Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Israëlisch-Palestijns conflict
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Israëlisch-Palestijns conflict Oktober 2023 was het begin van een nieuw conflict. Hamas strijders vielen Israël binnen waarop het Israëlische leger reageerde met bombardementen. Alle discussies over dit conflict en het verdere verloop ervan, horen thuis in dit (sub)forum.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 maart 2024, 18:13   #21
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Ziekelijke westerse medeplichtigheid aan genocide wordt ook duidelijk bij dit voorval. Een internet commentaar vat het samen

The zionists slaughter scores of starving prisoners, but it's a "food aid-related death" in The Guardian.

Bedoeld voor het gros van het westers publiek waarvan men verwacht dat ze niet verder kijken dan de titel.
Kijk, denk jij nu echt dat Israeli's met een vrachtwagen voedsel naar ginder gegaan zijn in de bedoeling om wat volk neer te lappen ? Denk je echt dat zoiets een efficiente methode is om volk neer te lappen ? Serieus ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2024, 19:28   #22
Valentinus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Wel grappig dat u telkens de uitspraken van verschillende individuen neemt om Israël als natie te besmeuren.
Ik stel voor dat u hoofdstuk 8 van de koran eens neemt om uwzelf te vergoeilijken. Dat gaat pas moeilijk kronkelen worden.

Ik heb geen lol in sadisme. Maar ik realiseer me dat de mensheid een plaag is geworden voor moeder natuur.
Dus vind ik het geen probleem dat anderen plaats maken.
Maar ik maak de keuze niet. Ik ben geen god of afgezant daarvan.
Denk toch dat er een verschil is. De koran is een godsdiensig geschift uit de zevende eeuw. Indien je de bijbel neemt kom je sterkere uitspraken tegen: niet alleen vrouwen en kinderen doden maar ook hun vee, enz. Zelfs jij zult waarschijnlijk niet achter die uitspraken staan.
Zionisme is iets anders. Het is een doelstelling die verrassend veel overeeenkomst heeft met Lebensraum en uitverkoren volk.

Je zegt dat je geen lol hebt in sadisme maar wel vindt dat mensen moeten plaats maken. Wel zorg dan voor meer welstand bij die mensen. Het geboortecijfer zal dan automatisch dalen. Dit leert de geschiedenis. Het zich verheugen op de uitmoording in Gaza is dan niet meer nodig.
Zolang de Vlaamse Eerste minister meent recht te hebben op een jaarsalaris van 254 000 euro, terwijl de Nederlandse Eerste minister met 170 910 (incl. vakantiegeld en eindejaarspremie) genoegen neemt, ben ik van overtuiging dat de splitsingen in gewesten en gemeenschappen meer met zelfverrijking te maken hebben dan met het welzijn van de bevolking.
Valentinus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2024, 19:35   #23
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Valentinus Bekijk bericht
Denk toch dat er een verschil is. De koran is een godsdiensig geschift uit de zevende eeuw. Indien je de bijbel neemt kom je sterkere uitspraken tegen: niet alleen vrouwen en kinderen doden maar ook hun vee, enz. Zelfs jij zult waarschijnlijk niet achter die uitspraken staan.
Zionisme is iets anders. Het is een doelstelling die verrassend veel overeeenkomst heeft met Lebensraum en uitverkoren volk.

