Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 december 2004, 13:35   #21
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Het lijkt wel of het enige waar moslims hun krent voor willen opheffen is om aanslagen te plegen...

en wat doe je met mijn verwijzing ? dat 95 % van Thailand boedhistisch is ?

en het verschil in doden ?? het zijn verdomme de overlevenden die de handen uit de mouwen moeten moeten steken....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!

Laatst gewijzigd door Tegendradigaard : 31 december 2004 om 13:37.
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2004, 13:37   #22
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Boedhisten staan echt wel bekend om hun terreurdaden nietwaar Jolle.

Bof, ik zal het maar houden op een straf van Allah.
Oud 31 december 2004, 13:45   #23
Tegendradigaard

Standaard

Iemand nog een verklaring voor het verschil in gedrag van de overlevenden ?
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

Oud 31 december 2004, 13:45   #24
Jolle
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Ter informatie van de beterweters :

Met 95% van de bevolking dat de tradities en overtuigingen van het Boeddhisme
volgt, is het Boeddhisme de overheersende religie in Thailand. ...
www.thaisverkeersbureau.nl/c01/cultuur/religie.aspx

zou dan het juist in dat 5 % stukje van Thailand geweest zijn... dan is het denk ik inderdaad een straf van God geweest....
Het diepe zuiden is overwegend moslim, net zoals het buurland Maleisië trouwens (een officieel moslimland)
http://www.thaiworldview.com/bouddha/islam.htm

Het diepe zuiden is die landtong die zo uitsteekt, en zo zwaar getroffen is.
Een straf van god dus...

En verder, als U niet gelooft dat het voornamelijk om de toeristen te doen is :
Citaat:
Shortly after the water subsided from exclusive resorts and palm-fringed beaches of southern Thailand, authorities began setting up makeshift embassies, providing free phones and food to tourists. Hotels and an international school that survived relatively unscathed threw open their doors to shellshocked tourists and foreign governments laid on evacuation flights.

But Wimol Thongthae said that in Ban Nam Khem, there was no help at all on the first day.
...
In Ban Nam Khem, fishing boats have been dumped by the waves in the middle of town, a quarter mile from the beach. They are still there and the stench of dead bodies rotting inside is overpowering.

“The government gave more importance to Khao Lak and other tourist areas ... because this area is full of poor people,” said provincial Senator. Wongphan Natakuathung.
http://news.scotsman.com/latest.cfm?id=3946077
Maar dat zijn de beelden die wij NIET zien, want daar zitten geen toeristen, en dus geen journalisten wegens niet interessant...

Wat die doden betreft : als je met meer levenden bent dan doden, lijkt de job nog te klaren. Als je meer doden hebt dan levenden, zijn die laatsten zo murw geslagen dat ze inderdaad niet weten waar beginnen. Je kan niet weten wat jij zou doen in die situatie, want je hebt niet juist je ganse familie zien wegspoelen.

Dus tegendradigaard, zeer jammer, maar deze keer houdt uw opmerking geen steek.

PS : ge moet niet afwijken, deze discussie gaat niet over terorrisme.

Laatst gewijzigd door Jolle : 31 december 2004 om 13:48.
Jolle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2004, 13:54   #25
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Als je wil konklusies trekken uit enkele beelden van het nieuws van de televisie, dan moet je wel profetische gaven hebben.

Wel, ik durf de volgende konklusie trekken uit deze draad: er zijn er hier die een enorm hoge dunk van hun eigen kapaciteiten hebben.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2004, 14:09   #26
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Iemand nog een verklaring voor het verschil in gedrag van de overlevenden ?
De provincie Atjeh is volgens mij minder goed bereikbaar en ook de hulp kwam er veel trager op gang dan in Thailand. Je mag niet vergeten dat daar al jaren een militair conflict is tussen rebellen en de overheid. Misschien telt ook het feit dat Atjeh nog dichter bij het epicentrum ligt en de dodentol er zoveel hoger is dan in de andere getroffen gebieden.

I hate to repeat myself

Plus het feit dat je uit televisiebeelden ook niet al teveel conclusies mag trekken. Ze brengen maar een klein gebied voor een korte tijd in beeld.

