![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Staatssecretaris
|
![]() Op het eerste zicht ziet het rattachisme er goed uit voor Vlaanderen; dan krijgt Vlaanderen het heft in eigen handen. Toch wil ik er op wijzen dat zij Brussel meewillen nemen naar Frankrijk. Daar zit dan de concurrentie tussen Vlaams-nationalisten en rattachisten.
Hoe kan dat ooit verenigbaar gemaakt worden voor beide partijen? Iemand een antwoord? En geen simplistisch 'Brussel is van ons' want zo werkt het niet. Dat moet ik als overtuigd Vlaams-nationalist toegeven dat het zo niet kan. |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het zal vooral een strijd worden om de Brusselaars (inclusief de franstaligen) duidelijk te maken bij wie ze het beste af zijn. Tweederangs stad in Frankrijk, of hoofdstad in Vlaanderen.
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ik zie wat een Franstalige Brusselaars zoals Everytime schrijft, dan denk ik dat de Franstaligen Brussel veel liever als tweerangsstad zien in Frankrijk dan als hoofdstad van Vlaanderen.
Hun afkeer voor Vlaanderen is te groot om daar deel (nog) langer van te willen uitmaken.
#25 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#27 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#32 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#36 |
Staatssecretaris
|
![]() Everytime is opzich al niet echt samenhangend.
1. Franse haatvlag als onderschrift 2. Engelstalige naam 3. Voelt zich geen Vlaming (want niet Nederlandstalig) en zit wel op een Nederlanstalig/Vlaams forum 4. Het ene moment tegen de splitsing van België, het andere moment rattachist ... Niet echt om serieus genomen te worden. |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2. Engelstalige naam? Ja, en dan? Had je liever een Vlaemsche naam? Sorry, Engels boeit me meer dan het Nederlands.8) 3. En dan? Iedereen is welkom op die website. 4. Dat België blijft of splitst, dat is niet mijn probleem. Ik ben noch Belgicist noch separatist. Met de tijd interesseert België me toch minder en minder. Hoe kan je nog interesse hebben voor een land dat constant bezig is met communautaire problemen? Het is om er mee te lachen. Heb je al naar het nieuws op een buitenlandse TV-zender bekeken? Als ja, je hebt al zeker en vast gemerkt dat ze nooit (of bijna nooit) van België spreken. Reden genoeg om te begrijpen dat ons land geen interesse meer heeft. |
|
![]() |
![]() |
#38 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
En toch komt u met de tijd meer en meer op dit forum. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of herinnert u zich nog wanneer VRT of VTM laatst nog berichtten over Griekenland? Of over Letland? Of over Denemarken? Of over Ierland? Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 6 januari 2005 om 14:50. |
|
![]() |