Je zegt dat je geen lol hebt in sadisme maar wel vindt dat mensen moeten plaats maken. Wel zorg dan voor meer welstand bij die mensen. Het geboortecijfer zal dan automatisch dalen. Dit leert de geschiedenis. Het zich verheugen op de uitmoording in Gaza is dan niet meer nodig.
Het probleem is dat Hamas geen welstand wil, de bevolking arm houden is onderdeel van hun oorlogstactiek. Het geld wordt gebruikt voor hun wapens en tunnels, ook de bevolkingsgroei houdt de bevolking arm. Moest Gaza gelijk gebleven zijn van bevolking en hun geld en goederen niet gebruikt hebben voor oorlog dan waren ze nu rijk. Israël kan daar niets aan veranderen.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2024, 19:41   #24
Valentinus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het zijn grotendeels moslims he.
Wat heeft dat ermee te maken. Godsdienst is code die tot de familie zou moeten beperkt worden. Je uitspraak is trouwens niet juist. Anderen kunnen aanvullen maar er was een groep christenen die evengoed verdreven werden. In Brussel werd jaren geleden nog een christelijke Palestijn vermoord. Waarschijnlijk door de Mossad die toen groen licht kreeg om de terreur uit te breiden.
Je volgt een wat afwijkende norm van moraal: goed is wat goed is voor mij. Dat zou de regel zijn voor uw handelen. Je bent niet de enige die zo denkt. Sommige grote denkers zijn u voorgegaan. Het samenleven in onze wereld wordt dan wel moeilijk.
Hoe dan ook, het is nog geen reden om je te verheugen bij de huidige intense moordpartijen die enkel tot doel hebben op een goedkope manier van de oorspronkelijke bewoners af te komen.
Zolang de Vlaamse Eerste minister meent recht te hebben op een jaarsalaris van 254 000 euro, terwijl de Nederlandse Eerste minister met 170 910 (incl. vakantiegeld en eindejaarspremie) genoegen neemt, ben ik van overtuiging dat de splitsingen in gewesten en gemeenschappen meer met zelfverrijking te maken hebben dan met het welzijn van de bevolking.
Oud 1 maart 2024, 19:53   #25
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat heeft dat ermee te maken.
Oud 1 maart 2024, 19:54   #26
Valentinus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Het probleem is dat Hamas geen welstand wil, de bevolking arm houden is onderdeel van hun oorlogstactiek. Het geld wordt gebruikt voor hun wapens en tunnels, ook de bevolkingsgroei houdt de bevolking arm. Moest Gaza gelijk gebleven zijn van bevolking en hun geld en goederen niet gebruikt hebben voor oorlog dan waren ze nu rijk. Israël kan daar niets aan veranderen.
Waarom zegt je dat? Het is een proces van intenties die jij hen toeschrijft. Waarschijnlijk eerlijk maar een gevolg van de indoctrinatie.
Het is toch een doelgerichte strategie om dit land in te lijven bij het huidige Israel. Eerst hebben ze geprobeerd het te doen zoals de West-Bank met nederzettingen. Toen dat niet lukt omdat de omstandigheden anders waren (weinig ruimte) heeft men rondom een muur gebouwd en dan de druk verhoogd. De zee blijft afgesloten. Na de verdragen van Oslo werd gezegd dat Gaza een tweede Singapore kon worden. De mogelijkheden waren er. Maar die kans hebben ze niet gekregen.
Wapens en tunnels lijken niet wijs, maar wat was het alternatief? De opstand van Warschau in de nadagen van WOII wordt als een heldendaad gevierd. De overwinnar bepaalt wat juist en rechtvaardig is. In die zin geldt de morele code van Patrick enkel voor de Zionisten niet voor de slachtoffers.
Oud 1 maart 2024, 19:55   #27
Valentinus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Is dat een glimlach? Ik begrijp het niet.
Oud 1 maart 2024, 20:03   #28
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je volgt een wat afwijkende norm van moraal: goed is wat goed is voor mij. Dat zou de regel zijn voor uw handelen. Je bent niet de enige die zo denkt. Sommige grote denkers zijn u voorgegaan. Het samenleven in onze wereld wordt dan wel moeilijk.
Hoe dan ook, het is nog geen reden om je te verheugen bij de huidige intense moordpartijen die enkel tot doel hebben op een goedkope manier van de oorspronkelijke bewoners af te komen.
Het is een handleiding voor wat hier stilaan hoogst noodzakelijk begint te worden ook he.
Oud 1 maart 2024, 20:05   #29
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is dat een glimlach? Ik begrijp het niet.
Ik bedoelde dat het totaal extermineren van de originele bevolking altijd de meest succesvolle manier geweest is om stevige westerse naties uit te bouwen in nieuw terrein.