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.

Laatst gewijzigd door Griffin : 31 december 2004 om 14:10.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2004, 14:22   #27
Tegendradigaard

Standaard

Jolle zoek eens op wie hier het eerst een moslim aanslag vermelde aub als bewijs voor het feit dat het zuiden van Thailand overwegend moslimgebied zou zijn. Dank U.

Schoofzak gij kent mijn profetische gaven nog niet echt....

Ik zat in mijne zetel en ik bekeek gewoon het verschil tussen die twee werelden. Langs Thaise kant liep men de benen onder zijn gat bij wijze van spreken en bij de moslims (duidelijk herkenbaar aan de hooffdoek etc...) stond men met de handen in de lucht. en ik dacht in mijn eigen : in plaats van te staan klagen doe liever iets als ik die moslims bezig zag (of niet bezig zag eigenlijk)

Ik kan in de Jolle zijn uitleg ergens inkomen trouwens waar hij zegt dat als er minder overlevenden zijn het moeilijker is. Maar komaan dat is toch geen excuus om helemaal niets te doen. En zeker niet na bijna 1 week he dan moeten de overlevenden toch al in staat zijn om iets te doen he...

Laatst gewijzigd door Tegendradigaard : 31 december 2004 om 14:25.
Oud 31 december 2004, 14:30   #28
Tegendradigaard

Standaard

samenvatting van mijnentwege :

1. ik zag de beelden zoals beschreven
2. ik vergeleek met de stilstand in de Arabische wereld sinds het onststaan van de islam
3. ik maakte een vergelijking met de 'schijnbare' stilstand van die moslims in het rampgebied
4. ik vergeleek die beide "stilstanden" en kwam tot de conclusie (misschien te vlug of verkeerdelijk) dat in beide situaties de islam toch wel een zekere rol speelt.

Misschien kan men mij er van overtuigen dat de Arabische wereld nog altijd voorop loopt op alle gebieden (zoals tot aan de jaren 700-800 trouwens) en dan valt natuurlijk de voornaamste vergelijking weg he...

Oud 31 december 2004, 14:31   #29
Jolle
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Jolle zoek eens op wie hier het eerst een moslim aanslag vermelde aub als bewijs voor het feit dat het zuiden van Thailand overwegend moslimgebied zou zijn. Dank U.
Juist : als bewijs voor het feit dat het zuiden van Thailand overwegend moslimgebied IS (en dat was niet de enige website, dit werd mij door een sadistisch gevoel voor cynisme ingegeven)

Citaat:
Ik zat in mijne zetel en ik bekeek gewoon het verschil tussen die twee werelden. Langs Thaise kant liep men de benen onder zijn gat bij wijze van spreken en bij de moslims (duidelijk herkenbaar aan de hooffdoek etc...) stond men met de handen in de lucht. en ik dacht in mijn eigen : in plaats van te staan klagen doe liever iets als ik die moslims bezig zag (of niet bezig zag eigenlijk)
voila, nu weet ge dat er ook moslims waren die hun benen vanonder hun gat liepen, en dat ook in Thailand velen op hun gat zaten omdat er gewoon geen beginnen aan was. Alleen is dat niet gefilmd omdat alle journalisten rond die paar toeristen zwermen als vliegen rond ne koeiestront.

Citaat:
Ik kan in de Jolle zijn uitleg ergens inkomen trouwens waar hij zegt dat als er minder overlevenden zijn het moeilijker is. Maar komaan dat is toch geen excuus om helemaal niets te doen. En zeker niet na bijna 1 week he dan moeten de overlevenden toch al in staat zijn om iets te doen he...
Wie weet zaten die gewoon even uit te puffen, waren ze zelf gewond, of is een shock van dien aard niet op een week uit je kleren geblazen. Het verschil is me ook opgevallen. Ik dacht toen eigenlijk eerder "verdorie, als er toeristen rondhangen is de hulp er snel, maar in 'rebellengebied' moeite steken, da's weer teveel gevraagd"

Soit, uw ongezouten interpretatie heeft ons weer een mooie middag bezig gehouden met opzoekwerk en over en weer leuteren.

