![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Israëlisch-Palestijns conflict Oktober 2023 was het begin van een nieuw conflict. Hamas strijders vielen Israël binnen waarop het Israëlische leger reageerde met bombardementen. Alle discussies over dit conflict en het verdere verloop ervan, horen thuis in dit (sub)forum. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
moet simpelweg verpletterd worden. Kijk goed naar het onderwerp in voorgaande zin. En al diegenen die in Vlaanderen betogen, pro Israël of pro Palestina, zouden beter naar ginder gaan om hun regime tot betere gedachten te brengen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ja, dat de betogers het afbollen naar ginder om te gaan helpen.
Hope is nothing more than a postponed disappointment Laatst gewijzigd door Skobelev : 6 november 2023 om 09:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar nee, het 'goedpraten' van de holocaust zie ik geen reden toe. Wel is het zo dat ik de holocaust niet 'erger' vind dan andere genocides door de historie heen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://en.wikipedia.org/wiki/Hamas_Charter Destroying Israel and establishing an Islamic theocracy in Palestine is essential There is no negotiated settlement possible. Jihad is the only answer. The "Palestinian problem is a religious problem Declares the role of women in Islamic society to be the "maker of men" The Preamble to the 1988 Charter stated: ?Israel will exist and will continue to exist until Islam invalidates it, just as it invalidated others before it?. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() I beg to differ, dit kon evengoed gezegd worden door een Nazi in WO2, de overeenkomst is gigantisch
![]() Fathi Hamad, Gaza's Hamas interior minister in 2019: "Seven million Palestinians outside, enough warming up, you have Jews with you in every place. You should attack every Jew possible in all the world and kill them." https://www.voanews.com/a/middle-eas...s/6171870.html . Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 6 november 2023 om 11:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jongere mensen weten wel dat er meer gaande is geweest door de historie. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Minister-President
|
![]() Dat doen ze toch helemaal niet. Allez, ik lees dat nergens.
![]() |
#29 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik heb in een ander topic al aangegeven wat ik van de stichting van de staat Israël denk: een laat-koloniaal project, zowel wat de intenties betreft als de manier waarop het is doorgedrukt. De vraag is echter of het verleden en de wonden die het geslagen heeft bepalend moeten zijn voor de toekomst. Als het antwoord ja is, moet je consequent zijn, de staat Israël opdoeken en het gros van de joden, die daar al decennialang gesetteld zijn, ontheemden en weer over de landen van herkomst uitstrooien. Als het antwoord nee is, dan moeten we naar de toekomst kijken en dan komen we onvermijdelijk weer uit op een of andere vorm van 'twee staten'. Ik vind dat nog altijd de meest wenselijke en menselijke oplossing. Met twee partijen tegenover elkaar - het Israëlische regime en Hamas (en Iran op de achtergrond) - die geen van beide bereid zijn tot een vorm van vreedzame co-existentie in het Midden-Oosten, is het voor mij kwaad kant kiezen. De Palestijnen staan zwakker, dat is waar, en het is verleidelijk om de sterkste sympathie te voelen met de zwakste partij. Maar de zwakste is niet per se degene die de 'goede' strijd voert, en in het geval van Hamas gaat het dan niet alleen om de legitimiteit van het doel (vernietiging van Israël), maar ook om de manier waarop dat doel moet worden gerealiseerd (terreur). Het blijft een terroristische groepering, die volstrekt onschuldige Israëli's gegijzeld houdt en/of heeft vermoord en haar eigen burgers als levend schild inzet. Wat mijn eerdere uitspraak betreft over die zero sum game: ik praat dat niet goed en ik juich dat niet toe, ik heb geen enkele sympathie voor een sujet als Netanyahu, maar ik zie het wel als de intrinsieke logica van het conflict dat zich nu voor onze ogen ontrolt, en aangezien Hamas de witte vlag niet zal hijsen en zijn gijzelaars niet zal lossen, gaat de militaire strijd door tot het bittere einde, hé. Ik hoorde gisteren een topdiplomaat in Buitenhof schatten dat we naar 20.000 doden gaan. Dat is veel, zeker in verhouding tot het aantal slachtoffers aan Israëlische zijde (en ik denk dat het een erg conservatieve schatting is), maar het is nog altijd "maar" 1% van de totale populatie van Gaza. Het zal mij benieuwen of er op langere termijn iets goeds van zal komen. De uitschakeling van Hamas kan misschien ook een opportuniteit zijn. Het geschil laten etteren, zoals het de voorbije jaren is gegaan, heeft alleszins geen oplossing gebracht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ook niet ging doorhebben dat een regime verpletteren niet hetzelfde is als een bevolking uitroeien.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat is dan het moederland van Israël ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is uit uw post niet af te leiden. Maar ik begrijp dat u nu het zonlicht wil ontkennen naar het voorbeeld van uw grote leider, als wie uw bericht bevestigd niet tot uw strekking behoort.
![]() |
#33 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#34 |
|
![]() Niet noodzakelijk. Onder Leopold II werd Congo de facto gekoloniseerd door het westen, ook al maakte Congo geen deel uit van een moederland en was het een zogezegde "vrijstaat".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
7 OKTOBER WAS DE RODE LIJN! Laatst gewijzigd door Vlad : 6 november 2023 om 12:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
|
![]() Citaat:
Tja, veel geluk ermee. Er is een reden waarom dat soort multi-etnische rijken niet heeft standgehouden ten gunste van moderne natiestaten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Lol, samen. Ik heb dit al eens gevraagd, noem eens 1 land met 50% moslims die vredig samenwonen met ongelovigen en andersgelovigen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
De (Arabische) Christenen in Israel mogen niet in de luchtvaart werken, net zoals de (Arabische) Moslims dat niet mogen. Dit probleem hebben ze bijvoorbeeld niet in Palestina ![]() |
|
![]() |
![]() |