Dat is goed gelukt in Noord Amerika, Australie, Nieuw Zeeland. Dat had daar ook goed kunnen gaan. Het volstaat hiervoor om een distinctief kenmerk van de te elimineren groep te vinden zodat het onderscheid duidelijk is.

Laatst gewijzigd door patrickve : 1 maart 2024 om 20:06.
Oud 1 maart 2024, 20:07   #30
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wapens en tunnels lijken niet wijs, maar wat was het alternatief?
Niet vechten, zich vredevol gedragen, economie ontwikkelen en welvaart opbouwen.

Dat was van in het begin mogelijk in principe, dat was van in het begin onmogelijk gezien het soort volk waar men mee te maken had.

Laatst gewijzigd door patrickve : 1 maart 2024 om 20:08.
Oud 1 maart 2024, 20:21   #31
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Denk toch dat er een verschil is. De koran is een godsdiensig geschift uit de zevende eeuw.
Citaat:
Indien je de bijbel neemt kom je sterkere uitspraken tegen: niet alleen vrouwen en kinderen doden maar ook hun vee, enz.
Aangezien de stukken bijbel die u aan wil halen vooral oud testament zijn-oftewel een variante op de Torah-, en die zijn de basis van de Koran is het lood om oud ijzer.
Citaat:
Zelfs jij zult waarschijnlijk niet achter die uitspraken staan.
Dat vee heeft maar 1 doel. Op mijn bord terecht komen, naast de frietjes. en de vrouwen en kinderen van groepen die me niets goeds bejechenen, die mogen even goed garnalenvoer worden.
Citaat:
Na eeuwenlang braaf de klappen te vangen heeft WO2 de ogen geopend van een hoopje sterke personaliteiten, en die hebben handig gebruik gemaakt van de situatie. Dat noemen ze winnen.
De Palestijnen mogen dat ook proberen van me.
Citaat:
Je zegt dat je geen lol hebt in sadisme maar wel vindt dat mensen moeten plaats maken.
Dat hebt u goed begrepen.
Citaat:
Wel zorg dan voor meer welstand bij die mensen. Het geboortecijfer zal dan automatisch dalen. Dit leert de geschiedenis.
De geschiedenis leert dat de daling van het geboortecijfer alleen gebeurd bij groepen die zelf hard gewerkt hebben voor de verbetering van hun lot.
Kijk naar het verschil tussen China en Afrika. China is op 40 jaar vanuit een grijze mislukking naar een industriele supermacht gegroeid. Zonder massaal steun te krijgen.
Afrika is na decennia massaal gepamperd te zijn nog steeds een puinhoop. En hetzelfde geld voor het Midden Oosten, alleen de landen die gigantische hopen geld binnen konden slepen voor hun grondstof, fossiele brandstof -en dat alleen westerse technologie en hardwerkende import slaven- staan een stapje verder dan een hoop krijgsheren met hun stammen die elkaar de kop in willen slaan, tot er een sappigere prooi voorbij komt.
Citaat:
Het zich verheugen op de uitmoording in Gaza is dan niet meer nodig.
Ik verheug me daar niet op. Maar ik ben er ook niet rauwig voor.
Oud 2 maart 2024, 00:25   #32
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom zegt je dat? Het is een proces van intenties die jij hen toeschrijft. Waarschijnlijk eerlijk maar een gevolg van de indoctrinatie.
Het zijn gewoon feiten. Hamas zegt dat veel kinderen maken een Jihad is tegen Israël en ze steken enorm veel geld en middelen in tunnels en wapens die ze ook konden gebruikt hebben voor hun bevolking. De feiten zijn gewoon zoals ze zijn, het is pure wiskunde.
Oud 2 maart 2024, 08:23   #33
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Hamas hoeft de gijzelaars maar vrij te laten en het is voorbij. Maar alles is de schuld van Israël ...
Oud 2 maart 2024, 09:07   #34
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Hamas hoeft de gijzelaars maar vrij te laten en het is voorbij. Maar alles is de schuld van Israël ...
Hamas moet zich ook overgeven, na 7 oktober is er geen andere optie meer. Hamas moet uitgeschakeld worden, liever dood dan levend, dan pas stopt de oorlog. Het vrijlaten van de gijzelaars kan ze enkel een paar maanden rust geven, dat is alles. Eventueel een langere periode omdat Israël dan ondertussen ook Hezbollah in Libanon moet uitschakelen, er moet een extra bufferzone komen aan de grens met Libanon.
Oud 2 maart 2024, 12:13   #35
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Hamas hoeft de gijzelaars maar vrij te laten en het is voorbij. ...
Wat is dan voorbij?
Eberhard Leclerc is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2024, 13:08   #36
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