Het was mij aangenaam, tot over enkele weken.
Jolle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2004, 14:34   #30
Tegendradigaard

Standaard

als het voor U aangenaam was, dan was het voor mij ook aangenaam

Oud 31 december 2004, 14:56   #31
jovada
Vreemdeling

jovada's schermafbeelding

Standaard

Ik wil ook even een korte reactie toevoegen:
in een stukje tekst dat ik onlangs heb gelezen, en dat wel degelijk vanuit een neutraal standpunt was geschreven, stond uitgelegd dat moslims hun lot/leven/toekomst/... veel meer in handen leggen van Allah, terwijl andere religies meer vertrouwen op het eigen kunnen van de mensen. Dit IS gewoon zo, het zit ingebakken in hun cultuur. Of het slecht is of niet kan in dit geval niet gezegd worden, hun wereld draait nu eenmaal zo.

Laatst gewijzigd door jovada : 31 december 2004 om 14:57.
jovada is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2004, 15:15   #32
Tegendradigaard

Standaard

Zo kwam het eigenlijk over Jovada...

... een moslim vrouw stond zich af te vragen hoe ze dat moest overkomen en vroeg hulp aan allah...
een moslim man vroeg ook hulp van allah om over deze ramp te komen en als Allah niet kon mochten het ook de (anders soms vervloekte) Australiers zijn....

en die lamlendige houding deed bij mij het bloed koken en kreeg ik de reactie die ik hier gepost heb zo van : doe er verdomme zelf iets aan... wentel U zelf zo niet in zelfbeklag maar reageer...

Oud 31 december 2004, 15:27   #33
rodeo
Gouverneur

rodeo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
...

Eneuh Turk4Ever, die vreselijke ramp, is dat geen straf van Allah?
Het lijkt er zo stilaan op nietwaar.
Turkije een tijdje geleden-gebouwen die instorten als zandtaartjes.
Vorig jaar bam, dag Bam in Iran
"straf van Allah"

mja, ik persoonlijk vond het "straf van die aannemers", dat ze zóveel geld hadden achtergehouden aan bouwmaterialen, want dat was de reden dat zoveel gebouwen waren ingestort
rodeo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2004, 15:29   #34
phoebe
Parlementsvoorzitter

phoebe's schermafbeelding

Standaard

aha, dus daarom pleegt men terroristische aanslagen de andere religie's werken gewoon te hard, en allha doet niks...

tja, ik zou ook gefustreerd zijn
phoebe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2004, 15:45   #35
Turkse Nederlander
Minister-President

Turkse Nederlander's schermafbeelding

Standaard

Dit doet mij denken aan Nazi propaganda toen alle schuld werd toegeschoven aan de Joden.

Werkloosheid? De Joden hebben het gedaan
Ziektes? De Joden hebben het gedaan
Armoede? De Joden hebben het gedaan

Het is gewoon om te kotsen en ik zie geen enkel verschil met Nazi propaganda.
Turkse Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2004, 15:54   #36
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Bon maar het enige verschil tussen Thailand en Indonesie is volgens mij de islam. Dus kan ik niet anders dan concluderen dat het die islam is die de mensen op hun gat laat zitten en laat wachten op hulp van bovenaf (waar blijft Allah dan zou ik zeggen) of hulp van buitenaf (van die vervloekte ongelovige honden dan nog wel...)
Proficiat! Je hebt op de valreep nog de prijs gewonnen voor het stomste idee van 2004.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2004, 16:04   #37
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Turk4Ever schrijft,
Citaat:
Dit doet mij denken aan Nazi propaganda toen alle schuld werd toegeschoven aan de Joden.

Werkloosheid? De Joden hebben het gedaan
Ziektes? De Joden hebben het gedaan
Armoede? De Joden hebben het gedaan

Het is gewoon om te kotsen en ik zie geen enkel verschil met Nazi propaganda.
Ik bekijkt het vanuit het Koranstandpunt.

