Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 juli 2024, 11:12   #21
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
De laatste 10 jaar enkel controle gehad aan de Zwitserse grens en tussen Slovenië en Kroatië.

Wel opmerken: in Zwitserland staat er volgens mij altijd wel een patrouille aan de grens maar vaak kijken die eens vluchtig in je auto en mag je door.

Slovenië-Kroatië was wel degelijke controle maar dat was tijdens de COVID-toestand.

Verder heb ik binnen Europa nog nooit grenscontroles gehad.
In Zwitserland en aan de Italiaanse kant ook staat inderdaad altijd wel iemand en zijn er ook vliegende ploegen.

Tsjechie een paar jaar geleden ook, geen controle op zich, maar ik ben er vrij zeker van dat moest je iets verdacht gedaan hebben of er zo uitzien je 5 km verder al zou stil gestaan hebben.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2024, 11:16   #22
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Op onze terugreis enkele dagen geleden uit de Balkan(Macedonië) waren de grensposten bemand tussen Kroatië en Slovenië. We stopten aan het raampje. De grenswachter bekeek ons, aarzelde even en wuifde ons dan verder. Geen papieren gevraagd. Dan kwamen we aan de grens tussen Slovenië en Oostenrijk. Ook hier moest je aan het hokje stoppen. Ditmaal bemant door een knappe vrouwelijke grenswachter. Ik knikte minzaam naar haar. Zij knikte met een glimlach terug en we reden ongecontroleerd door. Tussen Oostenrijk en Duitsland waren er aardig wat grenswachters maar hier vertraagden wij en nog voor we stilstonden gebaarden ze dat we konden doorrijden. Op de heenreis reden we via Hongarije en ook hier werd onze identiteit niet gecontroleerd.
Wij zagen er dus waarschijnlijk uit als bonafide Europeanen. Anderen, ook met EU-nummerplaten, werden dan wel gecheckt. Ik vermoed dat er een element van willekeur is alsook profiling of je wel of niet uit de rij wordt gehaald. De kans dat ge gecontroleerd wordt, hoe klein ook, bestaat dus. Misschien beter gewoon een vakantieke in Durbuy bij Marc Coucke doen en volgend jaar als uw papieren in orde zijn een beetje verder gaan.
Dat is het een zekere willekeur, staat van het voertuig, al dan niet zwaar geladen, leeftijd, kinderen aan boord, etc... etc... En dat maakt u tot verdachte of niet.
Oud 22 juli 2024, 12:34   #23
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Grenscontroles whoehahahahhahahahhahaha????

De deuren staan zo open als men maar denken kan.

Laatst gewijzigd door Universalia : 22 juli 2024 om 12:36.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2024, 14:05   #24
Onzijdig
Eur. Commissievoorzitter

Onzijdig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Dat is het een zekere willekeur, staat van het voertuig, al dan niet zwaar geladen, leeftijd, kinderen aan boord, etc... etc... En dat maakt u tot verdachte of niet.
Klopt volledig, hebben ooit een rondreis gemaakt met de auto, we waren met 2 koppels. De echtgenote van mijn vriend is Aziatische, ze had een paspoort met dubbele entry voor Kroatië en verblijfsvergunning België.
Duitsland, Oostenrijk geen probleem. Slovenië, Kroatië, Venetië strenge controle simpelweg omdat ze zagen dat er een niet Europese vrouw bijzat. Het viel ons op dat expliciet haar paspoort goed nagekeken werd. Onze Belgische identiteitskaart werd amper bekeken.

Laatst gewijzigd door Onzijdig : 22 juli 2024 om 14:18.
Onzijdig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2024, 15:05   #25
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig Bekijk bericht
Klopt volledig, hebben ooit een rondreis gemaakt met de auto, we waren met 2 koppels. De echtgenote van mijn vriend is Aziatische, ze had een paspoort met dubbele entry voor Kroatië en verblijfsvergunning België.
Duitsland, Oostenrijk geen probleem. Slovenië, Kroatië, Venetië strenge controle simpelweg omdat ze zagen dat er een niet Europese vrouw bijzat. Het viel ons op dat expliciet haar paspoort goed nagekeken werd. Onze Belgische identiteitskaart werd amper bekeken.
Ja dat is ook ergens logisch he, en dat is ook ter bescherming van die vrouw uiteindelijk. Mochten ze gezien hebben dat er problemen waren met haar papieren zal de aandacht rap verschoven geweest zijn naar de pas van de begeleidende mans persoon.

Er wordt hier momenteel veel ingebroken, wel als ge hier nu wat gaat op en neer rijden met een camionette met oostblok platen op, gaat ge u binnen dit en 15 minuten aan een patouille mogen verwachten.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be