atmosphere's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nachtbeelden van bovenaf van het incident op CNN, wat is me dat een chaos.

Er waren dus een rij vrachtwagens onder bescherming van Israëlische militairen op weg naar noord Gaza, die trucks werden overrompeld door duizenden Gazanen die elkaar vertrappelden, de soldaten voelden zich bedreigd waardoor ze geschoten hebben. De trucks zelf hebben ook proberen weg te rijden om te vluchten en hebben daarmee een pak mensen plat gereden.

Eerlijk gezegd is zoiets te verwachten maar nu zal niemand nog durven binnen rijden met een vrachtwagen.

https://youtu.be/ywOzeZl7uIU?si=m2A8Coap5iU1pdfG
U geeft precies de versie van het verhaal van de IDF.

Het zou ook kunnen zijn dat er paniek uitbrak toen er geschoten werd , en dat er vervolgens ook mensen omkwamen door vertrappen.

Ziekenhuis in Gaza meld 70 % schotwonden.
atmosphere is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2024, 13:12   #37
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht

....
Verbaasd iemand?
Eberhard Leclerc is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2024, 13:13   #38
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hamas moet zich ook overgeven, na 7 oktober is er geen andere optie meer. Hamas moet uitgeschakeld worden, liever dood dan levend, dan pas stopt de oorlog. Het vrijlaten van de gijzelaars kan ze enkel een paar maanden rust geven, dat is alles. Eventueel een langere periode omdat Israël dan ondertussen ook Hezbollah in Libanon moet uitschakelen, er moet een extra bufferzone komen aan de grens met Libanon.
Het is niet moeilijk om te pleiten voor het uitschakelen van de regering in Israel , op basis van dezelfde argumenten. bv in 2009

22 days of death and destruction: https://www.refworld.org/reference/c.../2009/en/67839
Oud 2 maart 2024, 13:15   #39
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht

Het zou ook kunnen zijn dat er paniek uitbrak toen er geschoten werd , en dat er vervolgens ook mensen omkwamen door vertrappen.

Ziekenhuis in Gaza meld 70 % schotwonden.
Voor blauwe plekken gaan Hamasiaanse helden niet naar het hospitaal, en vrouwen/meisjes , die gaan ook al niet. Heeft toch geen nut.
Oud 2 maart 2024, 13:17   #40
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Afrika is na decennia massaal gepamperd te zijn nog steeds een puinhoop. En hetzelfde geld voor het Midden Oosten, alleen de landen die gigantische hopen geld binnen konden slepen voor hun grondstof, fossiele brandstof -en dat alleen westerse technologie en hardwerkende import slaven- staan een stapje verder dan een hoop krijgsheren met hun stammen die elkaar de kop in willen slaan, tot er een sappigere prooi voorbij komt.

Ik verheug me daar niet op. Maar ik ben er ook niet rauwig voor.
Vooral de westerse rol van die puinhopen negeren !
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be