![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Europees Commissaris
|
![]() Van een land met maar één Nederlandse kieskring, dat zou ik niet doen met het Randstad die dan wordt oververtegenwoordigd. Ik zou 50/50 om zo niet totaal het goede van het huidige systeem te verliezen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() gerrymandering
Twintig jaar geleden werden de provinciale kieskringen in het leven geroepen omdat Open VLD en Vooruit elk vijf ‘aantrekkelijke’ lijsttrekkers in huis hadden om CD&V flink te jennen. https://www.standaard.be/cnt/dmf20240606_96850752
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geen enkele reden om zo'n grote kieskring te maken. Wel een terugkeer naar veel kleinere kieskringen die dichter bij de burger staan, lokaal verankerd zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Elke partij zorgt er wel min of meer voor dat er een geografische spreiding is. Te grote kieskringen werken het filmster-fenomeen in de hand. Ik vind een provinciale kieskring nog niet zo slecht.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus ; Ik heb ten volle begrip voor uw ergernis. De huidige kieskringen zijn beperkt tot de oubollige provincies. Er is alle reden om één grote Vlaamse kieskring te maken. Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door henke54 : 8 juni 2024 om 17:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is de Zwitserse kiezer dan zoveel slimmer? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eigenlijk zouden we moeten kunnen stemmen in de kieskring waar we wonen en de kieskring waar we door de kolonisten zijn uit verjaagd, zoals de kolonisten dat kunnen met hun dubbele nationaliteit.
![]()
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Waardoor het bindend referendum kiezen natuurlijk milieu vriendelijk wegens geen extra verplaatsingen, vlot, makkelijk, snel, veilig en vooral exact efficiënt werkend als een Zwitsers uurwerk kan afgehandeld worden. Terwijl wij hier ondanks de kosten voor die nieuwe stem Computers wij nog steeds als een kudden die naar de slachtbank gevoerd word in de rij moeten staan .... Er zouden hier met de jonge kiezers die feitelijk alleen voor EU mochten kiezen fouten in het computersysteem systeem geslopen zijn. Waardoor ze op alles kondigden kiezen, pfff Maar ja, waarom makkelijk, efficiënt en NIET duur, als het moeilijk ook kan ..... ![]()
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 10 juni 2024 om 04:52. |
|
![]() |
![]() |