![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit motiveert langdurige zieken ook niet om van ziekenkas naar de arbeidsmarkt te integreren.
Want jobs zijn niet zo zeker als ziekenkas.
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik denk niet dat men 50 of 55 + nog gaan beperken in de tijd. Dacht dat het in vele landen al zo is dat je recht op steun afhankelijk is van het aantal jaren je hebt gewerkt. Dus een 55 + die 35 jaar of meer heeft gewerkt zijn steun wordt niet meer beperkt in de tijd. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 24 juli 2024 om 17:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verder mogen er uitzonderingen voorzien worden voor wie x aantal jaren effectief gewerkt heeft, en dan op hogere leeftijd toch op de werkloosheid terecht komt. Heel spijtig voor de echte sociale gevallen, die slachtoffer zijn van de snoodaards die er de kantjes van afrijden. En wie leerde hen er de kantjes van afrijden? De vakboungden en de linkiewinkies !!
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe is het mogelijk dat je je dat kunt afvragen?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Moeilijk probleem hé.
Bij een brandverzekering is het duidelijk, de gevraagde solidariteit. Je betaalt je premie, het brandt (en je hebt het zelf niet aangestoken), je wordt vergoed. Je weet dat je premie correct berekend wordt, en niet dient om mensen te vergoeden die geen brand meegemaakt hebben. Die werklozen die "frauderen" worden betaald door onze sociale lasten.
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelf ontslag nemen telt uiteraard niet hé. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kan allemaal goed zijn, maar hierdoor moet een significant deel van de werkenden, hogere belastingen en ... betalen dan in feite nodig is bij een eerlijk systeem.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heb de spijtige indruk dat vooral Jan Modaal eerlijk moet zijn. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 25 juli 2024 om 07:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maat uiteindelijk, in de ideale wereld, is iedereen dat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In veel gevallen zal het zelfs nog lager zijn. En na twee maanden in dat tweede jaar zakt dat nogmaals. En daarna hangt het er vanaf hoeveel jaren je gewerkt hebt en dan wordt het wat ingewikkelder.
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gevolgen van erkenning "niet-toeleidbaar" werkzoekende.
![]() |
![]() |
#37 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Eén van de grootste problemen tegenwoordig is dat jongeren net over vanalles en nog wat beginnen te brallen. Zoek eens een jongere voor in de bouwsector. Ik ben eens benieuwd hoeveel er gaan passeren vooraleer je er eentje treft die 'zonder gebral' begint. Citaat:
![]() Als je sollicitatiebrieven rondstuurt en je krijgt op nog geen 10% reactie... Als je van alle jobs die je ooit deed, waar je (veel) ervaring in hebt, waar je (heel) goed in bent, die je graag deed,... je er plots geen enkele meer mag uitvoeren... Als je als werkzoekende arbeider plots jobaanbiedingen krijgt om in de C&A kledij te gaan verkopen... Als je als 54 jarige te horen krijgt dat je voor veel opleidingen te oud bent... Ik vraag me af hoe lang jij met je "gebalde vuist" zou rondlopen. Ik heb heel mijn leven met gebalde vuist rondgelopen en heb nooit 1 dag zonder werk gezeten. Maar toen was ik jonger en had ik geen medische miserie. En zwartwerk... Makkelijk gezegd. Uitkering kwijt als je gepakt wordt. Geen verzekering als je iets meemaakt... Ik heb de indruk dat jij niet uit ervaring spreekt.
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 25 juli 2024 om 08:43. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tegen wie heb jij het eigenlijk?
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het gaat hier niet over de ziekenkas.
![]() |
#40 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar het is wel een onderwerp waar over nagedacht mag worden. Want al te vaak hoor je "Die doppers moesten ze na een jaar (of twee) van de dop afgooien" maar dan worden de profiteurs en de mensen waarvoor de sociale zekerheid in het leven is geroepen op één hoop gegooid. Citaat:
Die wordt nu ook al (vanaf jaar 2) toegepast. Ik geloof ook nooit dat vakbonden ed. dat zomaar overboord gaan laten gooien.
![]() |