kunnen leven, maar als die wereld in stort; blijf ik met niets achter. En wil ik er van leven, moet ik er ook dag en nacht as de kiekes bij zijn en zen leven.
Job 13:5 Als jullie stil zouden blijven, zou dat voor jullie wijsheid zijn Laatst gewijzigd door CUFI : 7 november 2023 om 09:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bitcoins worden immers niet schaarser. Er blijven er evenveel in omloop als er voor de halving in omloop waren. Uiteindelijk gaan er nooit meer dan 21 miljoen bitcoins zijn. En hoe dichter bij die 21 miljoen, hoe trager er bijgemaakt worden omdat het minen minder oplevert. Wel is het mogelijk dat de koers stijgt bij een halving (wat in het verleden ook al gebeurd is) maar dat is niet omdat het aantal bitcoins daalt. Wat er wel daalt is het aantal nieuwe bitcoins. Miners krijgen er minder als beloning voor hun minen en omdat de beloning lager is zullen er bij elke halving miners stoppen omdat het sop de kool niet meer waard is. Zolang de koers hoog is zal dat meevallen (nieuwe coins brengen dan nog genoeg op) maar als de koers laag staat zullen meer miners er de brui aan geven. Als iedere bitcoin bezitter zijn coins bijhoudt zijn die nieuwe coins de enige die op de markt komen. Ze zullen dus gegeerd zijn door mensen die bitcoins willen (bij)kopen. En daardoor onstaat er schaarste (want er komen steeds minder nieuwe coins) waardoor de prijs stijgt. Maar dat scenario is ook enkel van toepassing als iedereen die nu bitcoins bezit ze ook werkelijk vasthoudt. Wat weinig waarschijnlijk is als je met stijgende koersen zit. Want dan wordt er verkocht en dalen de prijzen weer. Tot ze zover gedaald zijn dat miners er weer mee stoppen. Waarna de koers weer stijgt. En de rest van het eindeloze verhaal kan je wel invullen eh? Halving heeft dus per definitie niets met de koers te maken. Wat niet wil zeggen dat het geen invloed op de koers kan hebben. Maar die invloed is niet vooraf te bepalen. Tot nu toe had het een positieve invloed op de koersen. Maar dat garandeert niet dat dat in de toekomst ook nog zo gaat zijn.
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 7 november 2023 om 09:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dingen als dit hierboven dien je eigenlijk te weten voor je er aan begint. Als rijk worden met BTC of andere crypto echt zo simpel was deed iedereen het hoor.
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Euh ik haal soms meer dan 100 dollar per dag op? Zie screenshots
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik trade echter niet met btc maar met iets meer renderende coins. Ik kan er niets van, maar begrijp de macd en het volume. Daarop inspelen = monsterwinsten. Vele kleintjes worden snel vele nullen.
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij stijgende koeren is dat makkelijk. Bij flink stijgende koersen hoef je er zelfs niets van te kennen. Doe maar rustig verder maar doe jezelf een plezier. Noteer elke dag hoeveel winst of verlies je hebt gemaakt. Een jaar lang. En kijk dan nog eens of je elke dag 100 dollar winst hebt gemaakt.
![]() |