![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als het er op aankomt wel, onder druk van de vakbond. Denk maar aan de 'centrum rechtse' cd&v in de mislukte centrumrechtse regering Michel I (die toen CD&H niet opnam omdat die te links was en een verliezer).
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De tijden van het 'linkse' CdH zijn voorgoed voorbij. De énige Waalse vakbond die er eigenlijk écht toe doet - FGTB, dus - heeft heel andere chouchous dan "Les Engagé(e)s", en die chouchous kregen in de 'terre d'accueil' kaakslagen, muilperen & oorvijgen die nog lang na zullen zinderen (wat mij uitermate véél plezier doet, trouwens). ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bouchez is niet bepaald te vertrouwen. De VLD ligt dan wel uitgeteld in de touwen, ze zit niet onder de kiesdrempel, en blijft met haar luttele zetels deel uitmaken van het parlement. De MR kan de zetels die de VLD nog rest dus nog altijd gebruiken in geval van uiterste nood.
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat de VLD de verkiezingen niet verloren heeft zou even belachelijk klinken. Alle "Vlaamse" partijen, op de N-VA en het Vlaams Belang na, leden een verkiezingsnederlaag. Een overwinningsnederlaag bestaat niet.
![]() |
![]() |
#25 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat betreft de overwinningsnederlaag van het Vlaams Belang.
De N-VA behaalt 31 zetels, maar verloor er 4. Het Vaams Belang behaalde evenveel zetels als de N-VA, 31, maar won en 8. Dat zijn er dubbel zoveel als de N-VA er verloor.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 10 juni 2024 om 11:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat het ook wordt, de wever wordt niet mijn premier.
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat De Wever premier wil worden betekent niet dat hij premier zal worden.
Dat een Vlaamse raketregering het meest logisch lijkt, betekent niet dat het een raketregering zal worden. Het was aan de hele houding van de Wever te merken dat niemand dit beter weet dan de Wever himself.
![]() |
#29 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Als hij dan het confederalisme ook nog eens laat vallen, dan is dat zijn 2e belofte die hij breekt. Ik geef hem een kans, in tegenstelling tot De Croo. Het verschil voor mij is dat De Croo een verliezer was, die als hoofd van de 7e partij premier wou worden. Dat is tegen alle gevoel voor rechtvaardigheid in. De Wever is de voorzitter van de populairste partij, dat heeft de kiezer zo beslist. Hij krijgt dus wat mij betreft een kans om het waar te maken. Maar ik zie hem dus goed in staat om al zijn beloftes een voor een te breken. Dat hij bijv. Mathias Diependaele premier maakt, en zelf naar Antwerpen terugkeert als burgemeester. Dat hij akkoord gaat met een ministaatshervorming, die dan op het einde misschien niet wordt uitgevoerd. Dat het begrotingstekort toch niet beperkt wordt, enz. We zullen zien. Voor mij is met deze verkiezingen een rekening vereffend tov. Open VLD, die nu eerder op Open Wonde lijkt. Het bord wordt weer afgeveegd, en we zien wel waar het toe leidt.
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er waren ook posters, vooral in Vlaams-nationalistische hoek, die de totale ondergang van van de OVLD voorspelden. Niet dus.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het forza-VB+N-VA verhaal zal wegdeemsteren . Eveneens het twee Democratieën verhaal.. Maar bloemen verwelken schepen vergaan , cordon zal blijven bestaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, ze waren daar echt wel blij in de Melsensstraat toen ze vernamen wat de stemresultaten waren... Omdat het zo goed is, neemt nu ook het hele partijbestuur ontslag...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En daarmee ook de verder woekerende antipolitiek. De beste voedingsbodem waarop een democratie kan gedijen. Kuch.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
|
![]() Citaat:
Ik hoop voor jou dat je blijft strohalmen vinden om je aan vast te klampen, want ze worden zeldzaam. Die premier van jou die je zo vaak bewierookt hebt, kon het niet meer droog houden bij zijn verkiezingsspeech, en nu neemt heel het partijbestuur ontslag. In zijn thuisprovincie doet zijn partij het onder zijn leiding barslecht. Maar euh, goed bezig hee. Ik zou zeggen, doe zo voort, holder de bolder de berg af... 10/10. Vaneiges...
Deze kaste van beroepspolitici die de politiek mismeestert en dan een potje gaat jammeren over antipolitiek, die kaste mandaatmaniakken, die moet weg. (Jonathan Holslag) Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 10 juni 2024 om 12:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 10 juni 2024 om 12:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
|
![]() Citaat:
Van de beste premier ooit, naar een goede zaak om in de oppositie te gaan...
Deze kaste van beroepspolitici die de politiek mismeestert en dan een potje gaat jammeren over antipolitiek, die kaste mandaatmaniakken, die moet weg. (Jonathan Holslag) Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 10 juni 2024 om 12:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
|
![]() Waarom?
Omdat ik hem op zijn woord neem? Sorry dat ik er niet van uitga dat het allemaal leugens waren om maar wat stemmen te rapen, hee. Sorry dat ik niet gewoon tevreden ben met het feit dat zij erbij zijn. Dat een ander veel poen schept als minister, daar heb ik als burger immers niets aan.
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bartje kan maar best maken dat hij zijn zaakjes zeer goed op orde heeft de volgende jaren. Anders komen de liberalen en masse terug. Net zoals Rousseau dit deed. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 10 juni 2024 om 13:01. |
|
![]() |
![]() |