[size=3]Werkloosheid, Allah heeft den dop uitgevonden[/size] [size=1](praktijkervaring)[/size]
[size=3]Ziektes[/size], Allah is groot, maar de ziekenkas is groter([size=1]vrij naar de Strangers[/size])
[size=3]Armoede[/size] Allah is barmhartig.([size=1]direct uit de koran[/size])
[size=3]Natuurrampen[/size] , Allah heeft de ongelovigen en afvalligen gestraft.([size=1]blijkbaar veel ongelovigen en afvalligen in "moslim" gebied[/size])

Flippend Rund, je hebt je naam niet gestolen.
Oud 31 december 2004, 17:22   #38
Lincoln

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
zoals zovele mensen kijken we met de nodige verbazing naar de beelden die we te zien krijgen op tv naar aanleiding van de aardbeving en de daaropvolgende tsunamis.

Gisteren keek ik eerst naar de VRT of VTM (whats the difference..) en daarna keek ik toevallig nog eens naar het NOS journaal.
En toen zag ik een enorm verschil.
In Thailand liepen de mensen mekaar voor de voeten om de gevolgen van de ramp op te lossen. De Thaise bevolking verzamelde lijken, ruimde puin, waren bezig met heropbouw. Men kan zeggen dat de Thaise mensen de handen uit de mouwen staken en terug hun leven wilden opbouwen.

Toen kwam een reportage uit Indonesie. En daar was het een volledig ander fenomeen. Daar zat men gewoon op zijn gat.. te wachten op ... tja Allah. Men liet een reportage zien waarin een jonge vrouw de plaats liet zien waar haar zuster gestorven was en nu zoveel dagen na de ramp lag het lijk nog gewoon op dezelfde plaats. En ook nu weer deden de mensen daar niets. Gewoon wachten op hulp. Maar zelf de handen uit de mouwen steken.... ? Een moslim werd ondervraagd en die zei dat men hen maar moest komen helpen. Nochtans zag het er een gezonde jonge man uit die zeker zelf de handen uit de mouwen kon steken en dus zelf wat hulp zou kunnen organiseren. Neen dus. Hij zei dat het buitenland hen maar moest komen helpen en dan liefst nog de Australiers wist hij te vertellen.
(Kunnen ze later nog eens wat discotheken met Australische toeristen de lucht in laten vliegen - dacht ik met mijn slecht karakter)

Bon maar het enige verschil tussen Thailand en Indonesie is volgens mij de islam. Dus kan ik niet anders dan concluderen dat het die islam is die de mensen op hun gat laat zitten en laat wachten op hulp van bovenaf (waar blijft Allah dan zou ik zeggen) of hulp van buitenaf (van die vervloekte ongelovige honden dan nog wel...)
Héh héh *kuch* *kuch*, Man man toch wat heb jij gegeten vandaag , Je moest maar een vleigtuig pakken een naar die rampgebieden gaan dan kun je wat beter verslag uitgeven want wat je hier lult is gewoon dat je even dronken bent dan m'n pupie !!
Oud 31 december 2004, 18:29   #39
uwagan
Lokaal Raadslid

Standaard

Thai behoren tot de Indochinese bevolkingsgroep en verschillen volledig van de Indonesiers die behoren tot de Maleisische bevolkingsgroep. Indochinezen zijn verwant met de Vietnamezen en Chinezen en dat zijn harde werkers. Maleisiers en Polynesiers hebben een totaal andere ingesteldheid. Een beetje liggen in een hangmat en wachten tot de kokosnoten in je handen vallen. De hele business in deze landen is dan ook vrijwel volledig in handen van mensen van Chinese afkomst. Die houden de zaak daar nog een beetje draaiende. Anders was het daar nog veel erger.
Oud 31 december 2004, 18:48   #40
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Werkloosheid, Allah heeft den dop uitgevonden (praktijkervaring)
Ziektes, Allah is groot, maar de ziekenkas is groter(vrij naar de Strangers)
Armoede Allah is barmhartig.(direct uit de koran)
Natuurrampen , Allah heeft de ongelovigen en afvalligen gestraft.(blijkbaar veel ongelovigen en afvalligen in "moslim" gebied)
Duidelijk Nazi-propaganda.
sinan123 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be